zębatka
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: zembatka
Można, gdzieś był ten temat na forum. Ja mam z przodu o jeden ząb większą bo wkurzały mnie wysokie obroty i piłowanie Trampka na trasie przy marnej prędkości. Jeżdżę 80% trasa, 20% lekki teren i po wymianie napędu i założeniu większej zębatki z przodu przy 100/h mam ok 500 obr/min mniej, spalanie w trasie przy pełnym załadunku,3 kufry + wałek50 litrów + pasażer, spalanie ok 4,5 l/100 * , a w terenie różnica prędkości i mocy niezbyt odczuwalna i znośna.
Ostatnio zmieniony 06.01.2011, 23:19 przez ostry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: *To gdy jeszcze miałem japońską 600-tkę ;)
Powód: *To gdy jeszcze miałem japońską 600-tkę ;)
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: zembatka
Również zastanawiam się nad zwiększeniem liczby na przedniej z 15 do 16 lub zmniekszeniem na tylnej z 47 na 45, 42???
Czekam szczerze mówiąc na doświadczenia innych...
Czekam szczerze mówiąc na doświadczenia innych...
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: zembatka
I może Ktoś ma info gdzie taką zębatkę najlepiej kupić?jaro pisze:Również zastanawiam się nad zwiększeniem liczby na przedniej z 15 do 16
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Re: zembatka
http://www.larsson.pl/nuke/html/
Tu masz przednie i tylne. Kolega z nimi współpracuje i jest zadowolony. Jednak brak opinii na temat zamiany...
Tu masz przednie i tylne. Kolega z nimi współpracuje i jest zadowolony. Jednak brak opinii na temat zamiany...
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: zembatka
ojj tam w larssonie, u sewerka zamow
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: zembatka
Ja mam od sewera, zębatki JT + łańcuch DID x-ring wzmocniony=
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- yjaro
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 28.10.2008, 19:22
- Lokalizacja: wrocław/września/kraków
Re: zębatka
dzisiaj wymieniałem napęd i założyłem zębatki 16 przód i 45 tył Motorek jest szybszy, obroty spadły o około 500 ale daje się odczuc, ze maszyna na górkach jest słabsza. Poprzednio był założony napęd fabryczny. A jeśli chodzi o obroty to poprzednio przy 100km/h - 4500 obr natomiast po zmianie napędu przy 100km/h 4100 4200obr - taka różnica mniej wiecej.
- mysza
- wiejski tuningowiec
- Posty: 105
- Rejestracja: 19.04.2009, 11:14
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Lipno
Re: zębatka
Dzisiaj kolo zmienił na większą z przodu przy xl700 i po jazdach próbnych mówi,że jest lux!obroty spadły o około 400-500 i nie ma wielkiej różnicy w mocy.Zamawiał w Larssonie,a taka sama jest do xl 650.Wiem,bo właśnie zamówiłem.Numer katalogowy:2200399,nazwa:zębatka przednia 296-16,16 zębów,rozmiar 525,cena 76,01pln.
Wszyscy leżymy w rynsztoku,ale Trampkarze patrzą w gwiazdy!!
Re: zębatka
Spotkał ktoś gdzieś zębatkę do Trampka z 1999 roku tylną 49 zębów?
Czy ten model będzie pasował?
http://sklep.scigacz.pl/zebatka-sunstar ... tml?pp=v10
W katalogu na ten rocznik podają SUNR1-4598-47
Jednakże dalej jest takie same oznaczenie z końcówką 49 (SUNR1-4598-49) i podane, że to do Hondy XRV 650 rok 88-90
Różnica wychodzi tylko w ilości ogniw łańcucha.
Czy ten model będzie pasował?
http://sklep.scigacz.pl/zebatka-sunstar ... tml?pp=v10
W katalogu na ten rocznik podają SUNR1-4598-47
Jednakże dalej jest takie same oznaczenie z końcówką 49 (SUNR1-4598-49) i podane, że to do Hondy XRV 650 rok 88-90
Różnica wychodzi tylko w ilości ogniw łańcucha.
- mysza
- wiejski tuningowiec
- Posty: 105
- Rejestracja: 19.04.2009, 11:14
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Lipno
Re: zębatka
Przetestowałem zębatkę 16 kupioną w Larssonie,o której pisałem wcześniej i ......wracam do oryginału!!Trampek mi osłabł tak odczuwalnie,że serce mi pęka.Co większa górka to trza redukować,a jak dołożę kufry i jakąś "foczkę" to chyba wcale nie pojeżdżę-najwyżej po płaskim,ale do tego wystarczy byle jaki Burgman Miało być oszczędniej w paliwie i tu też nie poszło,bo się szybciej jeździ Obroty fuck-tycznie spadły o jakieś 300,ale moje odczucia są takie,że:był zrywny i trochę szalony,a teraz to lemur i leniwiec! Ja tak nie chcę
Oczywiście to tylko moje zdanie i do tego całkiem subiektywne
Oczywiście to tylko moje zdanie i do tego całkiem subiektywne
Wszyscy leżymy w rynsztoku,ale Trampkarze patrzą w gwiazdy!!
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: zębatka
W świetle powyższych wypowiedzi, jak oceniacie zamianę z 15/47 (XL600) na 15/46 bądź 15/45?
Jakie przyniesie to skutki? Ktoś próbował?
Trzeba będzie łańcuch skracać?
Jakie przyniesie to skutki? Ktoś próbował?
Trzeba będzie łańcuch skracać?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: zębatka
wolo chcesz mieć dłuższe przełożenia ?
wzrasta v max ale przyspieszenie i zrywność spada
wzrasta v max ale przyspieszenie i zrywność spada
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: zębatka
Spoko pałeł, teorię znam, ale jak to wygląda w praktyce- w przypadku wymiany 15 na 16 z przodu chyba nieszczególnie (w teren do kitu), ale interesuje mnie rozwiązanie, gdy zdejmujemy ząbek, dwa z tyłu- skutki zmian powinny być mniej drastyczne, niż w przypadku wymiany zdawczej.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- hetfield
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 267
- Rejestracja: 17.08.2009, 23:06
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: zębatka
Z tego co słyszałem zmiana ilości zębów z przodu o 1 to tak jakby zmienić ilość zębów z tyłu o 3.
Więc zmiana ilości zębów z tyłu o jeden nie powinna być prawie odczuwalna.
Więc zmiana ilości zębów z tyłu o jeden nie powinna być prawie odczuwalna.
Re: zębatka
i tak jest gdyż:gdy zdejmujemy ząbek, dwa z tyłu- skutki zmian powinny być mniej drastyczne, niż w przypadku wymiany zdawczej.
-przekładnia dla wariantu I(zdawcza - 1 ):
47/14 = 3,357
-wariant II(tylna - 1 ):
46/15 = 3,067
jak widać w drugim wariancie na jeden obrót tylnego koła potrzeba 3,067 obrotów zdawczej a w wariancie pierwszym aż 3,357.
a orginalnie jest 47/15 = 3,14
różnice:
I: 0,223
II: -0,066(zmniejsza się przekładnia)
czyli II opcja mniej drastyczna a w praktyce będzie motor nawet ciut szybszy przy II opcji.
gdy ze zdawczej odejmujesz, to na tylna trzeba dorzucić aby mieć ten sam efekt.
c.n.d
xl650v -> xl1000
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 11.03.2010, 14:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zębatka
Witam chciałbym się poradzic bardziej doświadczonych. Nie dawno się dowiedziałem ze poprzedni wlasciciel mojego trampisza przy okazji wymiany napędu zmienił zębatkę przednią z 15 na 16 zębów. Ja raczej jeżdzę po mieście i wolę moc niż prędkość chciałbym zmienić z powrotem na 15, ale bez wymiany łańcucha i tylnej. Czy coś mi doradzicie w tej sprawie?
pozdrawiam
Tool napisał(a):
nie wiem o którym dokładnie TA piszesz, ale wymiana na mniejszą o 1 ząb z przodu nie stworzy żadnego problemu.. oczywiście jeśli łańcuch nie jest na skraju zużycia i jest jeszcze troszkę regulacji
pozdrawiam
Tool napisał(a):
nie wiem o którym dokładnie TA piszesz, ale wymiana na mniejszą o 1 ząb z przodu nie stworzy żadnego problemu.. oczywiście jeśli łańcuch nie jest na skraju zużycia i jest jeszcze troszkę regulacji
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 11.03.2010, 14:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zębatka
mam TA z 95 czyli oryginalnie powinno byc 15 i 47 a jest 16 i 47. Na tym napędzie myślę ze jest zrobione około 3-5 tys. w przewadze miasto i lekki teren bez katowania, łancuch DID złoty. Poradzono mi (nie patrząc na moto) zeby wymienić cały napęd, ale szkoda mi wydawać kase na jedną zebatkę jak napęd jest jeszcze nie złużyty i jest jeszcze co regulować, a nie chcę czekać do momentu jak się złużyje.Tool pisze:nie wiem o którym dokładnie TA piszesz, ale wymiana na mniejszą o 1 ząb z przodu nie stworzy żadnego problemu.. oczywiście jeśli łańcuch nie jest na skraju zużycia i jest jeszcze troszkę regulacji
Czy wymieniacie zębatke bez zmiany łancucha i drugiej zębatki i jak to się ma w puźniejszej eksploatacji?
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: zębatka
Zmieniaj samą zdawczą i ciesz się jazdą. Przy normalnej eksploatacji napędu zaleca się wymianę zdawczej co ok 10k, więc wymiana 16->15 po 3,5k w żaden sposób nie zaszkodzi łańcuchowi.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Re: zębatka
Witam, a mnie interesuje zmiana zdawczej na 14 zębów. Chodzi mi aby polepszyć zrywność i prędkość pełzającą w terenie Chciałbym go przygotować na traskę przeprawową, na prędkości na asfalcie mi nie zależy. Ktoś już testował podobne przełożenia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości