Transalp vs BMW F 800 GS

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
jakmor
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 524
Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: jakmor »

Panowie szlachta... podepnę się trochę z tematem.

Ze względu na wzrost niestety f800 GS odpada. Ma ktoś może jakieś opinie na f650GS Twin ?? Ten sam silnik trochę w kagańcu ale niższy... I ewentualne porównanie z TA 650...

W domu mam f650gs singel od żony i dobrze się na nim podróżuje, ale ten nowy to co innego.
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: MADRAFi »

Jaki masz wzrost i dlaczego odpada u ciebie ? Ten motocykl mozna obnizyc instalujac odpowiednie zawieszenie + niska kanape. Odrebna sprawa ile taka operacja bedzie kosztowac. Przy zakupie nowki z salonu obnizenie fabryczne tez jest mozliwe za dodatkowa oplata.

Co do F 650 GS Twin - to alu kola zamiast szprych, kolo 19" z przodu, mniejszy skok zawieszenia, silnik ten sam tylko inaczej zestrojony- taki kastrat 800 :)

Tu masz ladnie porownane: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GS_parallel-twin
luk2asz
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1642
Rejestracja: 15.05.2009, 11:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: luk2asz »

jakmor pisze: Ze względu na wzrost niestety f800 GS odpada.
Ja mam 176 cm wzrostu i krótkie nogi. Mierzę się m.in. do 800 GS i wiem, że na pewno kanapę wymienię na wyższą, a dokładnie turystyczną która jest wyższa. Lepiej się siedzi, lepszy kąt ugięcia nóg jak dla mnie. Po za tym to ile czasu człowiek się podpiera podczas jazdy - zdecydowanie mniej niż samej jazdy :lol: :lol:

Generalnie testowałem 800 GS na takim siedzeniu i jest super.

A w offie nie takie kurduple jak ja dają radę.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: MADRAFi »

No tez tak myslalem, Ale zdaza mi sie dosyc czesto ze nie dam rady przepchnac moto na nogach bo po prostu nie siegam obydwoma nagami pelna stopa. a podparcie jedna albo na palcach nie daje takiej sily by przepchnac ponad 214 kg :(
Zastanawiam sie na obnizonym siedzeniem Touratech, obecnie mam komfortowa kanape bmw - siedzi sie calkiem calkiem, nie powiem.
Awatar użytkownika
TAXL600V
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 259
Rejestracja: 08.06.2012, 22:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Śląsk

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: TAXL600V »

Jak GSik ( 800 ) miałby się pod wzrost 190-195? Szczerze, nawet "nie siedziałem" na żadnej sztuce...
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: wilczek »

Kolega o takim wzroście i wadze 140 wyglądał jak na motorynce. Wszyscy sie śmiali ze za..l dziecku rowerek :lol: musiałby go podwyższać zeby mieć dobra pozycje. Dla mnie ( 164 bez butów :lol: ) jest do ogarniecia. Przy założeniu ze latam bez plecaka. Nauczyłem sie obsługiwać moto jedna noga , jak krosa przy zatrzymywaniu. W potencjalnym terenie wzrost tez nie ma większego znaczenia, bo przy tej wadze sprzętu tylko samobojca podpieralby sie nogami w czasie jazdy. :wink:
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: MADRAFi »

Moim zdaniem przy takim wzrosci musialbys zmienic siedzenie obowiazkowo na wysokie jakies, np Touratech high i mialbys idealnie :)
ex1
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 128
Rejestracja: 22.07.2012, 22:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: ex1 »

TAXL600V pisze:Jak GSik ( 800 ) miałby się pod wzrost 190-195? Szczerze, nawet "nie siedziałem" na żadnej sztuce...
odpuść, dla takich osób jest mało motocykli wygladajacych.

kat 990/950 ADV S/R
bmw 1200 gs adv

nawet na tenerce 1200 bedzie ci zle

jakbys chcial singla to wysoki jest bmw 650 x-chalange
Awatar użytkownika
jakmor
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 524
Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: jakmor »

... hmmm no ja mam jakieś 165 cm. Jeździłem trochę na 800 i wiem że ta wysokość siedzenia mnie może zaskoczyć w jakimś offie. Na Trampku już mam problem a 800tka jest wyższa. :sad:

Na te aluminiowe koła patrzeć nie mogę no ale cóż... jak się nie ma co się lubi :wink: Martwi mnie ta 19stka z przodu. Jeździł kto ?? Chyba TA 700 ma takie koło ??
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: MADRAFi »

tak 700 ma 19" - i mi niespecjalnie pasowala poza asfaltem.
Awatar użytkownika
Tomko
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 595
Rejestracja: 16.05.2010, 13:55
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: Tomko »

Ile tak rzeczywiści spala Ci paliwa na 100 km Twój GS ?
Zbieram na fajny rower...
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: MADRAFi »

Wszystko zalezy jak dokladny pomiar zrobie, ale srednia wychodzi 4,5 przy normalnej jezdzie - pomiary z mala szyba wiec duze opory powietrza - w nowym sezonie bede juz jezdzil z dużą szyba - jestem ciekaw różnic w spalaniu :)

tu masz rozpiske:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50282
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: Scyzoryk »

Moim zdaniem ta 800 (ala 650-tka) nie nadaje się w teren. 19" z przodu, felgi alu, przeciętne zawieszenie.

Jeżeli chciałbyś ją użytkować off to pewnie można spróbować przeszczepić koło przednie 21" z 650 Dakar (w sumie bliźniacze motocykle)

W fabrycznej konfiguracji jest to motocykl szosowy o zdolnościach terenowych pokroju DL-a. Jeśli chciałbyś użytkować ją w terenie trzeba nad nią trochę popracować :)

Jeżeli rzadko jeździsz w teren to pomyśl nad DLem 650. Siedzenie ma niżej niż TA, przy okazji jest sprawniejszy i szybszy na asfalcie.
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
skarp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 18.07.2012, 06:54
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Parczew

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: skarp »

Na F 800 nawet nie siedziałem ale stawiałbym, że lepiej poradzi sobie w terenie niż DL. Szybsza, sprawniejsza, hmm ..., sprawa dyskusyjna. :smile:
Obrazek
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r. -> Suzuki DL 650 K7 - > BMW R 1200 GS K25 2005r. Desert Yellow.
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: Scyzoryk »

Wydaje mi się że mylisz dwa motocykle.

1) BMW F800GS
Obrazek

Porządne enduro z 21" szprychowym kołem z przodu.

2) BMW F650GS z silnikiem 800

Obrazek

19" alu, dużo mniejsze skoki zawieszeń, mniejszy prześwit itd.
To o nim była mowa, że ma sprawność DLa w terenie, czyli mizerną :)
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
skarp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 18.07.2012, 06:54
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Parczew

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: skarp »

Myślałem, że mowa o F 800 GS, a nie o F 650 GS. Gdybym miał wybrać 650 GS czy DL 650 wybór padłby na DeeLa. A tak w ogóle to motór z poz. nr. 1 podoba sie i to bardzo.
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r. -> Suzuki DL 650 K7 - > BMW R 1200 GS K25 2005r. Desert Yellow.
Awatar użytkownika
Orzep
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 22.01.2013, 23:11
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: Orzep »

Scyzoryk pisze:Moim zdaniem ta 800 (ala 650-tka) nie nadaje się w teren. 19" z przodu, felgi alu, przeciętne zawieszenie.
...bywa teren i teren ;-)
Mam 19" z przodu, felgi alu i do tego lipny widelec przedni do OFFu(telelever)+niewielkie umiejętności!
Kolega, posiadacz trampka z 2005r mnie "podpuścił" i gnaliśmy leśnymi duktami, mocno dziurawymi!
Kolega zainstalował jakieś, takie "cudo" w przednim zawieszeniu, co to prawie "WP" katemowym się stało!
Ja na tej alu19stce i koślawym, oryginalnym zawieszeniu musiałem często rolgaz odpuszczać, gdyż nie było możliwości wyprzedzenia..."zTiuningowanego" trampka.
Umiejętności Nasze poza asfaltem są na podobnym poziomie!
...moim skromnym zdaniem zapytać warto na forum, ale najlepiej wziąć testówkę i samemu pobrykać tu i tam ;-)

Pozdro Orzep
Awatar użytkownika
gumbas
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 56
Rejestracja: 31.07.2012, 21:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: gumbas »

Orzep pisze:
Scyzoryk pisze:Moim zdaniem ta 800 (ala 650-tka) nie nadaje się w teren. 19" z przodu, felgi alu, przeciętne zawieszenie.
...bywa teren i teren ;-)
Mam 19" z przodu, felgi alu i do tego lipny widelec przedni do OFFu(telelever)+niewielkie umiejętności!
Kolega, posiadacz trampka z 2005r mnie "podpuścił" i gnaliśmy leśnymi duktami, mocno dziurawymi!
Kolega zainstalował jakieś, takie "cudo" w przednim zawieszeniu, co to prawie "WP" katemowym się stało!
Ja na tej alu19stce i koślawym, oryginalnym zawieszeniu musiałem często rolgaz odpuszczać, gdyż nie było możliwości wyprzedzenia..."zTiuningowanego" trampka.
Umiejętności Nasze poza asfaltem są na podobnym poziomie!
...moim skromnym zdaniem zapytać warto na forum, ale najlepiej wziąć testówkę i samemu pobrykać tu i tam ;-)

Pozdro Orzep
No gnać to nie gnaliśmy, motory do gnania za ciężkie nie mówiąc o kierownikach, jedyny turysta którym można gnać po lasach zwie się lc4 adv, posiada zawieszenie stworzone do tego mase itp. Inne Transalpy,GS,Afryczki i inne turystyczne "enduro" przejchać przejadą szybciej lub wolniej.
LC4 "turystyczne"enduro
Reszta "enduro" turystyczne
DL650 miałem i powiem że asfalt fajnie, poza asfaltem za długi motor przez co osłona silnika cały czas miała co robić, na pewno gs 800 i 1200, Trampki dużo lepsze pod tym względem.
Ja przed zakupem drugiego trampka rozważałem;
LC4 adv (wysilony singiel)
660Tenere (singiel no i zawias już nie z kata)
GS800 (drogo, zawias do wymiany)
Transalp 650 (zawias do wymiany)
Africa ( mały wybór, kilka wad, cena)
Padło na trampka plus wymiana zawiasów.
Dużych turystów niechciałem do jazdy solo 50 kucy styka.
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: tdm900 »

KTM pije jak smok, przez co średnio nadaje się na dalekie wyjazdy (koszta, koszta...).

Czytałem gdzie, że BMW800gs jest jakoś tak skonstruowany że byle awaria wymaga interwencji serwisu BMW i podłączania komputera itp. Ręczna naprawa w trasie w przygodnym warsztacie gdzieś na Ukrainie może nie wystarczyć. Czy to prawda?
Jeśli tak to jednak nie bardzo widzę ten sprzęt jako konkurencję w kategorii turystyczne-enduro...

Afryka też obecnie odpada, to był fajny sprzęt ale kiedyś, w większości relacji jakie czytałem podczas wyjazdów kilku motocykli psuła się jakaś stara afryka albo bmw, transalpa który by sprawiał nietypowe kłopoty w trasie nie pamiętam.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
ex1
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 128
Rejestracja: 22.07.2012, 22:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Transalp vs BMW F 800 GS

Post autor: ex1 »

musisz się liczyć że lc8 weźmie na trasie od 5,5 do 7 L w zależności od tempa jazdy.

w terenie wiadomo inna bajka
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości