zębatka

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
mad_leaf
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 21.09.2008, 18:14

zębatka

Post autor: mad_leaf »

Mam pytanko.. jezeli nie bede jezdzil w ciezkim terenie a w długie trasu po asfalcie warto , o ile w ogole mozna wymienic zembatke na wieksza?
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: zembatka

Post autor: ostry »

Można, gdzieś był ten temat na forum. Ja mam z przodu o jeden ząb większą bo wkurzały mnie wysokie obroty i piłowanie Trampka na trasie przy marnej prędkości. Jeżdżę 80% trasa, 20% lekki teren i po wymianie napędu i założeniu większej zębatki z przodu przy 100/h mam ok 500 obr/min mniej, spalanie w trasie przy pełnym załadunku,3 kufry + wałek50 litrów + pasażer, spalanie ok 4,5 l/100 * , a w terenie różnica prędkości i mocy niezbyt odczuwalna i znośna.
Ostatnio zmieniony 06.01.2011, 23:19 przez ostry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: *To gdy jeszcze miałem japońską 600-tkę ;)
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
jaro
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 13.07.2008, 15:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zembatka

Post autor: jaro »

Również zastanawiam się nad zwiększeniem liczby na przedniej z 15 do 16 lub zmniekszeniem na tylnej z 47 na 45, 42???
Czekam szczerze mówiąc na doświadczenia innych...
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: zembatka

Post autor: NaczelnyFilozof »

jaro pisze:Również zastanawiam się nad zwiększeniem liczby na przedniej z 15 do 16
I może Ktoś ma info gdzie taką zębatkę najlepiej kupić?
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
jaro
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 13.07.2008, 15:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zembatka

Post autor: jaro »

http://www.larsson.pl/nuke/html/
Tu masz przednie i tylne. Kolega z nimi współpracuje i jest zadowolony. Jednak brak opinii na temat zamiany... :banghead:
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: zembatka

Post autor: Daniel 87 »

ojj tam w larssonie, u sewerka zamow :)
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: zembatka

Post autor: ostry »

Ja mam od sewera, zębatki JT + łańcuch DID x-ring wzmocniony=
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
yjaro
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 28.10.2008, 19:22
Lokalizacja: wrocław/września/kraków

Re: zębatka

Post autor: yjaro »

dzisiaj wymieniałem napęd i założyłem zębatki 16 przód i 45 tył Motorek jest szybszy, obroty spadły o około 500 ale daje się odczuc, ze maszyna na górkach jest słabsza. Poprzednio był założony napęd fabryczny. A jeśli chodzi o obroty to poprzednio przy 100km/h - 4500 obr natomiast po zmianie napędu przy 100km/h 4100 4200obr - taka różnica mniej wiecej.
Awatar użytkownika
mysza
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 105
Rejestracja: 19.04.2009, 11:14
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Lipno

Re: zębatka

Post autor: mysza »

Dzisiaj kolo zmienił na większą z przodu przy xl700 i po jazdach próbnych mówi,że jest lux!obroty spadły o około 400-500 i nie ma wielkiej różnicy w mocy.Zamawiał w Larssonie,a taka sama jest do xl 650.Wiem,bo właśnie zamówiłem.Numer katalogowy:2200399,nazwa:zębatka przednia 296-16,16 zębów,rozmiar 525,cena 76,01pln. :smile6:
Wszyscy leżymy w rynsztoku,ale Trampkarze patrzą w gwiazdy!!
Awatar użytkownika
Pokemon
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 19.06.2008, 19:06
Mój motocykl: Africa Twin

Re: zębatka

Post autor: Pokemon »

Spotkał ktoś gdzieś zębatkę do Trampka z 1999 roku tylną 49 zębów?
Czy ten model będzie pasował?

http://sklep.scigacz.pl/zebatka-sunstar ... tml?pp=v10

W katalogu na ten rocznik podają SUNR1-4598-47
Jednakże dalej jest takie same oznaczenie z końcówką 49 (SUNR1-4598-49) i podane, że to do Hondy XRV 650 rok 88-90
Różnica wychodzi tylko w ilości ogniw łańcucha.


Awatar użytkownika
mysza
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 105
Rejestracja: 19.04.2009, 11:14
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Lipno

Re: zębatka

Post autor: mysza »

Przetestowałem zębatkę 16 kupioną w Larssonie,o której pisałem wcześniej i ......wracam do oryginału!!Trampek mi osłabł tak odczuwalnie,że serce mi pęka.Co większa górka to trza redukować,a jak dołożę kufry i jakąś "foczkę" to chyba wcale nie pojeżdżę-najwyżej po płaskim,ale do tego wystarczy byle jaki Burgman :smile6: Miało być oszczędniej w paliwie i tu też nie poszło,bo się szybciej jeździ :grin: Obroty fuck-tycznie spadły o jakieś 300,ale moje odczucia są takie,że:był zrywny i trochę szalony,a teraz to lemur i leniwiec! Ja tak nie chcę :pob:
Oczywiście to tylko moje zdanie i do tego całkiem subiektywne :resp:
Wszyscy leżymy w rynsztoku,ale Trampkarze patrzą w gwiazdy!!
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: zębatka

Post autor: Wolo »

W świetle powyższych wypowiedzi, jak oceniacie zamianę z 15/47 (XL600) na 15/46 bądź 15/45?
Jakie przyniesie to skutki? Ktoś próbował?
Trzeba będzie łańcuch skracać?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: zębatka

Post autor: pałeł »

wolo chcesz mieć dłuższe przełożenia ?
wzrasta v max ale przyspieszenie i zrywność spada
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: zębatka

Post autor: Wolo »

Spoko pałeł, teorię znam, ale jak to wygląda w praktyce- w przypadku wymiany 15 na 16 z przodu chyba nieszczególnie (w teren do kitu), ale interesuje mnie rozwiązanie, gdy zdejmujemy ząbek, dwa z tyłu- skutki zmian powinny być mniej drastyczne, niż w przypadku wymiany zdawczej.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
hetfield
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 267
Rejestracja: 17.08.2009, 23:06
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: zębatka

Post autor: hetfield »

Z tego co słyszałem zmiana ilości zębów z przodu o 1 to tak jakby zmienić ilość zębów z tyłu o 3.
Więc zmiana ilości zębów z tyłu o jeden nie powinna być prawie odczuwalna.
xalps
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 20.10.2009, 13:00
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: zębatka

Post autor: xalps »

gdy zdejmujemy ząbek, dwa z tyłu- skutki zmian powinny być mniej drastyczne, niż w przypadku wymiany zdawczej.
i tak jest gdyż:
-przekładnia dla wariantu I(zdawcza - 1 ):
47/14 = 3,357
-wariant II(tylna - 1 ):
46/15 = 3,067

jak widać w drugim wariancie na jeden obrót tylnego koła potrzeba 3,067 obrotów zdawczej a w wariancie pierwszym aż 3,357.
a orginalnie jest 47/15 = 3,14
różnice:
I: 0,223
II: -0,066(zmniejsza się przekładnia)
czyli II opcja mniej drastyczna a w praktyce będzie motor nawet ciut szybszy przy II opcji.

gdy ze zdawczej odejmujesz, to na tylna trzeba dorzucić aby mieć ten sam efekt.
c.n.d :grin:
xl650v -> xl1000
roberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 11.03.2010, 14:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: zębatka

Post autor: roberto »

Witam chciałbym się poradzic bardziej doświadczonych. Nie dawno się dowiedziałem ze poprzedni wlasciciel mojego trampisza przy okazji wymiany napędu zmienił zębatkę przednią z 15 na 16 zębów. Ja raczej jeżdzę po mieście i wolę moc niż prędkość chciałbym zmienić z powrotem na 15, ale bez wymiany łańcucha i tylnej. Czy coś mi doradzicie w tej sprawie?
pozdrawiam



Tool napisał(a):
nie wiem o którym dokładnie TA piszesz, ale wymiana na mniejszą o 1 ząb z przodu nie stworzy żadnego problemu.. oczywiście jeśli łańcuch nie jest na skraju zużycia i jest jeszcze troszkę regulacji
roberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 11.03.2010, 14:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: zębatka

Post autor: roberto »

Tool pisze:nie wiem o którym dokładnie TA piszesz, ale wymiana na mniejszą o 1 ząb z przodu nie stworzy żadnego problemu.. oczywiście jeśli łańcuch nie jest na skraju zużycia i jest jeszcze troszkę regulacji :)
mam TA z 95 czyli oryginalnie powinno byc 15 i 47 a jest 16 i 47. Na tym napędzie myślę ze jest zrobione około 3-5 tys. w przewadze miasto i lekki teren bez katowania, łancuch DID złoty. Poradzono mi (nie patrząc na moto) zeby wymienić cały napęd, ale szkoda mi wydawać kase na jedną zebatkę jak napęd jest jeszcze nie złużyty i jest jeszcze co regulować, a nie chcę czekać do momentu jak się złużyje.
Czy wymieniacie zębatke bez zmiany łancucha i drugiej zębatki i jak to się ma w puźniejszej eksploatacji?
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: zębatka

Post autor: Wolo »

Zmieniaj samą zdawczą i ciesz się jazdą. Przy normalnej eksploatacji napędu zaleca się wymianę zdawczej co ok 10k, więc wymiana 16->15 po 3,5k w żaden sposób nie zaszkodzi łańcuchowi.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Wodzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 07.08.2010, 21:23
Lokalizacja: Suwałki

Re: zębatka

Post autor: Wodzu »

Witam, a mnie interesuje zmiana zdawczej na 14 zębów. Chodzi mi aby polepszyć zrywność i prędkość pełzającą w terenie :) Chciałbym go przygotować na traskę przeprawową, na prędkości na asfalcie mi nie zależy. Ktoś już testował podobne przełożenia?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości