Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
-
- miejski lanser
- Posty: 384
- Rejestracja: 15.12.2009, 20:26
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Artykuł o Africe Twin z wzmianką o Transalpie
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... _motocykli
Legendarny rajd "Dakar" zrodził kilka modeli motocykli, które obrosły równie wielką sławą jak sama impreza. Jednym z nich jest Honda Africa Twin.
Niektórzy potrzebują mocnych wyzwań jak powietrza. Dlatego pustynny wyścig po bezdrożach Afryki, wymyślony przez Francuza Thierry'ego Sabine'a i zorganizowany po raz pierwszy w 1979 r. znalazł tak wielu zwolenników. Amatorów terenowych zmagań na dystansie 10 000 kilometrów nie odstraszyły ani niebezpieczeństwa trasy, ani budzące grozę pustkowia, ani ogromne zmęczenie.
Co z tą Afryką
Dla firm motocyklowych tego typu impreza stała się idealnym narzędziem do promowania nowych modeli, zbudowanych na podobieństwo wyczynowych maszyn, pokonujących morderczy dystans między Paryżem a Dakarem. Honda, wykorzystując popularność afrykańskiej imprezy, wprowadziła na rynek najpierw model Transalp (1987 r.), a potem Africa Twin (1988 r.).
Nazwa nie była dziełem przypadku. Przypomnijmy, że aż do 2008 r. Dakar rozgrywany był na kontynencie afrykańskim i nieodparcie kojarzył się z Czarnym Lądem. Dopiero w 2009 r., ze względu na zagrożenie terrorystyczne, rajd przeniesiono do Ameryki Południowej. Jednak i wówczas pozostawiono jego nazwę „Dakar”. Dla kogoś, kto od niedawna śledzi losy legendarnej imprezy kojarzenie nazwy kultowego motocykla z Afryką może być niezrozumiałe.
Raj dla globtroterów
Rajd Dakar rozpalając wyobraźnię miłośników dwóch kółek, stworzył prawdziwą modę na motocykle terenowe. Nie każdy jednak marzył o pokonywaniu pustyni i dystansów mierzonych tysiącami kilometrów. Dlatego Honda rok po roku wprowadziła na rynek dwie odmienne w charakterze maszyny, spełniające wymagania różnych odbiorców.
Transalp służył bardziej rekreacji i mimo cech terenowych był nieźle przygotowany do jazdy szosowej. Africa Twin, potężniejsza i cięższa, z nieco większym silnikiem, została stworzona dla prawdziwych globtroterów, którzy marzyli o dalekich podróżach niekoniecznie po asfaltach. Choć własności terenowe motocykla wcale nie były najlepsze, wyraźnie kojarzył się z terenem.
Wizualnie Africa Twin miała wszystkie cechy enduro z Dakaru - potężny zbiornik paliwa wyciągnięty mocno w dół, długie pokrywy boczne, podwójny reflektor w obszernej owiewce i masywną osłonę pod silnikiem. Po zdjęciu plastikowych paneli widać było podobieństwo do Transalpa w konstrukcji ramy i silnika, ale przy bliższym poznaniu można było przekonać się, że układ nośny i podwozie Africa Twin były masywniejsze i solidniejsze.
Silnik, choć podobnie jak w Transalpie XL 600V miał dwa cylindry w układzie widlastym, dysponował większą pojemnością skokową (647 ccm) i wyższym momentem obrotowym. Taką samą jak Transalp moc maksymalną 50 KM osiągał przy niższych obrotach. W obu przypadkach identycznie zaprojektowano układ korbowy. Cylindry rozchylono o kąt 52 st., a wykorbienia wału głównego przestawiono o kąt 76 st. W ten sposób uzyskano bardzo zwartą budowę dwucylindrowca i rozwiązano problem dokuczliwych wibracji. Spokojna praca silnika sprzyjała komfortowi.
Wygodnie i niedrogo
Wygoda jazdy nie była jedynym atutem motocykla. Africa Twin stanowiła wzór perfekcyjnego wykończenia. Wszystkie szczegóły dopracowano. Okazało się też, że jest to maszyna ekonomiczna, niezawodna, trwała i względnie niedroga.
Zastrzeżenia można było mieć jedynie do przeciętnej dynamiki silnika. Poprawiono ją od 1990 r., gdy wzrosła pojemność skokowa (742 ccm) i moc (57 KM). Wówczas wprowadzono również drugą tarczę hamulcową w przednim kole i chłodnicę oleju. Zmieniono też kształt owiewki i konstrukcję osłony silnika. Znacząco, bo aż o 27 kg wzrosła masa jednośladu.
Na kolejne zmiany nie trzeba było długo czekać. W 1992 r. wprowadzono elektroniczny tripmaster na tablicy rozdzielczej, bardzo pomocny w turystyce.
Rok później podjęto nieco poważniejsze kroki. Zmiana gaźników i modernizacja rozrządu zaowocowały wzrostem mocy do 59 KM. Nie najlepiej ulokowany filtr powietrza (przed tylnym kołem) przeniesiono za główkę ramy. Obniżono nieco kanapę i zmieniono geometrię podwozia. Moduł zapłonowy przeniesiono spod kanapy pod lewą, boczną pokrywę.
Niewielkich zmian dokonano jeszcze w 1996 r. Poprawiono wreszcie często krytykowaną, zbyt wąską kanapę. Zmieniono filtr powietrza i tłumik wydechu, a do układu zapłonowego wprowadzono mikroprocesor. Mimo wprowadzenia do sprzedaży w 1999 r. jeszcze jednego, uterenowionego modelu (Varadero) Africa Twin pozostała w ofercie firmy aż do 2003 r.
Solidny turysta
Po uterenowioną „siedemsetpięćdziesiątkę” powinni sięgnąć przede wszystkim ci, którzy lubią długie podróże w spokojnym tempie i nie stronią przy tym od bezdroży. Dalekie wyprawy są tym przyjemniejsze, że nie trzeba się martwić o niespodziewane awarie. Africa Twin nie ma typowych słabych punktów, a przebiegi rzędu 100 tys. km bez poważniejszych napraw nie są dla tego modelu czymś szczególnym.
Zalety
+ wysoki komfort jazdy
+ niskie zużycie paliwa
+ bardzo dobre wykończenie
+ wysoka niezawodność i trwałość
Wzmożonej kontroli wymagają jedynie łożyska główki ramy i piast kół jezdnych. W egzemplarzach zaawansowanych wiekowo trzeba liczyć się z korozją. Atakuje ona przede wszystkim punkty mocowania reflektora, tablicy rozdzielczej i układu wydechowego.
Wady
- trudne prowadzenie w ciężkim terenie
- przeciętne osiągi
- zbyt wąska kanapa (do 1996 r.)
Zbyt wąską kanapę można poprawić we własnym zakresie. Jedno jest pewne - zakup używanej Hondy Africa Twin to dobra decyzja. Trzeba tylko pamiętać, że ten motocykl nie służy jeździe w ciężkim terenie, a na szosie może zaproponować niewygórowane osiągi.
Tekst Dariusz Dobosz
Dane techniczne
Silnik
Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: dwucylindrowy, V 52°
Rozrząd: OHC, trzy zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 742 ccm
Średnica x skok tłoka: 81 x 72 mm
Stopień sprężania: 9,0: 1
Moc maksymalna: 59 KM (43 kW) przy 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 61 Nm przy 5500 obr/min
Zasilanie: dwa gaźniki 34,4 mm
Smarowanie: z mokrą miską olejową
Rozruch: elektryczny
Akumulator: 12 V 14 Ah
Zapłon: elektroniczny CDI, dwie świece na cylinder
Przeniesienie napędu
Silnik-sprzęgło: koła zębate 1,76
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: pięciostopniowa
Przełożenia: 1:3,08; 2:2,06; 3:1,55; 4:1,27; 5:1,08
Napęd tylnego koła: łańcuch o-ring 2,88
Podwozie
Rama: pojedyncza, zamknięta, stalowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe o średnicy 43 mm, skok 220 mm, regulacja sprężonym powietrzem
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy, skok 210 mm, centralny element resorująco-tłumiący w układzie pro-link, pełna regulacja
Hamulec przedni: podwójny tarczowy 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
Hamulec tylny: tarczowy 256 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający
Opony przód/ tył: 90/90 - 21 54 S / 130/90 - 17 68 S
Wymiary i masy
Długość: 2380 mm
Szerokość: 905 mm
Wysokość: 1430 mm
Wysokość siedzenia: 865 mm
Rozstaw osi: 1565 mm
Minimalny prześwit: 215 mm
Kąt pochylenia główki ramy: 62°
Masa bez płynów: 205 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 237 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 429 kg
Zbiornik paliwa: 24 l
Osiągi
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Zużycie paliwa: średnio 6,2 l/100 km
Przyśpieszenia: 0-100 km/h w 5,6 s, 0-140 km/h w 12,5 s, 60-140 km/h w 13,6 s
Dane obsługowe i eksploatacyjne
Przegląd techniczny: co 12 000 km
Wymiana oleju: co 12 000 km
Olej silnikowy: SAE 10 W 40, 3,5 l przy wymianie z filtrem
Olej teleskopowy: w widelcu przednim ATF
Luz zaworowy przy zimnym silniku: zawory ssące 0,15 mm, zawory wydechowe 0,20 mm
Świece: zapłonowe NGK DPR 8 EA-9
Orientacyjne ceny
rocznik 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003
ceny w tys. zł 8 8,5 9,5 10,5 11,5 12,5 14
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... _motocykli
Legendarny rajd "Dakar" zrodził kilka modeli motocykli, które obrosły równie wielką sławą jak sama impreza. Jednym z nich jest Honda Africa Twin.
Niektórzy potrzebują mocnych wyzwań jak powietrza. Dlatego pustynny wyścig po bezdrożach Afryki, wymyślony przez Francuza Thierry'ego Sabine'a i zorganizowany po raz pierwszy w 1979 r. znalazł tak wielu zwolenników. Amatorów terenowych zmagań na dystansie 10 000 kilometrów nie odstraszyły ani niebezpieczeństwa trasy, ani budzące grozę pustkowia, ani ogromne zmęczenie.
Co z tą Afryką
Dla firm motocyklowych tego typu impreza stała się idealnym narzędziem do promowania nowych modeli, zbudowanych na podobieństwo wyczynowych maszyn, pokonujących morderczy dystans między Paryżem a Dakarem. Honda, wykorzystując popularność afrykańskiej imprezy, wprowadziła na rynek najpierw model Transalp (1987 r.), a potem Africa Twin (1988 r.).
Nazwa nie była dziełem przypadku. Przypomnijmy, że aż do 2008 r. Dakar rozgrywany był na kontynencie afrykańskim i nieodparcie kojarzył się z Czarnym Lądem. Dopiero w 2009 r., ze względu na zagrożenie terrorystyczne, rajd przeniesiono do Ameryki Południowej. Jednak i wówczas pozostawiono jego nazwę „Dakar”. Dla kogoś, kto od niedawna śledzi losy legendarnej imprezy kojarzenie nazwy kultowego motocykla z Afryką może być niezrozumiałe.
Raj dla globtroterów
Rajd Dakar rozpalając wyobraźnię miłośników dwóch kółek, stworzył prawdziwą modę na motocykle terenowe. Nie każdy jednak marzył o pokonywaniu pustyni i dystansów mierzonych tysiącami kilometrów. Dlatego Honda rok po roku wprowadziła na rynek dwie odmienne w charakterze maszyny, spełniające wymagania różnych odbiorców.
Transalp służył bardziej rekreacji i mimo cech terenowych był nieźle przygotowany do jazdy szosowej. Africa Twin, potężniejsza i cięższa, z nieco większym silnikiem, została stworzona dla prawdziwych globtroterów, którzy marzyli o dalekich podróżach niekoniecznie po asfaltach. Choć własności terenowe motocykla wcale nie były najlepsze, wyraźnie kojarzył się z terenem.
Wizualnie Africa Twin miała wszystkie cechy enduro z Dakaru - potężny zbiornik paliwa wyciągnięty mocno w dół, długie pokrywy boczne, podwójny reflektor w obszernej owiewce i masywną osłonę pod silnikiem. Po zdjęciu plastikowych paneli widać było podobieństwo do Transalpa w konstrukcji ramy i silnika, ale przy bliższym poznaniu można było przekonać się, że układ nośny i podwozie Africa Twin były masywniejsze i solidniejsze.
Silnik, choć podobnie jak w Transalpie XL 600V miał dwa cylindry w układzie widlastym, dysponował większą pojemnością skokową (647 ccm) i wyższym momentem obrotowym. Taką samą jak Transalp moc maksymalną 50 KM osiągał przy niższych obrotach. W obu przypadkach identycznie zaprojektowano układ korbowy. Cylindry rozchylono o kąt 52 st., a wykorbienia wału głównego przestawiono o kąt 76 st. W ten sposób uzyskano bardzo zwartą budowę dwucylindrowca i rozwiązano problem dokuczliwych wibracji. Spokojna praca silnika sprzyjała komfortowi.
Wygodnie i niedrogo
Wygoda jazdy nie była jedynym atutem motocykla. Africa Twin stanowiła wzór perfekcyjnego wykończenia. Wszystkie szczegóły dopracowano. Okazało się też, że jest to maszyna ekonomiczna, niezawodna, trwała i względnie niedroga.
Zastrzeżenia można było mieć jedynie do przeciętnej dynamiki silnika. Poprawiono ją od 1990 r., gdy wzrosła pojemność skokowa (742 ccm) i moc (57 KM). Wówczas wprowadzono również drugą tarczę hamulcową w przednim kole i chłodnicę oleju. Zmieniono też kształt owiewki i konstrukcję osłony silnika. Znacząco, bo aż o 27 kg wzrosła masa jednośladu.
Na kolejne zmiany nie trzeba było długo czekać. W 1992 r. wprowadzono elektroniczny tripmaster na tablicy rozdzielczej, bardzo pomocny w turystyce.
Rok później podjęto nieco poważniejsze kroki. Zmiana gaźników i modernizacja rozrządu zaowocowały wzrostem mocy do 59 KM. Nie najlepiej ulokowany filtr powietrza (przed tylnym kołem) przeniesiono za główkę ramy. Obniżono nieco kanapę i zmieniono geometrię podwozia. Moduł zapłonowy przeniesiono spod kanapy pod lewą, boczną pokrywę.
Niewielkich zmian dokonano jeszcze w 1996 r. Poprawiono wreszcie często krytykowaną, zbyt wąską kanapę. Zmieniono filtr powietrza i tłumik wydechu, a do układu zapłonowego wprowadzono mikroprocesor. Mimo wprowadzenia do sprzedaży w 1999 r. jeszcze jednego, uterenowionego modelu (Varadero) Africa Twin pozostała w ofercie firmy aż do 2003 r.
Solidny turysta
Po uterenowioną „siedemsetpięćdziesiątkę” powinni sięgnąć przede wszystkim ci, którzy lubią długie podróże w spokojnym tempie i nie stronią przy tym od bezdroży. Dalekie wyprawy są tym przyjemniejsze, że nie trzeba się martwić o niespodziewane awarie. Africa Twin nie ma typowych słabych punktów, a przebiegi rzędu 100 tys. km bez poważniejszych napraw nie są dla tego modelu czymś szczególnym.
Zalety
+ wysoki komfort jazdy
+ niskie zużycie paliwa
+ bardzo dobre wykończenie
+ wysoka niezawodność i trwałość
Wzmożonej kontroli wymagają jedynie łożyska główki ramy i piast kół jezdnych. W egzemplarzach zaawansowanych wiekowo trzeba liczyć się z korozją. Atakuje ona przede wszystkim punkty mocowania reflektora, tablicy rozdzielczej i układu wydechowego.
Wady
- trudne prowadzenie w ciężkim terenie
- przeciętne osiągi
- zbyt wąska kanapa (do 1996 r.)
Zbyt wąską kanapę można poprawić we własnym zakresie. Jedno jest pewne - zakup używanej Hondy Africa Twin to dobra decyzja. Trzeba tylko pamiętać, że ten motocykl nie służy jeździe w ciężkim terenie, a na szosie może zaproponować niewygórowane osiągi.
Tekst Dariusz Dobosz
Dane techniczne
Silnik
Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: dwucylindrowy, V 52°
Rozrząd: OHC, trzy zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 742 ccm
Średnica x skok tłoka: 81 x 72 mm
Stopień sprężania: 9,0: 1
Moc maksymalna: 59 KM (43 kW) przy 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 61 Nm przy 5500 obr/min
Zasilanie: dwa gaźniki 34,4 mm
Smarowanie: z mokrą miską olejową
Rozruch: elektryczny
Akumulator: 12 V 14 Ah
Zapłon: elektroniczny CDI, dwie świece na cylinder
Przeniesienie napędu
Silnik-sprzęgło: koła zębate 1,76
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: pięciostopniowa
Przełożenia: 1:3,08; 2:2,06; 3:1,55; 4:1,27; 5:1,08
Napęd tylnego koła: łańcuch o-ring 2,88
Podwozie
Rama: pojedyncza, zamknięta, stalowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe o średnicy 43 mm, skok 220 mm, regulacja sprężonym powietrzem
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy, skok 210 mm, centralny element resorująco-tłumiący w układzie pro-link, pełna regulacja
Hamulec przedni: podwójny tarczowy 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
Hamulec tylny: tarczowy 256 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający
Opony przód/ tył: 90/90 - 21 54 S / 130/90 - 17 68 S
Wymiary i masy
Długość: 2380 mm
Szerokość: 905 mm
Wysokość: 1430 mm
Wysokość siedzenia: 865 mm
Rozstaw osi: 1565 mm
Minimalny prześwit: 215 mm
Kąt pochylenia główki ramy: 62°
Masa bez płynów: 205 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 237 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 429 kg
Zbiornik paliwa: 24 l
Osiągi
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Zużycie paliwa: średnio 6,2 l/100 km
Przyśpieszenia: 0-100 km/h w 5,6 s, 0-140 km/h w 12,5 s, 60-140 km/h w 13,6 s
Dane obsługowe i eksploatacyjne
Przegląd techniczny: co 12 000 km
Wymiana oleju: co 12 000 km
Olej silnikowy: SAE 10 W 40, 3,5 l przy wymianie z filtrem
Olej teleskopowy: w widelcu przednim ATF
Luz zaworowy przy zimnym silniku: zawory ssące 0,15 mm, zawory wydechowe 0,20 mm
Świece: zapłonowe NGK DPR 8 EA-9
Orientacyjne ceny
rocznik 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003
ceny w tys. zł 8 8,5 9,5 10,5 11,5 12,5 14
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Niskie spalanie? hee, każdy wie że królowa lubi wypić.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
No patrz że nie wszyscy Ile by musiała palić żebyś uznał za niskie - 3 litry??Niskie spalanie? hee, każdy wie że królowa lubi wypić.
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Załadowana AT z pasażerem na autobanie 130km/h - 6,5L. Przy prędkościach 90-100 około 5,5L. To jest dużo?
Analogicznie Trampek 650 wciągał 7 i 6L...
Jedynie 600 paliła mi po 4,5-5,5l...
Ale...
Africa
Co do reszty się nie wypowiem bo jestem fanatykiem AT i TA
Analogicznie Trampek 650 wciągał 7 i 6L...
Jedynie 600 paliła mi po 4,5-5,5l...
Ale...
Africa
Co do reszty się nie wypowiem bo jestem fanatykiem AT i TA
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
To tyle samo co Varadero 1000 a o nim też mówią, że dużo pali. Może coś w tym widocznie jestzimny pisze:Załadowana AT z pasażerem na autobanie 130km/h - 6,5L. Przy prędkościach 90-100 około 5,5L. To jest dużo?
Africa
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
No i wcale nie jest tak bezawaryjna jak o niej piszą. Każdy afrykańczyk przynajmniej słyszał o trzech furiach afrykańskich
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 208
- Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łuków
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Dziwnemagyar pisze:Przyśpieszenia: 0-100 km/h w 5,6 s, 0-140 km/h w 12,5 s, 60-140 km/h w 13,6 s
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Dużo to palą wysilone crossy, dwusuwy itp, Afra nie pali dużo.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Hmm, no mi mniej paliło auto osobowe przy 130 kmh. Moc ta sama, silnik wolnossący benzynowy. Wiem, że motocykl to coś innego
Zawsze można znaleźć coś, co pali więcej, ale jazda w równym tempie 120-130 kmh i spalanie ponad 6 litrów - to moim zdaniem nie jest mało.
Zawsze można znaleźć coś, co pali więcej, ale jazda w równym tempie 120-130 kmh i spalanie ponad 6 litrów - to moim zdaniem nie jest mało.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Też sie nad tym zastanawiałemGregorius pisze:Dziwnemagyar pisze:Przyśpieszenia: 0-100 km/h w 5,6 s, 0-140 km/h w 12,5 s, 60-140 km/h w 13,6 s
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Bo test elastyczności robi sie na ostatnim biegu. Więc to nie jest dziwne
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Pingwin
- czyściciel nagaru
- Posty: 561
- Rejestracja: 06.12.2008, 00:10
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Nysa/Reykjavik
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Najlepsze to są ceny używanych:
"Orientacyjne ceny
rocznik 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003
ceny w tys. zł 8 8,5 9,5 10,5 11,5 12,5 14"
"Orientacyjne ceny
rocznik 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003
ceny w tys. zł 8 8,5 9,5 10,5 11,5 12,5 14"
Dawniej gdziala
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
No to mi się oberwało. Ale jak do tej pory, wszystkie opinie z którymi się spotkałem to były narzekania, że właśnie dużo chleje. A tu proszę, wzór cnót, powściągliwości i umiarkowania. No tak, wiem. Narzekają ci którzy mają nie serwisowane....
To w takim bądź razie zastanawia mnie dlaczego właściciele 650 nie są w stanie zejść poniżej 5 na trasie, gdzie silniki ze stajni BMW ( np 650 gs) przy ostrej jeździe oscylują w tych wartościach. Wtrysk?
Motocykl waży ~200kg, cc900 ~650kg a pali tyle samo.
To w takim bądź razie zastanawia mnie dlaczego właściciele 650 nie są w stanie zejść poniżej 5 na trasie, gdzie silniki ze stajni BMW ( np 650 gs) przy ostrej jeździe oscylują w tych wartościach. Wtrysk?
Motocykl waży ~200kg, cc900 ~650kg a pali tyle samo.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- czupakabra
- łamacz szprych
- Posty: 683
- Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Też mnie zastanawia czemu 650-tra tak duże ma spalanie, bo ten sam silnik w Deauville-u ma mniejszy apetyt, z tego co udało mi się zorientować
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 159
- Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: P-ń / M-cz
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Też zwróciłem na to uwagę. W tych pieniądzach to może za swoja TA 600v bym był skory się zamienić.Pingwin pisze:Najlepsze to są ceny używanych:
"Orientacyjne ceny
rocznik 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003
ceny w tys. zł 8 8,5 9,5 10,5 11,5 12,5 14"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Panowie - nie dajmy się zwariować... po to jest tyle motocykli na świecie żeby każdy wybrał co mu pasuje.
Więcej palą Adryki RD04 i 07, nawet po 7-8 litrów jak się człek postara..i stąd opinia że Afryka to ochlejus. RD07a pali zacznie mniej (gaźnik z TPS), koledze dobrze wyregulowana 07a paliła coś koło 5L na trasie do rumuni. Dlatego m.in. przy kupnie nie interesowały mnie stasze (mimo że ogólnie były może trochę lepsze).
Co do spalania... 6-6.5L poprzednia afra paliła mi przy jeździe z pasażerem, 3 kufry, załadowana na maxa na autostradzie gdzie obroty były około 6,5 tys rpm. Sądzę że to nie jest b.dużo jak na technologię (gaźnik) i masę. Zresztą i tak na ogół miałem to w nie liczyłem dokładnie, tankowanie co ok 300km i jazda.
Bartek, nasze skutery i tak palą najmniej
Co do cen Afryczek to trochę nie teges...za rok 98 dałem prawie dwa razy tyle co w tym zestawieniu
Pozdrawiam
zimny
Więcej palą Adryki RD04 i 07, nawet po 7-8 litrów jak się człek postara..i stąd opinia że Afryka to ochlejus. RD07a pali zacznie mniej (gaźnik z TPS), koledze dobrze wyregulowana 07a paliła coś koło 5L na trasie do rumuni. Dlatego m.in. przy kupnie nie interesowały mnie stasze (mimo że ogólnie były może trochę lepsze).
Co do spalania... 6-6.5L poprzednia afra paliła mi przy jeździe z pasażerem, 3 kufry, załadowana na maxa na autostradzie gdzie obroty były około 6,5 tys rpm. Sądzę że to nie jest b.dużo jak na technologię (gaźnik) i masę. Zresztą i tak na ogół miałem to w nie liczyłem dokładnie, tankowanie co ok 300km i jazda.
Bartek, nasze skutery i tak palą najmniej
Co do cen Afryczek to trochę nie teges...za rok 98 dałem prawie dwa razy tyle co w tym zestawieniu
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Wniosek że Włosi zrobili lepszy silnik do tego wozidełka niż japońce do motocykle??Motocykl waży ~200kg, cc900 ~650kg a pali tyle samo.
Gdyby to cc miało również 60 koników i jeździło w zakresie obrotów 4-7tyś to w 20litrach ciężko byłoby się zmieścić nie mówiąc o jakiejkolwiek użytecznej trwałości, więc porównanie idealne
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Piotrek, miałem punto 1.2, miało 60+ koników i jeździło jak najbardziej także na wyższych obrotach. Spalanie w trasie było zbliżone.piotreklodz pisze:
Wniosek że Włosi zrobili lepszy silnik do tego wozidełka niż japońce do motocykle??
Gdyby to cc miało również 60 koników i jeździło w zakresie obrotów 4-7tyś to w 20litrach ciężko byłoby się zmieścić nie mówiąc o jakiejkolwiek użytecznej trwałości, więc porównanie idealne
Wiem, że to nie to samo, inna budowa silnika, inna pojemność, inne przełożenia itp, no ale moje auto ważyło prawie tonę! Chodzi o porównanie, co można mieć za 6-7 litrów paliwa.
Tak jak koledzy wyżej napisali - nowsze konstrukcje palą dużo mniej. Znacznie mniej pali także V-Strom.
Trzeba tankować i nie marudzić ale oszczędnie to nie jest.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Ale jest brzydkitomekpe pisze:Znacznie mniej pali także V-Strom.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Honda XRV 750 Africa Twin - opinie Świata Motocykli
Ne chodzi mi o ilość koników tylko o przełożenie masa/spalanie. Może Włosi zrobili lepszy silnik. Palio o którym kiedyś rozmawialiśmy w momencie sprzedaży miał nakulane 165kkm. Nie brał grama oleju, nie gubił oleju i palił na trasie 6,5l/100 benzyny. Brał na pokład 5 osób, i całą masę klamotówpiotreklodz pisze:Wniosek że Włosi zrobili lepszy silnik do tego wozidełka niż japońce do motocykle??Motocykl waży ~200kg, cc900 ~650kg a pali tyle samo.
Gdyby to cc miało również 60 koników i jeździło w zakresie obrotów 4-7tyś to w 20litrach ciężko byłoby się zmieścić nie mówiąc o jakiejkolwiek użytecznej trwałości, więc porównanie idealne
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość