regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A ile taka usługa lubi kosztować??
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
- matti21sk
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
JaK wdepniesz do pierwszego lepszego warsztatu to ceny os 150zł sie zaczynaja.
pzdr
pzdr
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Wie ktoś coś może na temat tanich wakuometrów? Kiedyś widziałem chyba na forum Virago takie domowej roboty.. przydałby się taki sprzęt
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
http://allegro.pl/item883540704_wakuome ... akosc.html
tańszych jak dotąd nie widziałem, ale nie twierdzę, że nie ma tańszych
tańszych jak dotąd nie widziałem, ale nie twierdzę, że nie ma tańszych
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 12.01.2010, 10:36
- Lokalizacja: Płock
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Te wakuometry sa wystarczające, trzebadodac jakies zaworki które pozwola przydławic manometr bo tak bedzie ci wskazowka latała po całym waku i go rozwalisz
Nie ma Boga jest motocykl
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 12.01.2010, 10:36
- Lokalizacja: Płock
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jsli chodzi o luzy ja w swoim 600 robilem sam, ustawiłem 0,22 i mi troszke klapie, kolega z YMAHY mowił ze w tramku lepiej ustawic nie na skrajna wartosc to nie klapie. Generalnie ja sie na bluzgałem jeśli chodzi o dostęp do popychaczy cylindra frontowego, teokienka inspekcyjne to masakra
Nie ma Boga jest motocykl
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Ja nie zaślepiałem. Jeden idzie do kranika, dlatego paliwo trzeba podać z butelki bo kranik w baku bez podciśnienia będzie zamknięty.matti21sk pisze:No to pytanku do 650ki.
Do krócców wychodzących z cylindrów przychodzą wężyki. Wypinamy je i podłączamy wężyki do synchronizacji.
Co robimy z wężykami które ierwotnie były podłączone do tych krócców? Na czas synchronizacji zaślepiamy ich wloty, czy pozostawiam je z wolnym przelotem??
Ten wężyk więc jest otwarty z obu stron, dlatego jego zaślepianie lub nie nie ma znaczenia.
Drugi idzie gdzieś w stronę chłodnicy, też coś pewnie otwiera, nie wiem co. Myślę, że zaślepianie, lub nie zaślepianie tych wężyków nie zakłóca pomiaru podciśnienia, więc wszystko jedno. Można zaślepić co by się nie pobrudziły. Bałem się że może przez brak podciśnienia w tym wężyku idącym do chłodnicy będzie się moto mocno grzało, ale nic takiego się nie działo, a bawiłem się z tą regulacją trochę czasu.
Nie znam się i robiłem regulację tylko na podstawie wiedzy zaczerpniętej z tego i innych for (głównie AT).
Acha - w czasie regulacji na podłączonym waku przy odpuszczaniu gazu strzelał w tłumik, a po ponownym wpięciu wężyków na swoje miejsca było normalnie - czyli bez strzałów.
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
http://www.powerchutes.com/manometer.aspkamikazemario pisze:Wie ktoś coś może na temat tanich wakuometrów? Kiedyś widziałem chyba na forum Virago takie domowej roboty.. przydałby się taki sprzęt
http://www.youtube.com/watch?v=0nKaGEMLZjs
http://www.youtube.com/watch?v=nEE508WzNC8
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- sqmir
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 250
- Rejestracja: 20.04.2009, 10:38
- Lokalizacja: piastów pruszków centrum wawy
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
tropas pisze:Ja nie zaślepiałem. Jeden idzie do kranika, dlatego paliwo trzeba podać z butelki bo kranik w baku bez podciśnienia będzie zamknięty.matti21sk pisze:No to pytanku do 650ki.
Do krócców wychodzących z cylindrów przychodzą wężyki. Wypinamy je i podłączamy wężyki do synchronizacji.
Co robimy z wężykami które ierwotnie były podłączone do tych krócców? Na czas synchronizacji zaślepiamy ich wloty, czy pozostawiam je z wolnym przelotem??
Ten wężyk więc jest otwarty z obu stron, dlatego jego zaślepianie lub nie nie ma znaczenia.
Drugi idzie gdzieś w stronę chłodnicy, też coś pewnie otwiera, nie wiem co. Myślę, że zaślepianie, lub nie zaślepianie tych wężyków nie zakłóca pomiaru podciśnienia, więc wszystko jedno. Można zaślepić co by się nie pobrudziły. Bałem się że może przez brak podciśnienia w tym wężyku idącym do chłodnicy będzie się moto mocno grzało, ale nic takiego się nie działo, a bawiłem się z tą regulacją trochę czasu.
Nie znam się i robiłem regulację tylko na podstawie wiedzy zaczerpniętej z tego i innych for (głównie AT).
Acha - w czasie regulacji na podłączonym waku przy odpuszczaniu gazu strzelał w tłumik, a po ponownym wpięciu wężyków na swoje miejsca było normalnie - czyli bez strzałów.
Tylko dodam, że Hayness również nie wspomina nic o zaślepianiu tych przewodów.
XL 1000- |'02| kiedy nie wystarcza siła argumentów - konieczny jest argument siły.
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
te drugie jest od układu dopalania spalin
przymierzam się to wywalić
przymierzam się to wywalić
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Z doświadczenia to tego typu waku są do dupy.....Andrzej77 pisze:http://allegro.pl/item883540704_wakuome ... akosc.html
tańszych jak dotąd nie widziałem, ale nie twierdzę, że nie ma tańszych
Powinny być min. fi 80 z dokładną skalą najlepiej zalane gliceryną i do tego muszą mieć dławiki przepływu przed ( na wężyku) bo inaczej jest takie szaleństwo na odczycie że nic nie wyregulujecie.
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Piękne dzięki Wolo
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 12.01.2010, 10:36
- Lokalizacja: Płock
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Te wakuometry wystarczaja amatorowi w zupelnosci, dlawiki musza byc. Gdybym mial robic to czesto np w serwisie kupilbym inne, ale dla siebie wystarczaja. Drobne roznice w synchronizowaniu przepustnic sa nie wyczuwalne w moim trampku.
Nie ma Boga jest motocykl
- sqmir
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 250
- Rejestracja: 20.04.2009, 10:38
- Lokalizacja: piastów pruszków centrum wawy
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
zamierzam zmajstrować sobie takie waku. i tu pytanie, czy kiedy zamiast wody/gliceryny wleje oleju silnikowego do przewodu, to też będzie strasznie taki układ "rozchwiany"?
bo w którymś opisie jest coś o igłach lekarskich jako dławiki, takich najcieńszych aby je w przewody powtykać(po wcześniejszym przycięciu samej igły tuż przy plastiku).
bo w którymś opisie jest coś o igłach lekarskich jako dławiki, takich najcieńszych aby je w przewody powtykać(po wcześniejszym przycięciu samej igły tuż przy plastiku).
XL 1000- |'02| kiedy nie wystarcza siła argumentów - konieczny jest argument siły.
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Ja wlałem oleju i to chyba najlepsza opcja. Bez żadnych dławików, nic nie drga. Wężyk zwykły paliwowy 2zł/mb w motoryzacyjnym. Ja wziąłem 7m, ale za dużo było, 6 lub nawet 5 powinno wystarczyć.sqmir pisze:zamierzam zmajstrować sobie takie waku. i tu pytanie, czy kiedy zamiast wody/gliceryny wleje oleju silnikowego do przewodu, to też będzie strasznie taki układ "rozchwiany"?
bo w którymś opisie jest coś o igłach lekarskich jako dławiki, takich najcieńszych aby je w przewody powtykać(po wcześniejszym przycięciu samej igły tuż przy plastiku).
Olej najlepiej rzadki jakiś bo za pierwszym podejściem wlałem za gęsty, a może w garażu za zimno było i nie chciał w ogóle zlecieć na dół. Na forum AT jest temat o tym i ja robiłem tak jak tam pisali.
- Dan
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: okolice Gdańska
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Cześć TROPAS. Czy mógłbyś opisać troszkę dokładniej Twój sposób regulacji gaźników. Wiesz, tak łopatologicznie. Z góry dziękuję.
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Wrzuć linka jeśli możesztropas pisze: Na forum AT jest temat o tym i ja robiłem tak jak tam pisali.
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No więc na początek przeczytaj to:
http://faq.africatwin.com.pl/Synchroniz ... nik%C3%B3w
i to:
http://www.africatwin.com.pl/showthread ... hronizacja
Ja wziąłem 7 metrów wężyka o średnicy 6mm i przymocowałem do deski. Wąż oczywiście wyginasz w kształt litery U.
Następnie wlałem oleju tak żeby po opadnięciu na dół miał poziom ok 1m w obu wężykach.
Z moto ściągnąłem bak. Z kranika odchodzą 2 wężyki, do grubszego podłączyłem paliwo z butelki plastikowej (w korku zrobiłem gorącym drutem dziurę, włożyłem jakiś wężyk i stapiając ten plastik który odrywa się od kapsla i kapiąc dookoła wężyka uszczelniłem go (prawie, lekko ciekło, więc butelkę z paliwem trzymał mój tato w odległości od motocykla i owinął jeszcze korek szmatą, żeby nic nie kapało) cieńszy przewód to podciśnienie, jeden z końców wężyka waku podłączyłem w tym miejscu:
drugi w tym:
Moto najpierw rozgrzałem, odłączyłem wężyki widoczne na fotach i na ich miejsce wpiąłem końcówki wężyków mojego Niezwykle Dokładnego i Profesjonalnego Urządzenia Do Samodzielnej Synchronizacji Gaźników
Acha, wężyk który użyłem do stworzenia w/w urządzenia nie nadaje się po podłączenia do gorących końcówek w króćcach, więc trzeba zrobić przejściówkę z czegoś bardziej wytrzymałego na temperaturę, ja znalazłem coś tam w garażu. Gdzieś tam ktoś pisał, że mogą być wężyki od hamulców z auta. Najlepiej to chyba kupić razem z wężykiem w sklepie kawałek lepszego przewodu i jakieś obejmy, ja nie pomyślałem o tym wcześniej a do sklepu daleko więc kombinowałem.
Po podłączeniu ustrojstwa patrzysz czy poziom oleju w wężykach zmienia się. Jak się zmienia, to dla pewności zamieniasz końcówki wężyków miejscami, aby wykluczyć możliwość jakiejś nieszczelności w układzie. Jeśli po zamianie końcówek miejscami dalej poziom się zmienia tak samo to znaczy że trzeba regulować, czyli pokręcić śrubką znajdującą się w dziurze we filtrze powietrza. Nie obejdzie się bez długiego śrubokręta i dobrej lampki bo ciężko inaczej zlokalizować tę śrubę.
Kręcisz bardzo delikatnie, bo już minimalne ruchy śrubokręta powodują zmianę poziomu. Sam nacisk śrubokręta na śrubę też ją powoduje więc trochę zabawy jest, ale wyczujesz sam o co chodzi. Kręcisz aż poziom przestanie się zmieniać i dla pewności zamieniasz znowu miejscami końcówki. Jak jest git to masz synchro zrobione. Gdyby kręcenie śrubką spowodowało zmianę wolnych obrotów to ustawiasz je na właściwym poziomie (1250) i dalej regulujesz. Jak coś pomyliłem to poprawcie mnie.
[Dodam, że po każdej regulacji trzeba trochę poruszyć manetką, aby upewnić się, że przepustnice są ustawione prawidłowo.]
http://faq.africatwin.com.pl/Synchroniz ... nik%C3%B3w
i to:
http://www.africatwin.com.pl/showthread ... hronizacja
Ja wziąłem 7 metrów wężyka o średnicy 6mm i przymocowałem do deski. Wąż oczywiście wyginasz w kształt litery U.
Następnie wlałem oleju tak żeby po opadnięciu na dół miał poziom ok 1m w obu wężykach.
Z moto ściągnąłem bak. Z kranika odchodzą 2 wężyki, do grubszego podłączyłem paliwo z butelki plastikowej (w korku zrobiłem gorącym drutem dziurę, włożyłem jakiś wężyk i stapiając ten plastik który odrywa się od kapsla i kapiąc dookoła wężyka uszczelniłem go (prawie, lekko ciekło, więc butelkę z paliwem trzymał mój tato w odległości od motocykla i owinął jeszcze korek szmatą, żeby nic nie kapało) cieńszy przewód to podciśnienie, jeden z końców wężyka waku podłączyłem w tym miejscu:
drugi w tym:
Moto najpierw rozgrzałem, odłączyłem wężyki widoczne na fotach i na ich miejsce wpiąłem końcówki wężyków mojego Niezwykle Dokładnego i Profesjonalnego Urządzenia Do Samodzielnej Synchronizacji Gaźników
Acha, wężyk który użyłem do stworzenia w/w urządzenia nie nadaje się po podłączenia do gorących końcówek w króćcach, więc trzeba zrobić przejściówkę z czegoś bardziej wytrzymałego na temperaturę, ja znalazłem coś tam w garażu. Gdzieś tam ktoś pisał, że mogą być wężyki od hamulców z auta. Najlepiej to chyba kupić razem z wężykiem w sklepie kawałek lepszego przewodu i jakieś obejmy, ja nie pomyślałem o tym wcześniej a do sklepu daleko więc kombinowałem.
Po podłączeniu ustrojstwa patrzysz czy poziom oleju w wężykach zmienia się. Jak się zmienia, to dla pewności zamieniasz końcówki wężyków miejscami, aby wykluczyć możliwość jakiejś nieszczelności w układzie. Jeśli po zamianie końcówek miejscami dalej poziom się zmienia tak samo to znaczy że trzeba regulować, czyli pokręcić śrubką znajdującą się w dziurze we filtrze powietrza. Nie obejdzie się bez długiego śrubokręta i dobrej lampki bo ciężko inaczej zlokalizować tę śrubę.
Kręcisz bardzo delikatnie, bo już minimalne ruchy śrubokręta powodują zmianę poziomu. Sam nacisk śrubokręta na śrubę też ją powoduje więc trochę zabawy jest, ale wyczujesz sam o co chodzi. Kręcisz aż poziom przestanie się zmieniać i dla pewności zamieniasz znowu miejscami końcówki. Jak jest git to masz synchro zrobione. Gdyby kręcenie śrubką spowodowało zmianę wolnych obrotów to ustawiasz je na właściwym poziomie (1250) i dalej regulujesz. Jak coś pomyliłem to poprawcie mnie.
[Dodam, że po każdej regulacji trzeba trochę poruszyć manetką, aby upewnić się, że przepustnice są ustawione prawidłowo.]
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Tropas, dzięki za poświęcenie. Zdaje się, że ogarniam. Ale zdaję sobie sprawę, że trzeba to zrobić chociaż raz, żeby sie przekonać, że nietrudne. Pozdrowionka!
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
- Dan
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 17.11.2009, 21:56
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: okolice Gdańska
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dzięki wielkie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości