Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: Leo »

Kochani,
mam pytanko. Ostatnio przekładałam do mojego Trampka nowy silnik. Trampek jest z roku 1991, a silnik z 1997. Moduł, cewki i reszta elektryki itp są już przepięte i wszystko elegancko śmiga, ale jest jeden problem - nie działa mi zegar obrotomierza. I tu moje pytanie - czy musze kupić zegary z nowszego modelu i przełożyć czy można coś wykombinować tak, żeby to zaczęło banglać?
Uprzedzam pytanie - moje zegary działają - sprawdzaliśmy na innym moto i są sprawne :)
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: evoluzione »

W tym temacie http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=105&t=4644 jest coś o różnicach w ilości impulsatorów pomiędzy rocznikami może to jakiś trop? :niewiem:

Wieczorem zerknę na schemat i zobaczę co to za ewentualna różnica pomiędzy 91, a 97 w sterowaniu obrotomierzem.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: Leo »

Evoluzione :) Będę bardzo wdzięczna :)
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: pat13 »

Ze schematu wiele raczej nie wyniknie. W tych rocznikach obrotomierz był prosty i powinien być identyczny. Gdyby jednak się czymś różnił, to objaw powinien być w postaci błędnych wskazań, a nie braku współpracy. Proponuję zacząć od sprawdzenia modułu na innych działających zegarach z tego modelu zanim zaczniesz wchodzić w koszty. Obstawiam moduł lub jego połączenie z zegarami.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: evoluzione »

Według schematu różnice są następujące:

- w 91r do obrotomierza dochodzą trzy przewody - plus, minus i przewód z impulsami od "jednego" z modułów, natomiast w 97r obrotomierz jest podłączony tylko do masy i do przewodu wychodzącego z jednego oczywiście modułu, czyli na dwa przewody.

i najciekawsze: jak podłaczyłaś impulsator z 97 do instalacji z dwoma modułami 91r?, bo w 97 impulsator jest jeden i ma dwa przewody, a w 91 impulsatory są dwa i mają kostkę z czterema przewodami (i wychodzi na to że jeden jest połączony z jednym modułem, a drugi z drugim, przy czym jeden z modułów podaje sygnał na obrotomierz).

Aha, i w 97 roku impulsy do obrotomierza są podane z modułu bezpośrednio oddzielnym przewodem, a w 91 impulsy do obrotomierza są wzięte z jednego z czterech przewodów prowadzących do cewek zapłonowych (na schemacie niestety nie jest oznaczone o którą dokładnie świecę chodzi).


A więc pierwsze pytanie, aby kontynuować szukanie przyczyny to: ile przewodów miałaś z impulsatora w starym silniku, a ile w nowym i jak to podłączyłaś do kostki łączącej go z modułami.?

Ale najpierw zamień miejscami moduły - dla pewności, bo może akurat teraz się pokazały zimne luty?

Ewentualnie dzwoń jak będziesz przy moto to może coś uradzimy na "żywo".
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: Leo »

No nie mam jak zamienić modułów, bo teraz już mam jeden (97rok), który przyszedł razem z silnikiem i wszystko na nim śmiga jak ta lala ;) a co do podłączania to elektryką akurat zajął się kumpel bo to jedyna rzecz której nie tykam ani w moto ani w domu ;)
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: evoluzione »

Ok, zatem na początek spróbuj zamienić miejscami wtyczki na module (chyba można?, bo nie pamiętam), ze schematu wynika, że może mieć to znaczenie. Jeśli to nie pomoże to trzeba się przyjrzeć zasilaniu obrotomierza, a w zasadzie na tym, że w 91r do obrotomierza idzie plus, minus i impulsy z modułu, a w 97 jest tylko minus i impulsy. Masz możliwość podpiąć zegary od kogoś na próbę? Ja mam sam obrotomierz z 98r, ale jest goły bez obudowy.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: zimny »

Z tego co ja wiem to różnica jest w samum obrotomierzu. W PD10 jest zupełnie inny moduł zapłonowy i inne sterowanie. Nie znam się na tyle co evoluzione ale wielokrotnie czytałem że w PD10 wprowadzono wśród różnych zmian "elektronicnzy" obrotomierz...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: evoluzione »

Do "znania się" to mi jeszcze brakuje dużo :wink: , staram się tylko analizować schemat. I z niego wynika, że w obydwu rocznikach obrotomierze są elektroniczne (swoja drogą mechaniczne to chyba dawno nie są stosowane).
Czekamy na dalsze testy Leo :smile:
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: bienias »

Prawdopodobie wnioskujac na podstawie tego co mowi evoluzione, pd10 mialo zasilanie brane z zegarow a pd06 z modulu, trzeba by... Sprawdzic czy w przewodzie od implsow sa impulsy, a sam obrotek zasilic z pojazdu a nie z modulu ;)
Jak chcesz podlubac elektrycznie to w weekend bede w wawie i moge pomoc

---
Wysłane z terenu
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: Leo »

Bienias bardzo dziękuję za propozycję, ale w ten weekend na pewno nie dam rady :( Ale do wiosny mamy czas :) A na motomikołaje bez obrotomierza jakoś dojadę ;)
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: bienias »

Dzielna jestes ;)
Mozemy sie zgadac na inny termin, nie wyglada to na duzo roboty.

---
Wysłane z terenu
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: Nadol »

Sprawdź czy na wszystkich świecach masz iskrę. Zacznij od tylnego gara.
Jeżeli wszędzie iskrzy to albo problem tkwi w połączeniu albo sam zegar musi być inny.
Ze schematów wynika, że tacho z jednomodułowych wersji jest inne niż to do wersji z 2-ma modułami (na schematach oznaczone jako 2 lub 3 pinowe).
Zasilanie tacho jest z "zegarów" a nie z modułu.
Moim "obtotkiem" steruje TB9226AN (mało informacji o tej kostce). W 600 z dwoma modułami prawdopodobnie siedzi T8016A. Jednomodułowe powinny mieć już te same bebechy co w 650. Znalazłem też info o "palących się" rezystorach w obrotomierzach AT750/TA600.
Jest kilka tropów... W razie problemów mogę pomóc w ogarnięciu tematu ale dopiero po świętach (mam zapasowy obrotomierz z 650 czyli pod 1 moduł).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: evoluzione »

I jak sytuacja? :smile:
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: Leo »

Sytuacja tak, że zajmę się za to wiosną :D
Póki co Trampuś wygrzewa się w garażu, bez akumulatora i nie bardzo jest do niego dojście (że o jakimkolwiek dłubaniu nie wspomnę ;) )
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika

Post autor: evoluzione »

No to czekamy na odwilż, bo jestem ciekaw przyczyny :wink:
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości