Strona 1 z 1

Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 21:23
autor: poss'ter
Telefon Galaxy S5, sieć pomarańczowa, rozmówcy skarżą się że słychać mnie kiepsko, sprawdziłem i rzeczywiście słychać jakby rozmówca mówił do telefonu z metra, kiepska jakość, nie wszystkie słowa są wyraźne, niektóre wręcz niezrozumiałe.
1. Przeczyściłem mikrofon powietrzem w sprayu, brak efektu.
2. Zrobiłem test: nagrałem głos na dyktafon - nagranie eleganckie (więc mikrofon chyba ok), rozmowa przez telefon - nadal kiepsko mnie słychać.
3. Włączałem, wyłączałem opcję redukcji szumów - poprawa dyskusyjna = brak wyraźnej poprawy.
Jakieś rady?
poss

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 21:31
autor: mirkoslawski
Mam S5 i nic takiego nie stwierdziłem...zrób restart telefonu.

1) rozumiem, że "sieć" wyeliminowałeś
2) może coś Ci się zainstalowało?

więcej pomysłów nie mam, skoro mikrofon jest sprawny...

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 21:42
autor: poss'ter
mirkoslawski pisze:Mam S5 i nic takiego nie stwierdziłem...zrób restart telefonu.
Właśnie teraz to zrobiłem - dawno nie wyłączałem telefonu, brak efektu :(
mirkoslawski pisze: 1) rozumiem, że "sieć" wyeliminowałeś
Mam sim lock, chociaż nie wiem, tak myślę że mam... sprawdzę, ale nie mam w domu karty sim innej sieci.
mirkoslawski pisze: 2) może coś Ci się zainstalowało?
Może... nie znam się. Mam Avasta.

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 21:54
autor: bartekk
1) rozumiem, że "sieć" wyeliminowałeś
Czy objawy są niezależnie od lokalizacji? Może przestawiłeś w słuchawce "rodzaj" sieci tj GSM, EDGE, 3G czy co tam jeszcze jest. U mnie ( 10km od centrum Wrocławia ) najlepiej działa prehistoryczne EDGE
a) wsadź inną kartę sim z orange do aparatu
b) wsadź swoją kartę do innego aparatu.

Niestety orange słynie z c..wego zasięgu.

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 22:07
autor: poss'ter
bartekk pisze: Niestety orange słynie z c..wego zasięgu.
I tu jest właśnie pies pogrzebany... że skarżą się nie wszyscy i nie zawsze...
Testy robiłem u rodziców w miejscowości 15 km od Gdańska i było bardzo kijowo, teraz jestem w Gdańsku i jest jakby lepiej ale nie perfect. Wcześniej używałem bardzo tradycyjnego tel. (nie smart) i nigdy nie był tego typu kłopotów nawet u rodziców.
bartekk pisze: a) wsadź inną kartę sim z orange do aparatu
b) wsadź swoją kartę do innego aparatu.
Sama karta może też mieć znaczenie? Sprawdzę.
bartekk pisze:Może przestawiłeś w słuchawce "rodzaj" sieci tj GSM, EDGE, 3G czy co tam jeszcze jest. U mnie ( 10km od centrum Wrocławia ) najlepiej działa prehistoryczne EDGE
Mam LTE/3G/2G - auto

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 22:43
autor: colles
Miałem podobny problem ale z Galaxy S III . Ludzie skarżyli się , że bardzo źle mnie słychać ale tylko gdy dzwoniłem do sieci T-mobile.

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 22:45
autor: LUK76
Może twardy reset pomoże...zrób kopię zapasową i przywróć ust. fabryczne, jeśli to nic nie zmieni, to do serwisu...choć oni pewnie go wyczyszczą do cna i na nowo zainstalują system...teraz naprawiają do skutku przez cały okres gwarancji...

Re: Odp: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 23:23
autor: uosiu
poss'ter pisze:Telefon Galaxy S5, sieć pomarańczowa, rozmówcy skarżą się że słychać mnie kiepsko, sprawdziłem i rzeczywiście słychać jakby rozmówca mówił do telefonu z metra, kiepska jakość, nie wszystkie słowa są wyraźne, niektóre wręcz niezrozumiałe.
1. Przeczyściłem mikrofon powietrzem w sprayu, brak efektu.
2. Zrobiłem test: nagrałem głos na dyktafon - nagranie eleganckie (więc mikrofon chyba ok), rozmowa przez telefon - nadal kiepsko mnie słychać.
3. Włączałem, wyłączałem opcję redukcji szumów - poprawa dyskusyjna = brak wyraźnej poprawy.
Jakieś rady?
poss

Zmień kartę sim (jakiś prepaid za 5pln) i sprawdź jakość połączeń.
Wygląda jakby telefon wybierał słabe kodeki dźwięku ze względu na warunki w sieci komórkowej.

--
Tapatalk

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 23:38
autor: pat13
Kodowanie głosu i jego przesyłanie jest w GSM dość złożone - nie wdając się szczegóły obstawiam wadę tego konkretnego egzemplarza telefonu. Problem może być na etapie próbkowania głosu lub przesyłania do BTS i negocjacji szczeliny czasowej.
Dla sprawdzenia - przełóż kartę do innego aparatu i przetestuj w miejscu, w którym Twój S5 szwankuje. Jeśli inny aparat w tym miejscu działa poprawnie w tej samej sieci - winny jest Twój S5.
Poziom pokrycia pola jest wyświetlany na ekranie, jeśli masz 2 krechy to problemów komunikacyjnych z BTS być nie powinno. O słabym "zasięgu" możemy mówić gdy krecha jest jedna lub ich brak.

Obalenie kilku mitów, które się tu pojawiły:
Karta SIM odpowiada za identyfikację i logowanie do sieci. Nie bierze udziału w kodowaniu głosu więc wygrzewanie jej w mikrofalówce nic nie da. :grin: Jesli będzie źle kontaktować - Twój telefon będzie wylatywał z sieci i logował się do niej ponownie a to da inne objawy niż kiepska komunikacja głosowa.
GPRS/EDGE/LTE/HSPA/HSPA+/HSDPA/HSUPA - to są systemy transmisji danych i nie mają związku z transmisją "voice" - możesz nie mieć żadnej transmisji danych i móc normalnie rozmawiać. Głos w GSM leci na innych kanałach i na innej zasadzie niż dane.
Hasła typu "u mnie najlepiej działa EDGE" - mogą być jak najbardziej prawdziwe, trzeba jednak uwzględnić że zależy to od:
- obsługiwanych przez aparat częstotliwości - jest ich kilka, nie wszystkie aparaty obsługują wszystko,
- obsługiwanych przez aparat systemów transmisji danych na określonych częstotliwościach.
Bez podania danych aparatu oraz jego lokalizacji (czyli konkretnego BTSa) trudno się do tego odnieść a sama informacja trąci z lekka magią. :grin:
Może się zdarzyć, że mam najbliżej BTSa który obsługuje HSPA+ na 1900MHz, ale mój telefon nie obsługuje tej kombinacji więc transmisja leci przez inny BTS który obsługuje dane na 850MHz ale w standardzie EDGE.
Ale nadal nic to nie ma do kanału "voice" który nie podlega takim cudom. Ten może być po prostu zapchany i BTS przydziela mniejszą szczelinę czasową konkretnej słuchawce co wiąże się ze spadkiem jakości.
Ogólnie S5 nie powinien mieć problemów z obługą żadnej kombinacji używanej w Polsce o ile pochodzi z normalnej sieci dystrybucji (z klonami azjatyckimi, które można kupić sporo taniej - różnie bywa).

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 18.01.2015, 23:52
autor: Pilot
posst'ter ... jak jutro dotrę do biura to podpytam się kolegów z serwisu ... może będą znali problem.

Ja mam tą przyjemność pracować w ... Samsungu :mouthshut: jednak w firmie zarządzam flotą samochodową i na telefonach aż tak bardzo się nie znam.

Jutro dam Ci znać :thumbsup:

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 26.01.2015, 13:35
autor: poss'ter
Niestety na razie się nie udało.

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 26.01.2015, 15:02
autor: Cocio
Odinstaluj avast'a i sprawdź ...
Ja miałem ogromne problemy z S3 i to pomogło, tzn. reinstalacja avast'a.

Re: Kto zna się na smartphonach - Galaxy S5 problem

: 26.01.2015, 20:30
autor: plebi
poss'ter pisze:Niestety na razie się nie udało.
Masz phona na gwarancji ?
Moze masz mikrofon padniety - ja mialem tak samo to w innym Samsungu.
Oddalem do 'zwyklego' punktu - bo nie mialem przy sobie papierow, wymienil mikrofon i ....nic nie pomoglo. Wstawil spowrotem stary tak aby nie bylo widac ze cos bylo robione.
Poszedlem do serwisu gwarancyjnego - tam po prawie 2 tygodniach oddali i powiedzieli ze.... mikrofon wymienili. I telefon dziala :smile: