regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
a ja mam pytanie co do wkrętaka potrzebnego do pokręcania śrubą regulacyjną:
czy to ma być "krzyżak"? i jakiej długości powinien być aby swobodnie dostać się
do śruby? - chodzi mi o XL600V
czy to ma być "krzyżak"? i jakiej długości powinien być aby swobodnie dostać się
do śruby? - chodzi mi o XL600V
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Nie wiem jak u innych ( mój trampek był często rozbierany) ale u mnie jest potrzebny płaski śrubokręt tak 25cm długości
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02.01.2010, 17:55
- Lokalizacja: Kraków
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Płaski, wystarczy 12,5 cmzalileusz pisze:a ja mam pytanie co do wkrętaka potrzebnego do pokręcania śrubą regulacyjną:
czy to ma być "krzyżak"? i jakiej długości powinien być aby swobodnie dostać się
do śruby? - chodzi mi o XL600V
Reguluje się podciśnienie prawego gaźnika względem lewego.wentyl pisze:tropas
pytanie o śrube od synhro gaźników ( ta do której dochodzisz przez airbox) - to jest jedna śruba do regulacji 2 gazników jednocześnie czy regulujesz podcisnienie tylko jednego gaźnika względem drugiego. ???
czy całe synhro polega na pokreceniu tą śrubką i wolnymi obrotami???
Kręcąc śrubą regulacyjną synchronizacji w prawo przymykasz, a kręcąc w lewo otwierasz przepustnicę tylko prawego gaźnika.
Natomiast śrubą regulacyjną wolnych obrotów regulujesz podnoszenie się obu przepustnic, zarówno w lewym jak i prawym gaźniku o tą samą wartość.
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
dzięki wielkie za pomoc; teraz tylko zakupy i pozostaje regulowaćjacek_KR7363 pisze:Płaski, wystarczy 12,5 cm
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A do czego powinien być przypięty wężyk od podciśnienia wychodzący z przedniego gara? (XL 600V) Bo u mnie jest ten otwór zaślepiony i żadnego wężyka nie ma co z takim fantem zrobić?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Należy wykręcić śrubę zaślepiającą otwór w przednim cylindrze i na jego miejsce wkręcić taki sam króciec, jak mamy w tylnym garze.Jaro-Ino pisze:A do czego powinien być przypięty wężyk od podciśnienia wychodzący z przedniego gara? (XL 600V) Bo u mnie jest ten otwór zaślepiony i żadnego wężyka nie ma co z takim fantem zrobić?
Problem w tym, że Trampek nie ma go na stanie, więc albo można samemu kombinować z rozwiercaniem jakiejś śruby, bądź pożyczyć od kolegi Trampkarza, w najgorszym razie kupić w Hondzie (wedle info z pobliskiego sklepu motocyklowego ok 50 zł za 2 sztuki, sprzedawane w kompletach).
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A za co jest ten wężyk odpowiedzialny? Do czego podłączony z drugiej strony? Możliwe, że przez to, że go brakuje to motocykl nie trzyma obrotów na wolnych?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Czekaj, chyba się trochę zamieszaliśmy.
Króciec do przedniego gara wkręcasz wyłącznie na czas przeprowadzania synchronizacji gaźników, po czym znów zaślepiasz ten otwór śrubą. Nie ma tam wężyka.
Natomiast wężyk wychodzący z tylnego cylindra służy do wytwarzania podciśnienia, które otwiera membranę w kraniku dostarczając paliwo do gaźników.
EDIT: Fotoporada: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33
lub Hayes naturalnie, tam też są zdjęcia i wyczerpujący opis.
Króciec do przedniego gara wkręcasz wyłącznie na czas przeprowadzania synchronizacji gaźników, po czym znów zaślepiasz ten otwór śrubą. Nie ma tam wężyka.
Natomiast wężyk wychodzący z tylnego cylindra służy do wytwarzania podciśnienia, które otwiera membranę w kraniku dostarczając paliwo do gaźników.
EDIT: Fotoporada: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33
lub Hayes naturalnie, tam też są zdjęcia i wyczerpujący opis.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No to mi ulżyło:) Bo już myślałem, że ktoś tam coś pogrzebał. w takim razie do synchronizacji to sobie coś dorobie:) A ma ktoś może namairy na jakąś fotoporade do regulacji luzów zaworowych?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Wolo pisze:Należy wykręcić śrubę zaślepiającą otwór w przednim cylindrze i na jego miejsce wkręcić taki sam króciec, jak mamy w tylnym garze.Jaro-Ino pisze:A do czego powinien być przypięty wężyk od podciśnienia wychodzący z przedniego gara? (XL 600V) Bo u mnie jest ten otwór zaślepiony i żadnego wężyka nie ma co z takim fantem zrobić?
Problem w tym, że Trampek nie ma go na stanie, więc albo można samemu kombinować z rozwiercaniem jakiejś śruby, bądź pożyczyć od kolegi Trampkarza, w najgorszym razie kupić w Hondzie (wedle info z pobliskiego sklepu motocyklowego ok 50 zł za 2 sztuki, sprzedawane w kompletach).
Też miałem w moim XL600V śrubkę w przednim cylindrze, kupiłem w larssonie http://larsson.pl/?c=r&no=NzIwMDIwNA==&t=adapter+M5 tę końcówkę i pasuje, synchro wykonane z pozytywnym efektem
- danyil
- wiejski tuningowiec
- Posty: 95
- Rejestracja: 12.01.2010, 13:35
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Hungary - Szeged
- Kontakt:
karburator sinkron
http://danyila.selfip.org/sinkron/Movie.wmv
Transalp karburator sinkron my garage.
(myself) )
114 mega
Transalp karburator sinkron my garage.
(myself) )
114 mega
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: karburator sinkron
You need only one hand Nice!
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
- boloboy
- wiejski tuningowiec
- Posty: 86
- Rejestracja: 11.05.2009, 23:08
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: karburator sinkron
Gratulálok Danyil! Igen jó kezelési útmutató.
No to i ja się pochwalę moim przyrządem do synchronizacji gaźników.
Film z działania przyrządu znajduje się tu: http://www.youtube.com/watch?v=cpThGjODwMQ
Sam przyrząd wygląda tak:
.
Ma jakieś 1,8m wysokości, i - jak się okazało po pomiarach, spokojnie może być krótszy nawet o połowę. Do przezroczystych przewodów paliwowych wlany jest olej silnikowy, aby w przypadku zassania do silnika nie narobić sobie kłopotów.
U góry wężyki paliwowe nie mogą być zagięte, więc biegną po okręgu.
Podobnie jest u dołu przyrządu.
W przewodach paliwowych trzeba umieścić jakieś tłumiki, aby zmniejszyć "szarpanie" słupem oleju (z tym zjawiskiem walczył Danyil). Ja wykorzystałem cienkie igły lekarskie, przycięte i wsadzone do przewodów.
Motocykl przygotowany jest do synchronizacji gaźników.
Tu widać przyłączenie do przedniego cylindra. Należy wykręcić śrubę zaślepiającą wlot i wkręcić tam jakiś króciec, na który nasadza się przewód.
A tu widać przyłączenie do tylnego cylindra. Widać też podłączenie paliwa do przewodu paliwowego.
Cały osprzęt gotowy do uruchomienia motocykla. Widać tymczasowy "zbiornik paliwa" i długi śrubokręt do ustawienia synchronizacji.
Obok stoi przyrząd do obserwowania ustawienia synchronizacji.
Na tle deski słabo widać poziom oleju, ale przyrząd jest niezwykle dokładny. Dzięki tłumikom w przewodach, praktycznie nie ma możliwości zassania oleju do silnika, gdyż w przypadku różnicy podciśnienia, poziom oleju zmienia się dosyć wolno.
Koszt wykonania takiego przyrządu to ok. 20zł (głównie kosztuje przewód paliwowy).
Aha, do synchronizacji gaźników motocykl musi być ciepły, a wcześniej trzeba prawidłowo ustawić zawory.
pozdrawia boloboy
No to i ja się pochwalę moim przyrządem do synchronizacji gaźników.
Film z działania przyrządu znajduje się tu: http://www.youtube.com/watch?v=cpThGjODwMQ
Sam przyrząd wygląda tak:
.
Ma jakieś 1,8m wysokości, i - jak się okazało po pomiarach, spokojnie może być krótszy nawet o połowę. Do przezroczystych przewodów paliwowych wlany jest olej silnikowy, aby w przypadku zassania do silnika nie narobić sobie kłopotów.
U góry wężyki paliwowe nie mogą być zagięte, więc biegną po okręgu.
Podobnie jest u dołu przyrządu.
W przewodach paliwowych trzeba umieścić jakieś tłumiki, aby zmniejszyć "szarpanie" słupem oleju (z tym zjawiskiem walczył Danyil). Ja wykorzystałem cienkie igły lekarskie, przycięte i wsadzone do przewodów.
Motocykl przygotowany jest do synchronizacji gaźników.
Tu widać przyłączenie do przedniego cylindra. Należy wykręcić śrubę zaślepiającą wlot i wkręcić tam jakiś króciec, na który nasadza się przewód.
A tu widać przyłączenie do tylnego cylindra. Widać też podłączenie paliwa do przewodu paliwowego.
Cały osprzęt gotowy do uruchomienia motocykla. Widać tymczasowy "zbiornik paliwa" i długi śrubokręt do ustawienia synchronizacji.
Obok stoi przyrząd do obserwowania ustawienia synchronizacji.
Na tle deski słabo widać poziom oleju, ale przyrząd jest niezwykle dokładny. Dzięki tłumikom w przewodach, praktycznie nie ma możliwości zassania oleju do silnika, gdyż w przypadku różnicy podciśnienia, poziom oleju zmienia się dosyć wolno.
Koszt wykonania takiego przyrządu to ok. 20zł (głównie kosztuje przewód paliwowy).
Aha, do synchronizacji gaźników motocykl musi być ciepły, a wcześniej trzeba prawidłowo ustawić zawory.
pozdrawia boloboy
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jestem pod wrażeniem.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No,no... takiej machiny to sam Archimedes mogłby ci pozazdrościć , szczególnie podoba mi się tymczasowy zbiornik paliwa a konkretnie jego stojak
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
powiem wiecej ..ta maszyna cholernie dobrze dziala !
Wlasnie wczoraj z kolega udalo sie bez wiekszego problemu zsynchronizowac u mnie gazniki.
Maszyna ma spora bezwladnosc .. ale nie ma ani grama "podskakiwania" slupa cieczy.
Wlasnie wczoraj z kolega udalo sie bez wiekszego problemu zsynchronizowac u mnie gazniki.
Maszyna ma spora bezwladnosc .. ale nie ma ani grama "podskakiwania" slupa cieczy.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Robię tą metodą synchro już w kolejnym moto. Działa rewelacyjnie.
Warto pamiętać aby robić korekty przy różnych obrotach. To przy silnikach z dojrzałym przebiegiem ma spore znaczenie bo często zmieniają się proporcje ciśnienia w zależności od obrotów. Ja robię zwykle na biegu jałowym, potem przy ok 3500 i 5000. Staram się ustawić jakieś kompromisowe wartości. Poprzednio miałem cruisera i tą metodą tak go ustawiłem że się pięknie wkręcał na obroty i bardzo mało strzelał z rury.
Mały upgrade. Do rurek warto wlać olej do dwusuwów (ja używam od kosiarki ). W razie wpadki i zassania do cylindra ładnie się spali.
Pozdrawiam,
Warto pamiętać aby robić korekty przy różnych obrotach. To przy silnikach z dojrzałym przebiegiem ma spore znaczenie bo często zmieniają się proporcje ciśnienia w zależności od obrotów. Ja robię zwykle na biegu jałowym, potem przy ok 3500 i 5000. Staram się ustawić jakieś kompromisowe wartości. Poprzednio miałem cruisera i tą metodą tak go ustawiłem że się pięknie wkręcał na obroty i bardzo mało strzelał z rury.
Mały upgrade. Do rurek warto wlać olej do dwusuwów (ja używam od kosiarki ). W razie wpadki i zassania do cylindra ładnie się spali.
Pozdrawiam,
NA TRAMPKU CZUJĘ SIĘ SOBĄ... I TO CORAZ BARDZIEJ
- kons
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 204
- Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Morąg
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
no właśnie, jak synchro robicie to na jałowym biegu czy na różnych obrotach ?
w HAYNESIE (jesli dobrze pamiętam ) jest napisane że trzeba na jałowym.
w HAYNESIE (jesli dobrze pamiętam ) jest napisane że trzeba na jałowym.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Na jałowym na wolnych obrotach. I powinno być równo przez cały zakres obrotów, ale należy wyregulować gaźniki dokładnie, a nie tylko zrobić synchro. Jeżeli coś jest niedoregulowane to po synchro nie będzie idealnie. Mój jest przed synchro, ale nie wiem czy będe je robił przed wyjęciem, wyczyszczeniem i regulacją gaźników.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jakoś nie kojarzę co jeszcze można w gaźnikach ustawić przed synchronizacją ?
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości