2010 Super Ténéré Concept
- graphia
- łamacz szprych
- Posty: 655
- Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Oj.. KTM owi zdecydowanie nie. To zupełnie inne bajki.
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2010 Super Ténéré Concept
KTM 950 i 990 Adventure to teraz chyba najbardziej koncepcyjnie zbliżone motocykle do Afryki i starej Super Tenere.
Dzisiejsze mastodonty Hondy i BMW nie mają z tym nic wspólnego, mimo że tak się próbują kreować.
A odn nowej ST - tu macie foty: http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... tenere.jsp#
Dzisiejsze mastodonty Hondy i BMW nie mają z tym nic wspólnego, mimo że tak się próbują kreować.
A odn nowej ST - tu macie foty: http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... tenere.jsp#
Ostatnio zmieniony 25.02.2010, 12:24 przez Baran, łącznie zmieniany 1 raz.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- jeszua
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
- Lokalizacja: ck krakoff
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
hmm..? to co powiesz na to: 207kg gotowy do jazdy (185 suchy), 236kg (sic!) ładowności, 85KM, 800ccm, kółka 21 i 17"...baransky pisze:Dzisiejsze mastodonty Hondy i BMW nie mają z tym nic wspólnego, mimo że tak się próbują kreować.
jsz
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Powiedział bym że bajka, tym bardziej, że się przysiadałem. Ale to rodzynek.
W dodatku niestety zrobiony przez BMW (= dziwne narzędzia, masa elektroniki sterującej wszystkim,
bardzo ograniczone możliwości podłubania samemu, a serwis drogi i mało dostępny - tym bardziej na odludziach).
Gdyby nie to, na 100% prędzej, czy później bym kupił bo moto sprawia wrażenie naprawdę ok.
W dodatku niestety zrobiony przez BMW (= dziwne narzędzia, masa elektroniki sterującej wszystkim,
bardzo ograniczone możliwości podłubania samemu, a serwis drogi i mało dostępny - tym bardziej na odludziach).
Gdyby nie to, na 100% prędzej, czy później bym kupił bo moto sprawia wrażenie naprawdę ok.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- konbit
- miejski lanser
- Posty: 375
- Rejestracja: 11.05.2009, 21:01
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Trzeba przyznać że motocykl jest super. Wielka bestia! Świetnie że można go obejrzeć dookoła.
Jednakże mam kilka zastrzeżeń które trochę psują całokształt
1. klakson zamontowany pomiędzy lagami (wygląda to słabo mogli go lepiej schować)
2. chłodnica zamontowana na lewym boku tuż pod owiewką (nie należy kłaść się na tą stronę bo chłodnicę szlak trafi a super tenera ma tylko jedną) z łatwością można ja przebić patykiem
3. obawiam się że schowek pod kanapą jeśli jest to jego pojemność jest mizerna.
http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... ubview=360
Ogólnie fajna maszyna która podbierze klientów BMW... szkoda ze honda nie poszła tą drogą projektując wiadro.
Jednym słowem nie ma to jak trampek!!!
Jednakże mam kilka zastrzeżeń które trochę psują całokształt
1. klakson zamontowany pomiędzy lagami (wygląda to słabo mogli go lepiej schować)
2. chłodnica zamontowana na lewym boku tuż pod owiewką (nie należy kłaść się na tą stronę bo chłodnicę szlak trafi a super tenera ma tylko jedną) z łatwością można ja przebić patykiem
3. obawiam się że schowek pod kanapą jeśli jest to jego pojemność jest mizerna.
http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... ubview=360
Ogólnie fajna maszyna która podbierze klientów BMW... szkoda ze honda nie poszła tą drogą projektując wiadro.
Jednym słowem nie ma to jak trampek!!!
- jeszua
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
- Lokalizacja: ck krakoff
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
nie jestem specem, motocykl tej samej marki oddaję do serwisu. ale nie przypominam sobie ani "dziwnych narzędzi", ani "masy elektroniki" (w każdym razie nie więcej, niż posiadają inne współczesne maszyny): odnoszę wrażenie, że powtarzasz legendy miejskie. ale nie zamierzam nikogo nawracaćbaransky pisze:W dodatku niestety zrobiony przez BMW (= dziwne narzędzia, masa elektroniki sterującej wszystkim,
bardzo ograniczone możliwości podłubania samemu, a serwis drogi i mało dostępny - tym bardziej na odludziach).
jsz
ps. na advrider użytkownicy narzekają na wskaźnik poziomu paliwa, że świruje. to tyle na razie z elektroniki
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: 2010 Super Ténéré Concept
wiadro to dopiero bedzie a może i nowa afri .............ja cierpliwie czekam i mam nadzieje że spece z hondy cos specjalnego wymyślą i rozłożą konkurencje na łopatki ....konbit pisze:Trzeba przyznać że motocykl jest super. Wielka bestia! Świetnie że można go obejrzeć dookoła.
Jednakże mam kilka zastrzeżeń które trochę psują całokształt
1. klakson zamontowany pomiędzy lagami (wygląda to słabo mogli go lepiej schować)
2. chłodnica zamontowana na lewym boku tuż pod owiewką (nie należy kłaść się na tą stronę bo chłodnicę szlak trafi a super tenera ma tylko jedną) z łatwością można ja przebić patykiem
3. obawiam się że schowek pod kanapą jeśli jest to jego pojemność jest mizerna.
http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... ubview=360
Ogólnie fajna maszyna która podbierze klientów BMW... szkoda ze honda nie poszła tą drogą projektując wiadro.
Jednym słowem nie ma to jak trampek!!!
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 191
- Rejestracja: 12.12.2009, 23:08
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław od 7 - 16
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Obyś Trojan miał racje, bo jak na razie to rozłożyli na łopatki ale większość z Nas nowym tramkiem
TA XL650V
- Nikt Wam nie da tego, co My obiecamy........
- Nikt Wam nie da tego, co My obiecamy........
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Ale ja nie piszę o BMW z 1993 roku tylko o tych produkowanych teraz.jeszua pisze: nie jestem specem, motocykl tej samej marki oddaję do serwisu. ale nie przypominam sobie ani "dziwnych narzędzi", ani "masy elektroniki" (w każdym razie nie więcej, niż posiadają inne współczesne maszyny): odnoszę wrażenie, że powtarzasz legendy miejskie. ale nie zamierzam nikogo nawracać
(...)
ps. na advrider użytkownicy narzekają na wskaźnik poziomu paliwa, że świruje. to tyle na razie z elektroniki
Naprawdę nie potrzebuję do jazdy motocyklem ani CAN bus'a ani software'u,
który myśli za mnie gdy chcę odkręcić manetkę, zahamować czy pierdnąć w kanapę.
A choćby właśnie odn wspomnianych manetek (losowy przykład). Wszyscy producenci potrafili się dogadać mniej więcej co do standardu -
wsiadając na dowolny japoński motocykl, ba, nawet na KTM'a - z miejsca mniej więcej wiesz, gdzie czego szukać. Spróbuj tak w BMW.
Może faktycznie trochę uogólniam, ale osobiście uważam, że złota era motocykli turystycznych -
dobrze wykonanych i niezawodnych, wygodnych i względnie prostych w naprawie przypadała na lata 90'te
i skończyła się zaraz na początku nowego millenium. Po cholerę teraz ta cała elektronika, którą pierwszą zaczęło pakować
na masową skalę właśnie BMW?
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- Bolek
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1127
- Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Libiąż
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Nie po cholerę,tylko po to aby iść z postępem.Już w najbliższej przyszłości motocykle będą miały automatyczne skrzynie biegów,ABS będzie standardem a motocykle typu turystyczne enduro przestaną istnieć i wtedy trzeba będzie mieć dwa ,jeden w teren drugi na wyprawybaransky pisze:Po cholerę teraz ta cała elektronika
A tak wracając do tematu to ta nowa Tereska całkiem fajna szkoda że taka droga
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
- jeszua
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
- Lokalizacja: ck krakoff
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
cóż, w czterołapcach też elektronika jest coraz popularniejsza, trudno byłoby oczekiwać, że motocykle będą ciągle trzaskane techniką sprzed 20 i więcej lat. to samo dotyczy przyczyn: nie są widzimisię jakiegoś producenta, ale wpisują się w ogólny trend pro-eko, ograniczania spalin, itdbaransky pisze:Może faktycznie trochę uogólniam, ale osobiście uważam, że złota era motocykli turystycznych -
dobrze wykonanych i niezawodnych, wygodnych i względnie prostych w naprawie przypadała na lata 90'te
i skończyła się zaraz na początku nowego millenium. Po cholerę teraz ta cała elektronika, którą pierwszą zaczęło pakować
na masową skalę właśnie BMW?
masz rację, że minęła era prostych motocykli - ale to nie bmw czy inna marka jest temu winna. niemcy po prostu wyprzedzili zmiany, z resztą nie po raz pierwszy; zauważ z resztą, że przez kilka lat nikt nie szedł w ich ślady. po prostu, że gdyby nie normy euro katalizatory i wtryski pozostałyby pewnie jeszcze przez długie lata domeną drogich maszyn, a nie popularnych tanich i coraz mniejszych. w pogoni za niską ceną konstrukcji producenci (nie tylko japsi, ale makaroniarze przecież też) bronili się przez ładnych kilka lat, a z drugiej strony elektronika w drogich modelach była dostępna. teraz po prostu nie ma właściwie wyboru: bez elektroniki nie ma spełnienia wyśrubowanych norm czystości spalin, bez niej nie ma szans dorównania osiągami konkurencji... a na tym opiera się sprzedaż, sad but true
żeby nie pisać tylko OT: w ten sam trend wpisują się kolejne maszyny, w tym tytułowa xtz1200. kupa drogiej i podanej (zapewne) na warunki elektroniki, żeby uderzyć na prestiżowy rynek opanowany przez berlińczyków. czy można czegoś innego oczekiwać po nowej afryce? nie wiem, patrząc na vfr1200, która nijak nie przypomina wyrastającej ze sportowych korzeni vfr750 - mam poważne wątpliwości. już teraz super tenere jest ciężka jak cholera, co wobec chudnącej konkurencji kiepsko jej wróży. kto chciał widzieć w niej konkurenta dla ktm lc8 też się chyba poważnie zawiódł. a jeśli honda spełni obietnice/ podejrzenia/ życzenia co poniektórych i wsadzi do nowej afryki v4 1200 to niby obędzie się bez elektroniki? będzie lekka i prosta? po nowej wersji trampka niestety honda pokazała, gdzie ma globtrotterów: w skansenie; zrobili motocykl mocno odległy od oczekiwań użytkowników xl650v, za to gotów do konkurowania z rynkowym hitem suzuki, dl650. taki lajf...
z resztą - ilość miejsc, gdzie można odbyć przygodę życia, męską podróż, ciągle się kurczy...
jsz
- graphia
- łamacz szprych
- Posty: 655
- Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Za 20 lat będziemy wspominali te duże GSy i Tenerki 1200 jako proste nienafaszerowane elektroniką motocykle
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
To akurat to święta prawdagraphia pisze:Za 20 lat będziemy wspominali te duże GSy i Tenerki 1200 jako proste nienafaszerowane elektroniką motocykle
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Nie rób sobie jaj , ja mam Złotego Konia i jest OK ...Jabłuszenko pisze:Obyś Trojan miał racje, bo jak na razie to rozłożyli na łopatki ale większość z Nas nowym tramkiem
- dj.1
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 27.06.2008, 08:11
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Köln / Opole
- Kontakt:
Re: 2010 Super Ténéré Concept
Dzis bylem w dortmundzie i widzialem super tenerke live !!!!!!!!!!!!!!
Na zywo strasznie przypomina mi Africa Twin jest gabarytowo bardzo do afryki podobna.
Nowoscia jest niski punkt ciezkosci i bardzo niskie siedzenie ze nawet ludzie o 165cm beda mogli nawet dosiagnac ziemi.
Live Fotki:
http://www.djone.eu
Na zywo strasznie przypomina mi Africa Twin jest gabarytowo bardzo do afryki podobna.
Nowoscia jest niski punkt ciezkosci i bardzo niskie siedzenie ze nawet ludzie o 165cm beda mogli nawet dosiagnac ziemi.
Live Fotki:
http://www.djone.eu
VFR 1200 XD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości