kierunkowskazy
Re: kierunkowskazy
mogę, ale myślę że to nie przerywacz Ci szwankuje. Jeżeli działa lewy kierunek prawidłowo a prawy ze znacznym opóźnieniem to problem jest dalek z przełącznikiem.
Re: kierunkowskazy
nawiązując do tematu, ja również mam prośbę o pomoc w lokalizacji problemu:
z nieznanych mi przyczyn kierunki oraz swiatła awaryjne nie działają.
Sprawdziłęm bezpieczniki, przejścia na kablach oraz umyłem wszystkie wtyczki- problem jest nadal taki sam. Zauważyłem, że nie słychać przerywacza- czy to możliwe żeby nagle wszystko siadło tak bez ostrzeżenia?
Mam trampka z 2004 roku więc myslałem że jeszcze ten problem mnie nie dotyczy
Z góry bede wdzięczny za wszystkie pomysły
z nieznanych mi przyczyn kierunki oraz swiatła awaryjne nie działają.
Sprawdziłęm bezpieczniki, przejścia na kablach oraz umyłem wszystkie wtyczki- problem jest nadal taki sam. Zauważyłem, że nie słychać przerywacza- czy to możliwe żeby nagle wszystko siadło tak bez ostrzeżenia?
Mam trampka z 2004 roku więc myslałem że jeszcze ten problem mnie nie dotyczy
Z góry bede wdzięczny za wszystkie pomysły
Transalp 2004 r.
- matti21sk
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: kierunkowskazy
przerywacz może byc ekektroniczny i wtedy nie będziesz slyszal kliknięc elektromagnesów.
pzdr
pzdr
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: kierunkowskazy
Mógłby ktoś powiedzieć w jaki sposób rozebrać przełącznik w TA 600V '92? Na pewno tam tkwi u mnie problem z kierunkami, bo nie zawsze działa mi lewy. Jak z prawego przełącze na lewy to zazwyczaj zadziała, ciężko chodzi sam przełącznik, a jak przerywacz słychać, że szybko cyka i nie pali się kierunek to wystarczy lekko docisnąć przełącznik, tak jakby się chciało go wyłączyć. Ma ktoś może jakieś porady jak to rozebrać, może jakieś zdjęcia?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: kierunkowskazy
Widać ze kierunki (przełączniki) to przypadłość trampków miałem to samo, raz działa raz nie...popsikałem WD40 i rozruszałem kilka minut i już działa, ale niestety przełącznik świateł drogowych mi się klinuje w pozycji "załączony" i nie chce się wył., trzeba dużej siły użyć, wiec pewnie tez czeka mnie rozbiórka przełączników, chętnie również zobaczę jak to zrobić dobrze, aby czegoś nie popsuć...
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
- PIANEK
- naciągacz linek
- Posty: 77
- Rejestracja: 16.01.2010, 23:59
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: kierunkowskazy
u mnie w xt 600 był tam kondensator. Spróbuj wymienic o ile znajdziesz taki sam kosz około 1zł
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: kierunkowskazy
Jak zdejmiesz z kierownicy - sam zobaczysz jak rozebrać dalej. Jak chodzi ciężko to masz tam w środku kupę syfu zapewne. Myjemy benzynką ekstrakcyjną. I niech Ci do głowy nie przyjdzie smarować - ma chodzić na sucho. Niektórzy wprawdzie używają oliwki (byle nie smaru stałego ) ale to jest idealny klej do kurzu. Z tego co piszesz, może wynikać, że z tym syfem chodziło to ciut za długo i się przytarła plastikowa dźwigienka - wtedy pozostaje alledrogo, ale sam zobaczysz.Jaro-Ino pisze:Mógłby ktoś powiedzieć w jaki sposób rozebrać przełącznik w TA 600V '92? Na pewno tam tkwi u mnie problem z kierunkami, bo nie zawsze działa mi lewy. Jak z prawego przełącze na lewy to zazwyczaj zadziała, ciężko chodzi sam przełącznik, a jak przerywacz słychać, że szybko cyka i nie pali się kierunek to wystarczy lekko docisnąć przełącznik, tak jakby się chciało go wyłączyć. Ma ktoś może jakieś porady jak to rozebrać, może jakieś zdjęcia?
- Krzyho
- czyściciel nagaru
- Posty: 563
- Rejestracja: 13.11.2008, 18:19
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Siedlce
Re: kierunkowskazy
U mnie kierunki włączają się z opóźnieniem ok 2-3sek. Możliwe że przyczyną jest to że psiukłem jakimś odrdzewiaczem czy smarem do środka , bo gdy jest ciepło to działa normalnie ale gdy temperatura bliżej zera to opóźnienie koszmarne. Trzeba rozebrać i oczyścić.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: kierunkowskazy
Mój przełącznik kierunkowskazów też nie lubi zimna , objaw taki sam jak u innych.Najpierw szybko cyka przerywacz , a żarówki święcą dopiero po czasie . Potem ten okres się wydłuża i wydłuża , aż dochodzi do momentu że musisz na skrzyżowaniach pokazywać rękami gdzie chcesz jechać i to mobilizuje ,żeby w końcu przełącznik rozebrać , wyczyścić - pomoże .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- gerard
- łamacz szprych
- Posty: 695
- Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: kierunkowskazy
Ja znowu jak włączę kierunek (nie pamiętam prawy czy lewy) to załącza mi się dźwięk przypominający stado pękających sprężynek potem cichnie jakby wyzionęły ducha . . .
- ateneus
- naciągacz linek
- Posty: 77
- Rejestracja: 29.07.2009, 11:54
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kierunkowskazy
Bez trudu sie do tego dobierzesz - srubka po srubce. Jak rozdzielisz czesc gorna od dolnej (okalajace kierownice jak szczeki) to nic ci nie wypadnie. Tylko nie rozciagaj na sile z dwoch stron, bo tam z tylu obie czesci sa "spiete" przewodami do gornych wichajstrow (tak przynajmniej w 650-tce jest). Po postu rozszerz to jak "szczeke" z jednej strony i zsun z kierownicy. Potem jak cebulke, kolejne warstwy...Jaro-Ino pisze:Mógłby ktoś powiedzieć w jaki sposób rozebrać przełącznik w TA 600V '92? Na pewno tam tkwi u mnie problem z kierunkami, bo nie zawsze działa mi lewy. Jak z prawego przełącze na lewy to zazwyczaj zadziała, ciężko chodzi sam przełącznik, a jak przerywacz słychać, że szybko cyka i nie pali się kierunek to wystarczy lekko docisnąć przełącznik, tak jakby się chciało go wyłączyć. Ma ktoś może jakieś porady jak to rozebrać, może jakieś zdjęcia?
Powiem Ci tak - ja to robilem na spontana, bedac u znajomych na drinku (moze dwoch, gora trzech... ). Uteskniony za moto zszedlem do garazu chwiejnym krokiem - szukalem pretekstu by sie poocierac - rozebralem przelacznik, troszke przeczyscilem i skrecilem. Robilem to pierwszy raz, po ciemaku i pod wplywem alko. Malo romantycznie, ale bez nieoczekiwanych konsekwencji - przelacznik dziala (od razu lepiej chodzi), a i dzieci z tego nie bedzie...
Na sucho? No to ciezko bedzie chyba chodzil...pat13 pisze: I niech Ci do głowy nie przyjdzie smarować - ma chodzić na sucho. Niektórzy wprawdzie używają oliwki (byle nie smaru stałego ) ale to jest idealny klej do kurzu. Z tego co piszesz, może wynikać, że z tym syfem chodziło to ciut za długo i się przytarła plastikowa dźwigienka - wtedy pozostaje alledrogo, ale sam zobaczysz.
Jak u siebie troche przeczyscilem "czarny" smar (nie mialem ani beznyny ekstrakcyjnej ani wazeliny technicznej -takowa "masc" ktos zalecal) to od razu zauwazylem poprawe, ale za to ciezko chodzilo...
Bede musial zrobic to porzadnie, mam teraz pewnosc ze to kwestia higieny. Tylko czy naprawde skrecic NA SUCHO?
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: kierunkowskazy
No może nie do końca na sucho, bo będzie śniedzieć .Jakoś to trzeba od wilgoci odizolować. A w myśl zasady "nie smarujesz - nie jedziesz" spróbuj użyć specjalnych płynów do zabezpieczania instalacji el. Wazelinę techn. odradzam , bo krzepnie w zimniejsze dni .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- ateneus
- naciągacz linek
- Posty: 77
- Rejestracja: 29.07.2009, 11:54
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kierunkowskazy
OK, rozumiem.
Dzieki za podpowiedz - tak tez zrobie.
Dzieki za podpowiedz - tak tez zrobie.
Re: kierunkowskazy
Walczyłem całe lato z kierunkami w mojej 650. Ich zachowanie to czysta shizofrenia,która powoli przenosiła się na mnie, w miarę jak sprawdzałem kolejne kostki w układzie elektrycznym, i po raz kolejny czyściłem przełącznik.Z odsieczą przyszedł post kolegi Rzeka, o białej kostce w przełączniku, którą należało podkleić płatkiem plastiku. Proponuję rozebrać przełącznik i zewrzeć śrubokrętem lewy potem prawy kierunek. To wiele wyjaśni. A przy okazji, mogę odstąpić nowy przerywacz do 650, zakupiony w serwisie hondy za 60% ceny rynkowej.
Re: kierunkowskazy
To i ja się dopnę. Właśnie wróciłem z garażu. W trakcie zimowego przeglądu ładowania aku i odpałki okazało się, że kierunkowskazy zapalają się z jakimś 5 sek opóźnieniem. Zakupiłem na alledrogo preparat do czyszczenia styków kontakt coś-tam i jak tylko go odebrałem rozkręciłem przełącznik. W środku było sporo takiego żółtego smaru i kupa syfu do tego przyklejona łącznie z kawałkami jakiejś zasuszonej trawy. Wszystko wybebeszyłem wytarłem do sucha styki spryskałem ww. kontaktem i złożyłem do kupy. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale przy stykach niczego nie smarowałem. Posmarowałem tylko ruchome elementy smarem silikonowym. Wszystko mryga już dobrze.
pluto
===========================
Honda Transalp XL650V 2003 r + Jeep KJ
===========================
Honda Transalp XL650V 2003 r + Jeep KJ
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kierunkowskazy
Miałem to samo ze światłami i również nie działał mi kierunek w prawo. Winny jest przełącznik na kierownicy,Bugi pisze:Widać ze kierunki (przełączniki) to przypadłość trampków miałem to samo, raz działa raz nie...popsikałem WD40 i rozruszałem kilka minut i już działa, ale niestety przełącznik świateł drogowych mi się klinuje w pozycji "załączony" i nie chce się wył., trzeba dużej siły użyć, wiec pewnie tez czeka mnie rozbiórka przełączników, chętnie również zobaczę jak to zrobić dobrze, aby czegoś nie popsuć...
u mnie również pomogło wpsikanie w niedziałające przełączniki WD-40 i rozruszanie mechanizmów.
Od tej pory kierunki i światła działają poprawnie. W przełącznik od świateł też możesz napsikać, trzeba się z nim tylko
nieco bardziej pomocować niż z kierunkami, bo musi zacząć odskakiwać, a na początku nie chce.
Spróbuj w ten sposób zanim zaczniesz demontaż, u mnie pomogło.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- ateneus
- naciągacz linek
- Posty: 77
- Rejestracja: 29.07.2009, 11:54
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kierunkowskazy
Ja dzisiaj sie przygotowalem (benzynka) i zrobilem to porzadnie. Przeczyscilem wszystko dokladnie - i jest super. Chodzi leciutko i blyskawicznie sie kierunki zalaczaja. Troche posmarowalem, ale doslownie 3 krople na samym mocowaniu "ramienia" przelacznika.
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: kierunkowskazy
baransky pisze: Spróbuj w ten sposób zanim zaczniesz demontaż, u mnie pomogło.
troszke cieplej sie zrobi i ide do garazu bawić sie z przełącznikiem
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości