KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
teo
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 370
Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: teo »

Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Nadol »

Jeszcze żeby cena była jak za nowego trampka i nie ma problemu :)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: andy237 »

Tyle że to jest sprzęt na asfalt, na szuter za mocny. Już ktm 990 adventure to mocarz a ten ze swoimi 150-oma KM to przesada. To taki wysoki ścigacz, jak popada to koniec z jazdą tak trzeba będzie uważać. Tylko elektronika będzie go mogła opanować.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Jaro-Ino »

Dlaczego na szuter miałby być za mocny? Używanie odpowiedniego poziomu obrotów i spokojna prawa ręka zapewni dużo zabawy, a nadmiar mocy można spożytkować na asfalcie. Z tego co wiem to każdy zawsze narzekał, że sprzęt do offa za słaby, a nie za mocny ;)
Awatar użytkownika
teo
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 370
Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: teo »

Jaro-Ino pisze:Dlaczego na szuter miałby być za mocny? Używanie odpowiedniego poziomu obrotów i spokojna prawa ręka zapewni dużo zabawy, a nadmiar mocy można spożytkować na asfalcie. Z tego co wiem to każdy zawsze narzekał, że sprzęt do offa za słaby, a nie za mocny ;)
Masz trochę racji, tylko że narzekanie mogło być, że np trampek jest trochę za słaby, a KTM nie jest tylko trochę mocniejszy, ale 3 razy mocniejszy od trampka.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Jaro-Ino »

Jedno co: to my dozujemy dłonią ile KM idzie na koło. Jak jest więcej to lepiej niż jak brakuje :)
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: wojtekk »

Chłopaki z Orlean Temu to sobie na KTM'ach Dakarowych latali na torach crossowych :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: andy237 »

Gdybym był chłopakiem z Orlen Teamu to i Gold Wingiem wyjechałbym na tor motocrossowy :grin:
Słyszałem opinie że XR650R ze swoją mocą 61KM i wagą 136 kg z paliwem, to spore wyzwanie dla mniej doświadczonych, ciągłe uślizgi tylnego koła itp. To KTM ze swoją wagą XR650R plus 100 kg i 150 KM to w terenie jeszcze większe wyzwanie, szczególnie z takim małym przednim kołem.
Ale co ja tam wiem :grin:
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: mirekm71 »

Nie rozumiem. Jesli trampek jest za ciezki to ktm o takiej samej masie chyba tez. Podejrzewam, ze masa jeszcze jest u gory jak w GS? Chlopaki moga sobie nimi na jakies gej party jezdzic ale jak ktos lubi jezdzic sam to nie wiem czy go dzwignie jak mu sie stopka wbije w piasek i moto przwroci. Skoro nie do offa to na asfalt ale do jazdy po asfalcie to sa lepsze i nizsze motocykle niz taka kobyla :-).
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Jaro-Ino »

Moja ST waży 250kg i podnosze ją sam. I ona się bardzo nie nadaje na offa. Na szczęście tego nie wiem i jeżdże nią, gdzie się da :lol:
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: andy237 »

Mnie chodzi o to że duża masa plus ogromna moc, to w przypadku jazdy w terenie zwiększone ryzyko że moto wyjedzie spod tyłka, np. w taki sposób:

Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Wolo »

andy237 pisze:Gdybym był chłopakiem z Orlen Teamu to i Gold Wingiem wyjechałbym na tor motocrossowy :grin:
Słyszałem opinie że XR650R
No właśnie, co innego słyszeć a co innego jeździć. Przejedź się, przypałuj troszkę, przekonasz się czy rzeczywiście taki to "dwusuwowy opętaniec".
andy237 pisze:Mnie chodzi o to że duża masa plus ogromna moc, to w przypadku jazdy w terenie zwiększone ryzyko że moto wyjedzie spod tyłka, np. w taki sposób:

Tu "spod tyłka" wyjechała Afryka...


Ps. To jest "temat na temat" nowego dużego kata i tego proszę się trzymać.

Dla zainteresowanych (i zarejestrowanych): http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=14721
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: andy237 »

Oczywiście że to była AT, nie miałem pod ręką KTMa a chodziło mi o to że przy stosunkowo dużej masie, trudniej jest maszynę utrzymać w ryzach. Szczególnie w tego typu przypadkach co na filmie, kierownik stracił na chwilę równowagę, usiłował utrzymać motor z włączoną jedynką, niestety drgnął mu przegub i ... A jak będzie tej mocy prawie trzy razy więcej, to o takie wypadki będzie jeszcze łatwiej. Naturalnie chodzi mi o kierowców z mniejszym doświadczeniem, za to z wielkim zapałem do ganiania po krzakach :grin:
Oczywiście motorek jest fajny, chociaż mnie się bardziej podoba 990 Adwenture :ok:
Awatar użytkownika
bankier
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 567
Rejestracja: 27.01.2009, 21:33
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: bankier »

Piękna maszyna, moc budzi respekt! Ale jak mam być szczery dla mnie ideał to BMW F 800 GS - lżejszy od Trampka, o 30 KM więcej - dla jeźdźca solo z bagażami na wyprawę Idealny dla mnie :thumbsup:
Ostatnio zmieniony 06.11.2012, 00:02 przez bankier, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszedł czas na Varadero
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: mirekm71 »

Gdzies sie chyba lekko zapedzili z tymi pojemnosciami, gabarytami i elektronika. W tym segmencie oczekiwalbym motocykla lekkiego, porecznego z dobrym zawieszeniem i prostym silnikiem. Najlepiej diesla :tongue:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: jedras »

mirekm71 pisze:Gdzies sie chyba lekko zapedzili z tymi pojemnosciami, gabarytami i elektronika. W tym segmencie oczekiwalbym motocykla lekkiego, porecznego z dobrym zawieszeniem i prostym silnikiem. Najlepiej diesla :tongue:
Pełno tych klekotów na ulicach, to mają być jeszcze w motocyklach? :niewiem:

Odnośnie KTM to z moich doświadczeń wynika, że fajnie się jeździ turystycznym enduro o mocy 100KM. Myślę więc, że przy 150KM będzie jeszcze fajniej :grin:
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: czupakabra »

mirekm71 pisze: W tym segmencie oczekiwalbym motocykla lekkiego, porecznego z dobrym zawieszeniem i prostym silnikiem. Najlepiej diesla :tongue:
Track T800 - motocykl z
silnikiem diesla już w
sprzedaży
Obrazek
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Scyzoryk »

Czy to coś na ropę ma rodowód KTMa? Na pewno ma sporo elementów zapożyczonych z KATa, przednie koło 21", chyba cały przód razem z błotnikiem itd to ADV 990.
Ciekawa propozycja :)

Co do nowego KTMa to fajny motorek. Osobiście bardziej pasuje mi LC8 990 ale często tak bywa z nowymi modelami że trzeba się oswoić, może kiedyś zmienię zdanie. Szkoda że urosła masa bo poprzedni ADV wypada pod tym względem idealnie. Mocy to nigdy za wiele, szczególnie że nie jest to cross tylko turystyczne enduro które ma dawać radę z maksymalnym obładowaniem przy wielotysięcznych przelotach w dowolnym terenie.
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: Wolo »

mirekm71 pisze:Gdzies sie chyba lekko zapedzili z tymi pojemnosciami, gabarytami i elektronika. W tym segmencie oczekiwalbym motocykla lekkiego, porecznego z dobrym zawieszeniem i prostym silnikiem. Najlepiej diesla :tongue:
W "tym segmencie", bardzo lukratywnym zresztą, nie ma miejsca na proste rozwiązania. Tu króluje ST 1200 i GS 1200, naszpikowane elektroniką i najnowszymi technologiami, zatem KTM nie mógł pozostać w tyle.
Nie od dziś wiadomo, że czarnuchy, trampkarze czy innej maści "advenczerowcy" nie są głównym targetem koncernów motocyklowych.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: KTM 230 kg z płynami i 148 km, co Wy na to

Post autor: andy237 »

Wolo pisze:
mirekm71 pisze:Gdzies sie chyba lekko zapedzili z tymi pojemnosciami, gabarytami i elektronika. W tym segmencie oczekiwalbym motocykla lekkiego, porecznego z dobrym zawieszeniem i prostym silnikiem. Najlepiej diesla :tongue:
W "tym segmencie", bardzo lukratywnym zresztą, nie ma miejsca na proste rozwiązania. Tu króluje ST 1200 i GS 1200, naszpikowane elektroniką i najnowszymi technologiami, zatem KTM nie mógł pozostać w tyle.
Nie od dziś wiadomo, że czarnuchy, trampkarze czy innej maści "advenczerowcy" nie są głównym targetem koncernów motocyklowych.


Tutaj się zgadzam w 100% z Wolo. Był czas żeby przywyknąć, że jesteśmy wymierającym gatunkiem. W dodatku na którym wielkie koncerny nie za bardzo mogą zarobić, bo wiele z tego co się na naszych motocyklach montuje, robimy sami :grin:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości