Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Najdzielniejsza terenowo będzie TTRka o ile nie przeszkadza kopajka (wersje RE z e-rozrusznikiem niestety to już inne moto).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
To że TTR-ka będzie najdzielniejsza to widać po motocyklu. Jednak podobnie jak Marcin-BB sądzę że najbardziej uniwersalne może być XT600E, biorąc pod uwagę budżet około 6tys. pln. W tych pieniądzach ciężko o dobrą TTR.
Inna kwestia że ja nie biorę pod uwagę motocykli z kopajką, po prostu chcę mieć guzik, nawet w zamian za masę rozrusznika i aku...
Jednak też mnie interesuje Dominator, mimo tej głowicy. Taki Trampek tylko lżejszy. O tutaj widać jak szeroki jest wachlarz modyfikacji (choć niektóre absurdalne..):
http://hondadominator.pl/printview.php? ... f1a0bed896
A masa suchego dominatora 152kg też zachęca. I jakiś tam potencjał na odchudzanie też jest ale to chyba nie to co XT600
Z drugiej strony jest też XT660Z - ale jest cięższa od Dominatora chyba.
Pozdrawiam
zimny
Inna kwestia że ja nie biorę pod uwagę motocykli z kopajką, po prostu chcę mieć guzik, nawet w zamian za masę rozrusznika i aku...
Jednak też mnie interesuje Dominator, mimo tej głowicy. Taki Trampek tylko lżejszy. O tutaj widać jak szeroki jest wachlarz modyfikacji (choć niektóre absurdalne..):
http://hondadominator.pl/printview.php? ... f1a0bed896
A masa suchego dominatora 152kg też zachęca. I jakiś tam potencjał na odchudzanie też jest ale to chyba nie to co XT600
Z drugiej strony jest też XT660Z - ale jest cięższa od Dominatora chyba.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
XT660Z, czy XT600Z? XT600Z w serii to 185kg po zalaniu 23L, czyli jakieś 168kg na sucho. Ale ten ciężar czuć, bo wielki zbiornik sam w sobie sporo waży, podobnie jak czacha.
Dominatora z chęcią zaprosiłbym na wagę, bo w porównaniu do XT600E:
- sporo cięższa rama: solidna prawie jak w trampku, bo silnik nie jest elementem ramy jak w XT. Rama w XT to kilka rurek
- cięższy silnik: 50kg na sucho (wg gógla) vs. 48kg w XT600 3AJ (duże koło magnesowe) z gaźnikami, rozrusznikiem i z dołożoną kopajką, która ze wszystkimi trybami waży dobre 1.5-2kg (pomiar własny)
- cięższy podwójny komin
- dodatkowy stelaż na czachę
Zbiornik, zawias, koła to zbliżona waga, akumulator jest ten sam. Jedynie, że oleju w XT jest więcej. Ktoś tu coś kręci, albo yamaha, albo honda Wersja XT600 2KF niby na sucho 154kg, co też dziwi, bo koła są aluminiowe i niema rozrusznika elektrycznego, silnik ma tzw. krótki wał i mocno zmniejszone elementy typu koło magnesowe, cewki, krótszy wałek napędowy (w sumie zawsze to kilkaset gram). Kilka razy się przysiadałem do NX650 i wydawał mi się równie ciężki jak XT600Z. Jak przesiadam się na 3TB, a tym bardziej na 2KF, to jest "o ku..wa, ale lekki rowerek!". Coś tu nie gra Trzeba na zlot zabrać dwie wagi domowe i postawić na nich każde moto z osobna, albo podjechać na złomowisko, ale tam pewnie zaniżają Sprawdzę w domu czy znajdę dwie, to zważę odelżonego 3TB od Madzi
Dominatora z chęcią zaprosiłbym na wagę, bo w porównaniu do XT600E:
- sporo cięższa rama: solidna prawie jak w trampku, bo silnik nie jest elementem ramy jak w XT. Rama w XT to kilka rurek
- cięższy silnik: 50kg na sucho (wg gógla) vs. 48kg w XT600 3AJ (duże koło magnesowe) z gaźnikami, rozrusznikiem i z dołożoną kopajką, która ze wszystkimi trybami waży dobre 1.5-2kg (pomiar własny)
- cięższy podwójny komin
- dodatkowy stelaż na czachę
Zbiornik, zawias, koła to zbliżona waga, akumulator jest ten sam. Jedynie, że oleju w XT jest więcej. Ktoś tu coś kręci, albo yamaha, albo honda Wersja XT600 2KF niby na sucho 154kg, co też dziwi, bo koła są aluminiowe i niema rozrusznika elektrycznego, silnik ma tzw. krótki wał i mocno zmniejszone elementy typu koło magnesowe, cewki, krótszy wałek napędowy (w sumie zawsze to kilkaset gram). Kilka razy się przysiadałem do NX650 i wydawał mi się równie ciężki jak XT600Z. Jak przesiadam się na 3TB, a tym bardziej na 2KF, to jest "o ku..wa, ale lekki rowerek!". Coś tu nie gra Trzeba na zlot zabrać dwie wagi domowe i postawić na nich każde moto z osobna, albo podjechać na złomowisko, ale tam pewnie zaniżają Sprawdzę w domu czy znajdę dwie, to zważę odelżonego 3TB od Madzi
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
No właśnie z tą wagą wydawało mi się coś nie teges...Bo wychodziłoby że Dominator waży tyle co XT a w budowie jest spora różnica...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Podleję trochę oliwy do ognia:ArturS pisze:(...) Trzeba na zlot zabrać dwie wagi domowe i postawić na nich każde moto z osobna, albo podjechać na złomowisko, ale tam pewnie zaniżają Sprawdzę w domu czy znajdę dwie(...)
Można zważyć jedną wagą - przód, tył i dodać (wyjdzie naprawdę niewielka niedokładność z powodu podniesienia ważonego koła o te 4 cm, zwłaszcza w enduraku). A więc Panowie - do łazienek i potem do garaży !
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- managa
- wiejski tuningowiec
- Posty: 95
- Rejestracja: 24.02.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Co do tych wydechów w Dominatorze to znowu tak nie dramatyzujcie. Gdzieś kiedyś widziałam w necie, że jeden waży 3,5kg, czyli znowu takiej tragedii nie ma
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Podawanie masy suchej to jak pensji brutto. Pewnie, że Domin to klasa Freewinda, czyli 185kg.
http://www.motocykl-online.pl/testy/SUZ ... aki,5423,1
http://www.motocykl-online.pl/testy/SUZ ... aki,5423,1
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
-
- Czytacz
- Posty: 7
- Rejestracja: 22.12.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Swarzędz
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
moim zdaniem Dominator to sprzet asfaltowo - szutrowy, 50 / 50. Nie terenowy. Nadaje sie bardzo dobrze na slabe asfalty, po szutrach, polnych lub lesnych drogach radzi sobie dobrze lub lepiej zaleznie od ogumienia. Jest przy tym turystyczny: lampa dobrze oswietli las w nocy, polowiewka chroni w zimne wieczory, rama jest masywna - pancerna, aluminiowa oslona silnika w standardzie, da sie zabrac bagaz. Jest prosty w sensie braku nowoczesnych elektronicznych rozwiazan. Silnik jest do dzis sprzedawany w xr650L, w nim fani nie tyle widza moc maksymalna, co elastycznosc juz od 2500 rpm - po prostu ciagnie jak lokomotywa, a w wyzszych zakresach sa emocje. Sprzet jest ciezszy od konkurencji (XT, DR), ale przez to bardzo stabilnie prowadzi sie po asfalcie. Zakrety to przyjemnosc, nawet z bagazem nie ma sklonnosci do shimmy. Jakosc wykonania jest bardzo wysoka: japonce nie rdzewieja, zlozone sa z komponentow DID, Showa, Nissin, Alps.
Jesli ktos mial TA, to przejscie na NX nie bedzie az taka roznica jak przejscie na lzejsze enduro dedykowane w wiekszym stopniu na szutry, teren.
XT 600 jest ciut lzejsze, znane z bezproblemowych silnikow, nie ma tyle plastikow co w leciwych sprzetach jest zaleta.
Jesli 600cm3 i enduro w sensie teren to TTR lub XR.
Gdyby wybierac miedzy XT a NX (one raczej w zalozonym budzecie mieszcza sie) to najlepiej wybrac sprzet w lepszym stanie technicznym. XT w ladnym stanie sa drozsze od NX.
Jesli ktos mial TA, to przejscie na NX nie bedzie az taka roznica jak przejscie na lzejsze enduro dedykowane w wiekszym stopniu na szutry, teren.
XT 600 jest ciut lzejsze, znane z bezproblemowych silnikow, nie ma tyle plastikow co w leciwych sprzetach jest zaleta.
Jesli 600cm3 i enduro w sensie teren to TTR lub XR.
Gdyby wybierac miedzy XT a NX (one raczej w zalozonym budzecie mieszcza sie) to najlepiej wybrac sprzet w lepszym stanie technicznym. XT w ladnym stanie sa drozsze od NX.
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Straszne głupoty tam piszą XT600E masa z paliwem 159kg, czyli na sucho tyle co DRZ400 Skok zawiasu 255/235mm i koła 21/18 to były, ale w XT z pierwszych roczników. W DR650SE jest z tyłu 18 cali? I w standardzie baniak 21l? Matko i córko, ludzie im w komentarzach wytknęli błędy, a żadna cholera z redakcji nie łaska poprawić tych bredniKristobal pisze:Podawanie masy suchej to jak pensji brutto. Pewnie, że Domin to klasa Freewinda, czyli 185kg.
http://www.motocykl-online.pl/testy/SUZ ... aki,5423,1
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- bosi
- miejski lanser
- Posty: 375
- Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
ArturzeS: bardzo porządna stronka z danymi motongów to http://www.motorcyclespecs.co.za/
Dodatkowo, co interesujące dla miłośników starych strucli, mają oryginalne recenzje z lat premiery danego modelu z porządnej angielskojęzycznej prasy. Można się dowartościować czytając, jaki to mój motor był swego czasu przełomowy i zajebisty
Dodatkowo, co interesujące dla miłośników starych strucli, mają oryginalne recenzje z lat premiery danego modelu z porządnej angielskojęzycznej prasy. Można się dowartościować czytając, jaki to mój motor był swego czasu przełomowy i zajebisty
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Stronka znana, bo wujek G bardzo ją lubi Ale błędów też co nie miara. Np. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2094.htm - skok przedniego zawiasu 210mm, a jest 310mm. I to taki faktyczny skok, a nie jak w tenerce, czy trampku liczony wraz z odbiciem. Właśnie, skąd tu o dobre tabelki, skoro już sami producenci wpuszczają nas w maliny
Podoba mi się http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... c%2004.htm
Podoba mi się http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... c%2004.htm
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Marcin-BB pisze:Pytanie do ekspertów:
Czy XR650 L i dominator to te same/identyczne silniki?? Jakie są różnice?
Bo mi wyszło, że jeśli są takie same (względnie bardzo podobne) to można by takiego rozbitego dominatorka wziąć na zimę na warsztat i go lekko stuningować.
Kminiłem podobnie. Dlaczego? Ponieważ kupno zdrowej XR600R lub przynajmniej nadającej się bazy do czegokolwiek to misja niemożliwa w PL, lub cena jest taka że nie chce się jej kupować (aktualnie jedna ładna wisi za 11500).
Jednak: taki przeszczep z domina nigdy nie będzie XR600R. Waga nie ta, na 80% inny kąt główki, a i tak jak nie ustrzelisz okazji to odbijesz się od 10kPLN. Motormaniak miał (teraz ma go siwy z FAT) przeszczepa na bazie Domina. Coś może poopowiadać.
W temacie XT ArturS chyba wszystko wyłożył. Mnogość model XT600 powoduje, że ludzie utożsamiają je z jednym motorkiem. Błąd.
Do rycia chyba najlepiej nadaje się 2KF, najprzyjemniejszy i najbardziej rozwojowy. To takie rozwinięcie 43F. Niska masa, tarcza z tyłu (akurat wolę bęben, bo jest bezobsługowy), jeszcze dobre felgi.
W 3TB górę wzięli księgowi i model jest już sporo słabszy od 43F/2kF, nie porównując do 3AJ. Ciężki, słaby zawias, słabe felgi. Jednak określenie "ciężki" to dalej sporo mniej niż Trans.
TT600 - dobra alternatywa, jednak zależnie do czego szuka się sprzętu.
Do upalania po krzakach, wąwozach to dalej kloc.
Do jazdy we dwoje? Totalna pomyłka.
Raczej rekreacja, którą i na XT600 idzie uprawiać.
Największy plus tych starych tłuczków na bazie silnika XT600 to totalna niezajebliwość i bezproblemowość.
Sam po 6 latach z różnymi modelami XT600 szukam alternatywy i wychodzi, że na placu boju zostały: XR600R i LC4.
XR600R w PL nie idzie kupić.
Zaś kupując LC4 rozstaję się z tym co w XT uwielbiam - bezproblemowością.
Ostatecznie można motać transa. Swoim trochę po górkach jeździłem i daje radę. Lepiej jeździ mi się na XT600 po krzakach, mniej muszę pilnować się, łatwiej manewrować. Jednak da się i zmotanym Transem.
XT600 3AJ na zawiasie z TTS jest łatwiejsze w manewrowaniu od Transa na zawiasie XR przod i podniosiony tył, ale ustępuje 43F (co naturalne - 43F jest sporo lżejsza).
Nie ma sprzętu uniwersalnego, niestety.
Zimny - jakbyś decydował się na XT możesz odezwać się. W rodzinie jest XT600 z 96 po remoncie silnika (w sumie po dwóch, ale to dluższa opowiastka). Zrobiłbyś sobie przedni zawias (bo ten co jest oryginalnie to nadaje się do śmieci) i śmigał. Najprawdopodobniej będzie do sprzedania, ale to trzeba byłoby dogadywać.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Dzięki, zupełnie przypadkiem wyszedł nam naprawdę fajny wątek, ciekawy i mocno konkretny.
Ja na razie z finansami w lesie ale po tym wszystkim kolejność mam taką:
1. XT600
2. Transalp 600 zmota
3. Dominator
4. XT660Z
Do TT600E się nie mierzę finansowo.
Tak mi wychodzi na moje szutrowe potrzeby. Z tym że XT jest takim zdecydowanym faworytem chyba. Ogólnie mając Fazera uwierzyłem w markę Yamaha. Kiedyś jej bardzo nie doceniałem...
Aczkolwiek moje potrzeby są szutrowe, nie rasowo terenowe dlatego Trampek nadal jest w kręgu zainteresowań.
Azure - fajny konkretny opis. Podeślę PW
Pozdrawiam
zimny
Ja na razie z finansami w lesie ale po tym wszystkim kolejność mam taką:
1. XT600
2. Transalp 600 zmota
3. Dominator
4. XT660Z
Do TT600E się nie mierzę finansowo.
Tak mi wychodzi na moje szutrowe potrzeby. Z tym że XT jest takim zdecydowanym faworytem chyba. Ogólnie mając Fazera uwierzyłem w markę Yamaha. Kiedyś jej bardzo nie doceniałem...
Aczkolwiek moje potrzeby są szutrowe, nie rasowo terenowe dlatego Trampek nadal jest w kręgu zainteresowań.
Azure - fajny konkretny opis. Podeślę PW
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- bogdan79
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 436
- Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
zimny pisze:Dzięki, zupełnie przypadkiem wyszedł nam naprawdę fajny wątek, ciekawy i mocno konkretny.
Ja na razie z finansami w lesie ale po tym wszystkim kolejność mam taką:
1. XT600
2. Transalp 600 zmota
3. Dominator
4. XT660Z
Do TT600E się nie mierzę finansowo.
Tak mi wychodzi na moje szutrowe potrzeby. Z tym że XT jest takim zdecydowanym faworytem chyba. Ogólnie mając Fazera uwierzyłem w markę Yamaha. Kiedyś jej bardzo nie doceniałem...
Aczkolwiek moje potrzeby są szutrowe, nie rasowo terenowe dlatego Trampek nadal jest w kręgu zainteresowań.
Azure - fajny konkretny opis. Podeślę PW
Pozdrawiam
zimny
a najlepszy motocykl SZUTROWO-TERENOWY to.. żaden z powyższych one się nadają albo do szutrów albo do asfaltu ale w sumie szutrowo-asfaltowe też dadzą radę!
ps. przejedź się i wybierz to co ci się spodoba.. nie sugeruj się subiektywnymi opiniami użytkowników, bo każdy z nich chwali to co ma ... a pisać o tym co jest lepsze można w nieskończoność pzdr!
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
TT600E to nie jest super wybór. Wprawdzie ma e-guzik, ale kosztem kijowatego zawieszenia... i te kilka kg więcej. Silnik XT600 przy sprawnym i dobrze ustawionym dekompresatorze odpala się baaaardzo prosto.
Będziesz kiedyś w moich okolicach przyjedź, przymierz się. Jest stosunkowo niskie, dość lekkie i zwinne XT600 43F, jest też wysoka 3AJ na zawiasie z TT600S... a do tego wyrośnięty Transik na przodzie z XR600R Być może niedługo pojawi się TT600S lub TTR600.
Więc coś tam można poprzymierzać.
Będziesz kiedyś w moich okolicach przyjedź, przymierz się. Jest stosunkowo niskie, dość lekkie i zwinne XT600 43F, jest też wysoka 3AJ na zawiasie z TT600S... a do tego wyrośnięty Transik na przodzie z XR600R Być może niedługo pojawi się TT600S lub TTR600.
Więc coś tam można poprzymierzać.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Hej,
po tych wszystkich namysłach, rozważaniach wychodzi mi po prostu XT600. Ma stado zalet i niewiele wad...A zawias w perspektywie można motać i maszyna wtedy byłaby super.
Teraz mam nieco bardziej szczegółowe pytania
1. Modelu 2KF raczej nie biorę pod uwagę tylko te nieco nowsze. No i 3TB wydaje się ok (katalogowo miał najwięcej mocy) ale zauważyłem że jest tam dziwny patent - mianowicie tłumik jest jakby elementem ramy. W późniejszych modelach tego nie ma. Tłumik zakładam że na pewno zmienię na jakiś lekki - i tu mam pytanie czy nie będzie problemu z pracą ramy, konkretnie czy ktoś coś w tym temacie działał? Jakieś opinie?
2. Od którego modelu rama była już normalna - tzn. tłumik nie był elementem nośnym?
3. Czy modele późniejsze - po 3TB miały jakieś znaczące różnice? Czy w jakichś aspektach są gorsze / lepsze? Ja zauważyłem że te nowsze mają obrotomierz
Znalazłem coś takiego - z wyglądu wydaje się sensowne i cena także. Ktoś zna ten sprzęt? Dość krótko człowiek go posiada - albo jest padaka albo uznał że coś innego mu leży..
http://allegro.pl/yamaha-xt600-3tb-i5793377781.html
Zainteresowałem się głównie dlatego że mam blisko - ale jak wiemy to nie jest tak naprawdę ważne.
Pozdrawiam
zimny
po tych wszystkich namysłach, rozważaniach wychodzi mi po prostu XT600. Ma stado zalet i niewiele wad...A zawias w perspektywie można motać i maszyna wtedy byłaby super.
Teraz mam nieco bardziej szczegółowe pytania
1. Modelu 2KF raczej nie biorę pod uwagę tylko te nieco nowsze. No i 3TB wydaje się ok (katalogowo miał najwięcej mocy) ale zauważyłem że jest tam dziwny patent - mianowicie tłumik jest jakby elementem ramy. W późniejszych modelach tego nie ma. Tłumik zakładam że na pewno zmienię na jakiś lekki - i tu mam pytanie czy nie będzie problemu z pracą ramy, konkretnie czy ktoś coś w tym temacie działał? Jakieś opinie?
2. Od którego modelu rama była już normalna - tzn. tłumik nie był elementem nośnym?
3. Czy modele późniejsze - po 3TB miały jakieś znaczące różnice? Czy w jakichś aspektach są gorsze / lepsze? Ja zauważyłem że te nowsze mają obrotomierz
Znalazłem coś takiego - z wyglądu wydaje się sensowne i cena także. Ktoś zna ten sprzęt? Dość krótko człowiek go posiada - albo jest padaka albo uznał że coś innego mu leży..
http://allegro.pl/yamaha-xt600-3tb-i5793377781.html
Zainteresowałem się głównie dlatego że mam blisko - ale jak wiemy to nie jest tak naprawdę ważne.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Tłumik nie jest elementem nośnym, tzn. rama jest wystarczająco mocna że można olać dodatkowy wspornik po prawej stronie. Wymienić można na dowolny, ale najlepiej dedykowany do XT600. Chodzi o to, że niektórzy kupują dowolny tłumik i kombinują z kolektorem lub lekko przerabiają łączenie z kolektorem, tłumik wówczas leci skosem i wprawdzie na to nie wygląda, ale moce dobicie tylnego zawiasu kończy się spotkaniem tłumika z zaciskiem. Na ostatnim wyjeździe przeciorałem ekipę z nieco większymi prędkościami, było kilka ładnych chopów i efekt taki, ze w jednym XT aluminiowy wydech został ładnie wgnieciony, a w drugim był kwasiak i okazał być się mocniejszy niż jarzmo zacisku i kumpel wracał bez tylnego hebla. W obu swoich XT mam wydech Sebring Enduro (alu + nierdzewka), dedykowany do XT600 - jest tego trochę na rynku.
Ostatnie modele XT600, tj. te po 95r. miały wprowadzone zmiany na duży +, bo:
- przekonstruowany airbox (błoto nie leci do puchy, w 90-95 trzeba to tuningować)
- przeniesiony regler i moduł (już się nie syfi)
- zupełnie zmienione kartery, a dokładniej to przekonstruowany wysprzęglik, dzięki czemu dźwignia sprzęgła chodzi lżej niż w KTMach z hydrauliką
- większa tarcza z przodu
- zmieniona tylna pompa hamulcowa (jakby lepiej hamuje)
Natomiast na minus:
- trudno dostać akcesoryjny baniak, a jak się pojawi, to kosztuje 800-1500zł
- mniejsza moc (ekologia), ale to można obejść
....
nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Ostatnie modele XT600, tj. te po 95r. miały wprowadzone zmiany na duży +, bo:
- przekonstruowany airbox (błoto nie leci do puchy, w 90-95 trzeba to tuningować)
- przeniesiony regler i moduł (już się nie syfi)
- zupełnie zmienione kartery, a dokładniej to przekonstruowany wysprzęglik, dzięki czemu dźwignia sprzęgła chodzi lżej niż w KTMach z hydrauliką
- większa tarcza z przodu
- zmieniona tylna pompa hamulcowa (jakby lepiej hamuje)
Natomiast na minus:
- trudno dostać akcesoryjny baniak, a jak się pojawi, to kosztuje 800-1500zł
- mniejsza moc (ekologia), ale to można obejść
....
nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Artur, dzięki Jesteś guru w temacie XT-ków To mi wiele wyjaśnia, skieruję się w stronę XT po 95r. jak coś. Cały czas też XT660Z mnie korci...
Kminię dalej - tak naprawdę drugim obok XT jest Transalp 600, co by ludzie nie mówili. Dodatkową kwestią jest to że ojciec chce jeździć i trampek by mu pasował podobnie jak XT.
Na razie trzeba kasę poskładać...
Pozdrawiam
zimny
Kminię dalej - tak naprawdę drugim obok XT jest Transalp 600, co by ludzie nie mówili. Dodatkową kwestią jest to że ojciec chce jeździć i trampek by mu pasował podobnie jak XT.
Na razie trzeba kasę poskładać...
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
Bierz mojego T.Apacza, ale będzie drrrogo, jak to (ponoć) u mnie...
Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?
zimny pisze:Hej,
po tych wszystkich namysłach, rozważaniach wychodzi mi po prostu XT600. Ma stado zalet i niewiele wad...A zawias w perspektywie można motać i maszyna wtedy byłaby super.
Teraz mam nieco bardziej szczegółowe pytania
1. Modelu 2KF raczej nie biorę pod uwagę tylko te nieco nowsze. No i 3TB wydaje się ok (katalogowo miał najwięcej mocy) ale zauważyłem że jest tam dziwny patent - mianowicie tłumik jest jakby elementem ramy. W późniejszych modelach tego nie ma. Tłumik zakładam że na pewno zmienię na jakiś lekki - i tu mam pytanie czy nie będzie problemu z pracą ramy, konkretnie czy ktoś coś w tym temacie działał? Jakieś opinie?
2. Od którego modelu rama była już normalna - tzn. tłumik nie był elementem nośnym?
3. Czy modele późniejsze - po 3TB miały jakieś znaczące różnice? Czy w jakichś aspektach są gorsze / lepsze? Ja zauważyłem że te nowsze mają obrotomierz
Znalazłem coś takiego - z wyglądu wydaje się sensowne i cena także. Ktoś zna ten sprzęt? Dość krótko człowiek go posiada - albo jest padaka albo uznał że coś innego mu leży..
http://allegro.pl/yamaha-xt600-3tb-i5793377781.html
Zainteresowałem się głównie dlatego że mam blisko - ale jak wiemy to nie jest tak naprawdę ważne.
Pozdrawiam
zimny
1. Czemu 2KF skreślasz? Wg mnie to dużo lepsza opcja od 3TB, silnik już zmieniony (inne przełożenie w skrzyni dzięki czemu mniej problemów), dobre felgi, dalej stosunkowo dobre przednie zawieszenie (nie to co w 3TB i późniejszych), niższa waga od 3TB. Kwestia tylko trafienia czegoś sensownego.
2. Tak jak Artur pisał w sprawie ramy. Tłumik zmienisz na jaki zechcesz, od siebie polecę Lasera ProDuro (mam go w obu XT600 oraz w Transie) lub Sebringa
3. Jak już wybierać między 3TB a późniejszymi to brałbym nowsze modele. Tak samo kijowate zawieszenie z przodu, za to sporo zmian na plus i większa szansa kupienia czegoś rozsądnego.
Trans na dzień dobry będzie 15-20kg cięższy od XT, a zdrowy silnik XT600 jedzie bardzo porównywalnie do Transowej 600tki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości