ustawianie składu mieszanki

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

ustawianie składu mieszanki

Post autor: czupakabra »

Znalazłem taką metodę do regulacji gaźniorów , co o tym myślicie ?

Znajomy z jednego z serwisów w stolycy ustawił
mi skład mieszanki za pomocą super katowego
śrubokręta wykrącał je po koleji. Zaczeły
wzrastać obroty. Ok jeden gaźnik zrobiony.
Obroty wzrosty z 1200 na 1500. Tera drugi.
Opuszczamy wolne obroty znowu na 1200 i
wykręcamy drugą śrubkę od składu mieszanki.
Kręcimy ąz obroty przestaną rosnąć. OK, możesz
jechać, zrobione. Mówię dzięki, wsiadam
i jade.
I ku mojemu zdziwieniu: moto nie strzelił od
wczoraj ani razu w wydech, po puszczeniu gazu
w ułamnku sekundu obrotu wracają na swoje
1200 rpm, moto ma dół środek i góre obrotów
(jak sam ustawiałem to albo miał góre a nie miał
dołu lub odwrotnie) Nie wiem ile pali ale wydech
nie jest jakość bardziej okopcony czy coś, ssanie
ma znowu swoje obroty itd itd.
Po południu mówie kurde, sprawdze na ile te
śruby są wykręcone. W zasadzie próbowałem
już wszystkich kombinacji. Oba na 2,5, oba na
2,25, 2,75 3 3,25 i 3,5 obrotu. Wziąłem
śrubokręt i wkręciłem do zera te śrubki licząc
ruch co 0,25 obrotu by się nie jebnąc w
obliczeniach.
Ku mojemu zdziwieniu śruba od składu
mieszanki była na 4 obroty
Awatar użytkownika
Suhy
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 28.03.2012, 09:12
Mój motocykl: XL650V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Suhy »

Ja myślę o tym tak:
- metoda regulacji znana od czasów WSK, wykręcasz do puki obroty wzrastają.
- przy hamowaniu silnikiem nie strzela - jak najbardziej oczekiwany efekt zubażania mieszanki
- silnik ma dół, środek i górę - od regulacji składu mieszanki na jałowym mógł odzyskać co najwyżej dół, ew. dół i środek - dysza wolnych obrotów ma zbyt marginalne znaczenie żeby wpłynąć na obciążony silnik

Generalnie książkowo temat został załatwiony i bardzo dobrze, a to że wykręcony jest 4 a nie 3 obroty, jak by regulacja polegała tylko na wykręcaniu śrubek zgodnie z książką serwisową to nie była by to regulacja.
Awatar użytkownika
redone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15.07.2012, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: redone »

Tylko jak to zrobić jak obie są wkręcone to gaśnie ? A co to może oznaczać jak z jednej strony w miarę chodzi przy wykręconej ślubie gdzieś na ok 7 obrotów a na drugim na 2 ?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: zimny »

redone pisze:Tylko jak to zrobić jak obie są wkręcone to gaśnie ? A co to może oznaczać jak z jednej strony w miarę chodzi przy wykręconej ślubie gdzieś na ok 7 obrotów a na drugim na 2 ?
Podwieszona linka ssania?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
redone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15.07.2012, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: redone »

Linka jest ok ... Sprawdzone .
Awatar użytkownika
MARCINm10
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 474
Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wielowieś

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: MARCINm10 »

Czyli jak strzela w tłumik a zchodzi z wysokich obrotów to trzeba by gaźnik prze regulować
Awatar użytkownika
redone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15.07.2012, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: redone »

Przetestowałam motóra i sprawa wygląda tak : obroty 1200 wogóle nie pływają ( silnik chodzi równo) co 15 sek strzeli w " rurę" . Moto zbiera się ok ma minimalny spadek mocy w środkowym zakresie obrotów. Nie kopci a jak minimalnie to na czarno przy max obrotach. W wydech strzela tylko przy małych prędkościach i obrotach ( przy dojeździe do świateł ) , ale obroty nie falują . Silnik grzeje się w normie. Zastanawia mnie tylko to ustawienie śrub do regulacji mieszanki wykręconej na 6 obrotów ?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: zimny »

redone pisze: Zastanawia mnie tylko to ustawienie śrub do regulacji mieszanki wykręconej na 6 obrotów ?
I słusznie :smile: Trochę duuużo. Skręć na 3 obroty, podkręć tym samym obroty jałowego na rozgrzanym silniku - aby było te 1200-1400. Poobserwuj jak się zachowa. Świece sprawdzałeś?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
maniek58140
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 12.06.2014, 22:33
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: maniek58140 »

Siema.Ja też mam lekki problem bo jak regulowałem lawy gażnik to śruba jest wykręcona na 2,5 obrotów ale jak zacząłem regulować prawy to obroty wzrosły już po wykręceniu na 1,5 obrota i obroty silnika nie falują ale jak gasze i zapalam to nie zawsze są takie same obroty i jak zapalam zimny na ssaniu to musze zapalać z lekkim gazem bo inaczej nie zapali.Pomocy
bemapy
romeciarz
romeciarz
Posty: 21
Rejestracja: 10.04.2015, 14:07
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: bemapy »

Znajomy polecił mi taki patent : jak sprawdzę czy działa to napiszę :)

szklana świeca diagnostyczna która ułatwia prawidłowe ustawienie składu mieszanki (stosunku paliwo/powietrze). Świeca ta umożliwia nam podgląd procesu spalania w silniku.Kolor płomienia informuje nas o składzie mieszanki. Kiedy kolor mieszanki jest żółty informuje nas to o zbyt bogatej mieszance (za duża ilość paliwa w stosunku do powietrza). Prawidłowy płomień mieszanki powinien być koloru niebieskiego. Kolor jasno niebieski świadczy o zbyt ubogiej mieszance.W instrukcjach serwisowych opisane są standardowe ustawienia składu mieszanki dla danego motocykla/samochodu te ustawienia sprawdzają się jednak tylko kiedy elementy gaźnika są w idealnym stanie , wraz ze zużyciem należy wprowadzać korektę i wtedy właśnie Colortune znakomicie się sprawdzi.
Savage
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.08.2013, 12:46
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Savage »

Nie wiem jak innych doświadczenia ale mam taką świeczkę Colortune do Trampka...Można tymi śrubkami kręcić od końca do końca regulacji a kolor spalania nie zmienia się zauważalnie...Może mojemu Trampkowi coś dolega, ale po tym eksperymencie odkręciłem śrubki jak pisze Haynes i świece wyglądają ok.
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Pers68 »

Mam również tę świecę colortune i jak mi poprzednio strzelał w wydech to po wzbogaceniu mieszanki rzećzywiście to pomoglo ,ale fakt nie było to 2,5obrotu tylko jakieś 6 obrotów na przednim cylindrze natomiast na tylnym nie dało się wzbogacić na tyle żeby spaloło sie na wolnych na żółto( ww ramach testu) natomiast kolory tak jak być powinne na wolnych niebieski jak dodasz gazu mocno żółty(mieszanka bogata). Tylko że w miedzyczasie kranik mi padł i z powodu złej diagnozy przestawiłem mieszanki, niestety pomimo naprawy kranika i proby ustawienia nie da się pozbyć już strzelania...kupiłem drugi gaźnik no i co się okazuje...na nim też na drugim cylku nie da się nasycić mieszanki na pierwszym jest w min. granicy tolerancji po wykręceniu o 6obrotów...cyrki jakieś...może ktoś wie co tu jeszcze można poprawić...myślałem zawory ale w końcu jakies 7tys temu robiłem...to chyba mało prawdopodobne że podpiera je po takim okresie...może ktoś wie od czego się zaczepić żeby doprowadzic to bez całego zamieszania w kolejności zawory, synchro, mieszanki????
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: mallory »

czupakabra pisze:Znalazłem taką metodę do regulacji gaźniorów , co o tym myślicie ?

Znajomy z jednego z serwisów w stolycy ustawił
mi skład mieszanki za pomocą super katowego
śrubokręta wykrącał je po koleji. Zaczeły
wzrastać obroty. Ok jeden gaźnik zrobiony.
Obroty wzrosty z 1200 na 1500. Tera drugi.
Opuszczamy wolne obroty znowu na 1200 i
wykręcamy drugą śrubkę od składu mieszanki.
Kręcimy ąz obroty przestaną rosnąć. OK, możesz
jechać, zrobione. Mówię dzięki, wsiadam
i jade.
I ku mojemu zdziwieniu: moto nie strzelił od
wczoraj ani razu w wydech, po puszczeniu gazu
w ułamnku sekundu obrotu wracają na swoje
1200 rpm, moto ma dół środek i góre obrotów
(jak sam ustawiałem to albo miał góre a nie miał
dołu lub odwrotnie) Nie wiem ile pali ale wydech
nie jest jakość bardziej okopcony czy coś, ssanie
ma znowu swoje obroty itd itd.
Po południu mówie kurde, sprawdze na ile te
śruby są wykręcone. W zasadzie próbowałem
już wszystkich kombinacji. Oba na 2,5, oba na
2,25, 2,75 3 3,25 i 3,5 obrotu. Wziąłem
śrubokręt i wkręciłem do zera te śrubki licząc
ruch co 0,25 obrotu by się nie jebnąc w
obliczeniach.
Ku mojemu zdziwieniu śruba od składu
mieszanki była na 4 obroty
Z tym, że jeszcze synchronizacja obu gaźników powinna być zrobiona - wcześniej lub później.
Jarecki11
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 22.09.2016, 18:08
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Jarecki11 »

W sprawie regulacji gażnika w XLV 600 - jestem po synchronizacji z powodu niewielkiej dziury w dole lub środku zakresów. Podczas synchronizacji wymieniono membrany (bo stare w strzępach), wyczyszczono gażnik. Obecnie po w/w zabiegach wyrażny wzrost mocy w górnym zakresie obrotów i wyrażna dziura w środkowym!!? Poza tym gaznik strzela przy hamowaniu - nie przeszkadza mi to ale nie wiem czy to nie wynika z zaburzenia składu mieszanki (lewe powietrze?), a przy wkręcnaiu śróbek regulacji gażnika nad przednim cylindrem nie da się uzyskać spadku obrotów - lewe powietrze?
Szukam pomysłu, podpowiedzi. Może ktoś zna jakis warsztat zajmujący się gażnikami na Dolnym Śląsku, najlepiej we Wrocławiu. Pozdrawiam Jarecki11
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: KrzysieG »

U mnie też strzelał przy schodzeniu z obrotow, wymieniłem świece i przeprowadziłem regulacje skladu wg. wcześniejszego opisu, z tym, że ja musiałem wykręcić z każdej strony 5 obrotów. Zniknęła dziura u dołu i zero strzalów, no chyba że bardzo go przyduszę i szybko redukuję, to coś tam delikatnie pyknie.
Jarecki11
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 22.09.2016, 18:08
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Jarecki11 »

Jutro zabieram sie za temat. Zobaczymy.
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

Podepnę pod temat z prostackim pytaniem-czy wykręcając śrubę w gaźniku wzbogacamy mieszankę?
Wykręcając wzbogacamy mieszankę w powietrze czy w paliwo?Wzbogaca się paliwem czy powietrzem?Jak wykręcam to co właściwie robię? Na jednym garze świece mam kawa z mlekiem a na drugim czarne -to mam wkręcać czy wykręcać? -na tej czarnej.W ostatnim czasie ,przy chłodach i deszczu zauważyłem słuchowo,że strzela w tłumik.Tia -temat wielokrotnie przerabiany z tym ,że niewiele mówiący od podstaw -łopatologicznie i po kolei ,to można wałkować wątki :co autor miał na myśli,której nie raczył dokończyć definitywnie,a pozostało w sferze przypuszczeń i domysłów.Czytałem wątki a zadaję głupie pytania-ok-to po kolei -jak to jest?Bo ja taki nie domyślny jestem a analityczny od punktu a do b itd a nie off dla wszech wiedzących o prostocie funkcji omawianej.Jest ktoś na mocy by to wyłożyć a później użerać się z niekumającymi zarysu w prostocie swej wykładni?
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: old1977 »

wykręcasz -bogato dużo paliwa mało powietrza
wkręcasz -ubogo
ale do gaźników trzeba podejść kompleksowo poziom pływaków. aircuty przejrzeć luzy na przepustnicach membrany itd
tu masz parę info
https://www.youtube.com/watch?v=SH_NoIqpkqo&t=648s
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

Mam zamiar zacząć regulację od wymiany świec.Dalej po kolorach i dźwiękach podregulować mieszankę,sprawdzić szczelność układu wylotowego i dolotowego i kapa leżę i kwiczę wkładając łapska w gaźniki z membraną.A zanim coś tu zepsuję rozbiorę kranik by sprawdzić co tam jest.Przy okazji krućce te gumowe przy gaźnikach -bo na filmikach ludzie wymieniają?Przeglądam temat i co porada to inne wieści a komentarze pod to jeszcze bardziej zawiła historia.Generalnie twierdzenia są takie,że Transalp lubi strzelić w wydech i fajno jest.Jednak inni twierdzą ,że po dobrej regulacji kompleksu całość chodzi jak zegarek-i tej wersji się trzymam./jak nie uradzę to poświęcę parę stówek na mechanika.Płaci się za naprawę ale co ważniejsze za wiedzę i lata praktyki z mnogością przypadków niemożliwych.Jak zpudłuję w własnych wynurzeniach to zacznę jęczeć o namiary na kogoś co potrafi a nie tylko ma warsztat.
Dzięki Old.
https://youtu.be/C4ad7d3kxUw
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: old1977 »

zawsze w tłumnik walnie ważne aby nagminnnie nie strzelał i przy wysokich obrotach tylko jak schodzi z obrotów tak mnie więcej od 2,5 tyś mogą pojawić się strzały gorzej jak wali w gaźniki(ubogo albo lewe powietrze) chodzi o to że w układzie z wtryskiem można wyeliminować podobne zjawisko poprzez zamknięcie wtryskiwaczy i odcięcie dopływu paliwa przy odjęciu gazu i wtedy nie bedzie miało co strzelać a i tak producenci podlewają paliwkiem (chłodzenie cylindra i zaworów) i tak walą w tłumnik wtryskowce a w gaźniku bardzo trudno zamknąć całkowicie dopływ paliwa do cylindrów niby są aircuty które mocno ograniczają dopływ paliwa przy odjęciu gazu ale nie są go wstanie całkowicie zamknąć bo i po co gorzej by później wstawał przy energicznym odwinięciu manety ,i zawsze resztki paliwa dostają się do cylindrów czasami dostanie się za zawór wydechowy i bam i znowu się nazbiera i bam.Co do stabilności biegu jałowego nie uzyskasz w moto tego typu biegu idealnie równego ,krótkie doloty wysoka temperatura parowanie paliwa niedoskonałość gaźników i trzeba brać pod uwagę zużycie poszczególnych cylindrów zmierz ciśnienie na garkach zobacz czy po równo jeśli nie to też będzie falować wypadkowych jest dużo to tylko i aż motocykl :wink:
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości