Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: falco »

zimny pisze:Ale jest brzydki :smile:
Skoro już ot, to... brzydka jest Afryka... :tongue:

A co tekstu, to przecież nie od dziś wiadomo, że 9/10 zawiera błędy, zebrane tu i tam (niesprawdzone) informacje "statystyczne", itd, itp., więc nie bierzcie pisanych słów do końca na poważnie... :cool:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: piotreklodz »

Wiem Bartku, ale przecież silniki w autach i motocyklach mają zupełnie inne charakterystyki, więc po co takie farmazony pisać. Inne pojemności, inne gabaryty, przeznaczenie... Potem ludzie to czytają i głupoty rozpowiadają bo tak przecież na forum przeczytali.

A afra cholernie mi się podoba mimo że stary dobry tramp jest niemal idealny jak dla mnie :lol:
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: Baran »

Myślę też, że nie ma sensu pisać po prostu, że 'Africa Twin dużo pali' - i tyle -
pod tą marką wyprodukowano 3 różne motocykle, o różnych pojemnościach, różnych układach silnik/gaźnik,
do tego dzisiaj każdy z tych motocykli ma _przynajmniej_ 10 lat, są mniej lub bardziej zużyte i tak samo serwisowane,
co ma wpływ na spalanie (np. wystarczy nieszczelny króciec ssący, by spalanie wzrosło o litr, nieszczelna membrana w gaźniku to jeszcze więcej).
Styl jazdy też bardzo wpływa na apetyt moto na etylinkę.
Zgadza się, że każdy z tych 3 motocykli pali więcej niż BMW F800GS, Transalp XL700V lub... Triumph Tiger 955i, ale... to inna technologia,
chyba nie ma sensu tego porównywać... Wtedy motocykle tej klasy tak paliły i tyle. Trampek nieco mniej, Super Tenere nieco więcej, Afra gdzieś pośrodku.
tomekk pisze:Wiem, że [Punto, auto -red.] to nie to samo, inna budowa silnika, inna pojemność, inne przełożenia itp,
no ale moje auto ważyło prawie tonę! Chodzi o porównanie, co można mieć za 6-7 litrów paliwa.
W mojej opinii:
Primo: znacznie mniejszy opór powietrza w aucie;
Secundo: silnik na wtrysku i jednak znacznie mniej dynamiczna jazda niż motocyklem.
Wypadałoby porównać bardziej z jakimś niezbyt aerodynamicznym autem-gaźnikowcem.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: jedras »

Baran pisze: Primo: znacznie mniejszy opór powietrza w aucie;
Czy to jest potwierdzona informacja?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: zimny »

W sumie pozostaje mi się podpisać pod tym co Baran napisał :smile: Zużycie sprzętu i technologia też robią swoje.

Co do oporu powietrza to sprawa jest oczywista...jak jedziesz samochodem to nie wieje, a jak na moto to głowę urywa..proste, nie? :grin:

Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
fiodor
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 139
Rejestracja: 16.11.2010, 12:54
Mój motocykl: XL600V

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: fiodor »

Dla uzgodnienia poglądów odnośnie oporów powietrza auto vs motocykl.

Wzór na opór aerodynamiczny:

Foa = 1/2* Cx * ϱ * V2 * A

gdzie:

Foa – siła oporu aerodynamicznego
Cx – współczynnik oporu (głównie zależny od kształtu poruszającego się ciała)
ϱ – gęstość powietrza
V – prędkość , V2 - prędkość do kwadratu
A – pole powierzchni czołowej poruszającego się ciała

Pomijając elementy niezmienne dla poruszających się obok siebie samochodu i motocykla (V, ϱ) do rozpatrzenia zostaje:
Cx - dla samochodu wynosi około 0,3-0,6; dla motocykla około 0,6-0,7.
A - pole powierzchni czołowej samochodu wynosi około 3-4 metry kwadratowe; dla motocykla do 0,7 metra kwadratowego.


W rezultacie opór aerodynamiczny motocykla jest kilkukrotnie mniejszy od oporu samochodu.

Tylko, ze nie przekłada się to (niestety) na odczucia kierowcy.

Dane wziąłem stąd:
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... y.html#opa
"Тише едешь, дальше будешь"
Najdalsza podróż zaczyna się od jednego kroku.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli

Post autor: Jaro-Ino »

To co Fiodor napisał się zgadza :) Dlatego też taki klocek jak GS1200 potrafi palić 3,8 przy sensownej prędkości na trasie, czego samochód z silnikiem tej pojemności nie zrobi. Porównywanie starych technologii, małej dbałości o idealne opływy powietrza wokół jeźdźca itd to dodatkowe spalanie. Ciekaw jestem jak bardzo różni się spalanie tego samego sprzętu w danych warunkach (np TA lub AT) wyposażonych w szosowe opony, wysoką szybę i deflektor od tego samego sprzętu na kostkach i z orginalną szybą.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości