Dlaczego trampek jest kultowy?

motocyklowo
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5564
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: wojtekk »

miroslaw123 pisze:Wg. PWN
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2476441
kultowy
1. «związany z kultem religijnym»
2. «symbolizujący doświadczenia, wartości i postawy jakiejś społeczności lub jakiegoś pokolenia»
3. «popularny w jakiejś grupie społecznej»
i teraz niech każdy odpowie czemu TA jest kultowy :lol: w szczególności na forum transalpa... idę na kawę :cool:
:impreza:
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: tramp »

Jason pisze:Wydaje mi się Trampek zawsze będzie w cieniu Africy, która jako jedyna z tego duetu jest kultowa. Trampek jest znany i ceniony ale do kultowości mu bardzo daleko.
Podejrzewam że większość użytkowników forum, kupiła Transalpa bo nie starczyło lub szkoda było kasy na Afrę. Zresztą wystarczy porównać ceny jednego i drugiego motocykla. Różnice są czasem 2-krotne.
Poza tym każde forum miłośników jakiejś marki czy modelu uważa swój sprzęt za najlepszy i kultowy, ale to tylko chwilowe i subiektywne odczucie, aktualne w momencie dosiadania konkretnego sprzęta.
No już bez przesady z tym uwielbieniem dla AT:) Zapewniam Cię, że nawet przez sekundę nie myślałem o kupnie AT zamiast TA.
Co do kultowości TA - to nie jest to moja opinia jako posiadacza. Wielokrotnie spotykałem się z reakcjami typu: ooo... transalp, fajny motocykl, jak się sprawuje. Generalnie ludzie którzy się nie znali za bardzo na moto kojarzyli nazwę Transalp.
Ponieważ TA mam od niepełnego roku to pamiętam co mnie do niego przekonało: niezawodność.
I może cholera to ona odgrywa tu kluczową rolę? W sumie nie słyszałem chyba o żadnym innym motocyklu tyle dobrego jeżeli chodzi o jego niezawodność i tyle o przebiegach robionych przez TA.
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: tomasz »

Trampek poprostu ma więcej zalet niż wad i dlatego jest tak lubiany :thumbsup:
i gdyby tak jeszcze miał z 20 kucy wiecej to dziś na naszym forum byłoby tylu userów co u czarnuchów :ok: conajmniej... :wink:
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
Jason
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 51
Rejestracja: 16.05.2010, 14:51
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: Jason »

tramp pisze:No już bez przesady z tym uwielbieniem dla AT:) Zapewniam Cię, że nawet przez sekundę nie myślałem o kupnie AT zamiast TA.
Ok, Ty nie, ale ja tak. I myślę że większość tak ma. Nie chodzi mi o to że po nocach śni mi się Africa, a na Trampka patrzę z odrazą. Po prostu gdyby Africa i Transalp były w podobnej cenie to kupiłbym Afrę.
Poza tym jeśli już się upieramy że Trampek jest kultowy to mam nadzieję że mamy na myśli pierwsze modele z kwadratową lampą, bo chyba nie te po 2000r albo najnowsze. Te ostatnie mają tylko ewentualnie "kultową" nazwę.
DL 1000 V-Strom
Transalp 600V PD06 87'
Bandit GSF 600 - taki tam filmik z moim byłym motórem
http://www.jsmedia.com.pl
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: TROJAN »

Jason pisze:
tramp pisze:No już bez przesady z tym uwielbieniem dla AT:) Zapewniam Cię, że nawet przez sekundę nie myślałem o kupnie AT zamiast TA.
Ok, Ty nie, ale ja tak. I myślę że większość tak ma. Nie chodzi mi o to że po nocach śni mi się Africa, a na Trampka patrzę z odrazą. Po prostu gdyby Africa i Transalp były w podobnej cenie to kupiłbym Afrę.
Poza tym jeśli już się upieramy że Trampek jest kultowy to mam nadzieję że mamy na myśli pierwsze modele z kwadratową lampą, bo chyba nie te po 2000r albo najnowsze. Te ostatnie mają tylko ewentualnie "kultową" nazwę.
No wiesz co , jak możesz takie rzeczy pisać :sad:
Myślisz że 700 i inne nie dadzą rady ?
A właśnie że dadzą , wszystko zależy od kierownika
Mam kolegę co jezdził zawodowo lata w crossie i przy okazji do swojej stajni zakupił 700 na kosteczkach na wakacyjne wypady bo twierdził zę jest to najbardziej uniwersalny ,niezniszczalny motocykl a poza tym ma dobrą cenę w porównaniu do konkurencji i ma w miarę niski spadek wartości .
Gość ma takiego powera że jego kumple na mocniejszych moto typu Katy i gejozy np: na Błędowskiej pustyni nie mogą mu dać rady .Doświadczenie i zero strachu robi swoje .
Swojego trampka prowadzi gładko na stójce prawie cały czas w poślizgu.
Byłem tylko raz z nim w beskidzie na małym offie i ostatni. :lol:.... nie dałem rady :niewiem: Jak ja zwalniam na winkielku szutrowym do 20 to on robi zakręt na pełnej pycie na stojaka ,dosłownie tak samo jak na niektórych filmikach .
I też go topi ,błoci i masakruje po prostu używa tak jak przystało na prawdziwego TA .Przebieg ma ok 25 tys z tego chyba większość to OFF.Systematycznie serwisowany zgodnie z zaleceniami i zero jakichkolwiek usterek

Dalej jestem zdania że to wszystko zależy od kierownika..... :thumbsup:
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: tramp »

Jason pisze:
tramp pisze:No już bez przesady z tym uwielbieniem dla AT:) Zapewniam Cię, że nawet przez sekundę nie myślałem o kupnie AT zamiast TA.
Ok, Ty nie, ale ja tak. I myślę że większość tak ma. Nie chodzi mi o to że po nocach śni mi się Africa, a na Trampka patrzę z odrazą. Po prostu gdyby Africa i Transalp były w podobnej cenie to kupiłbym Afrę.
Poza tym jeśli już się upieramy że Trampek jest kultowy to mam nadzieję że mamy na myśli pierwsze modele z kwadratową lampą, bo chyba nie te po 2000r albo najnowsze. Te ostatnie mają tylko ewentualnie "kultową" nazwę.
Aaa... w tym sensie. No to jasne - jak by w tej cenie co trampek był np. GS1200 to też brałbym GSa;)
Co do 'kultowości' w sumie nie lubię tego słowa bo tak naprawdę jest nadużywane.
Bardziej chodziło mi o to, że TA mają w sobie 'to coś', a podobnej klasy inne motocykle nie mają.
'To coś' przekłada się np. na cenę używek czy rozpoznawalność modelu. AT bez wątpienia również to posiada.
I wg. mnie 'to coś' mają transalpy aż do tych z 2007 roku. Bo tak naprawdę to jest to cały czas ta sama konstrukcja, którą w 2007r popsuli (jak dla mnie) wtryskiem i 19" kołem, że o wyglądzie nie wspomnę.
Awatar użytkownika
Jason
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 51
Rejestracja: 16.05.2010, 14:51
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: Jason »

Ależ oczywiście Trojan. 700-tka w rękach kierowcy z umiejętnościami, da sobie radę doskonale. Podobnie jak i V-Strom, Tenera, GS650, a nawet Varadero czy inne nowe motocykle. Ale nie o to mi chodzi. Mówimy o kultowości modelu, i o nadużywaniu tego słowa, a nie o tym czy 700-tką ktoś uciekł innym na offowej przejażdżce. Czy np. Jeep Wrangler (też każdy kojarzy tę nazwą) z początków produkcji jest równie kultowy jak najnowszy? Analogicznie: Patrol, Pajero, MiniMorris, 911-tka, itd. Śmiem twierdzić że doświadczony kierowca siedząc w tych nowszych modelach pokona starsze w różnych - adekwatnych sytuacjach - bez problemu
Wg mnie kultowości można się doszukiwać przede wszystkim w przełomowości modelu, rzadkości i duszy. W związku z tym że "dusza" jest niemierzalna to zostaje wyznacznik trzymania ceny, pomimo świadomości wad i niedoskonałości technicznych. Tu Transalp nie bryluje. To jest po prostu bardzo fajny, niezawodny i wdzięczny motocykl. I tyle.

Nie dewaluujmy słowa "kultowy".

Kultowy jest Mustang, stara zapalniczka Zippo, Harley-jako marka, jeansy LeviStrauss, Jimi Hendrix a nie nowy Transalp.
DL 1000 V-Strom
Transalp 600V PD06 87'
Bandit GSF 600 - taki tam filmik z moim byłym motórem
http://www.jsmedia.com.pl
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: TROJAN »

:swieczki:

Dla mnie to najukochańsze moto ....

Obrazek

:blush:
Awatar użytkownika
tomson
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 162
Rejestracja: 19.10.2010, 09:20
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: warszawa ( Ochota)

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: tomson »

Ja trampka traktuje raczej w kategoriach nie kultowości a praktyczności i ta praktycznośc jest dla mnie kultowa. Wiem troche pokracznie napisane :wink: To najbardziej uniwersalny i praktyczny motocykl w tym przedziale cenowym jaki udało mi się znaleść. Nadaje się praktycznie do wszystkiego do czego mozna motocykle używać a do tego całkiem ładnie się prezentuje wizualnie. Zreszta dla każdego kultowe mogą być rzeczy do których on osobiscie czuje sentyment np. dla mnie kultowym był mój skuter Moto Magnus T rex - chińska 50ccm , którą zrobiłem 15 tyś km jeżdżąc turystycznie po polsce i słowacji z moja dziewczyna i który nigdy mnie nie zawiódł. przejechać z Wawy na podkarpacie i potem na słowacje takim skuterkiem to dopiero była przygoda i wogule pierwsza wyprawa na 2 kołach w zyciu :)
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: Bolek »

Nadużywamy słowa 'kultowe" z tego powodu,że czasy takich sprzętów odchodzą.
W obecnych czasach ciężko będzie jakiejkolwiek maszynie zdobyć takie miano.
Wyobraźcie sobie,że kupujecie sobie nowy motocykl i bez pomocy serwisu,tylko posiadając własną elementarną wiedzę,dbacie o sprzęt i jeździcie nim bez awaryjnie 200tys.km NIEMOŻLIWE
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: falco »

Siema,
dlaczego...? To oczywista, oczywistość... :cool:
Ja kocham tylko nietuzinkowe, kultowe sprzęty z duszą, dlatego "na" 4oo jeżdżę Garbusem :ok: a na 2oo śmigam Trampusiem... :crossy:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16.05.2009, 18:14

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: 16v »

Trampek kultowy? Africa to i owszem , trampek jest raczej troszkę z boku , może przez to , że to takie bardziej damskie moto.
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: jeszua »

falco pisze:dlaczego...? To oczywista, oczywistość... :cool:
mhm. pytanie padło na tym, a nie innym forum - prawie wszyscy mają trampki, to i taką opinię
kultowy jest v-max, junak (u nas), czy goldas. nawet xrv nie jest bardziej kultowa (poza tym krajem), niż xtz750. trampek jest po prostu dobrze zrobionym motocyklem, ze starych dobrych czasów (poza plastikową 700 na szosowym kółeczku :P ), poniekąd prekursorem popularnej dziś linii turystycznych enduro - i to tyle. reszta to tylko dorabianie sobie ideologii, albo próba dowartościowania się cudzym kosztem - jak trojanowe określenie "gejozy"
z resztą - spójrzcie na to tak: ile osób tylko w tym wątku stwierdziło, że gdyby inne ceny/ oferta konkurencyjna, itp. przesiedliby się na co innego? funta kłaków niewarta taka "kultowość", z której co drugi gotów zrezygnować dla lepszej oferty
jsz
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: falco »

Jeżu Kolczasty i Matko z Chrystusowa, jakie to wszystko poważne... :cool:
Akurat dla mnie zarówno (obleśny) kredens jakim jest goldas czy inne V-maxy nigdy nie były i nie będą "kultowe" (tak samo twierdziłem zanim kupiłem Trampka)... ;)

Kultowy, to dla mnie sprzęt, który jest/był produkowany niemal niezmieniony od kilkudziesięciu lat, prosty w obsłudze, bez względu na swoje niedoskonałości mający zagorzałych zwolenników na całym świecie (od czasów internetu widać to także po ilości for, "klubów", itp.).
Bez względu na rocznik wciąż trzymający wysoką cenę, niezawodny i uniwersalny w najróżniejszych warunkach, kojarzący się jednoznacznie jak nie przymierzając... Electrolux-odkurzacz czy Adidasy-buty... :tongue:

Parafrazując przeczytane gdzieś powiedzenie:
Nie ma lepszego Harleja niż Honda (TA-AT)... :ok:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: tomasz »

falco pisze: ... kojarzący się jednoznacznie jak nie przymierzając... Electrolux-odkurzacz czy Adidasy-buty... :tongue:

Parafrazując przeczytane gdzieś powiedzenie:
Nie ma lepszego Harleja niż Honda (TA-AT)... :ok:

albo jak Kałasznikow prosty i solidny
... jak nasze... Tra... :lol: :grin: :ok: :haha: :smile:
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
vasyli
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 338
Rejestracja: 22.04.2010, 21:21
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siedlce

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: vasyli »

Na kultowość tego czy innego składa się w dużej mierze czynnik czasu. Cierpliwa maszyna, produkowana masowo, która służy bez większych problemów latami. Tak samo jak np. VW Garbus czy T2, nie są piękne, nie mają super osiągów, ale są odporne na bezlitosny czas. A nie tak jak np. fiat palio czy coś tam podobnego, gdzie słuch po nich zaginie wciągu dekady, i kultowe nigdy nie będą :niewiem:
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: falco »

vasyli pisze:Na kultowość tego czy innego składa się w dużej mierze czynnik czasu. Cierpliwa maszyna, produkowana masowo, która służy bez większych problemów latami. Tak samo jak np. VW Garbus czy T2, nie są piękne...
uuu... aleś sobie nagrabił... :lanie: :grin:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: Bolek »

jeszua pisze:z resztą - spójrzcie na to tak: ile osób tylko w tym wątku stwierdziło, że gdyby inne ceny/ oferta konkurencyjna, itp. przesiedliby się na co innego? funta kłaków niewarta taka "kultowość", z której co drugi gotów zrezygnować dla lepszej oferty
To znaczy,że jak coś jest dla mnie kultowe to muszę tego używać do końca życia :hammer: ? Proszę Cię jeszua zastanów się co piszesz.
Trampki i Afryki są kultowe tylko dla ich użytkowników,ale to jest chyba oczywiste.Trudno od właściciela Harleya wymagać uwielbienia dla Trampka.
Pomijając to czy on jest kultowy czy nie to na pewno ma swoje miejsce w historii motoryzacji i jest to na pewno miejsce zaszczytne :smile:
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: jeszua »

Bolek pisze:To znaczy,że jak coś jest dla mnie kultowe to muszę tego używać do końca życia :hammer: ? Proszę Cię jeszua zastanów się co piszesz.

Trudno od właściciela Harleya wymagać uwielbienia dla Trampka.
ad. 1. używać? niekoniecznie. ale POSIADAĆ owszem, większość kultowych przedmiotów jest POSIADANYCH przez dumnych właścicieli. patrz niżej post Wolfa

ad. 2. a widzisz, podczas gdy znakomita część wymieniających kultowe pojazdy jednak wymienia harasia, chociaż to forum trampkarzy... czyli coś jest na rzeczy z tą kultowością lub jej niedostatkiem ;)
jsz
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: Dlaczego trampek jest kultowy?

Post autor: Bolek »

Wolf jak zapytasz na ulicy o Harleya to zapytaj też o Hondę ,też wszyscy znają :grin:
Marce jest łatwiej ,niż pojedynczemu egzemplarzowi stać się kultową a w przypadku harleya cała filozofia jest oparta na kulcie powstałym wieki temu :smile:
Obecne produkty miały by małą szansę zostać kultowymi,chyba że ktoś rozumie motocyklizm jako trzymanie motocykla w garażu i polerowanie go dwa razy w tygodniu :lol:
jeszua pisze: ad. 1. używać? niekoniecznie. ale POSIADAĆ owszem, większość kultowych przedmiotów jest POSIADANYCH przez dumnych właścicieli. patrz niżej post Wolfa
A jak mnie nie stać to co? Czy to eliminuje mnie z wyrażania opinii na ten temat? :niewiem:
Przyznaje,że sentyment jest często mylony z kultowością ale granica jest cieniuśka :lol:
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości