regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
JUlO
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 27.07.2008, 22:10
Lokalizacja: Osjakow k. Wielunia

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: JUlO »

W niektórych przypadkach strzelanie może byc przyczyną uszkodzonej mebrany gażnika lub tez dziurawej po prostu, ale oprócz strzelania powinien tez mieć nierówne obroty czego nie ma przy trampku z wątka. Inna sprawa to zapchane dysze gażnika lub tez nie dobrana odpowiednio mieszanka paliwowo-powietrzna. Hmm wiesz chyba nie umiem Ci pomóc ale napisz do Lapa pd06 moze on by cos wykminił. A poza konkursem to powiem ze mi tez strzela ale nic z tym nie robie, pozdro
"Mieć czy być?" - K.Staszewski
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: kamikazemario »

JUlO pisze:W niektórych przypadkach strzelanie może byc przyczyną uszkodzonej mebrany gażnika lub tez dziurawej po prostu, ale oprócz strzelania powinien tez mieć nierówne obroty czego nie ma przy trampku z wątka. Inna sprawa to zapchane dysze gażnika lub tez nie dobrana odpowiednio mieszanka paliwowo-powietrzna. Hmm wiesz chyba nie umiem Ci pomóc ale napisz do Lapa pd06 moze on by cos wykminił. A poza konkursem to powiem ze mi tez strzela ale nic z tym nie robie, pozdro
Ale przy odpuszczeniu gazu zawsze będzie strzelał. Tak ma każdy silnik, tylko w niektórych tego praktycznie nie słuchać. Nie pamiętacie, jak maluch strzelał? Takie przutłumione to były strzały, ale dało się zauważyć :thumbsup: Rozchodzi się chyba tylko o to czy nie strzela zbyt dużo... Ale za to jakie wrażenie można zrobić dojeżdzając do skrzyżowania :lol:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
rzeka
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 24.01.2009, 22:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: rzeka »

No dobra ...
Panowie, jeszcze raz synchronizowałem gaźniki i jest lepiej. Winnym okazał się elektroniczny miernik, jak zmieniłem na zegary analogowe i jeszcze raz zsynchronizowalem strzały znikły i jest :thumbsup:
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Piszczałka »

Elektornika nie zawsze jest dobra :wink:
A jak jest membran dziurawa to raczej moto pod obciążeniem nie wkręca sie na obroty, tak przynajmniej u mnie było.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Thorgal77 »

To ja bym nie chciał takiego trampka który nie strzela :stop: :lol:
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
magnus
Czytacz
Czytacz
Posty: 3
Rejestracja: 20.11.2008, 19:36

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: magnus »

Czy ktoś miał może problem z odkręceniem śruby będącej aluminiową osłoną okienka wału silnika? Prawdopodobnie ktoś wcześniej wspomnianą śrubę mocniej dokręcił i teraz nie mogę jej poluzować :( - pod naporem klucza śruba zaczyna puchnąć... Czy jest jakiś sprytny sposób na odkręcenie owej śruby?
Awatar użytkownika
JUlO
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 27.07.2008, 22:10
Lokalizacja: Osjakow k. Wielunia

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: JUlO »

magnus pisze:Czy ktoś miał może problem z odkręceniem śruby będącej aluminiową osłoną okienka wału silnika? Prawdopodobnie ktoś wcześniej wspomnianą śrubę mocniej dokręcił i teraz nie mogę jej poluzować :( - pod naporem klucza śruba zaczyna puchnąć... Czy jest jakiś sprytny sposób na odkręcenie owej śruby?
Trzepnij pare razy srube w czolo, warsztatowym przyjacielem i sprobuj. Jesli nie pujdzie nacinasz ja pod plaski srubokret i dalej prubujesz, mozesz zamiast srubokreta uzyc czegos takiego http://www.allegro.pl/item586045338_wkr ... cowek.html . Jesli dalej nic to wiertara i sciaganie pokrywy celem czyszczenia/gwintowania.
"Mieć czy być?" - K.Staszewski
B3stia
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1142
Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Leszno

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: B3stia »

Moje też za mocno wcześniej przykręcone , przy odkręcaniu obłamało się. Nowe coś koło 40-50 zł.
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: hynas »

Jakby ktoś z łódzkiego znał temat zaworowy i sprawdzał luz zaworowy u siebie chętnie bym się podłączył :impreza:
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Maras
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 19.06.2008, 19:35
Lokalizacja: Świdwin\Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Maras »

Witam.
Jutro będę próbował sam zsynchronizować gaziniki. Moto przygotowane, vacumetr jest tylko nie mogę namierzyć śruby do synchronizacji. Wie ktoś gdzie się ta cholera znajduje w TA 650?
Pozdro.
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: hynas »

Jak zdejmiesz zbiornik to będzisz miał otwór w obudowie filtra powietrza specjalnie do wprowadzenia śrubokręta
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Maras
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 19.06.2008, 19:35
Lokalizacja: Świdwin\Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Maras »

Dzięki hynas.
Tak tez myślałem i próbowałem tam wkładać śrubokręt ale nie mogę nic namierzyć, ma być płaski czy krzyżak?
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: hynas »

Płaski, długi, końcówka raczej cienka
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
hasiek
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 16.02.2009, 21:44
Lokalizacja: Maków Podh.

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: hasiek »

Sory, że tak zapytam, ale jaki powinien być luz zaworowy dla transalpa XL600V (1996).
Pytam, bo chcę się upewnić, znalazłem w serwisówce, że 0,1 na ssącch i taki sam na wydechowym, wiem, że późniejsze trampki nają 0,15 i 0,20. Wątpliwość moja pojawiła się, bo zmierzyłem luz jaki jest teraz (przed regulację) i jest ponad 0,15 i stąd moja wątpliwość.
Awatar użytkownika
hasiek
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 16.02.2009, 21:44
Lokalizacja: Maków Podh.

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: hasiek »

Ale mieszam! :banghead:
Już wiem:
-0,1 ma mieć XL600V-H, czyli lata 1987 i 1988
-pozostałe: ssące 0,15, wydechowe 0,20 z tolerancją 0,02

innymi słowy, czeka mnie jutro znowu grzebanie :shit:
Awatar użytkownika
tropas
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 192
Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: tropas »

wyczytałem na różnych forach, że ludzie kupują najtańsze wakuometry w granicach 20zł za jeden zegar i zakładają jakiś dławik, zawór lub coś w tym stylu na wężyk, żeby wskazówka za mocno nie latała i tym robią synchro. Myślę nad takim rozwiązaniem, bo pewnie takie zegary nie są gorsze niż te w kompletnym wakuometrze za 200zł cztery zegary na allegro. Tylko że w takim kompletnym dodają jeszcze adaptery 180 i 65mm jak tutaj:http://moto.allegro.pl/item800878690_wa ... nikow.html
W Afripedii wyczytałem że: "Wykręcamy śrubę zaslepiającą kanaly podcisnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra."
I tutaj moje pytanie, jaka końcówka musi być do XL650V i skąd ją wziąć?

Sam sobie odpowiem :smile:
Końcówek żadnych nie trzeba bo w trampku wychodzą z króćców rurki do których są podpięte wężyki. Z jednej strony idzie wężyk do kranika, a z drugiej w stronę chłodnicy. Wystarczy więc ściągnąć te wężyki i zamiast nich podłączyć waku. Ja zrobiłem sam waku z 6 metrów wężyka i oleju z opisu z forum AT i udało się wyregulować tym gaziory i chyba to dokładniejsze nawet od zegarów, a koszt 12zł :grin:
Awatar użytkownika
matti21sk
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: matti21sk »

No to pytanku do 650ki.

Do krócców wychodzących z cylindrów przychodzą wężyki. Wypinamy je i podłączamy wężyki do synchronizacji.
Co robimy z wężykami które ierwotnie były podłączone do tych krócców? Na czas synchronizacji zaślepiamy ich wloty, czy pozostawiam je z wolnym przelotem??
Awatar użytkownika
yjaro
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 28.10.2008, 19:22
Lokalizacja: wrocław/września/kraków

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: yjaro »

A czy konieczne jest synchro i regulacja zaworów przed każdym sezonem? Czy może regulacje należy wykonać dopiero gdy stwierdzimy jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
Awatar użytkownika
wentyl
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 19.02.2009, 12:21
Lokalizacja: PRA

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: wentyl »

yjaro pisze:A czy konieczne jest synchro i regulacja zaworów przed każdym sezonem? Czy może regulacje należy wykonać dopiero gdy stwierdzimy jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
podepne sie pod pytanie yjaro.
przy jak duzym falowaniu obrotów, mozna stwierdzić ze należy przeprowadzic synhro gazników? w jakim zakresie "niedopuszczalne" jest falowanie obrotów +/- 50, 100,200 obrotów.???
motocykl daje wolność, kobieta ją zabiera...
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: kamikazemario »

Synchro przeprowadza się co jakąś tam ilośc km ustaloną przez producenta, w razie zauważenia niestabilności pracy silnika oczywiście też, ale dopiero po sprawdzeniu filtra powietrza, szczelności układu itd. Wg mnie jeśli masz na jesień czy wiosne rozebrany motocykl to nie zaszkodzi zrobić synchro co roku. Synchro powinno się robić z założonym airboxem i filtrem(o ile to możliwe). Nieszczelność airboxa praktycznie uniemożliwia prawidłowe wykonanie synchronizacji.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości