Problem z Temperaturą
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Problem z Temperaturą
Witam. Mój trampek 650 podczas jazdy szybko się grzeje,nawet gdy nie ma upału,wskazówka temperatury często sięga czerwonego pola,i co dziwne nie włącza mi się wentylatorek.Mam go już 2 lata i nie zauważyłem żeby wentylator się w ogóle kiedyś załączył.Co może być nie tak?
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Problem z Temperaturą
Najpierw bezpiecznik. Potem termowłącznik na chłodnicy. Odłącz kabel od włącznika (prawa chłodnica) i przyłóż do masy - jeśli wiatrak się uruchomi to wiesz że wiatrak jest sprawny i instalacja jest ok.
Termostat jest sprawny? Kiedy wymieniałeś płyn chłodniczy?
Termostat jest sprawny? Kiedy wymieniałeś płyn chłodniczy?
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Re: Problem z Temperaturą
Od kupna,czyli 2 latka ani razu...
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Problem z Temperaturą
Jak zweryfikujesz czy wiatrak się włącza to sprawdź termostat.
Postaw motocykl na centralce (o ile masz) i daj mu się nagrzać. Zobaczy czy chłodnice nagrzewają się od razu (jeśli tak to termostat nie trzyma), czy w całości (może są niedrożne). Może być tez tak że termostat jest ciągle zamknięty i tylko lekko będzie puszczać na chłodnicę (ta opcja jest najniebezpieczniejsza dla silnika).
Chłodnica na której jest termowłącznik wentylatora (prawa) jest oddalona od czujnika temperatury (obudowa termostatu).
Jeśli jest kiepski przepływ/przytkana chłodnica to termowlącznik będzie pracował w niższej temperaturze i nie włączy wiatraka podczas gdy na termostacie będzie już powyżej 100 st. C.
Termostat wymienić, układ przepłukać, zalać nowym płynem. Termostat od Tico - koszt 10-30 zł.
Postaw motocykl na centralce (o ile masz) i daj mu się nagrzać. Zobaczy czy chłodnice nagrzewają się od razu (jeśli tak to termostat nie trzyma), czy w całości (może są niedrożne). Może być tez tak że termostat jest ciągle zamknięty i tylko lekko będzie puszczać na chłodnicę (ta opcja jest najniebezpieczniejsza dla silnika).
Chłodnica na której jest termowłącznik wentylatora (prawa) jest oddalona od czujnika temperatury (obudowa termostatu).
Jeśli jest kiepski przepływ/przytkana chłodnica to termowlącznik będzie pracował w niższej temperaturze i nie włączy wiatraka podczas gdy na termostacie będzie już powyżej 100 st. C.
Termostat wymienić, układ przepłukać, zalać nowym płynem. Termostat od Tico - koszt 10-30 zł.
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Re: Problem z Temperaturą
Dzięki za poradę.Jaki płyn polecasz?
- grzesiek_ts
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 18.12.2008, 00:51
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Problem z Temperaturą
Gdy jeździłem jeszcze w off'ie 4x4 zawsze wlewaliśmy Prestone - sprawdzał się najlepiej
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Problem z Temperaturą
Odkopałem temat - problem mnie też dotknął.
Czy można jakoś sprawdzić ten włącznik przy chłodnicy?
Bezpieczniki mam ok, wiatrak działa, ale sam się nie włącza.
Co jeszcze można sprawdzić żeby mieć pewność że to ten czujnik / włącznik w chłodnicy. Pytam bo widzę że trochę kosztuje (135zł) i nie chciałbym kupić niepotrzebnie.
Czy można jakoś sprawdzić ten włącznik przy chłodnicy?
Bezpieczniki mam ok, wiatrak działa, ale sam się nie włącza.
Co jeszcze można sprawdzić żeby mieć pewność że to ten czujnik / włącznik w chłodnicy. Pytam bo widzę że trochę kosztuje (135zł) i nie chciałbym kupić niepotrzebnie.
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Problem z Temperaturą
Zobacz w Haynesie - rozdział 3, cz. 3 - opis jak przetestować włącznik.
Nie mam jak skopiować z pdfa.
Co do włącznika - pasuje z jakiegoś japońca (samochodu), ale muszę poszukać z którego.
Nie mam jak skopiować z pdfa.
Co do włącznika - pasuje z jakiegoś japońca (samochodu), ale muszę poszukać z którego.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Problem z Temperaturą
Mógłbyś sprawdzić z jakiego samochodu pasuje?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Problem z Temperaturą
Np. ten powinien pasować: http://www.4cars.pl/c/szukaj/KK15018840
Oryginalny włącznik uruchamia wiatrak przy 105 st. C. Samochodowe uruchamiają wcześniej.
Najlepiej wyjąć stary, iść do sklepu lub hurtowni (np. intercars) i niech dobiorą pasujący gwintem.
Oryginalny włącznik uruchamia wiatrak przy 105 st. C. Samochodowe uruchamiają wcześniej.
Najlepiej wyjąć stary, iść do sklepu lub hurtowni (np. intercars) i niech dobiorą pasujący gwintem.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Problem z Temperaturą
Dzieki.
Tylko teraz w sklepach jak im konkretnie nie powiesz to nie chce im sie kombinowac za 25zl. Ale bede probowal
Tylko teraz w sklepach jak im konkretnie nie powiesz to nie chce im sie kombinowac za 25zl. Ale bede probowal
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Problem z Temperaturą
Poradźcie coś bo dziwnie mi się dzieje z tą temperaturą
Włącznik w chłodnicy jest nowy - nie kombinowany, tylko taki jak być powinien.
Włącza wiatrak, ale bardzo późno, tzn. kiedy wskazówka temp jest już na czerwonym pasku (Trampek 600tka)
Wiatrak pracuje bardzo krótko, ledwie cofa się wskazówka i wyłącza.
wydaje mi się że kiedy wiatrak już się załączy to powinien cofnąć wskazówkę temperatury gdzieś to 1/2 - 2/3 podziałki, dobrze mi się wydaje?
Generalnie trampek był zwykle "zimny" i ciężko było go rozgrzać "do końca podziałki wskaźnika" - udawało mi się to tylko w ciężkim terenie, albo w mieście przy dużych upałach. Teraz jest niepokojąco ciepły, pomimo że upałów nie mamy.
Co byście obstawiali i jak to sprawdzić?
1. Termostat, który za słabo otwiera i za słabo puszcza płyn na chłodnice?
2. Wskaźnik temperatury przekłamuje i wprowadza mnie w błąd - szwankuje albo czujnik temp. albo sam wskaźnik?
3. Jakieś inne pomysły co się dzieje? Grypę dostał i gorączka go łapie?
Włącznik w chłodnicy jest nowy - nie kombinowany, tylko taki jak być powinien.
Włącza wiatrak, ale bardzo późno, tzn. kiedy wskazówka temp jest już na czerwonym pasku (Trampek 600tka)
Wiatrak pracuje bardzo krótko, ledwie cofa się wskazówka i wyłącza.
wydaje mi się że kiedy wiatrak już się załączy to powinien cofnąć wskazówkę temperatury gdzieś to 1/2 - 2/3 podziałki, dobrze mi się wydaje?
Generalnie trampek był zwykle "zimny" i ciężko było go rozgrzać "do końca podziałki wskaźnika" - udawało mi się to tylko w ciężkim terenie, albo w mieście przy dużych upałach. Teraz jest niepokojąco ciepły, pomimo że upałów nie mamy.
Co byście obstawiali i jak to sprawdzić?
1. Termostat, który za słabo otwiera i za słabo puszcza płyn na chłodnice?
2. Wskaźnik temperatury przekłamuje i wprowadza mnie w błąd - szwankuje albo czujnik temp. albo sam wskaźnik?
3. Jakieś inne pomysły co się dzieje? Grypę dostał i gorączka go łapie?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Problem z Temperaturą
Obstawiam termostat o ile w układzie cyrkuluje odpowiednia ilość świeżego chłodziwa Zdemontować i sprawdzić jak Haynes zaleca (metoda wrzątkowa).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Problem z Temperaturą
Płyn jest czysty, jest go dość, ale ma już dobre 3 sezony, a może nawet ten jest 4 ty... Zalany był porządny motocyklowy, nie najtańsze g...o. Aż tak traciłby swoje właściwości, w końcu nawet woda w miarę dobrze chłodzi pomijając że powoduje korozję itd...
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Problem z Temperaturą
Jak tyle czasu ma to warto zmienić (wg Haynesa wymiana co 2 lata) i przepłukać układ. Tak czy inaczej sprawdź termostat.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 208
- Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łuków
Re: Problem z Temperaturą
Może podjedź do jakiegoś mechanika może być samochodowy, aby miał termometr bezdotykowy.
Coś takiego
http://allegro.pl/pirometr-termometr-cy ... 64154.html
Niech ci sprawdzi przy jakiej temp włącza, wyłącza się wentylator ? Bo może wszystko jest w porządku tylko wskaźnik tak a nie inaczej pokazuje.
Coś takiego
http://allegro.pl/pirometr-termometr-cy ... 64154.html
Niech ci sprawdzi przy jakiej temp włącza, wyłącza się wentylator ? Bo może wszystko jest w porządku tylko wskaźnik tak a nie inaczej pokazuje.
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Problem z Temperaturą
Jeśli poziom płynu nie jest za niski, to obstawiałbym niepełne otwarcie termostatu.
Temperatura mierzona jest na korpusie termostatu, a włącznik wentylatora jest w chłodnicy (dwa różne punkty pomiaru "oddzielone" termostatem). Przy słabym przepływie z silnika do chłodnicy silnik będzie miał wyższą "normalną" temperaturę, a jak już temp. chodnicy osiągnie próg załączenia wiatraka (98-102st.), to wiatrak szybko schłodzi zawartość chłodnicy (,ale tylko chłodnicy), co niespecjalnie obniży temp. silnika (próg wyłączenia wiatraka to 93-97st.).
Stan czujnika temp. sprawdzisz omomierzem - niestety, trzeba go do tej operacji wydłubać.
Temp. 50st. - 154ohm'y,
temp. 80st. - 52ohm'y,
temp. 120st. - 16ohm'ów.
Przy okazji takich pomiarów, można równolegle wykąpać włącznik wiatraka z podpiętym omomierzem lub żarówką- ale u Ciebie zapewne jest sprawny. Zacząłbym jednak od przegotowania termostatu. Termostat pasuje od Tico, koszt koło 20 zeta.
Ew. wymianę płynu zostawiłbym na koniec, gdy już usuniesz już przyczynę problemu. Układ będzie poprawnie działał na dowolnej cieczy byle miała temp. wrzenia nie mniej niż 100 stopni. A jak będziesz dłubał przy termostacie to i tak konieczne będą dolewki.
Temperatura mierzona jest na korpusie termostatu, a włącznik wentylatora jest w chłodnicy (dwa różne punkty pomiaru "oddzielone" termostatem). Przy słabym przepływie z silnika do chłodnicy silnik będzie miał wyższą "normalną" temperaturę, a jak już temp. chodnicy osiągnie próg załączenia wiatraka (98-102st.), to wiatrak szybko schłodzi zawartość chłodnicy (,ale tylko chłodnicy), co niespecjalnie obniży temp. silnika (próg wyłączenia wiatraka to 93-97st.).
Stan czujnika temp. sprawdzisz omomierzem - niestety, trzeba go do tej operacji wydłubać.
Temp. 50st. - 154ohm'y,
temp. 80st. - 52ohm'y,
temp. 120st. - 16ohm'ów.
Przy okazji takich pomiarów, można równolegle wykąpać włącznik wiatraka z podpiętym omomierzem lub żarówką- ale u Ciebie zapewne jest sprawny. Zacząłbym jednak od przegotowania termostatu. Termostat pasuje od Tico, koszt koło 20 zeta.
Ew. wymianę płynu zostawiłbym na koniec, gdy już usuniesz już przyczynę problemu. Układ będzie poprawnie działał na dowolnej cieczy byle miała temp. wrzenia nie mniej niż 100 stopni. A jak będziesz dłubał przy termostacie to i tak konieczne będą dolewki.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Problem z Temperaturą
Kończąc moją ciężką rozkminkę, może ktoś będzie miał podobny problem...
Wymieniłem termostat, Trampek znów jest zimny jak to ma w zwyczaju. Stary za słabo się otwierał i za mało puszczał płynu na chłodnice. Przy okazji włącznik wentylatora też był niesprawny. Nowy kosztuje 115zł - zamiennik.
A temperatura wkurza mnie dalej bo teraz rozgrzewa się do max 1/4 - 1/3 wskaźnika, ale to raczej norma i lepsze to niż przegrzewanie.
Dzięki za rady
Wymieniłem termostat, Trampek znów jest zimny jak to ma w zwyczaju. Stary za słabo się otwierał i za mało puszczał płynu na chłodnice. Przy okazji włącznik wentylatora też był niesprawny. Nowy kosztuje 115zł - zamiennik.
A temperatura wkurza mnie dalej bo teraz rozgrzewa się do max 1/4 - 1/3 wskaźnika, ale to raczej norma i lepsze to niż przegrzewanie.
Dzięki za rady
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Problem z Temperaturą
Fajnie że doszedłeś z tematem do porządku - w zielonym trampku miałem podobnie, dość wolno się grzał, normalnie 1/5 skali, ale w terenie łatwo i szybko się nagrzewał, wiatrak załączał się pod czerwonym i trochę tylko studził. Po wymianie termostatu wiatrak załączał się nieco wcześniej ale nagrzewał się podobnie.
Obecny TA z 99r. zachowuje się podobnie:
- nagrzewa się przez parę kilometrów, zwykle jest na początku skali maks 1/5 - 1/4 w trasie.
- w mieście i przy wolniejszej jeździe okolice 1/3 - 2/3 skali.
- wiatrak załącza się tak jakieś 4/5 skali, przed czerwonym jeszcze i wystudza tylko trochę, i znowu się załącza (w korkach zawsze, nawet jak chłodno)
Z wielu moich obserwacji wynika że to mniej więcej tak ma być. Rozgrzewa się tylko wolno, nie wchodzi na czerwone - nawet w upał. Zatem chyba OK, choć zimą na wszelki wypadek zerknę na termostat (w Afrze jak zmieniłem termostat to dużo szybciej się nagrzewała i ładnie trzymała temp w 1/3 skali).
Pozdrawiam
zimny
Obecny TA z 99r. zachowuje się podobnie:
- nagrzewa się przez parę kilometrów, zwykle jest na początku skali maks 1/5 - 1/4 w trasie.
- w mieście i przy wolniejszej jeździe okolice 1/3 - 2/3 skali.
- wiatrak załącza się tak jakieś 4/5 skali, przed czerwonym jeszcze i wystudza tylko trochę, i znowu się załącza (w korkach zawsze, nawet jak chłodno)
Z wielu moich obserwacji wynika że to mniej więcej tak ma być. Rozgrzewa się tylko wolno, nie wchodzi na czerwone - nawet w upał. Zatem chyba OK, choć zimą na wszelki wypadek zerknę na termostat (w Afrze jak zmieniłem termostat to dużo szybciej się nagrzewała i ładnie trzymała temp w 1/3 skali).
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- czarna godzina
- osiedlowy kaskader
- Posty: 112
- Rejestracja: 07.03.2014, 19:50
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Problem z Temperaturą
Odkopuję temat.
Czy grubo ponad 100 pln to normalna cena za włącznik wentylatora? Czy zna ktoś tańsze źródło? Ważny tu jest tylko gwint i temp załączenia (100 st C). Najtaniej (prawie 130 zł) znalazłem tu:
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 98662.html
Taki mały pierdolnik a tyle kasy trzeba wydać.
Jest jeszcze to:
http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-h ... 21155.html
ale na zdjęciu widać 85 st C a koleś nie odpowiada na maila.
Czy grubo ponad 100 pln to normalna cena za włącznik wentylatora? Czy zna ktoś tańsze źródło? Ważny tu jest tylko gwint i temp załączenia (100 st C). Najtaniej (prawie 130 zł) znalazłem tu:
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 98662.html
Taki mały pierdolnik a tyle kasy trzeba wydać.
Jest jeszcze to:
http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-h ... 21155.html
ale na zdjęciu widać 85 st C a koleś nie odpowiada na maila.
"...Cause tramps like us, baby we were born to run!"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości