regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
zalileusz
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 166
Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Posen

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: zalileusz »

a ja mam pytanie co do wkrętaka potrzebnego do pokręcania śrubą regulacyjną:
czy to ma być "krzyżak"? i jakiej długości powinien być aby swobodnie dostać się
do śruby? - chodzi mi o XL600V
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Piszczałka »

Nie wiem jak u innych ( mój trampek był często rozbierany) ale u mnie jest potrzebny płaski śrubokręt tak 25cm długości
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
jacek_KR7363
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 02.01.2010, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: jacek_KR7363 »

zalileusz pisze:a ja mam pytanie co do wkrętaka potrzebnego do pokręcania śrubą regulacyjną:
czy to ma być "krzyżak"? i jakiej długości powinien być aby swobodnie dostać się
do śruby? - chodzi mi o XL600V
Płaski, wystarczy 12,5 cm
wentyl pisze:tropas
pytanie o śrube od synhro gaźników ( ta do której dochodzisz przez airbox) - to jest jedna śruba do regulacji 2 gazników jednocześnie czy regulujesz podcisnienie tylko jednego gaźnika względem drugiego. ??? :niewiem:
czy całe synhro polega na pokreceniu tą śrubką i wolnymi obrotami???
Reguluje się podciśnienie prawego gaźnika względem lewego.
Kręcąc śrubą regulacyjną synchronizacji w prawo przymykasz, a kręcąc w lewo otwierasz przepustnicę tylko prawego gaźnika.
Natomiast śrubą regulacyjną wolnych obrotów regulujesz podnoszenie się obu przepustnic, zarówno w lewym jak i prawym gaźniku o tą samą wartość.
Awatar użytkownika
zalileusz
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 166
Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Posen

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: zalileusz »

jacek_KR7363 pisze:Płaski, wystarczy 12,5 cm
dzięki wielkie za pomoc; teraz tylko zakupy i pozostaje regulować :grin: :thumbsup:
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

A do czego powinien być przypięty wężyk od podciśnienia wychodzący z przedniego gara? (XL 600V) Bo u mnie jest ten otwór zaślepiony i żadnego wężyka nie ma :mad: co z takim fantem zrobić?
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Wolo »

Jaro-Ino pisze:A do czego powinien być przypięty wężyk od podciśnienia wychodzący z przedniego gara? (XL 600V) Bo u mnie jest ten otwór zaślepiony i żadnego wężyka nie ma :mad: co z takim fantem zrobić?
Należy wykręcić śrubę zaślepiającą otwór w przednim cylindrze i na jego miejsce wkręcić taki sam króciec, jak mamy w tylnym garze.
Problem w tym, że Trampek nie ma go na stanie, więc albo można samemu kombinować z rozwiercaniem jakiejś śruby, bądź pożyczyć od kolegi Trampkarza, w najgorszym razie kupić w Hondzie (wedle info z pobliskiego sklepu motocyklowego ok 50 zł za 2 sztuki, sprzedawane w kompletach).
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

A za co jest ten wężyk odpowiedzialny? Do czego podłączony z drugiej strony? Możliwe, że przez to, że go brakuje to motocykl nie trzyma obrotów na wolnych?
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Wolo »

Czekaj, chyba się trochę zamieszaliśmy.
Króciec do przedniego gara wkręcasz wyłącznie na czas przeprowadzania synchronizacji gaźników, po czym znów zaślepiasz ten otwór śrubą. Nie ma tam wężyka.
Natomiast wężyk wychodzący z tylnego cylindra służy do wytwarzania podciśnienia, które otwiera membranę w kraniku dostarczając paliwo do gaźników.

EDIT: Fotoporada: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33

lub Hayes naturalnie, tam też są zdjęcia i wyczerpujący opis.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

No to mi ulżyło:) Bo już myślałem, że ktoś tam coś pogrzebał. w takim razie do synchronizacji to sobie coś dorobie:) A ma ktoś może namairy na jakąś fotoporade do regulacji luzów zaworowych?
Awatar użytkownika
ukaszyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26.06.2008, 13:13
Lokalizacja: Buk k. Poznania
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: ukaszyk »

Wolo pisze:
Jaro-Ino pisze:A do czego powinien być przypięty wężyk od podciśnienia wychodzący z przedniego gara? (XL 600V) Bo u mnie jest ten otwór zaślepiony i żadnego wężyka nie ma :mad: co z takim fantem zrobić?
Należy wykręcić śrubę zaślepiającą otwór w przednim cylindrze i na jego miejsce wkręcić taki sam króciec, jak mamy w tylnym garze.
Problem w tym, że Trampek nie ma go na stanie, więc albo można samemu kombinować z rozwiercaniem jakiejś śruby, bądź pożyczyć od kolegi Trampkarza, w najgorszym razie kupić w Hondzie (wedle info z pobliskiego sklepu motocyklowego ok 50 zł za 2 sztuki, sprzedawane w kompletach).

Też miałem w moim XL600V śrubkę w przednim cylindrze, kupiłem w larssonie http://larsson.pl/?c=r&no=NzIwMDIwNA==&t=adapter+M5 tę końcówkę i pasuje, synchro wykonane z pozytywnym efektem :ok:
Awatar użytkownika
danyil
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 95
Rejestracja: 12.01.2010, 13:35
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Hungary - Szeged
Kontakt:

karburator sinkron

Post autor: danyil »

http://danyila.selfip.org/sinkron/Movie.wmv

Transalp karburator sinkron my garage.
(myself) :-))

114 mega
Awatar użytkownika
Andrzej77
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kobylanka

Re: karburator sinkron

Post autor: Andrzej77 »

You need only one hand :thumbsup: Nice!
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
Awatar użytkownika
boloboy
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 86
Rejestracja: 11.05.2009, 23:08
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: karburator sinkron

Post autor: boloboy »

Gratulálok Danyil! Igen jó kezelési útmutató.

No to i ja się pochwalę moim przyrządem do synchronizacji gaźników.
Film z działania przyrządu znajduje się tu: http://www.youtube.com/watch?v=cpThGjODwMQ

Sam przyrząd wygląda tak:
Obrazek.
Ma jakieś 1,8m wysokości, i - jak się okazało po pomiarach, spokojnie może być krótszy nawet o połowę. Do przezroczystych przewodów paliwowych wlany jest olej silnikowy, aby w przypadku zassania do silnika nie narobić sobie kłopotów.

U góry wężyki paliwowe nie mogą być zagięte, więc biegną po okręgu.
Obrazek

Podobnie jest u dołu przyrządu.
Obrazek

W przewodach paliwowych trzeba umieścić jakieś tłumiki, aby zmniejszyć "szarpanie" słupem oleju (z tym zjawiskiem walczył Danyil). Ja wykorzystałem cienkie igły lekarskie, przycięte i wsadzone do przewodów.
Obrazek

Motocykl przygotowany jest do synchronizacji gaźników.
Obrazek

Tu widać przyłączenie do przedniego cylindra. Należy wykręcić śrubę zaślepiającą wlot i wkręcić tam jakiś króciec, na który nasadza się przewód.
Obrazek

A tu widać przyłączenie do tylnego cylindra. Widać też podłączenie paliwa do przewodu paliwowego.
Obrazek

Cały osprzęt gotowy do uruchomienia motocykla. Widać tymczasowy "zbiornik paliwa" i długi śrubokręt do ustawienia synchronizacji.
Obrazek

Obok stoi przyrząd do obserwowania ustawienia synchronizacji.
Obrazek

Na tle deski słabo widać poziom oleju, ale przyrząd jest niezwykle dokładny. Dzięki tłumikom w przewodach, praktycznie nie ma możliwości zassania oleju do silnika, gdyż w przypadku różnicy podciśnienia, poziom oleju zmienia się dosyć wolno.
Obrazek

Koszt wykonania takiego przyrządu to ok. 20zł (głównie kosztuje przewód paliwowy).
Aha, do synchronizacji gaźników motocykl musi być ciepły, a wcześniej trzeba prawidłowo ustawić zawory.

pozdrawia boloboy
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: torak »

Jestem pod wrażeniem. :thanks:
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
Awatar użytkownika
NEWMAN
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 24.10.2009, 17:38

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: NEWMAN »

No,no... takiej machiny to sam Archimedes mogłby ci pozazdrościć , szczególnie podoba mi się tymczasowy zbiornik paliwa a konkretnie jego stojak :witch: :ok:
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: wojs »

powiem wiecej ..ta maszyna cholernie dobrze dziala !
Wlasnie wczoraj z kolega ;) udalo sie bez wiekszego problemu zsynchronizowac u mnie gazniki.

Maszyna ma spora bezwladnosc .. ale nie ma ani grama "podskakiwania" slupa cieczy.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
pireq
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 20.06.2010, 21:33

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: pireq »

Robię tą metodą synchro już w kolejnym moto. Działa rewelacyjnie.
Warto pamiętać aby robić korekty przy różnych obrotach. To przy silnikach z dojrzałym przebiegiem ma spore znaczenie bo często zmieniają się proporcje ciśnienia w zależności od obrotów. Ja robię zwykle na biegu jałowym, potem przy ok 3500 i 5000. Staram się ustawić jakieś kompromisowe wartości. Poprzednio miałem cruisera i tą metodą tak go ustawiłem że się pięknie wkręcał na obroty i bardzo mało strzelał z rury.

Mały upgrade. Do rurek warto wlać olej do dwusuwów (ja używam od kosiarki :smile: ). W razie wpadki i zassania do cylindra ładnie się spali.

Pozdrawiam,
NA TRAMPKU CZUJĘ SIĘ SOBĄ... I TO CORAZ BARDZIEJ :)
Awatar użytkownika
kons
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 204
Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Morąg

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: kons »

no właśnie, jak synchro robicie to na jałowym biegu czy na różnych obrotach ?
w HAYNESIE (jesli dobrze pamiętam ) jest napisane że trzeba na jałowym.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

Na jałowym na wolnych obrotach. I powinno być równo przez cały zakres obrotów, ale należy wyregulować gaźniki dokładnie, a nie tylko zrobić synchro. Jeżeli coś jest niedoregulowane to po synchro nie będzie idealnie. Mój jest przed synchro, ale nie wiem czy będe je robił przed wyjęciem, wyczyszczeniem i regulacją gaźników.
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: kko »

Jakoś nie kojarzę co jeszcze można w gaźnikach ustawić przed synchronizacją ?
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości