regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
W niektórych przypadkach strzelanie może byc przyczyną uszkodzonej mebrany gażnika lub tez dziurawej po prostu, ale oprócz strzelania powinien tez mieć nierówne obroty czego nie ma przy trampku z wątka. Inna sprawa to zapchane dysze gażnika lub tez nie dobrana odpowiednio mieszanka paliwowo-powietrzna. Hmm wiesz chyba nie umiem Ci pomóc ale napisz do Lapa pd06 moze on by cos wykminił. A poza konkursem to powiem ze mi tez strzela ale nic z tym nie robie, pozdro
"Mieć czy być?" - K.Staszewski
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Ale przy odpuszczeniu gazu zawsze będzie strzelał. Tak ma każdy silnik, tylko w niektórych tego praktycznie nie słuchać. Nie pamiętacie, jak maluch strzelał? Takie przutłumione to były strzały, ale dało się zauważyć Rozchodzi się chyba tylko o to czy nie strzela zbyt dużo... Ale za to jakie wrażenie można zrobić dojeżdzając do skrzyżowaniaJUlO pisze:W niektórych przypadkach strzelanie może byc przyczyną uszkodzonej mebrany gażnika lub tez dziurawej po prostu, ale oprócz strzelania powinien tez mieć nierówne obroty czego nie ma przy trampku z wątka. Inna sprawa to zapchane dysze gażnika lub tez nie dobrana odpowiednio mieszanka paliwowo-powietrzna. Hmm wiesz chyba nie umiem Ci pomóc ale napisz do Lapa pd06 moze on by cos wykminił. A poza konkursem to powiem ze mi tez strzela ale nic z tym nie robie, pozdro
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No dobra ...
Panowie, jeszcze raz synchronizowałem gaźniki i jest lepiej. Winnym okazał się elektroniczny miernik, jak zmieniłem na zegary analogowe i jeszcze raz zsynchronizowalem strzały znikły i jest
Panowie, jeszcze raz synchronizowałem gaźniki i jest lepiej. Winnym okazał się elektroniczny miernik, jak zmieniłem na zegary analogowe i jeszcze raz zsynchronizowalem strzały znikły i jest
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Elektornika nie zawsze jest dobra
A jak jest membran dziurawa to raczej moto pod obciążeniem nie wkręca sie na obroty, tak przynajmniej u mnie było.
A jak jest membran dziurawa to raczej moto pod obciążeniem nie wkręca sie na obroty, tak przynajmniej u mnie było.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
To ja bym nie chciał takiego trampka który nie strzela
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Czy ktoś miał może problem z odkręceniem śruby będącej aluminiową osłoną okienka wału silnika? Prawdopodobnie ktoś wcześniej wspomnianą śrubę mocniej dokręcił i teraz nie mogę jej poluzować - pod naporem klucza śruba zaczyna puchnąć... Czy jest jakiś sprytny sposób na odkręcenie owej śruby?
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Trzepnij pare razy srube w czolo, warsztatowym przyjacielem i sprobuj. Jesli nie pujdzie nacinasz ja pod plaski srubokret i dalej prubujesz, mozesz zamiast srubokreta uzyc czegos takiego http://www.allegro.pl/item586045338_wkr ... cowek.html . Jesli dalej nic to wiertara i sciaganie pokrywy celem czyszczenia/gwintowania.magnus pisze:Czy ktoś miał może problem z odkręceniem śruby będącej aluminiową osłoną okienka wału silnika? Prawdopodobnie ktoś wcześniej wspomnianą śrubę mocniej dokręcił i teraz nie mogę jej poluzować - pod naporem klucza śruba zaczyna puchnąć... Czy jest jakiś sprytny sposób na odkręcenie owej śruby?
"Mieć czy być?" - K.Staszewski
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Moje też za mocno wcześniej przykręcone , przy odkręcaniu obłamało się. Nowe coś koło 40-50 zł.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jakby ktoś z łódzkiego znał temat zaworowy i sprawdzał luz zaworowy u siebie chętnie bym się podłączył
Triumph Tiger 955i
- Maras
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 19.06.2008, 19:35
- Lokalizacja: Świdwin\Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Witam.
Jutro będę próbował sam zsynchronizować gaziniki. Moto przygotowane, vacumetr jest tylko nie mogę namierzyć śruby do synchronizacji. Wie ktoś gdzie się ta cholera znajduje w TA 650?
Pozdro.
Jutro będę próbował sam zsynchronizować gaziniki. Moto przygotowane, vacumetr jest tylko nie mogę namierzyć śruby do synchronizacji. Wie ktoś gdzie się ta cholera znajduje w TA 650?
Pozdro.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Jak zdejmiesz zbiornik to będzisz miał otwór w obudowie filtra powietrza specjalnie do wprowadzenia śrubokręta
Triumph Tiger 955i
- Maras
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 19.06.2008, 19:35
- Lokalizacja: Świdwin\Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dzięki hynas.
Tak tez myślałem i próbowałem tam wkładać śrubokręt ale nie mogę nic namierzyć, ma być płaski czy krzyżak?
Tak tez myślałem i próbowałem tam wkładać śrubokręt ale nie mogę nic namierzyć, ma być płaski czy krzyżak?
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Płaski, długi, końcówka raczej cienka
Triumph Tiger 955i
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Sory, że tak zapytam, ale jaki powinien być luz zaworowy dla transalpa XL600V (1996).
Pytam, bo chcę się upewnić, znalazłem w serwisówce, że 0,1 na ssącch i taki sam na wydechowym, wiem, że późniejsze trampki nają 0,15 i 0,20. Wątpliwość moja pojawiła się, bo zmierzyłem luz jaki jest teraz (przed regulację) i jest ponad 0,15 i stąd moja wątpliwość.
Pytam, bo chcę się upewnić, znalazłem w serwisówce, że 0,1 na ssącch i taki sam na wydechowym, wiem, że późniejsze trampki nają 0,15 i 0,20. Wątpliwość moja pojawiła się, bo zmierzyłem luz jaki jest teraz (przed regulację) i jest ponad 0,15 i stąd moja wątpliwość.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Ale mieszam!
Już wiem:
-0,1 ma mieć XL600V-H, czyli lata 1987 i 1988
-pozostałe: ssące 0,15, wydechowe 0,20 z tolerancją 0,02
innymi słowy, czeka mnie jutro znowu grzebanie
Już wiem:
-0,1 ma mieć XL600V-H, czyli lata 1987 i 1988
-pozostałe: ssące 0,15, wydechowe 0,20 z tolerancją 0,02
innymi słowy, czeka mnie jutro znowu grzebanie
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
wyczytałem na różnych forach, że ludzie kupują najtańsze wakuometry w granicach 20zł za jeden zegar i zakładają jakiś dławik, zawór lub coś w tym stylu na wężyk, żeby wskazówka za mocno nie latała i tym robią synchro. Myślę nad takim rozwiązaniem, bo pewnie takie zegary nie są gorsze niż te w kompletnym wakuometrze za 200zł cztery zegary na allegro. Tylko że w takim kompletnym dodają jeszcze adaptery 180 i 65mm jak tutaj:http://moto.allegro.pl/item800878690_wa ... nikow.html
W Afripedii wyczytałem że: "Wykręcamy śrubę zaslepiającą kanaly podcisnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra."
I tutaj moje pytanie, jaka końcówka musi być do XL650V i skąd ją wziąć?
Sam sobie odpowiem
Końcówek żadnych nie trzeba bo w trampku wychodzą z króćców rurki do których są podpięte wężyki. Z jednej strony idzie wężyk do kranika, a z drugiej w stronę chłodnicy. Wystarczy więc ściągnąć te wężyki i zamiast nich podłączyć waku. Ja zrobiłem sam waku z 6 metrów wężyka i oleju z opisu z forum AT i udało się wyregulować tym gaziory i chyba to dokładniejsze nawet od zegarów, a koszt 12zł
W Afripedii wyczytałem że: "Wykręcamy śrubę zaslepiającą kanaly podcisnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra."
I tutaj moje pytanie, jaka końcówka musi być do XL650V i skąd ją wziąć?
Sam sobie odpowiem
Końcówek żadnych nie trzeba bo w trampku wychodzą z króćców rurki do których są podpięte wężyki. Z jednej strony idzie wężyk do kranika, a z drugiej w stronę chłodnicy. Wystarczy więc ściągnąć te wężyki i zamiast nich podłączyć waku. Ja zrobiłem sam waku z 6 metrów wężyka i oleju z opisu z forum AT i udało się wyregulować tym gaziory i chyba to dokładniejsze nawet od zegarów, a koszt 12zł
- matti21sk
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No to pytanku do 650ki.
Do krócców wychodzących z cylindrów przychodzą wężyki. Wypinamy je i podłączamy wężyki do synchronizacji.
Co robimy z wężykami które ierwotnie były podłączone do tych krócców? Na czas synchronizacji zaślepiamy ich wloty, czy pozostawiam je z wolnym przelotem??
Do krócców wychodzących z cylindrów przychodzą wężyki. Wypinamy je i podłączamy wężyki do synchronizacji.
Co robimy z wężykami które ierwotnie były podłączone do tych krócców? Na czas synchronizacji zaślepiamy ich wloty, czy pozostawiam je z wolnym przelotem??
- yjaro
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 28.10.2008, 19:22
- Lokalizacja: wrocław/września/kraków
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A czy konieczne jest synchro i regulacja zaworów przed każdym sezonem? Czy może regulacje należy wykonać dopiero gdy stwierdzimy jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
podepne sie pod pytanie yjaro.yjaro pisze:A czy konieczne jest synchro i regulacja zaworów przed każdym sezonem? Czy może regulacje należy wykonać dopiero gdy stwierdzimy jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
przy jak duzym falowaniu obrotów, mozna stwierdzić ze należy przeprowadzic synhro gazników? w jakim zakresie "niedopuszczalne" jest falowanie obrotów +/- 50, 100,200 obrotów.???
motocykl daje wolność, kobieta ją zabiera...
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Synchro przeprowadza się co jakąś tam ilośc km ustaloną przez producenta, w razie zauważenia niestabilności pracy silnika oczywiście też, ale dopiero po sprawdzeniu filtra powietrza, szczelności układu itd. Wg mnie jeśli masz na jesień czy wiosne rozebrany motocykl to nie zaszkodzi zrobić synchro co roku. Synchro powinno się robić z założonym airboxem i filtrem(o ile to możliwe). Nieszczelność airboxa praktycznie uniemożliwia prawidłowe wykonanie synchronizacji.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości