Transalp vs BMW F 800 GS
- jakmor
- czyściciel nagaru
- Posty: 524
- Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Panowie szlachta... podepnę się trochę z tematem.
Ze względu na wzrost niestety f800 GS odpada. Ma ktoś może jakieś opinie na f650GS Twin ?? Ten sam silnik trochę w kagańcu ale niższy... I ewentualne porównanie z TA 650...
W domu mam f650gs singel od żony i dobrze się na nim podróżuje, ale ten nowy to co innego.
Ze względu na wzrost niestety f800 GS odpada. Ma ktoś może jakieś opinie na f650GS Twin ?? Ten sam silnik trochę w kagańcu ale niższy... I ewentualne porównanie z TA 650...
W domu mam f650gs singel od żony i dobrze się na nim podróżuje, ale ten nowy to co innego.
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Jaki masz wzrost i dlaczego odpada u ciebie ? Ten motocykl mozna obnizyc instalujac odpowiednie zawieszenie + niska kanape. Odrebna sprawa ile taka operacja bedzie kosztowac. Przy zakupie nowki z salonu obnizenie fabryczne tez jest mozliwe za dodatkowa oplata.
Co do F 650 GS Twin - to alu kola zamiast szprych, kolo 19" z przodu, mniejszy skok zawieszenia, silnik ten sam tylko inaczej zestrojony- taki kastrat 800
Tu masz ladnie porownane: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GS_parallel-twin
Co do F 650 GS Twin - to alu kola zamiast szprych, kolo 19" z przodu, mniejszy skok zawieszenia, silnik ten sam tylko inaczej zestrojony- taki kastrat 800
Tu masz ladnie porownane: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GS_parallel-twin
-
- szorujący kolanami
- Posty: 1642
- Rejestracja: 15.05.2009, 11:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Ja mam 176 cm wzrostu i krótkie nogi. Mierzę się m.in. do 800 GS i wiem, że na pewno kanapę wymienię na wyższą, a dokładnie turystyczną która jest wyższa. Lepiej się siedzi, lepszy kąt ugięcia nóg jak dla mnie. Po za tym to ile czasu człowiek się podpiera podczas jazdy - zdecydowanie mniej niż samej jazdyjakmor pisze: Ze względu na wzrost niestety f800 GS odpada.
Generalnie testowałem 800 GS na takim siedzeniu i jest super.
A w offie nie takie kurduple jak ja dają radę.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
No tez tak myslalem, Ale zdaza mi sie dosyc czesto ze nie dam rady przepchnac moto na nogach bo po prostu nie siegam obydwoma nagami pelna stopa. a podparcie jedna albo na palcach nie daje takiej sily by przepchnac ponad 214 kg
Zastanawiam sie na obnizonym siedzeniem Touratech, obecnie mam komfortowa kanape bmw - siedzi sie calkiem calkiem, nie powiem.
Zastanawiam sie na obnizonym siedzeniem Touratech, obecnie mam komfortowa kanape bmw - siedzi sie calkiem calkiem, nie powiem.
- TAXL600V
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 259
- Rejestracja: 08.06.2012, 22:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Jak GSik ( 800 ) miałby się pod wzrost 190-195? Szczerze, nawet "nie siedziałem" na żadnej sztuce...
- wilczek
- szorujący kolanami
- Posty: 1831
- Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Kolega o takim wzroście i wadze 140 wyglądał jak na motorynce. Wszyscy sie śmiali ze za..l dziecku rowerek musiałby go podwyższać zeby mieć dobra pozycje. Dla mnie ( 164 bez butów ) jest do ogarniecia. Przy założeniu ze latam bez plecaka. Nauczyłem sie obsługiwać moto jedna noga , jak krosa przy zatrzymywaniu. W potencjalnym terenie wzrost tez nie ma większego znaczenia, bo przy tej wadze sprzętu tylko samobojca podpieralby sie nogami w czasie jazdy.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Moim zdaniem przy takim wzrosci musialbys zmienic siedzenie obowiazkowo na wysokie jakies, np Touratech high i mialbys idealnie
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
odpuść, dla takich osób jest mało motocykli wygladajacych.TAXL600V pisze:Jak GSik ( 800 ) miałby się pod wzrost 190-195? Szczerze, nawet "nie siedziałem" na żadnej sztuce...
kat 990/950 ADV S/R
bmw 1200 gs adv
nawet na tenerce 1200 bedzie ci zle
jakbys chcial singla to wysoki jest bmw 650 x-chalange
http://www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
- jakmor
- czyściciel nagaru
- Posty: 524
- Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
... hmmm no ja mam jakieś 165 cm. Jeździłem trochę na 800 i wiem że ta wysokość siedzenia mnie może zaskoczyć w jakimś offie. Na Trampku już mam problem a 800tka jest wyższa.
Na te aluminiowe koła patrzeć nie mogę no ale cóż... jak się nie ma co się lubi Martwi mnie ta 19stka z przodu. Jeździł kto ?? Chyba TA 700 ma takie koło ??
Na te aluminiowe koła patrzeć nie mogę no ale cóż... jak się nie ma co się lubi Martwi mnie ta 19stka z przodu. Jeździł kto ?? Chyba TA 700 ma takie koło ??
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
tak 700 ma 19" - i mi niespecjalnie pasowala poza asfaltem.
- Tomko
- czyściciel nagaru
- Posty: 595
- Rejestracja: 16.05.2010, 13:55
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Ile tak rzeczywiści spala Ci paliwa na 100 km Twój GS ?
Zbieram na fajny rower...
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Wszystko zalezy jak dokladny pomiar zrobie, ale srednia wychodzi 4,5 przy normalnej jezdzie - pomiary z mala szyba wiec duze opory powietrza - w nowym sezonie bede juz jezdzil z dużą szyba - jestem ciekaw różnic w spalaniu
tu masz rozpiske:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50282
tu masz rozpiske:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50282
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Moim zdaniem ta 800 (ala 650-tka) nie nadaje się w teren. 19" z przodu, felgi alu, przeciętne zawieszenie.
Jeżeli chciałbyś ją użytkować off to pewnie można spróbować przeszczepić koło przednie 21" z 650 Dakar (w sumie bliźniacze motocykle)
W fabrycznej konfiguracji jest to motocykl szosowy o zdolnościach terenowych pokroju DL-a. Jeśli chciałbyś użytkować ją w terenie trzeba nad nią trochę popracować
Jeżeli rzadko jeździsz w teren to pomyśl nad DLem 650. Siedzenie ma niżej niż TA, przy okazji jest sprawniejszy i szybszy na asfalcie.
Jeżeli chciałbyś ją użytkować off to pewnie można spróbować przeszczepić koło przednie 21" z 650 Dakar (w sumie bliźniacze motocykle)
W fabrycznej konfiguracji jest to motocykl szosowy o zdolnościach terenowych pokroju DL-a. Jeśli chciałbyś użytkować ją w terenie trzeba nad nią trochę popracować
Jeżeli rzadko jeździsz w teren to pomyśl nad DLem 650. Siedzenie ma niżej niż TA, przy okazji jest sprawniejszy i szybszy na asfalcie.
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
- skarp
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 220
- Rejestracja: 18.07.2012, 06:54
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Parczew
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Na F 800 nawet nie siedziałem ale stawiałbym, że lepiej poradzi sobie w terenie niż DL. Szybsza, sprawniejsza, hmm ..., sprawa dyskusyjna.
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r. -> Suzuki DL 650 K7 - > BMW R 1200 GS K25 2005r. Desert Yellow.
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Wydaje mi się że mylisz dwa motocykle.
1) BMW F800GS
Porządne enduro z 21" szprychowym kołem z przodu.
2) BMW F650GS z silnikiem 800
19" alu, dużo mniejsze skoki zawieszeń, mniejszy prześwit itd.
To o nim była mowa, że ma sprawność DLa w terenie, czyli mizerną
1) BMW F800GS
Porządne enduro z 21" szprychowym kołem z przodu.
2) BMW F650GS z silnikiem 800
19" alu, dużo mniejsze skoki zawieszeń, mniejszy prześwit itd.
To o nim była mowa, że ma sprawność DLa w terenie, czyli mizerną
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
- skarp
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 220
- Rejestracja: 18.07.2012, 06:54
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Parczew
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Myślałem, że mowa o F 800 GS, a nie o F 650 GS. Gdybym miał wybrać 650 GS czy DL 650 wybór padłby na DeeLa. A tak w ogóle to motór z poz. nr. 1 podoba sie i to bardzo.
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r. -> Suzuki DL 650 K7 - > BMW R 1200 GS K25 2005r. Desert Yellow.
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
...bywa teren i teren ;-)Scyzoryk pisze:Moim zdaniem ta 800 (ala 650-tka) nie nadaje się w teren. 19" z przodu, felgi alu, przeciętne zawieszenie.
Mam 19" z przodu, felgi alu i do tego lipny widelec przedni do OFFu(telelever)+niewielkie umiejętności!
Kolega, posiadacz trampka z 2005r mnie "podpuścił" i gnaliśmy leśnymi duktami, mocno dziurawymi!
Kolega zainstalował jakieś, takie "cudo" w przednim zawieszeniu, co to prawie "WP" katemowym się stało!
Ja na tej alu19stce i koślawym, oryginalnym zawieszeniu musiałem często rolgaz odpuszczać, gdyż nie było możliwości wyprzedzenia..."zTiuningowanego" trampka.
Umiejętności Nasze poza asfaltem są na podobnym poziomie!
...moim skromnym zdaniem zapytać warto na forum, ale najlepiej wziąć testówkę i samemu pobrykać tu i tam ;-)
Pozdro Orzep
- gumbas
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 31.07.2012, 21:08
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
No gnać to nie gnaliśmy, motory do gnania za ciężkie nie mówiąc o kierownikach, jedyny turysta którym można gnać po lasach zwie się lc4 adv, posiada zawieszenie stworzone do tego mase itp. Inne Transalpy,GS,Afryczki i inne turystyczne "enduro" przejchać przejadą szybciej lub wolniej.Orzep pisze:...bywa teren i terenScyzoryk pisze:Moim zdaniem ta 800 (ala 650-tka) nie nadaje się w teren. 19" z przodu, felgi alu, przeciętne zawieszenie.
Mam 19" z przodu, felgi alu i do tego lipny widelec przedni do OFFu(telelever)+niewielkie umiejętności!
Kolega, posiadacz trampka z 2005r mnie "podpuścił" i gnaliśmy leśnymi duktami, mocno dziurawymi!
Kolega zainstalował jakieś, takie "cudo" w przednim zawieszeniu, co to prawie "WP" katemowym się stało!
Ja na tej alu19stce i koślawym, oryginalnym zawieszeniu musiałem często rolgaz odpuszczać, gdyż nie było możliwości wyprzedzenia..."zTiuningowanego" trampka.
Umiejętności Nasze poza asfaltem są na podobnym poziomie!
...moim skromnym zdaniem zapytać warto na forum, ale najlepiej wziąć testówkę i samemu pobrykać tu i tam
Pozdro Orzep
LC4 "turystyczne"enduro
Reszta "enduro" turystyczne
DL650 miałem i powiem że asfalt fajnie, poza asfaltem za długi motor przez co osłona silnika cały czas miała co robić, na pewno gs 800 i 1200, Trampki dużo lepsze pod tym względem.
Ja przed zakupem drugiego trampka rozważałem;
LC4 adv (wysilony singiel)
660Tenere (singiel no i zawias już nie z kata)
GS800 (drogo, zawias do wymiany)
Transalp 650 (zawias do wymiany)
Africa ( mały wybór, kilka wad, cena)
Padło na trampka plus wymiana zawiasów.
Dużych turystów niechciałem do jazdy solo 50 kucy styka.
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
KTM pije jak smok, przez co średnio nadaje się na dalekie wyjazdy (koszta, koszta...).
Czytałem gdzie, że BMW800gs jest jakoś tak skonstruowany że byle awaria wymaga interwencji serwisu BMW i podłączania komputera itp. Ręczna naprawa w trasie w przygodnym warsztacie gdzieś na Ukrainie może nie wystarczyć. Czy to prawda?
Jeśli tak to jednak nie bardzo widzę ten sprzęt jako konkurencję w kategorii turystyczne-enduro...
Afryka też obecnie odpada, to był fajny sprzęt ale kiedyś, w większości relacji jakie czytałem podczas wyjazdów kilku motocykli psuła się jakaś stara afryka albo bmw, transalpa który by sprawiał nietypowe kłopoty w trasie nie pamiętam.
Czytałem gdzie, że BMW800gs jest jakoś tak skonstruowany że byle awaria wymaga interwencji serwisu BMW i podłączania komputera itp. Ręczna naprawa w trasie w przygodnym warsztacie gdzieś na Ukrainie może nie wystarczyć. Czy to prawda?
Jeśli tak to jednak nie bardzo widzę ten sprzęt jako konkurencję w kategorii turystyczne-enduro...
Afryka też obecnie odpada, to był fajny sprzęt ale kiedyś, w większości relacji jakie czytałem podczas wyjazdów kilku motocykli psuła się jakaś stara afryka albo bmw, transalpa który by sprawiał nietypowe kłopoty w trasie nie pamiętam.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
musisz się liczyć że lc8 weźmie na trasie od 5,5 do 7 L w zależności od tempa jazdy.
w terenie wiadomo inna bajka
w terenie wiadomo inna bajka
http://www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości