Wymiana uszczelniaczy w lagach
- Robert 1975
- osiedlowy kaskader
- Posty: 140
- Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Z którego roku masz moto ?
- Robert 1975
- osiedlowy kaskader
- Posty: 140
- Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Mój jest 88 , wiem że u mnie są właśnie lagi starego typu i problem właśnie był z tymi tulejkami.
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Według katalogu to w moim są: 51414MB4003, 51415MG2701 i właśnie tej pierwszej nie mogę znaleźć.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
a jak rozbić amorek żeby nie załatwić za bardzo panewek? Bo ja swoje załatwiłem przy rozkładaniu amorka. na końcu nawet lekko laga odeszła mi od pionu względem szklanki, co zaowocowało konkretną rysą na panewce
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Rozgrzej lage w górnej części (tam gdzie siedzi panewka) opalarką. Wtedy czasami wręcz sama wypada bez rwania. Identyczna zasada jak z wyciaganiem łożysk wprasowanych ciasno np w blok silnika. Najgorzej wyciągać zimą na zimno w nieogrzewanym garażu.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Ja kupowałem u Pana Hondy. Tanio nie wyszło bo brałem z uszczelniaczami a to dopiero jest drogie. Zostawiłem tylko te górne bo nie były porysowane.KrzysieG pisze:właściciel Szarpnąłem mocno i szklanka wylazła bez tej panewki i uszczelniacza i dlatego porysowana. Tak czy siak nie będę się z tym 100X pierniczył, wymieniam wszystko, tylko jest problem z tą mniejszą panewka, w rider parts nie ma. Może ktoś wie gdzie to kupić.Ktoś nieumiejętnie wyjmował
a gdzie ten luz się objawia, tak z ciekawości pytam.u mnie był spory luz i widać było zużycie
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Znalazłem coś takiego: http://www.wemoto.pl/bikes/honda/xl_600 ... nky_glide/
Mają też osobno te panewki i mam pytanie, jeśli nic nie ciekło, to wymieniać te uszczelnienia , czy tylko panewki ?
Mają też osobno te panewki i mam pytanie, jeśli nic nie ciekło, to wymieniać te uszczelnienia , czy tylko panewki ?
- rety00
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 28.02.2014, 15:50
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Piła
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Przy demontażu lagi na części pierwsze dość mocno nadwyrężasz-czasem uszkadzasz uszczelniacze olejowe,KrzysieG pisze:Znalazłem coś takiego: http://www.wemoto.pl/bikes/honda/xl_600 ... nky_glide/
Mają też osobno te panewki i mam pytanie, jeśli nic nie ciekło, to wymieniać te uszczelnienia , czy tylko panewki ?
a poza tym jak już masz rozebrane to ja wymieniłbym przede wszystkim uszczelniacze - elementy najszybciej zużywające się
Zdrówka
Tomek
Tomek
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
[quote="ArturS"]Rozgrzej lage w górnej części (tam gdzie siedzi panewka) opalarką. Wtedy czasami wręcz sama wypada bez rwania. Identyczna zasada jak z wyciaganiem łożysk wprasowanych ciasno np w blok silnika. Najgorzej wyciągać zimą na zimno w nieogrzewanym garażu.
czyli popełniłem oba grzechy
KrzysieG - uszczelniacze nie tylko te w lagach, wg. mnie są "jednorazowego użytku" - jak się je wyjmie to potem zawsze trzeba zastąpić nowym. Bo w 99% koszt uszczelniacza jest niewspółmierny do włożonej pracy
czyli popełniłem oba grzechy
KrzysieG - uszczelniacze nie tylko te w lagach, wg. mnie są "jednorazowego użytku" - jak się je wyjmie to potem zawsze trzeba zastąpić nowym. Bo w 99% koszt uszczelniacza jest niewspółmierny do włożonej pracy
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Ok, ok,kupie komplet i po sprawie. i jeszcze jedno, oleju wchodzi troszkę ponad 0.5L więc trzeba kupić 2L ?
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Możesz kupić 1100ml
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
No faktycznie, sprzedają po 100ml Nie przejrzałem wszystkiego wcześniej. Dzieki.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Proszę o pomoc w temacie wymiany oleju w lagach w TA650. Przeczytałem cały ten wątek, ale nie wszystko wiem na 100%, mam kilka wątpliwości, więc wolę się dopytać obeznanych w temacie, którzy już to robili.
Po zdemontowaniu z motocykla kompletnych lag należy:
1. Odkręcić korek znajdujący się u góry lagi, wyjąć sprężynę i wylać olej z lagi.
Czy wystarczy odwrócić lagę "do góry nogami" i wylać olej tyle ile samo wyleci, czy odwrócić i trochę popracować zawieszeniem bez sprężyny, aby wypłynęło więcej oleju? Czy sprężyna wychodzi bez problemu, czy wyjdzie coś jeszcze wraz ze sprężyną?
2. Po zalaniu nowego oleju należy przytkać otwór po korku ręką i ok. 10x przepracować w pełnym zakresie zawieszeniem.
Czy wlewając olej, laga ma być rozciągnięta czy ściśnięta? Czy podczas pracowania ręcznie zawieszeniem góra-dół cały czas trzeba mieć zatkany ręką ten otwór po korku
czy już nie? Czy po popracowaniu ręcznie zawieszeniem należy ścisnąć lagę na maxa i zacząć pomiary odległości od krawędzi lagi (tam gdzie normalnie jest korek) do
poziomu lustra oleju?
3. Należy wlać olej 10W (taki polecacie) w ilości dla TA650: "542 cc, 141 mm".
Czy 542cc i 141mm to są prawidłowe wartości (były różne podawane)? Czy 141mm mierzone jest od krawędzi lagi (tam gdzie normalnie jest wkręcony korek trzymający sprężynę)?
Z góry dzięki za odpowiedzi . Niby wszystko jest jasne, ale wolę mieć 100% pewności zanim to zacznę robić .
Po zdemontowaniu z motocykla kompletnych lag należy:
1. Odkręcić korek znajdujący się u góry lagi, wyjąć sprężynę i wylać olej z lagi.
Czy wystarczy odwrócić lagę "do góry nogami" i wylać olej tyle ile samo wyleci, czy odwrócić i trochę popracować zawieszeniem bez sprężyny, aby wypłynęło więcej oleju? Czy sprężyna wychodzi bez problemu, czy wyjdzie coś jeszcze wraz ze sprężyną?
2. Po zalaniu nowego oleju należy przytkać otwór po korku ręką i ok. 10x przepracować w pełnym zakresie zawieszeniem.
Czy wlewając olej, laga ma być rozciągnięta czy ściśnięta? Czy podczas pracowania ręcznie zawieszeniem góra-dół cały czas trzeba mieć zatkany ręką ten otwór po korku
czy już nie? Czy po popracowaniu ręcznie zawieszeniem należy ścisnąć lagę na maxa i zacząć pomiary odległości od krawędzi lagi (tam gdzie normalnie jest korek) do
poziomu lustra oleju?
3. Należy wlać olej 10W (taki polecacie) w ilości dla TA650: "542 cc, 141 mm".
Czy 542cc i 141mm to są prawidłowe wartości (były różne podawane)? Czy 141mm mierzone jest od krawędzi lagi (tam gdzie normalnie jest wkręcony korek trzymający sprężynę)?
Z góry dzięki za odpowiedzi . Niby wszystko jest jasne, ale wolę mieć 100% pewności zanim to zacznę robić .
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Ad1. Odwróć lagę i popracuj zawieszeniem.
Ad1a Wlej 300 ml nafty, popracuj lagą ( płukanie). Wylej naftę. Czynność powtarzaj, aż nafta będzie czysta wylatywała. Po takim płukaniu odwracam lagę do góry nogami i zostawiam na noc.
Sprężyna wychodzi bez problemu. 650 nie ma żadnych dystansów, wydaje mi się ( nie pamiętam), że jest na górze podkładka między sprężyną a korkiem.
Ad2. Pompuj tyle, aż poczujesz, że olej pracuje bez powietrza. Wyczujesz ten moment bez trudu. Musisz po zalaniu nowym olejem przepompować lagą, aby pozbyć się powietrza z zakamarków. Potrzebne to jest w przypadku, gdy będziesz mierzył olej "do lustra" ( stosuję tą metodę). Przy wlewaniu oleju nie ma znaczenia czy laga jest rozciągnięta czy ściśnięta. Wlej po ok. 500 ml/lagę i później dolej po przepompowaniu przy ściśniętej ladze.
Ad 3.Fabryka zalewa 542ccm i tam nikt się nie bawi w pomiary "do lustra".
Ad1a Wlej 300 ml nafty, popracuj lagą ( płukanie). Wylej naftę. Czynność powtarzaj, aż nafta będzie czysta wylatywała. Po takim płukaniu odwracam lagę do góry nogami i zostawiam na noc.
Sprężyna wychodzi bez problemu. 650 nie ma żadnych dystansów, wydaje mi się ( nie pamiętam), że jest na górze podkładka między sprężyną a korkiem.
Ad2. Pompuj tyle, aż poczujesz, że olej pracuje bez powietrza. Wyczujesz ten moment bez trudu. Musisz po zalaniu nowym olejem przepompować lagą, aby pozbyć się powietrza z zakamarków. Potrzebne to jest w przypadku, gdy będziesz mierzył olej "do lustra" ( stosuję tą metodę). Przy wlewaniu oleju nie ma znaczenia czy laga jest rozciągnięta czy ściśnięta. Wlej po ok. 500 ml/lagę i później dolej po przepompowaniu przy ściśniętej ladze.
Ad 3.Fabryka zalewa 542ccm i tam nikt się nie bawi w pomiary "do lustra".
Dominator.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Kolejność. Zanim zdemontujesz lagi z półek, zanim w ogóle zaczniesz odkręcać szpilki, to poluzuj korki, bo później w rękach tego nie zrobisz.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Artek, ostry, dzięki za konkretną i szybką odpowiedź . Wszystko to przypuszczałem, a teraz wiem na 100% co i jak. Całą resztę czynności wiem jak wykonać, nie wiedziałem tylko tych konkretów z lagami.
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 04.06.2017, 23:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oberschlesien
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Wczoraj zabrałem się za serwis zawieszenia w moim trampie. Motocykl kupiłem w zeszłym roku, nie miałem informacji co i kiedy serwisował w nim poprzedni właściciel, więc przy przebiegu ponad 91kkm warto było tam zajrzeć.
Osłony lag do wymiany gdyż były popękane,
Uszczelniacze pyłowe całe więc zostają,
Uszczelniacze olejowe do wymiany (niby nie ciekły, ale po rozłożeniu lag trzeba zmienić),
Panewki górne teflon na całej powierzchni (jedną niestety delikatnie przerysowałem przy demontażu) - zostają
Panewki dolne: jedna jeszcze żyje ale na drugiej połowa powierzchni wytarta aż do miedzi - rozumiem, ze kwalifikują się do wymiany? Czy panewki wymieniamy zawsze parami?
Osłony lag do wymiany gdyż były popękane,
Uszczelniacze pyłowe całe więc zostają,
Uszczelniacze olejowe do wymiany (niby nie ciekły, ale po rozłożeniu lag trzeba zmienić),
Panewki górne teflon na całej powierzchni (jedną niestety delikatnie przerysowałem przy demontażu) - zostają
Panewki dolne: jedna jeszcze żyje ale na drugiej połowa powierzchni wytarta aż do miedzi - rozumiem, ze kwalifikują się do wymiany? Czy panewki wymieniamy zawsze parami?
Był: XL600V 1992
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Panewki bym obie wymienił skoro i tak masz to rozłożone. ..
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju w lagach, rozebrałem co trzeba, wyczyściłem, przepłukałem i teraz z lag ściekają resztki oleju. Jutro będę składał. Po odkręceniu zacisków na gwintach śrub widać, że został zastosowany klej do gwintów (kolor czerwony).
Mam więc pytanie: czy składając wszystko z powrotem stosujecie znowu klej na te śruby? Jeśli tak to jaki kolor/jaka moc? Wiem, że jest Loctite i inne, ale są różne te kleje, różne kolory i różne moce tych klejów.
Mam więc pytanie: czy składając wszystko z powrotem stosujecie znowu klej na te śruby? Jeśli tak to jaki kolor/jaka moc? Wiem, że jest Loctite i inne, ale są różne te kleje, różne kolory i różne moce tych klejów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości