Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłony

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłony

Post autor: tramp »

Cześć,
czy do wymiany oleju (a konkretnie filtra) konieczne jest odkręcenie osłony silnika czy da się bez?
robertwwl
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 246
Rejestracja: 10.05.2009, 20:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wołomin

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: robertwwl »

Proszę bardzo
viewtopic.php?f=14&t=235 :thumbsup:
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: tramp »

robertwwl pisze:Proszę bardzo
viewtopic.php?f=14&t=235 :thumbsup:
Ten temat czytałem. Słowa tam o osłonie nie ma więc można przypuszczać, że jej nie trzeba zdejmować ale wole się upewnić.
robertwwl
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 246
Rejestracja: 10.05.2009, 20:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wołomin

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: robertwwl »

Tak jest, nic nie trzeba zdejmować. Pierwszy klucz do filtra kupiłem taki..... łańcuszkowy, jednak on się nie sprawdził. Pojechałem do jakiegoś marketu i dosłownie za parę peelenów kupiłem coś takiego , z tym "urządzeniem" odkręcenie filtra jest bardzo prościutkie. Powodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14.01.2011, 19:21 przez robertwwl, łącznie zmieniany 1 raz.
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: tramp »

robertwwl pisze:Tak jest, nic nie trzeba zdejmować. Pierwszy klucz do filtra kupiłem taki..... łańcuszkowy, jednak on się nie sprawdził. Pojechałem do jakiegoś marketu i dosłownie za parę peelenów kupiłem coś takiego http://allegro.pl/klucz-tasmowy-do-filt ... 07605.html. , z tym "urządzeniem" odkręcenie filtra jest bardzo prościutkie. Powodzenia.
Mam identyczny klucz ale jeszcze nigdy go nie użyłem -do tej pory odkręcanie filtra to było zawsze - śrubokręt i dajesz:)
Dzięki za opdowiedź.
Sitos
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 45
Rejestracja: 09.04.2010, 12:39
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: Sitos »

robertwwl pisze:Tak jest, nic nie trzeba zdejmować. Pierwszy klucz do filtra kupiłem taki..... łańcuszkowy, jednak on się nie sprawdził. Pojechałem do jakiegoś marketu i dosłownie za parę peelenów kupiłem coś takiego http://allegro.pl/klucz-tasmowy-do-filt ... 07605.html. , z tym "urządzeniem" odkręcenie filtra jest bardzo prościutkie. Powodzenia.
Też uzywam tego ustrojstwa. Często pojawia się w ofercie LIDLA za parę złociszy dosłownie...
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: wojs »

robertwwl pisze: http://allegro.pl/klucz-tasmowy-do-filt ... 07605.html. , z tym "urządzeniem" odkręcenie filtra jest bardzo prościutkie.
Potwierdzam .. najlepszy klucz do filtrow ...szczegolnie w TA.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: Baran »

Ja za pierwszym razem zrobiłem łańcuchowym, ale bardzo ciężko go było wepchnąć między bodajże ramę a filtr. Za drugim razem złożyło się tak, że nawet takiego nie miałem, więc poszedł w ruch śrubokręt. I było łatwiej. :) W żadnym przypadku nie zdejmowałem żadnej osłony.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: falco »

Siema,

a ja przy wymianie użyłem... dłoni i... poszedł jak po maśle, znaczy się oleju... ;)
Nie wiedziałem, że mam taką parę w dłoniach... ;) Dobrze, że się nie odkręcił podczas jazdy, bo poprzednik chyba odpuścił dokręcenie jak i zgniataną podkładkę... ;)
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
glajt1
Czytacz
Czytacz
Posty: 3
Rejestracja: 05.02.2011, 23:06
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: glajt1 »

Dziś sie mocowałem z osłonką i gmolami aby odsłonić / dotrzeć / do śrubki spustowej oleju.
Potem odkrecałem filtr za pomocą 30 centymetrowej obrączki z taśmy plecionki, może być mocniejszy sznurek.
nakładam na filtr skręcam srubokretem jak opaske uciskową przy tamowaniu krwotoku.
Ufiksowany wkretak zapiera sie o filtr i jak kluczem b łatwo odkreca.
Zawsze tak wykrecałem filtry w latach 70 i 80tych gdy w 126 i 125p wszystko robiło sie samemu pod blokiem.
Dziś po wymianie oleju w Trampku składałem narzędzia i wśród nich znalazłem hondowski patent do filtra na podobnej
zasadzie działający.
To własnie ok 20 paro cm-trowy kawałek linki stalowej w koszulce/rurce z tworzywa zakończony dwoma uszkami.
Czyli przełożyc przez filtr w uszka wkretak ...itd
Komplet kluczy do XL700 2008. Nie wiem czy we wczesniejszych rocznikach też wystepowało to to
Pozdrawiam. Glajt1
Awatar użytkownika
math1982
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 168
Rejestracja: 11.08.2010, 10:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Lubin

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: math1982 »

Sprytny patent :thumbsup: Ja przebijam zawsze śrubokrętem, ale aż mi się serce kraje jak tak młotkiem w niego napiżdżam :swieczki:
Awatar użytkownika
Egon
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 87
Rejestracja: 03.05.2011, 11:32
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dobra (szczecińska)

Re: Wymiana oleju w silniku - czy konieczne odkręcenie osłon

Post autor: Egon »

Dziś wymieniałem olej i to co mnie bardzo zaskoczyło to ,brak jakiejkolwiek uszczelki pod korkiem spustowym :ysz:
śruba była solidnie dokręcona :swieczki: jutro lecę dobrać jakąś miedzianą pod korek spustowy.
Zakładam że powinna być ,a te 2-3 zika mnie nie zrujnują i będzie :ok:
osłonę odkręciłem te kilka śrubek nie zabija.
Co do patentu na odkręcenie filtra to posiadam taki plastikowo gumowy klucz firmy frame z popularnego sklepu lerła-merlę :tongue: koszt jedyne 10pln a może też służyć do odkręcania słoików :lol: i żona zadowolona :grin: polecam :thumbsup:
Najwyższą formą zaufania jest kontrola
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości