Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Kochani,
mam pytanko. Ostatnio przekładałam do mojego Trampka nowy silnik. Trampek jest z roku 1991, a silnik z 1997. Moduł, cewki i reszta elektryki itp są już przepięte i wszystko elegancko śmiga, ale jest jeden problem - nie działa mi zegar obrotomierza. I tu moje pytanie - czy musze kupić zegary z nowszego modelu i przełożyć czy można coś wykombinować tak, żeby to zaczęło banglać?
Uprzedzam pytanie - moje zegary działają - sprawdzaliśmy na innym moto i są sprawne
mam pytanko. Ostatnio przekładałam do mojego Trampka nowy silnik. Trampek jest z roku 1991, a silnik z 1997. Moduł, cewki i reszta elektryki itp są już przepięte i wszystko elegancko śmiga, ale jest jeden problem - nie działa mi zegar obrotomierza. I tu moje pytanie - czy musze kupić zegary z nowszego modelu i przełożyć czy można coś wykombinować tak, żeby to zaczęło banglać?
Uprzedzam pytanie - moje zegary działają - sprawdzaliśmy na innym moto i są sprawne
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
W tym temacie http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=105&t=4644 jest coś o różnicach w ilości impulsatorów pomiędzy rocznikami może to jakiś trop?
Wieczorem zerknę na schemat i zobaczę co to za ewentualna różnica pomiędzy 91, a 97 w sterowaniu obrotomierzem.
Wieczorem zerknę na schemat i zobaczę co to za ewentualna różnica pomiędzy 91, a 97 w sterowaniu obrotomierzem.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Evoluzione Będę bardzo wdzięczna
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Ze schematu wiele raczej nie wyniknie. W tych rocznikach obrotomierz był prosty i powinien być identyczny. Gdyby jednak się czymś różnił, to objaw powinien być w postaci błędnych wskazań, a nie braku współpracy. Proponuję zacząć od sprawdzenia modułu na innych działających zegarach z tego modelu zanim zaczniesz wchodzić w koszty. Obstawiam moduł lub jego połączenie z zegarami.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Według schematu różnice są następujące:
- w 91r do obrotomierza dochodzą trzy przewody - plus, minus i przewód z impulsami od "jednego" z modułów, natomiast w 97r obrotomierz jest podłączony tylko do masy i do przewodu wychodzącego z jednego oczywiście modułu, czyli na dwa przewody.
i najciekawsze: jak podłaczyłaś impulsator z 97 do instalacji z dwoma modułami 91r?, bo w 97 impulsator jest jeden i ma dwa przewody, a w 91 impulsatory są dwa i mają kostkę z czterema przewodami (i wychodzi na to że jeden jest połączony z jednym modułem, a drugi z drugim, przy czym jeden z modułów podaje sygnał na obrotomierz).
Aha, i w 97 roku impulsy do obrotomierza są podane z modułu bezpośrednio oddzielnym przewodem, a w 91 impulsy do obrotomierza są wzięte z jednego z czterech przewodów prowadzących do cewek zapłonowych (na schemacie niestety nie jest oznaczone o którą dokładnie świecę chodzi).
A więc pierwsze pytanie, aby kontynuować szukanie przyczyny to: ile przewodów miałaś z impulsatora w starym silniku, a ile w nowym i jak to podłączyłaś do kostki łączącej go z modułami.?
Ale najpierw zamień miejscami moduły - dla pewności, bo może akurat teraz się pokazały zimne luty?
Ewentualnie dzwoń jak będziesz przy moto to może coś uradzimy na "żywo".
- w 91r do obrotomierza dochodzą trzy przewody - plus, minus i przewód z impulsami od "jednego" z modułów, natomiast w 97r obrotomierz jest podłączony tylko do masy i do przewodu wychodzącego z jednego oczywiście modułu, czyli na dwa przewody.
i najciekawsze: jak podłaczyłaś impulsator z 97 do instalacji z dwoma modułami 91r?, bo w 97 impulsator jest jeden i ma dwa przewody, a w 91 impulsatory są dwa i mają kostkę z czterema przewodami (i wychodzi na to że jeden jest połączony z jednym modułem, a drugi z drugim, przy czym jeden z modułów podaje sygnał na obrotomierz).
Aha, i w 97 roku impulsy do obrotomierza są podane z modułu bezpośrednio oddzielnym przewodem, a w 91 impulsy do obrotomierza są wzięte z jednego z czterech przewodów prowadzących do cewek zapłonowych (na schemacie niestety nie jest oznaczone o którą dokładnie świecę chodzi).
A więc pierwsze pytanie, aby kontynuować szukanie przyczyny to: ile przewodów miałaś z impulsatora w starym silniku, a ile w nowym i jak to podłączyłaś do kostki łączącej go z modułami.?
Ale najpierw zamień miejscami moduły - dla pewności, bo może akurat teraz się pokazały zimne luty?
Ewentualnie dzwoń jak będziesz przy moto to może coś uradzimy na "żywo".
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
No nie mam jak zamienić modułów, bo teraz już mam jeden (97rok), który przyszedł razem z silnikiem i wszystko na nim śmiga jak ta lala a co do podłączania to elektryką akurat zajął się kumpel bo to jedyna rzecz której nie tykam ani w moto ani w domu
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Ok, zatem na początek spróbuj zamienić miejscami wtyczki na module (chyba można?, bo nie pamiętam), ze schematu wynika, że może mieć to znaczenie. Jeśli to nie pomoże to trzeba się przyjrzeć zasilaniu obrotomierza, a w zasadzie na tym, że w 91r do obrotomierza idzie plus, minus i impulsy z modułu, a w 97 jest tylko minus i impulsy. Masz możliwość podpiąć zegary od kogoś na próbę? Ja mam sam obrotomierz z 98r, ale jest goły bez obudowy.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Z tego co ja wiem to różnica jest w samum obrotomierzu. W PD10 jest zupełnie inny moduł zapłonowy i inne sterowanie. Nie znam się na tyle co evoluzione ale wielokrotnie czytałem że w PD10 wprowadzono wśród różnych zmian "elektronicnzy" obrotomierz...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Do "znania się" to mi jeszcze brakuje dużo , staram się tylko analizować schemat. I z niego wynika, że w obydwu rocznikach obrotomierze są elektroniczne (swoja drogą mechaniczne to chyba dawno nie są stosowane).
Czekamy na dalsze testy Leo
Czekamy na dalsze testy Leo
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- bienias
- dwusuwowy rider
- Posty: 183
- Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Prawdopodobie wnioskujac na podstawie tego co mowi evoluzione, pd10 mialo zasilanie brane z zegarow a pd06 z modulu, trzeba by... Sprawdzic czy w przewodzie od implsow sa impulsy, a sam obrotek zasilic z pojazdu a nie z modulu
Jak chcesz podlubac elektrycznie to w weekend bede w wawie i moge pomoc
---
Wysłane z terenu
Jak chcesz podlubac elektrycznie to w weekend bede w wawie i moge pomoc
---
Wysłane z terenu
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Bienias bardzo dziękuję za propozycję, ale w ten weekend na pewno nie dam rady Ale do wiosny mamy czas A na motomikołaje bez obrotomierza jakoś dojadę
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- bienias
- dwusuwowy rider
- Posty: 183
- Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Dzielna jestes
Mozemy sie zgadac na inny termin, nie wyglada to na duzo roboty.
---
Wysłane z terenu
Mozemy sie zgadac na inny termin, nie wyglada to na duzo roboty.
---
Wysłane z terenu
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Sprawdź czy na wszystkich świecach masz iskrę. Zacznij od tylnego gara.
Jeżeli wszędzie iskrzy to albo problem tkwi w połączeniu albo sam zegar musi być inny.
Ze schematów wynika, że tacho z jednomodułowych wersji jest inne niż to do wersji z 2-ma modułami (na schematach oznaczone jako 2 lub 3 pinowe).
Zasilanie tacho jest z "zegarów" a nie z modułu.
Moim "obtotkiem" steruje TB9226AN (mało informacji o tej kostce). W 600 z dwoma modułami prawdopodobnie siedzi T8016A. Jednomodułowe powinny mieć już te same bebechy co w 650. Znalazłem też info o "palących się" rezystorach w obrotomierzach AT750/TA600.
Jest kilka tropów... W razie problemów mogę pomóc w ogarnięciu tematu ale dopiero po świętach (mam zapasowy obrotomierz z 650 czyli pod 1 moduł).
Jeżeli wszędzie iskrzy to albo problem tkwi w połączeniu albo sam zegar musi być inny.
Ze schematów wynika, że tacho z jednomodułowych wersji jest inne niż to do wersji z 2-ma modułami (na schematach oznaczone jako 2 lub 3 pinowe).
Zasilanie tacho jest z "zegarów" a nie z modułu.
Moim "obtotkiem" steruje TB9226AN (mało informacji o tej kostce). W 600 z dwoma modułami prawdopodobnie siedzi T8016A. Jednomodułowe powinny mieć już te same bebechy co w 650. Znalazłem też info o "palących się" rezystorach w obrotomierzach AT750/TA600.
Jest kilka tropów... W razie problemów mogę pomóc w ogarnięciu tematu ale dopiero po świętach (mam zapasowy obrotomierz z 650 czyli pod 1 moduł).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
I jak sytuacja?
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
Sytuacja tak, że zajmę się za to wiosną
Póki co Trampuś wygrzewa się w garażu, bez akumulatora i nie bardzo jest do niego dojście (że o jakimkolwiek dłubaniu nie wspomnę )
Póki co Trampuś wygrzewa się w garażu, bez akumulatora i nie bardzo jest do niego dojście (że o jakimkolwiek dłubaniu nie wspomnę )
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Problem z obrotomierzem po przekładce silnika
No to czekamy na odwilż, bo jestem ciekaw przyczyny
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości