Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Ano dlatego,że obwód opony powinien pozostać taki sam lub prawie taki sam. 90% ze 120 to pi razy oko to samo co 80% ze 130
ma to sens ale chyba wkradł się mały błąd.
gdyby tak było to obwód nie byłby taki sam bo w końcu zmieniamy szerokość.
po prostu profil opony(wysokość) zapewne przy 130/90 jest większy aniżeli przy 130/80 i na to trzeba patrzeć chcąc zachować oryginalne przełożenia.
Ano dlatego,że obwód opony powinien pozostać taki sam lub prawie taki sam. 90% ze 120 to pi razy oko to samo co 80% ze 130
ma to sens ale chyba wkradł się mały błąd.
gdyby tak było to obwód nie byłby taki sam bo w końcu zmieniamy szerokość.
po prostu profil opony(wysokość) zapewne przy 130/90 jest większy aniżeli przy 130/80 i na to trzeba patrzeć chcąc zachować oryginalne przełożenia.
130 czy też 120 to szerokość opony wyrażona w mm, a 80 czy 90 to profil opony wyrażony w % tej milimetrowej szerokości. Gdzieś na forum już o tym było. W każdym bądź razie by zachować w przybliżeniu tą samą wysokość opony (przyjmuje się, że nie powinna się różnić od optymalnej o więcej niż 2%) to przy poszerzeniu opony musimy jednocześnie zmniejszyć jej profil i na odwrót. Po mojemu to nie ma tu żadnego błędu. Ale jeśli jest to mnie poprawcie.
MAKOBIBOK pisze:W moim trampku XL 650 z 2000 roku jest oryginalna, fabryczna naklejka na wahaczu z między innymi rozmiarami opon: przód 90/90/21, tył 120/90/17. (...)
W moim Trampku 650 z 2001 również. Pan Haynes kłamie
__ ... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
pałeł pisze:140 jest z natury droższa jeśli nie ma różnicy poco przepłacać
120 łatwiej zamknąć
Główkowałem główkowałem i nie mogę wyczaić dlaczego 120/90 łatwiej zamknąć niż 130/70 lub 140/(nie wiem ile miałeś na myśli).
Czy szanowny kolega mógłby podzielić się z nami ta tajemnicą ?
piotreklodz napisał(a):
Ja zaryzykowałem mitasy e07 130/80, już do mnie jadą i jak tylko przetestuję to opowiem, przekonała mnie cena (niecałe 350 z przesyłką za nowiutki komplet), co prawda opinii za wspaniałych nie mają ale św. Krzysztofa mam na kierownicy więc będzie dobrze
a gdzie kupowałeś jeśli można wiedzieć?
na Jasnej Górze, nawet poświęcony
a mitasy na opona.pl, jutro powiiny dojść
130 czy też 120 to szerokość opony wyrażona w mm, a 80 czy 90 to profil opony wyrażony w % tej milimetrowej szerokości. Gdzieś na forum już o tym było. W każdym bądź razie by zachować w przybliżeniu tą samą wysokość opony (przyjmuje się, że nie powinna się różnić od optymalnej o więcej niż 2%) to przy poszerzeniu opony musimy jednocześnie zmniejszyć jej profil i na odwrót. Po mojemu to nie ma tu żadnego błędu. Ale jeśli jest to mnie poprawcie.
jesssu... m.a.g.y.a.r. ale mi namieszałeś w głowie Weź no napisz do mnie po polskiemu czy dobrze sobie wykombinowałem, że profil 50 oznacza iż wysokość opony to 50% jej szerokości a na przykład profil 65 to 65% jej szerokości. Bo co prawda matmę zdawałem na maturze ale z wielką niechęcią i było to ze 20 lat temu, więc te wzory (dla mnie imponujące) za bardzo do mnie nie przemawiają wywołując wytrzeszcz oczu pozdrowienia
MAKOBIBOK pisze:czy dobrze sobie wykombinowałem, że profil 50 oznacza iż wysokość opony to 50% jej szerokości a na przykład profil 65 to 65% jej szerokości.
Tak.
jesli masz gume 120/90r17, to 90% z 120mm daje 108mm wysokości -chyba, że masz "kapcia"
To przeliczenie powyżej, jest dla pozostania przy (prawie) stałym obwodzie koła przy zmianie szerokości gumy.
Uff... dzięki ulżyło mi, bo już się martwiłem, że nie dość iż słaby matematyk to jeszcze zidiociałem Ale skoro jednak nie do końca, to idę się napić za swój niewątpliwy geniusz
kons pisze:
Główkowałem główkowałem i nie mogę wyczaić dlaczego 120/90 łatwiej zamknąć niż 130/70 lub 140/(nie wiem ile miałeś na myśli).
Czy szanowny kolega mógłby podzielić się z nami ta tajemnicą ?
załóż oponę 120 i kręć winkle na asfalcie
obejrzy oponę i zrób to samo ze 140
porównaj obie opony 120 wykorzystasz w całym zakresie bieżnika a 140 nie zostanie jakiś 10 czy 20mm czyli płacisz za gumę i jej nie używasz w całym zakresie zużywasz tylko środek
inaczej nawet w maksymalnym pochyleniu motocykla przy szerokiej opnie zostanie bieżnik nigdy nie użyty
O Mitasach 07 i 09 było już sporo, poszukaj na forum
Jeśli będzie mało info, polecam jeszcze ten temat: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=165 36 stron wyłącznie o Mitasach.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Witam
Jako że jestem świeżym posiadaczem "Trampka", zakupiłem ostatnio opony Tkc 80, trochę się mordowałem żeby je założyć, gdy już mi się to udało zauważyłem, że założyłem je w odwrotnym kierunku niż pokazuje strzałka na oponie. Czy ma to znaczenie w oponach enduro(właściwości jezdne, zużywanie opony)? Proszę doświadczonych kolegów o głos i opinie. Z góry dzięki
Jak by nie miało znaczenia to by nie było strzałki, opona jest zbudowana z kilku warstw i jedną z nich są druty które są ułożone w odpowiedni sposób jeśli będzie się kręciła w odwrotnym kierunku porobią ci się jaja na oponie, piszę co pamiętam bo uczyłem się o oponach bardzo dawno i to o samochodowych ale budowa motocyklowych chyba jest taka sama. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi, ja bym przekładał żeby się kręciły w odpowiedni sposób.
Dzięki za informacje. Przełożę, co by się dobrze jeździło a odnośnie jazdy do tyłu to chyba by mi się znudziło, gdybym miał na wstecznym biegu jeździć cały czas
opony wymieniłem na bardziej agresywne (asfalt i szutr)
w końcu założyłem na tył 130 przy okazji zmieniając przy tym dętki na wzmacniane...
(gdy jechałem wymienić opony złapałem gumę z tyłu...
więc międzyczasie zanim je wymieniłem
i znalazłem kogoś kto mi od ręki założy
kilkukrotnie dopompowywałem tył...
jako, że byłem z plecaczkiem... i 2ma oponami...
wrażenia... bezcenne...)
L=2πr
L-obwód koła
r=r'+S*W/100
r'-wielkość felgi
S-szerokość opony, (a) obecna opona (b) nowa opona [mm]
W-wysokość [%]
2π*r'+S(a)*W(a)/100=2π*r'+S(b)*W(b)/100
(a) obecna opona (b) nowa opona
W(b)=S(a)*W(a)/S(b)
np
W(b)=120*90/150=72
Matematyka jednak jest wszędzie
A ja tak z innej beczułki,się podczepię
Znalazłem na allleeedrogo coś takiegohttp://www.allegro.pl/item1004692794.html
Jest to opona leżakowana,ale nie używana,miał ktoś z czymś takim do czynienia?Co to jest warte?
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺