kierunkowskazy

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
rzeka
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 24.01.2009, 22:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: kierunkowskazy

Post autor: rzeka »

mogę, ale myślę że to nie przerywacz Ci szwankuje. Jeżeli działa lewy kierunek prawidłowo a prawy ze znacznym opóźnieniem to problem jest dalek z przełącznikiem.
Awatar użytkownika
matti21sk
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: kierunkowskazy

Post autor: matti21sk »

Awatar użytkownika
nubes
romeciarz
romeciarz
Posty: 32
Rejestracja: 05.06.2009, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: kierunkowskazy

Post autor: nubes »

nawiązując do tematu, ja również mam prośbę o pomoc w lokalizacji problemu:
z nieznanych mi przyczyn kierunki oraz swiatła awaryjne nie działają.
Sprawdziłęm bezpieczniki, przejścia na kablach oraz umyłem wszystkie wtyczki- problem jest nadal taki sam. Zauważyłem, że nie słychać przerywacza- czy to możliwe żeby nagle wszystko siadło tak bez ostrzeżenia?
Mam trampka z 2004 roku więc myslałem że jeszcze ten problem mnie nie dotyczy :swieczki:

Z góry bede wdzięczny za wszystkie pomysły
Transalp 2004 r.
Awatar użytkownika
matti21sk
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: kierunkowskazy

Post autor: matti21sk »

przerywacz może byc ekektroniczny i wtedy nie będziesz slyszal kliknięc elektromagnesów.
pzdr
Awatar użytkownika
nubes
romeciarz
romeciarz
Posty: 32
Rejestracja: 05.06.2009, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: kierunkowskazy

Post autor: nubes »

można sprawdzić jakoś przerywacz?
Transalp 2004 r.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: kierunkowskazy

Post autor: Jaro-Ino »

Mógłby ktoś powiedzieć w jaki sposób rozebrać przełącznik w TA 600V '92? Na pewno tam tkwi u mnie problem z kierunkami, bo nie zawsze działa mi lewy. Jak z prawego przełącze na lewy to zazwyczaj zadziała, ciężko chodzi sam przełącznik, a jak przerywacz słychać, że szybko cyka i nie pali się kierunek to wystarczy lekko docisnąć przełącznik, tak jakby się chciało go wyłączyć. Ma ktoś może jakieś porady jak to rozebrać, może jakieś zdjęcia?
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: kierunkowskazy

Post autor: Bugi »

Widać ze kierunki (przełączniki) to przypadłość trampków :grin: miałem to samo, raz działa raz nie...popsikałem WD40 i rozruszałem kilka minut i już działa, ale niestety przełącznik świateł drogowych mi się klinuje w pozycji "załączony" i nie chce się wył., trzeba dużej siły użyć, wiec pewnie tez czeka mnie rozbiórka przełączników, chętnie również zobaczę jak to zrobić dobrze, aby czegoś nie popsuć... :grin:
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Awatar użytkownika
PIANEK
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 16.01.2010, 23:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mrągowo

Re: kierunkowskazy

Post autor: PIANEK »

u mnie w xt 600 był tam kondensator. Spróbuj wymienic o ile znajdziesz taki sam kosz około 1zł ;)
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: kierunkowskazy

Post autor: pat13 »

Jaro-Ino pisze:Mógłby ktoś powiedzieć w jaki sposób rozebrać przełącznik w TA 600V '92? Na pewno tam tkwi u mnie problem z kierunkami, bo nie zawsze działa mi lewy. Jak z prawego przełącze na lewy to zazwyczaj zadziała, ciężko chodzi sam przełącznik, a jak przerywacz słychać, że szybko cyka i nie pali się kierunek to wystarczy lekko docisnąć przełącznik, tak jakby się chciało go wyłączyć. Ma ktoś może jakieś porady jak to rozebrać, może jakieś zdjęcia?
Jak zdejmiesz z kierownicy - sam zobaczysz jak rozebrać dalej. Jak chodzi ciężko to masz tam w środku kupę syfu zapewne. :sad: Myjemy benzynką ekstrakcyjną. I niech Ci do głowy nie przyjdzie smarować - ma chodzić na sucho. Niektórzy wprawdzie używają oliwki (byle nie smaru stałego :stop: ) ale to jest idealny klej do kurzu. Z tego co piszesz, może wynikać, że z tym syfem chodziło to ciut za długo i się przytarła plastikowa dźwigienka - wtedy pozostaje alledrogo, ale sam zobaczysz.
Awatar użytkownika
Krzyho
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 563
Rejestracja: 13.11.2008, 18:19
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Siedlce

Re: kierunkowskazy

Post autor: Krzyho »

U mnie kierunki włączają się z opóźnieniem ok 2-3sek. Możliwe że przyczyną jest to że psiukłem jakimś odrdzewiaczem czy smarem do środka , bo gdy jest ciepło to działa normalnie ale gdy temperatura bliżej zera to opóźnienie koszmarne. Trzeba rozebrać i oczyścić.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: kierunkowskazy

Post autor: ostry »

Mój przełącznik kierunkowskazów też nie lubi zimna :lol: , objaw taki sam jak u innych.Najpierw szybko cyka przerywacz , a żarówki święcą dopiero po czasie . Potem ten okres się wydłuża i wydłuża , aż dochodzi do momentu że musisz na skrzyżowaniach pokazywać rękami gdzie chcesz jechać i to mobilizuje ,żeby w końcu przełącznik rozebrać , wyczyścić - pomoże :thumbsup: .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: kierunkowskazy

Post autor: gerard »

Ja znowu jak włączę kierunek (nie pamiętam prawy czy lewy) to załącza mi się dźwięk przypominający stado pękających sprężynek :lol: potem cichnie jakby wyzionęły ducha . . .
Awatar użytkownika
ateneus
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 29.07.2009, 11:54
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: kierunkowskazy

Post autor: ateneus »

Jaro-Ino pisze:Mógłby ktoś powiedzieć w jaki sposób rozebrać przełącznik w TA 600V '92? Na pewno tam tkwi u mnie problem z kierunkami, bo nie zawsze działa mi lewy. Jak z prawego przełącze na lewy to zazwyczaj zadziała, ciężko chodzi sam przełącznik, a jak przerywacz słychać, że szybko cyka i nie pali się kierunek to wystarczy lekko docisnąć przełącznik, tak jakby się chciało go wyłączyć. Ma ktoś może jakieś porady jak to rozebrać, może jakieś zdjęcia?
Bez trudu sie do tego dobierzesz - srubka po srubce. Jak rozdzielisz czesc gorna od dolnej (okalajace kierownice jak szczeki) to nic ci nie wypadnie. Tylko nie rozciagaj na sile z dwoch stron, bo tam z tylu obie czesci sa "spiete" przewodami do gornych wichajstrow (tak przynajmniej w 650-tce jest). Po postu rozszerz to jak "szczeke" z jednej strony i zsun z kierownicy. Potem jak cebulke, kolejne warstwy...

Powiem Ci tak - ja to robilem na spontana, bedac u znajomych na drinku (moze dwoch, gora trzech... :drinking: ). Uteskniony za moto zszedlem do garazu chwiejnym krokiem - szukalem pretekstu by sie poocierac - rozebralem przelacznik, troszke przeczyscilem i skrecilem. Robilem to pierwszy raz, po ciemaku i pod wplywem alko. :sex: Malo romantycznie, ale bez nieoczekiwanych konsekwencji - przelacznik dziala (od razu lepiej chodzi), a i dzieci z tego nie bedzie...

pat13 pisze: I niech Ci do głowy nie przyjdzie smarować - ma chodzić na sucho. Niektórzy wprawdzie używają oliwki (byle nie smaru stałego :stop: ) ale to jest idealny klej do kurzu. Z tego co piszesz, może wynikać, że z tym syfem chodziło to ciut za długo i się przytarła plastikowa dźwigienka - wtedy pozostaje alledrogo, ale sam zobaczysz.
Na sucho? No to ciezko bedzie chyba chodzil...

Jak u siebie troche przeczyscilem "czarny" smar (nie mialem ani beznyny ekstrakcyjnej ani wazeliny technicznej -takowa "masc" ktos zalecal) to od razu zauwazylem poprawe, ale za to ciezko chodzilo...

Bede musial zrobic to porzadnie, mam teraz pewnosc ze to kwestia higieny. Tylko czy naprawde skrecic NA SUCHO?
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: kierunkowskazy

Post autor: ostry »

No może nie do końca na sucho, bo będzie śniedzieć .Jakoś to trzeba od wilgoci odizolować. A w myśl zasady "nie smarujesz - nie jedziesz" spróbuj użyć specjalnych płynów do zabezpieczania instalacji el. Wazelinę techn. odradzam , bo krzepnie w zimniejsze dni .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
ateneus
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 29.07.2009, 11:54
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: kierunkowskazy

Post autor: ateneus »

OK, rozumiem.
Dzieki za podpowiedz - tak tez zrobie. :thumbsup:
Awatar użytkownika
fakir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 20.03.2009, 23:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: kierunkowskazy

Post autor: fakir »

Walczyłem całe lato z kierunkami w mojej 650. Ich zachowanie to czysta shizofrenia,która powoli przenosiła się na mnie, w miarę jak sprawdzałem kolejne kostki w układzie elektrycznym, i po raz kolejny czyściłem przełącznik.Z odsieczą przyszedł post kolegi Rzeka, o białej kostce w przełączniku, którą należało podkleić płatkiem plastiku. Proponuję rozebrać przełącznik i zewrzeć śrubokrętem lewy potem prawy kierunek. To wiele wyjaśni. A przy okazji, mogę odstąpić nowy przerywacz do 650, zakupiony w serwisie hondy za 60% ceny rynkowej.
Awatar użytkownika
pluto
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 24.03.2009, 21:35
Lokalizacja: Mościenica k/Kórnika

Re: kierunkowskazy

Post autor: pluto »

To i ja się dopnę. Właśnie wróciłem z garażu. W trakcie zimowego przeglądu ładowania aku i odpałki okazało się, że kierunkowskazy zapalają się z jakimś 5 sek opóźnieniem. Zakupiłem na alledrogo preparat do czyszczenia styków kontakt coś-tam i jak tylko go odebrałem rozkręciłem przełącznik. W środku było sporo takiego żółtego smaru i kupa syfu do tego przyklejona łącznie z kawałkami jakiejś zasuszonej trawy. Wszystko wybebeszyłem wytarłem do sucha styki spryskałem ww. kontaktem i złożyłem do kupy. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale przy stykach niczego nie smarowałem. Posmarowałem tylko ruchome elementy smarem silikonowym. Wszystko mryga już dobrze.
pluto

===========================
Honda Transalp XL650V 2003 r + Jeep KJ
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: kierunkowskazy

Post autor: Baran »

Bugi pisze:Widać ze kierunki (przełączniki) to przypadłość trampków :grin: miałem to samo, raz działa raz nie...popsikałem WD40 i rozruszałem kilka minut i już działa, ale niestety przełącznik świateł drogowych mi się klinuje w pozycji "załączony" i nie chce się wył., trzeba dużej siły użyć, wiec pewnie tez czeka mnie rozbiórka przełączników, chętnie również zobaczę jak to zrobić dobrze, aby czegoś nie popsuć... :grin:
Miałem to samo ze światłami i również nie działał mi kierunek w prawo. Winny jest przełącznik na kierownicy,
u mnie również pomogło wpsikanie w niedziałające przełączniki WD-40 i rozruszanie mechanizmów.
Od tej pory kierunki i światła działają poprawnie. W przełącznik od świateł też możesz napsikać, trzeba się z nim tylko
nieco bardziej pomocować niż z kierunkami, bo musi zacząć odskakiwać, a na początku nie chce.
Spróbuj w ten sposób zanim zaczniesz demontaż, u mnie pomogło.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
ateneus
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 29.07.2009, 11:54
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: kierunkowskazy

Post autor: ateneus »

Ja dzisiaj sie przygotowalem (benzynka) i zrobilem to porzadnie. Przeczyscilem wszystko dokladnie - i jest super. Chodzi leciutko i blyskawicznie sie kierunki zalaczaja. Troche posmarowalem, ale doslownie 3 krople na samym mocowaniu "ramienia" przelacznika. :thumbsup:
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: kierunkowskazy

Post autor: Bugi »

baransky pisze: Spróbuj w ten sposób zanim zaczniesz demontaż, u mnie pomogło.

troszke cieplej sie zrobi i ide do garazu bawić sie z przełącznikiem :)
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości