Transalp vs szlifierki
- Dalti
- czyściciel nagaru
- Posty: 512
- Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
Choć trampek 600 wygląda jak powolna krowa ,to jednak ma dynamiczny silnik w dolnym zakresie obrotów i wiele potrafi. Pamiętajmy ,ze jest to jednak motocykl o charakterze enduro ,wiec zmieniając obroty w granicach 2-2,5 obr/min będzie słyszalne wchodzenie biegu, a przy niższych obrotach wskoczenie na N. mowa o 1i 2 biegu.
Zmieniając dynamicznie B.,wchodząc od 1-3 biegu na 1b:3500-3b:5000 obrotów w ciągu 3sek tego już nie słychać a prędkość na liczniku dochodzi do 70-80km/h,
w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......( jeżdżę sam,opony continental attack)
pozdrawiam
Zmieniając dynamicznie B.,wchodząc od 1-3 biegu na 1b:3500-3b:5000 obrotów w ciągu 3sek tego już nie słychać a prędkość na liczniku dochodzi do 70-80km/h,
w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......( jeżdżę sam,opony continental attack)
pozdrawiam
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
- Trol
- wypruwacz wydechów
- Posty: 965
- Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Poland
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
Z początku też miałem takie wrażenie .
Nauczyłem się dynamicznie ale z wyczuciem "wkładać" kolejne biegi i już jest dobrze
Nauczyłem się dynamicznie ale z wyczuciem "wkładać" kolejne biegi i już jest dobrze
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
Zwłaszcza, że mało która szlifierka ma więcej jak 4 sekundy do setki TA ma około 5,5.Dalti pisze: w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......( jeżdżę sam,opony continental attack)
Jeśli szlifierki zostają z tyłu to albo kierowcy nie ogarniają albo po prostu nie chcą się ścigać
Zakładając przyspieszenie jednostajne dla uproszczenia obliczeń wyszło mi, że ścig mający przyspieszenie 4s do 100km/h osiąga tą prędkość po około 60 metrach od startu. Więc to wąchanie smrodów powoduje, że mi się drobne w kieszeni nie zgadzają
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Dalti
- czyściciel nagaru
- Posty: 512
- Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Transalp vs szlifierki
Jaro-Ino pisze:Dalti pisze: w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......( jeżdżę sam,opony continental attack)
Zwłaszcza, że mało która szlifierka ma więcej jak 4 sekundy do setki TA ma około 5,5.
Jeśli szlifierki zostają z tyłu to albo kierowcy nie ogarniają albo po prostu nie chcą się ścigać
To teoria!nie praktyka.
elastyczny silnik osiąga swoja sprawność już w dolnych obrotach ,a to duży plus w korkach i krótkich odcinkach z zakrętami czy skrzyżowaniami.( nie wspominajac o terenie)
Nikt o zdrowych zmysłach nie bedze rozpędzał slifierki w takich warunkach w 3 sek do setki,
bo jeszcze musisz ten motocykl zatrzymać.
Jak ktoś lubi , rozpędzać motocykl do setki na światłach....co innego w trasie TA nie ma szans
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
W tym momencie mówisz, że szlifierki mające po 3 sekundy do 100km/h zostają w tyle w porównaniu do praktycznie 2 razy wolniejszego TA. Skoro rozpędzasz się na 200 metrach do 80km/h, a szlifierki wąchają dym to chcesz mi powiedzieć, że oni po 200 metrach od startu mają 60km/h?
Zapomniałeś też o tym, że TA 600 ma zwalniacze, a szlifiery mają hamulce i hamowanie takim sprzętem to zupełnie inna bajka. A pisze to, bo miałem okazje siedzieć i jechać wieloma sprzętami, w tym TA, starymi ścigami, nowymi. Czym innym jest jazda 80km/h starym maluchem, albo nowym porsche. Choć oba mają napęd na tył i silnik z tyłu
Zapomniałeś też o tym, że TA 600 ma zwalniacze, a szlifiery mają hamulce i hamowanie takim sprzętem to zupełnie inna bajka. A pisze to, bo miałem okazje siedzieć i jechać wieloma sprzętami, w tym TA, starymi ścigami, nowymi. Czym innym jest jazda 80km/h starym maluchem, albo nowym porsche. Choć oba mają napęd na tył i silnik z tyłu
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- jacekj
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 208
- Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa Białołęka
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
No, teraz to popłynąłeśDalti pisze: w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......
pozdrawiam
Jeździłem trampkiem 700 i równolegle miałem CBR1000RR. To sprzęty z innych bajek i dzieli je przepaść ! Fireblade ma katalogowo 3,1 do 100 km/h i żaden trampek nie ma najmniejszych szans przy przyspieszaniu na asfalcie !!!
Przy ruszaniu spod świateł na jedynce wyrywa tak, że przednie koło chce iść do góry, po chwili jest dwójka i na zegarze 120 km/h..... trampek, choćby miał 'niewiemjak' mocny dół oraz doskonałego kierowcę to nie ma żadnych szans na równej asfaltowej drodze
Jak wyżej, nic dodać nic ująć, trampek to nie sprzęt do wyścigów spod świateł, ma wiele innych zaletJaro-Ino pisze: Jeśli szlifierki zostają z tyłu to albo kierowcy nie ogarniają albo po prostu nie chcą się ścigać
A w temacie to moja 700tka nie miała żadnych niepokojących objawów przy zmianie biegów z 1 na 2. Przy poprawnych wykonaniu tej czynności 2gi bieg wskakiwał bez szarpnięć, zgrzytów ani odbijania dźwigienki...
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
- Dalti
- czyściciel nagaru
- Posty: 512
- Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
TA dosyć dobra dynamikę jak na taki elastyczny silnik przy stosunkowo niskich obrotach. temat dotyczył 1,2,3biegu. Nie trzeba przekraczać dozwolonych 50km/h żeby mieć płynna jazdę po mieście. Przy takich prędkościach ceni się co innego niż litrowy sport 3s/100.
TA Silnik V nie ma najmniejszych szans z motocyklem sportowym na torze czy prostej.
Myślę ze sprostowałem. chciałem pomóc odnośnie biegów,nie wyszosci TA na sportem
pozdrawiam
TA Silnik V nie ma najmniejszych szans z motocyklem sportowym na torze czy prostej.
„w taki sposób” a nie osiągami silnika,co nie znaczy ,ze sport nie zrobi tego lepiej. Czasami Ta moze zaskoczyć ,i nie jest az tak powolna krowa żeby go porównywać do fiata 126p.Choć trampek 600 wygląda jak powolna krowa ,to jednak ma dynamiczny silnik w dolnym zakresie obrotów i wiele potrafi. Pamiętajmy ,ze jest to jednak motocykl o charakterze enduro ,wiec zmieniając obroty w granicach 2-2,5 obr/min będzie słyszalne wchodzenie biegu, a przy niższych obrotach wskoczenie na N. mowa o 1i 2 biegu.
Zmieniając dynamicznie B.,wchodząc od 1-3 biegu na 1b:3500-3b:5000 obrotów w ciągu 3sek tego już nie słychać a prędkość na liczniku dochodzi do 70-80km/h,
w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......( jeżdżę sam,opony continental attack)
pozdrawiam
Myślę ze sprostowałem. chciałem pomóc odnośnie biegów,nie wyszosci TA na sportem
pozdrawiam
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
Na torze Poznań, Marcin (doświadczony instruktor ze szkoły jazdy "High") regularnie czesze kolesi na plastikach (ku ich rozpaczy ). Używa do tego Afryki. Na torze z licznymi zakrętami ważna jest technika jazdy i ewentualnie moment obrotowy, a nie moc i v. max...Dalti pisze:TA Silnik V nie ma najmniejszych szans z motocyklem sportowym na torze czy prostej.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Transalp vs szlifierki
Osobiście nie sądzę, by Trampek był w stanie 'zrobić' CBR 600 od F4 w górę, ani tym bardziej np. R6.
Fakt, z doświadczenia wiem, że Trampek może dzielnie powalczyć przez kilkadziesiąt - sto metrów na starcie.
Sam nie raz miałem dzięki temu banana na twarzy zostawiając ridera na sporcie kilkadziesiąt metrów z tyłu, 'na odejściu' z pod świateł.
Mają na to wpływ zapewne krótkie przełożenia w skrzyni, odpowiedzialne za cały mityczny 'dół'.
'Mityczny', bo silnik Trampka 600 maksymalny moment obrotowy 56 Nm uzyskuje dopiero przy 6000 obr/min.
Maksymalną moc 50KM przy 8000 obr/min.
Szlifiery są lżejsze o przynajmniej kilkanaście kg, mając do tego do dyspozycji często ponad dwukrotnie więcej mocy i lepszą aerodynamikę.
Pomijając momenty, gdy oponent nie wie, że się ściga lub na pierwszy motocykl kupił sporta
to nie bardzo widzę Trampka jako zwycięzcę wyścigu na 1/4 mili ze szlifierami.
Chyba, że za 'szlifierkę' uznamy np. Suzuki Bandit 600 albo Yamahę Diversion - wtedy Trampek tak do 80km/h potrafi nawet ciut odejść.
Ale potem już tendencja mocno spadkowa. Co do 'elastycznego dołu', to wyprzedzając, musiałem trzymać Trampka
na przynajmniej ok. 6500 RPM, żeby sensownie szedł.
Żeby było jasne - piszę o czystej mechanice podczas wyścigu na prostej.
Winkle to inny temat - tutaj bardzo dużo zależy od zdolności kierownika, a i Trampkiem można bardzo dzielnie powalczyć
Fakt, z doświadczenia wiem, że Trampek może dzielnie powalczyć przez kilkadziesiąt - sto metrów na starcie.
Sam nie raz miałem dzięki temu banana na twarzy zostawiając ridera na sporcie kilkadziesiąt metrów z tyłu, 'na odejściu' z pod świateł.
Mają na to wpływ zapewne krótkie przełożenia w skrzyni, odpowiedzialne za cały mityczny 'dół'.
'Mityczny', bo silnik Trampka 600 maksymalny moment obrotowy 56 Nm uzyskuje dopiero przy 6000 obr/min.
Maksymalną moc 50KM przy 8000 obr/min.
Szlifiery są lżejsze o przynajmniej kilkanaście kg, mając do tego do dyspozycji często ponad dwukrotnie więcej mocy i lepszą aerodynamikę.
Pomijając momenty, gdy oponent nie wie, że się ściga lub na pierwszy motocykl kupił sporta
to nie bardzo widzę Trampka jako zwycięzcę wyścigu na 1/4 mili ze szlifierami.
Chyba, że za 'szlifierkę' uznamy np. Suzuki Bandit 600 albo Yamahę Diversion - wtedy Trampek tak do 80km/h potrafi nawet ciut odejść.
Ale potem już tendencja mocno spadkowa. Co do 'elastycznego dołu', to wyprzedzając, musiałem trzymać Trampka
na przynajmniej ok. 6500 RPM, żeby sensownie szedł.
Żeby było jasne - piszę o czystej mechanice podczas wyścigu na prostej.
Winkle to inny temat - tutaj bardzo dużo zależy od zdolności kierownika, a i Trampkiem można bardzo dzielnie powalczyć
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Transalp vs szlifierki
Ja tam się ścigać nie lubię, mam swoje tempo ( poza tym asfalt mnie nie kręci) ale odkąd zacząłem jeździć na trampiszonach, to faktycznie jak się gdzieś przypadkowo złapiemy na przejażdżkę ze znajomymi na szlifierkach, zawsze muszę na nich czekać. Zostają w tyle czy to podczas ruszania, czy to na winklach* .
* ale tylko podczas deszczu lub na mokrym asfalcie
* ale tylko podczas deszczu lub na mokrym asfalcie
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Transalp vs szlifierki
ostry pisze: * ale tylko podczas deszczu lub na mokrym asfalcie
Ostry,
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp vs szlifierki
Ostry, a mniejszymi się nie dało? Wzrok mi przez Ciebie padnieJaro-Ino pisze:ostry pisze: * ale tylko podczas deszczu lub na mokrym asfalcie
Ostry,
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- jacekj
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 208
- Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa Białołęka
Re: Zmiana biegu z 1 na 2
Teraz lekko zmieniłeś opinię...Dalti pisze: TA Silnik V nie ma najmniejszych szans z motocyklem sportowym na torze czy prostej.
Gdybyś jednak nadal podtrzymywał, że :
to zapraszam w dogodnym czasie w okolice Wawy , gdzie na asfalcie przekonam Cię jak bardzo się myliłeśDalti pisze: w taki sposób wiele szlifierek wącha smrody na dystansie 200-300met,pozniej wiadomo......
Nie odjedziesz 20 metrów gdy będziesz oglądał moje plecy a co dopiero 200 czy 300 metrów
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Transalp vs szlifierki
Crosstourer? On przyspiesza od 100 do 200 tak jak TA od 0 do 100
Rzędowy silnik, który generuje sporą moc ma też sporo momentu. Porównując wykresy mocy w zakresie 2-8 tys dla TA i szlifierki, w większości przypadków przez cały czas więcej mocy i momentu na tych samych obrotach będzie mieć ścig.
Dalti, nie zmieniaj opinii w połowie dyskusji, mówiąc, że cały czas masz to samo na myśli. Po prostu powiedz, że się zapędziłeś i tyle. To, że ktoś Afrą objeżdża ścigi na torze świadczy tylko o tym, że zajebiście ogarnia maszyne, a Ci na ścigaczach nie wiedzą jak skręcać. Ale nie oznacza to, że szlifierki nie nadają się do jazdy na torze
Rzędowy silnik, który generuje sporą moc ma też sporo momentu. Porównując wykresy mocy w zakresie 2-8 tys dla TA i szlifierki, w większości przypadków przez cały czas więcej mocy i momentu na tych samych obrotach będzie mieć ścig.
Dalti, nie zmieniaj opinii w połowie dyskusji, mówiąc, że cały czas masz to samo na myśli. Po prostu powiedz, że się zapędziłeś i tyle. To, że ktoś Afrą objeżdża ścigi na torze świadczy tylko o tym, że zajebiście ogarnia maszyne, a Ci na ścigaczach nie wiedzą jak skręcać. Ale nie oznacza to, że szlifierki nie nadają się do jazdy na torze
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp vs szlifierki
Tak sobie czytam i robię coraz większe . No o czym w ogóle tu rozmowa i co tu porównywać??? Jak można porównywać pracowitego ale jednak wolnego "osiołka" jakim jest TA z rasowymi "młynkami do kawy" ??? Oba rodzaje motków mają swoją specyfikę i każdy jest w czymś dobry. Bo o ile jak wyjeżdżamy z qmpelką która ma Bandziora 600tkę wyjeżdżamy z szutrowego parkingu pod pracką to jej jest ciężko a mi fajnie to Ona jak tylko dotknie kołami asfaltu to tyle ją widziałem i mogę sobie manetkę ukręcieć a i tak nic z tego.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Transalp vs szlifierki
Dla mnie ten temat to prowokacja - ot co
Bo po co (tak PO CO) takie porównania i ta dyskusja? Jak ktoś chce ze szlifirkami w konkury to se szlifirke kupuje a nie trampiszona czy afri To tak jakby porównać jazdę po offie Virago i KTM 350 SX F - i tym i tym się (teoretycznie) da
Bo po co (tak PO CO) takie porównania i ta dyskusja? Jak ktoś chce ze szlifirkami w konkury to se szlifirke kupuje a nie trampiszona czy afri To tak jakby porównać jazdę po offie Virago i KTM 350 SX F - i tym i tym się (teoretycznie) da
-
- łamacz szprych
- Posty: 761
- Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Transalp vs szlifierki
A ja trampkiem wyścignąłem sportowe BMW*!
* miało 4 koła
* miało 4 koła
Niech będzie odpalony!
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Transalp vs szlifierki
Ja w przeciwieństwie do większości osób wypowiadających się w tym temacie częściowo zgadzam się z autorem. Jeżdżąc trampkiem też miałem podobne odczucia, że podczas "normalnego" ruszania spod świateł trampek ruszał szybciej od sporej części szlifierek. Wynikało to zapewne z dość krótkich przełożeń skrzyni biegów. Zaznaczam, że dotyczyło to zwykłego ruszania podczas codziennej jazdy i przewaga utrzymywała się tylko do przełączenia na 2 bieg.
Inaczej sprawa wyglądała podczas dynamicznego ruszania. Wtedy wiadomo trampi nie miał szans już od startu.
Uploaded with ImageShack.us
Inaczej sprawa wyglądała podczas dynamicznego ruszania. Wtedy wiadomo trampi nie miał szans już od startu.
Istotniejszy chyba jest przebieg krzywej momentu obrotowego niż jego maksymalna wartość. W trampku jego 80% wartości maksymalnej jest dostępne już od 3000 obr/min. W połączeniu z dużym przełożeniem głównym daje to relatywnie wysoką siłę napędową na kole już przy niskiej prędkości obrotowej silnikaBaran pisze: 'Mityczny', bo silnik Trampka 600 maksymalny moment obrotowy 56 Nm uzyskuje dopiero przy 6000 obr/min.
Maksymalną moc 50KM przy 8000 obr/min.
Uploaded with ImageShack.us
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp vs szlifierki
Nie jeden motocykl klasy 500-600 czy prawie każdy samochód odstawiałem moim skuterem. Do 60km/h ma takie odejście że rzadko kiedy ze świateł mnie ktoś przegania przy normalnym starcie. Nie trzeba wielkiej mocy, trzeba ją tylko umieć wykorzystać sensownie.
Pozdr
zimny
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Transalp vs szlifierki
Początkowe normalne ruszanie może wyglądać tak, że początkowo sprzęt z krótkimi przełożeniami do tych 50-60km/h prowadzi. Ale nie można mówić, że przy ruszaniu spod świateł szlifierki wąchają dym przez 200-300 metrów, gdzie TA ma po tym dystansie u tego kogoś 80km/h Mocne sprzęty z lekkością rozpędzają się do prędkości, których TA nie osiąga, nawet przy przyspieszaniu na pół gwizdka.
Poza tym kwestia normalnego lub dynamicznego ruszania to kwestia względna i porównywałbym tutaj tylko jazde na pełnym gazie, bo inaczej nie sposób ocenić jak bardzo "normalnie" ruszał ten drugi, czy może podziwiał ruch samochodów i Hayką ruszał jak komarkiem, bo planował rozpędzić się do 50km/h
Poza tym kwestia normalnego lub dynamicznego ruszania to kwestia względna i porównywałbym tutaj tylko jazde na pełnym gazie, bo inaczej nie sposób ocenić jak bardzo "normalnie" ruszał ten drugi, czy może podziwiał ruch samochodów i Hayką ruszał jak komarkiem, bo planował rozpędzić się do 50km/h
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości