Myślę też, że nie ma sensu pisać po prostu, że 'Africa Twin dużo pali' - i tyle -
pod tą marką wyprodukowano 3 różne motocykle, o różnych pojemnościach, różnych układach silnik/gaźnik,
do tego dzisiaj każdy z tych motocykli ma _przynajmniej_ 10 lat, są mniej lub bardziej zużyte i tak samo serwisowane,
co ma wpływ na spalanie (np. wystarczy nieszczelny króciec ssący, by spalanie wzrosło o litr, nieszczelna membrana w gaźniku to jeszcze więcej).
Styl jazdy też bardzo wpływa na apetyt moto na etylinkę.
Zgadza się, że każdy z tych 3 motocykli pali więcej niż BMW F800GS, Transalp XL700V lub... Triumph Tiger 955i, ale... to inna technologia,
chyba nie ma sensu tego porównywać... Wtedy motocykle tej klasy tak paliły i tyle. Trampek nieco mniej, Super Tenere nieco więcej, Afra gdzieś pośrodku.
tomekk pisze:Wiem, że [Punto, auto -red.] to nie to samo, inna budowa silnika, inna pojemność, inne przełożenia itp,
no ale moje auto ważyło prawie tonę! Chodzi o porównanie, co można mieć za 6-7 litrów paliwa.
W mojej opinii:
Primo: znacznie mniejszy opór powietrza w aucie;
Secundo: silnik na wtrysku i jednak znacznie mniej dynamiczna jazda niż motocyklem.
Wypadałoby porównać bardziej z jakimś niezbyt aerodynamicznym autem-gaźnikowcem.