Wymiana uszczelniaczy w lagach
- jajamam
- dwusuwowy rider
- Posty: 175
- Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: B-B/Żywiec
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
, zobacz czy nie masz na goleni jakiegos zadziora od kamienia etc. Mialem kiedyś taki problem i wymiana uszczelniaczy nie pomogła, pomogło dopiero spolerowanie drobnym papierem tego zadziora.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 848
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Moto mam z 2003 i jestem pewien że uszczelniacze nie były wymieniane od nowości, więc obstawiam że sparciały.
edit:
W internetach pojawiają się uszczelniacze olejowe dwóch firm: Athena za ok 28 zł i All Balls za ok 49 zł. Jest jakaś różnica? Te All Balls będą trwalsze?
edit:
Jeszcze jedno bo już wyczaiłem że do trampka 650 są 41x54x11.Hawk1985 pisze:Dobrzy ludzie okazało się że z jednej lagi mi cieknie (pewnie sparciały uszczelniacze) i czeka mnie wymiana.
Mam pytanko któreś konkretne uszczelniacze wybrać? http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 20transalp (w sensie jakościowym)
Drugie pytanie czy w trampku są przeciwpyłowe? Bo przecież ma skarpety na lagach
W internetach pojawiają się uszczelniacze olejowe dwóch firm: Athena za ok 28 zł i All Balls za ok 49 zł. Jest jakaś różnica? Te All Balls będą trwalsze?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Darek pomorze
- osiedlowy kaskader
- Posty: 124
- Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: GDA
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Witam.Potrzebuję info ile oleju wchodzi do lagi 700-tki.Pozdro
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
\Darek pomorze pisze:Witam.Potrzebuję info ile oleju wchodzi do lagi 700-tki.Pozdro
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę " transalp 700 manual", wyskoczy serwisówka w pdf-ie i tam masz wszystkie dane.
Dominator.
- Darek pomorze
- osiedlowy kaskader
- Posty: 124
- Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: GDA
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Dzięki qurła za odp.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 848
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Co się bulwersujesz, kolga dobrze odpisał.Darek pomorze pisze:Dzięki qurła za odp.
Wpisujesz w google "transalp 700 service manual" -> na pierwszej pozycji masz ten link http://transalpclub.pl/danetcp/instrukc ... ual-EN.pdf -> otwierasz i szukasz hasła "SUSPENSION" (zawieszenie) i tak w dziale 13:21 masz interesujące Cie zagadnienie.
A dokładnie na stronie 389
---FORK FLUID CAPACITY:
598 ± 2.5 cm3 (20.2 ± 0.08 US oz, 21.0 ± 0.09 Imp oz)
...
FORK FLUID LEVEL: 104 mm (4.1 in)
A tak jeszcze w temacie mojej wymiany oleju w lagach 650tki oczywiście były tam uszczelniacze przeciwpyłowe jak chyba w każdych lagach
Zdecydowałem się na komplet ALL BALLS - ponoć lepsze. Oleum zalałem Motula 10W.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Przymierzam się do wymiany oleju w lagach, jako że mam korki spustowe w lagach, a nie mam miejsca gdzie mógłbym na spokojnie rozkręcić cały przód, to mam kilka pytań:
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.
Pozdro
Kamil
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.
Pozdro
Kamil
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Pozwolę się wypowiedzieć, gdyż wymieniałem rok temuvelmafia pisze:Przymierzam się do wymiany oleju w lagach, jako że mam korki spustowe w lagach, a nie mam miejsca gdzie mógłbym na spokojnie rozkręcić cały przód, to mam kilka pytań:
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.
Pozdro
Kamil
Ad.1 Ja nie płukałem. nie wiem jakie są praktyki , ale w dwóch motocyklach nie płukałem lagi, a tylko poczekałem aż ścieknie stary
Ad. 2 Ja lałem 10W repsol (mają w strefie GP) i mi to odpowiada. Stabilniej się prowadzi trampiszona. Odczucie subiektywne
Ad. Teren/szuter -wymień. Asfalt to kwestia tylko wizualna, ale mogę się mylić.
Ja bym wymienił.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 848
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Jak zrozumiałem chcesz wymienić olej bez demontażu lag, nie wiem czy wypłaszasz ew syf ze środka, to chyba półśrodekvelmafia pisze:Przymierzam się do wymiany oleju w lagach, jako że mam korki spustowe w lagach, a nie mam miejsca gdzie mógłbym na spokojnie rozkręcić cały przód, to mam kilka pytań:
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.
Pozdro
Kamil
1. Właśnie nie wiem czy płukanie naftą jest dobre, choć sam tak płukałem :/ Nafta zostaje tzn nie odparuje jak beznyna ekstrakcyjna, było sporo zabawy żeby ją usunąć - przedmuchiwanie kompresorem + wycieranie.
2. Ja lałem 10W, na forum przeczytałem żeby też taki lać, w sumie to zależy pewnie czy więcej jeździsz w terenie czy po drodze.
2b. Kupiłem Motula Fork Oil 10W, nie mam porównania czy mogę polecić.
3. Tu się nie wypowiadam bo się nie znam, osobiście kupiłbym chociaż nowe przeciwpyłowe skoro skarpety są dziurawe.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
ad 1. Na poprzedniej stronie pisali że wymiana oleju bez płukania jest "bez sensu" dlatego właśnie zastanawiam się jak z tym płukaniem.
ad 2. No właśnie dużo osób pisze że używa 10W, tylko jeśli 10W jest bardziej "uniwersalny" (za afripedią) to dlaczego serwisówka poleca rzadszy olej?
ad 3. Skarpety są w takim stanie że przy pomocy szarej taśmy powinny wytrzymać do końca sezonu, mam nowe na wymianę, ale wtedy i tak muszę lagi odkręcić, a więc mógłbym wtedy "normalnie" wymienić olej.
Większy serwis i rozkręcenie tego planuję na zimę, ale coś mi teraz nie do końca pasuje w pracy zawieszenia (chyba jakość tłumienia), jako że trampek jest już u mnie 3 lata i 30k km, a na pewno olej nie był nowy jak go kupiłem, to chcę w pierwszej kolejności wymienić olej i zobaczyć co to da. A skoro "fabryka" wymyśliła korki spustowe, to chcę je właśnie użyć, bo dużo uproszczą.
ad 2. No właśnie dużo osób pisze że używa 10W, tylko jeśli 10W jest bardziej "uniwersalny" (za afripedią) to dlaczego serwisówka poleca rzadszy olej?
ad 3. Skarpety są w takim stanie że przy pomocy szarej taśmy powinny wytrzymać do końca sezonu, mam nowe na wymianę, ale wtedy i tak muszę lagi odkręcić, a więc mógłbym wtedy "normalnie" wymienić olej.
Większy serwis i rozkręcenie tego planuję na zimę, ale coś mi teraz nie do końca pasuje w pracy zawieszenia (chyba jakość tłumienia), jako że trampek jest już u mnie 3 lata i 30k km, a na pewno olej nie był nowy jak go kupiłem, to chcę w pierwszej kolejności wymienić olej i zobaczyć co to da. A skoro "fabryka" wymyśliła korki spustowe, to chcę je właśnie użyć, bo dużo uproszczą.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
jako że jest to temat o uszczelniaczach, trochę się podepnę - czy przedni amortyzator prawy (prawy jak siedzimy na moto) jest tej samej średnicy na całej wysokości - chodzi mi o tą rurę zewnętrzną, nie wiem jak to opisać lepiej - bo u mnie w pewnym miejscu jest tak jakby się robi węższy, nie zwróciłem na to uwagi przy oględzinach moto tego co kupiłem - a z innych trampków co oglądałem nie pamiętam tego.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Chodzi o szklankę (element z "amelinium") czy o rurę (element ze stali)?
Bądź szalony, ale nie głupi
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Kij w mrowisko? Ale zapytam. A co ma a celu plukanie? Od zawsze wylewam jeden olej i wlewam drugi. Zbliza sie 100tys km i moto jezdzi jak trzeba. Podczas pracy plyn sie miesza i zmieniam po przejazdzce zanim czesci stale osiadal a korki i tak sa na dole wiec brud wycieknie. Plyn ma swoje wlasciwosci i tyle bez wzgledu a to czy plukane czy nie.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
to z amelinium, to co się do tego zacisk przykręca
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Dzisiaj byłem w sklepie po olej do lag, gościu bardzo się zdziwił że chcę do trampka 5W i jeszcze bardziej się zdziwił jak stwierdziłem że "tak mówi serwisówka", ponieważ jego katalogi podają do trampka 10W. Może po prostu Haynes się walnął i dlatego wszyscy wlewają 10W, twierdząc że poprawiają fabrykę?
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
@Marcinnn6
Zasadniczo powinna być mniej więcej taka sama średnica po za samą górą gdzie wchodzą uszczelniacze itd. Łatwiej będzie powiedzieć co się dzieje jak fotkę podeślesz .
Zasadniczo powinna być mniej więcej taka sama średnica po za samą górą gdzie wchodzą uszczelniacze itd. Łatwiej będzie powiedzieć co się dzieje jak fotkę podeślesz .
Bądź szalony, ale nie głupi
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Miałem tak samo- stwierdził że to w skuterkach się daje , ale wziąłem 10 W i jest git. Byłeś może w Strefie GP ?velmafia pisze:Dzisiaj byłem w sklepie po olej do lag, gościu bardzo się zdziwił że chcę do trampka 5W i jeszcze bardziej się zdziwił jak stwierdziłem że "tak mówi serwisówka", ponieważ jego katalogi podają do trampka 10W. Może po prostu Haynes się walnął i dlatego wszyscy wlewają 10W, twierdząc że poprawiają fabrykę?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Tak w strefeGP, ale sprzedawał gościu ze sklepu pod WSK'a, bo tamten na urlopie.Solidworks pisze:Miałem tak samo- stwierdził że to w skuterkach się daje , ale wziąłem 10 W i jest git. Byłeś może w Strefie GP ?
Rzuciłem jeszcze okiem na angielskie internety w sprawie tego oleju i dużo osób pisze o 10W, więc chyba Haynes kłamie.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
będę wymieniał olej w lagach i jeżeli nie cieknie przez uszczelniacze to trzeba je wymieniać czy nie ma sensu? I kolejna kwestia bo velmafia piszę, że ma korki w lagach, to u każdego są? może głupie pytanie ale tego nigdy nie robiłem. Bo jeżeli nie muszę wymieniać uszczelniaczy to zlanie oleju korkami było by super.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
1) Korkiem od dołu nie wyleci wszystko. Jak rozkręcisz to zrozumiesz::)))Marcinnn6 pisze:będę wymieniał olej w lagach i jeżeli nie cieknie przez uszczelniacze to trzeba je wymieniać czy nie ma sensu? I kolejna kwestia bo velmafia piszę, że ma korki w lagach, to u każdego są? może głupie pytanie ale tego nigdy nie robiłem. Bo jeżeli nie muszę wymieniać uszczelniaczy to zlanie oleju korkami było by super.
2) Nie musisz rozkręcać lagi gdy nie chcesz wymieniać uszczelniaczy, jeżeli nie ciekną i nic nie stuka w zawiasie (np. panewki/tulejki ślizgowe) to możesz nie rozpoławiać lag i nie wyciągać dumping roda - wystarczy, że je wyciągniesz i zlejesz olej górnym korkiem,
3) Po wyjęciu lag, odkręceniu tylko góry, wylaniu oleju, przepłukaniu, możesz sprawdzić choćby długość sprężyn (w serwisów-ce jest limit),
4) Po takim demontażu masz pewność, że zalałeś poprawną ilością oleju i równą w obu lagach - mierzysz poziom do lustra np. suwmiarką - tak jest łatwiej dokładnie to ocenić niż np. menzurką - po zlaniu dolną śrubą nie wyleci wszystko oraz poziom może być różny po zalaniu - wystarczy kilka kropel i masz 2mm różnicy.
Po takiej wymianie zrozumiesz, dlaczego jest lepsza. Pracy w sumie niewiele i jest to praca bardzo prosta i przyjamna. Pamiętać tylko należy, żeby popuścić śruby w górnej półce i wtedy odkręcić korki, oraz żeby moto stało podparte o gmol czymś lub od spodu - laga ma być luźna przy odkręcaniu korków.
Wszystko ładnie jest opisane w afripedii - Ty powinieneś wykonać wersję skróconą bez demontażu uszczelniaczy (jest tam też opisana) - afripedia: http://faq.africatwin.com.pl/index.php/ ... u_przednim
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość