Wymiana uszczelniaczy w lagach
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
ok, będę działał. A ten pomiar 125mm w przypadku 600etki mierzony od góry lagi. Ale muszę ją wcisnąć do samiućkiego końca i wyjąć sprężynę i wtedy zalewać? i jakie muszą być później momenty dokręcania śrub w dolnej i górnej półce. wiem że jest w serwisówce, ale patrzyłem na stronach 6*9 i jakoś nie mogę tego wypatrzyć - gdzieś pewnie dalej są te momenty zapisane? zajebista książka tylko szkoda że nie po polsku a znalazłem na forum link z momentami dokręceń różnych śrub ale nie działa
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Jak piszesz tzn. mierzysz przy wciśniętym bez sprężyny. Pamiętaj o zrobieniu podciśnienia, żeby powietrze całe uszło z zakamarków.
Momenty :
korek góra -23 Nm
półka górna - 27 Nm
półka dolna - 33 Nm
Korek dół + klej - 20 Nm
To wartości dla 650, ale podobnie jest dla 600.
Momenty :
korek góra -23 Nm
półka górna - 27 Nm
półka dolna - 33 Nm
Korek dół + klej - 20 Nm
To wartości dla 650, ale podobnie jest dla 600.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Solidworks pisze:Jak piszesz tzn. mierzysz przy wciśniętym bez sprężyny. Pamiętaj o zrobieniu podciśnienia, żeby powietrze całe uszło z zakamarków.
Momenty :
korek góra -23 Nm
półka górna - 27 Nm
półka dolna - 33 Nm
Korek dół + klej - 20 Nm
To wartości dla 650, ale podobnie jest dla 600.
zara, zara jakie znowu podciśnienie znowu coś nowego hehe - wyjaśnij proszę.
no a te momenty to wolałbym na 100% a nie podobnie, bo to jednak zawias przedni
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Tyle samo sprawdzałem.
Przyłóż rękę do otworu (gdzie wkręcasz korek) i wyciągnij rurę do góry.
Przyłóż rękę do otworu (gdzie wkręcasz korek) i wyciągnij rurę do góry.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
dzięki za momenty dokręcenia. ręką zakryć dziurę jak oczywiście będzie już zalane olejem, i potem góra, dół i pomiar do lustra oleju? o to Ci chodzi?
- rety00
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 28.02.2014, 15:50
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Piła
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Wg Haynesa należy przynajmniej 10x "przepompować" lagi góra dól (bez sprężyny i korka oczywiście) i wtedy dopiero wykonać pomiar.
Zdrówka
Tomek
Tomek
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Tak faktycznie. W punkcie 14-tym. Przyznam się, że nigdy tego nie liczyłem, ale kilka razy było na pewnorety00 pisze:wg Haynesa należy przynajmniej 10x "przepompować" lalgi góra dól (bez sprężyny i korka oczywiście) i wtedy dopiero wykonać pomiar.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
dzięki za doprecyzowanie
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
wszystko szło pięknie do momentu wyjęcia lagi ze szklanki, bo zdecydowałem się też jednak odrazu na wymianę uszczelnień (punkt 14 w tym linku http://faq.africatwin.com.pl/index.php/ ... u_przednim)
w obu szkalnkach zostały zimeringi (uszczelniacze) - czym je wydłubać, nie chce pokancerować szklanki opierając śrubokręt i dlaczego nie wyszły?
edycja
uszczelniacze wyciągnięte. czasem człowiek za bardzo się czai, no cóż brak doświadczenia. Następnym razem będzie lepiej, podwadziłem i poszło.
w obu szkalnkach zostały zimeringi (uszczelniacze) - czym je wydłubać, nie chce pokancerować szklanki opierając śrubokręt i dlaczego nie wyszły?
edycja
uszczelniacze wyciągnięte. czasem człowiek za bardzo się czai, no cóż brak doświadczenia. Następnym razem będzie lepiej, podwadziłem i poszło.
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
A ja mam takie pytanko. Gdy moto stoi przednim kołem oparte na ziemi, to jak je delikatnie krótkimi ruchami ruszam do przodu i tyłu, to wyczuwałem delikatny luz. Myślałem że to może łożysko główki ramy, ale pewien nie byłem, więc zdjąłem koło i ruszałem samymi lagami prostopadle do lag, żeby sprawdzić czy to łożysko czy nie i tu luzu żadnego nie wyczuwałem, ale jak zacząłem lagi wciskać to jest coś takiego jakby dziura w amortyzacji, luz. Czy muszę rozebrać i obadać wszystko w środku, czy może sama wymiana oleju wystarczy. Czort wie co tam kiedy było robione i mam ochotę tam zajrzeć, ale z drugiej strony, po co ruszać skoro nigdzie się nie leje. Co robić ?
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
co do samego luzu to Ci nie powiem (może w jednej ladze jest np. za mało oleju) - ale jeżeli dawno tam nic nie było robione to warto, całkowicie rozłożyć. Ja miałem w planie też tylko olej wymienić. Ale jak zlałem ten syf do wiadra, to stwierdziłem że wymieniam uszczelniacze i czyszczę to wszystko. To jest prosta robota. U mnie też się nigdzie nie lało a syf był.
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Zdjąłem błotnik i obie lagi zachowują się identycznie. Ale mam ochotę tam zajrzeć, jak to ja i pewnie na tym się skończy
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
to jak zajrzysz to chociaż olej wymień i zmierz sprężyny
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Masz ten luz tylko na odciazonym kole, czy jak siedzisz na moto to ten luz jest?
Tapnięte z Huawei P7
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
"Luz" jest tylko gdy koło w powietrzu. Ale jak jade po dziurach, to coś mi nie pasi, nie słychać tego, ale delikatnie wyczuwam jakiś miękki stukot, nie zawsze, tylko przy łagodnych dołkach.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
ewentualnie jak nie masz luzu na łożysku główki ramy, no to jeszcze są panewki w lagach i jeżeli są wyrobione to może to powoduje luz. No ale bez rozłożenia to takie trochę gdybanie. Chyba że ktoś bardziej ogarnięty mechanicznie się wypowie, ja jestem totalny amator pierwszy raz w życiu rozkładałem lagi.
- Robert 1975
- osiedlowy kaskader
- Posty: 140
- Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Przerabiałem to w swoim.
Luz jest na panewkach ślizgowych wewnątrz.
Trzeba wymienić , 2 sztuki w jednej ladze , przy okazji wymiana oleju i uszczelniaczy .
U mnie po wymianie wszystko wruciło do normy.
Tylko oryginały trzeba założyć.
Luz jest na panewkach ślizgowych wewnątrz.
Trzeba wymienić , 2 sztuki w jednej ladze , przy okazji wymiana oleju i uszczelniaczy .
U mnie po wymianie wszystko wruciło do normy.
Tylko oryginały trzeba założyć.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
no ja mam właśnie dylemat bo nie wiem czy wymieniać te panewki czy nie. luzu nie ma, ale czytałem że jak teflon w niektórych miejscach jest przytarty to się powinno zmienić, a tak jest u mnie (nie bardzo ale przetarcia są). bo komplet panewek na jedną lagę to koszt 100zł
- Robert 1975
- osiedlowy kaskader
- Posty: 140
- Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Tak nie są tanie , jak nie ma luzu to ja bym nie wymieniał , ja musiałem już wymienić .
Pamiętaj tylko oryginały , u mnie były założone jakieś podruby i się wytarły.
Pamiętaj tylko oryginały , u mnie były założone jakieś podruby i się wytarły.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
a gdzie kupowałeś panewki, ja tylko znalazłem tu: http://www.sklep.riderparts.pl/ - ale skoro mówisz, że jak luzu nie ma to nie wymieniać... hmm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości