EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Jeżeli uważasz, że to jest bez sensu bo przykładowo jest to nieopłacalne czy też z innych powodów typu zmień motocykl itp. - Proponuje abyś się wstrzymał bo to tylko oznacza, że ten temat nie jest dla Ciebie. Natomiast innym osobom może sprawić ciekawą łamigłówką.
Kochani będę miał do was prośbę o wsparcie!
Ze względu na miejsce zamieszkania na małej wyspie jestem bardzo odizolowany od różnych usług ślusarskich, dostępu do części używanych oraz wsparcia technicznego tu na miejscu. Brakuje mi też doświadczenia i wiedzy w pewnych tematach. Dlatego liczę na wasze wsparcie i korzystną współpracę.
Mianowicie mam chęć zainstalować układ wtryskowy do Starszej Pani czyli HONDA TRANSALP XL650V
viewtopic.php?t=27952
Projekt ma na celu podejście edukacyjno hobbistyczne ale i zarówno praktyczne.
Mam zamiar tak jak zazwyczaj dzielić się własnymi odkryciami i postępami z prac na moim kanale na YT bo ogólnie taka forma prowadzenia relacji jest mi bliska.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... l8IrGNA5e1
Jest to koncepcja na nadchodzący rok 2025.
Mianowicie nie znalazłem jeszcze nigdzie takiego projektu i nie chodzi tu przełożenie całego silnika wraz ze sterownikiem od innego motocykla typu Tansalp XL700V. Gdyż fabryczne sterowniki są zazwyczaj środowiskiem zamkniętym lub wymagają specjalnego oprogramowania i interfejsu co sprawia, że dostęp jest bardzo ograniczony. Fabryczny sterownik również jest trudny do adaptacji jeżeli osprzęt typu AIRBOX lub całkowity układ wydechowy odbiega od zaprogramowanych wewnętrznie map. Gdyż fabryczne sterowniki nie są w stanie samodzielnie się zaadoptować do takich zmian nawet jak układ posiada sondę lambda to korekty są zbyt małe. Więc osobny i niezależny sterownik silnika z otwartym oprogramowaniem w takich projektach jest bardziej odpowiedni.
Chodzi tu o dostosowanie niezbędnych zewnętrznych elementów do silnika XL650V:
-Mówiąc o zewnętrzych elementach mam na myśli adaptację przepustnicy wraz z wtryskami od hondy Transalp XL700V.
-Zewnętrzna pompa paliwa oraz zewnętrzny regulator ciśnienia i filtr paliwa.
-Sterownik na bazie SPEEDUINO NO2C (prosty sterownik z dużą ilością możliwości konfiguracji) https://wiki.speeduino.com/en/wiring/system
-Szerokopasmowa sonda lambda aby układ mógł pracować w zamkniętej pętli (początkowy brak możliwości strojenia na hamowni wymusza pracę układu z kontrolą AFR)
-Czujnik TPS zintegrowany wraz z obudową przepustnicy
-Obudowa filtra powietrza wraz z czujnikiem temperatury powietrza (do opracowania)
-Czujnik płynu chłodzącego (do zaadaptowania)
-Czujnik MAP (zgodny z płytką SPEEDUINO lub fabryczny do XL700V po odpowiedniej kalibracji)
-Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego (fabryczny ale jest do modyfikacji sam impulsator)
-Czujnik wałka rozrządu (obecnie niewiadomo w zależności od konfiguracji sterownika)
itp.
Mówić ogólnie jest bardzo dużo niewiadomych i o ile inne motocykle są uruchamiane na tym sterowniku SPEEDUINO zazwyczaj są to motocykle jedno, dwu lub cztero cylindrowe ale w konfiguracji klasycznej podobnej do klasycznych silników samochodowych. Dla silnika V52 stopnie w TRANSALP 650 trzeba zupełnie inaczej dobrać kąty i to przeliczyć aby wprowadzić dane do sterownika. Podstawowe informacje o silniku znalazłem na tej stronie: https://www.vieuxmotard.fr/xrv650/xrv-s ... index.html
Koncepcja jest prosta gdy już ma się podstawowe dane.
Moim zdaniem najprościej jest zbudować makietę silnika wraz z czujnikami prędkości obrotowej oraz tarczami z podziałką kątową aby przy pomocy efektu stroboskopowego sprawdzić na bierząco wprowadzane dane kąty wtrysku oraz zapłonu. Czasy trwania wtrysku oraz czas ładowania cewki zapłonowej.
Na obecną chwilę należy wyjść, że "Wiem, że nic niewiem".
Pierwszym badanym elementem byłby fabryczny moduł zapłonowy w celu zdjęcia mapy zapłonu w stosunku do prędkości obrotowej wału oraz kąta otwartej przepustnicy TPS. Sama mapa zapłonu mogła by być wtedy przepisana do sterownika SPEEDUINO jako baza neutralna. Pomierzyć kąt wyprzedzenia i czas ładowania cewki zapłonowej.
Pomiar osobny wydajności wtryskiwaczy przy stałym ciśnieniu również jest wymaganym parametrem aby wprowadzić dane do sterownika.
Sprawdzenie czy fabryczny impulsator jest w stanie obsłużyć większą ilość zębów z tak zwanego słoneczka itp.
Ja mam już swoje pomysły i idee które ciągle się delikatnie zmieniają / kształtują.
Na obecną chwilę mam do was pytanie.
Czy znasz już taki projekt i czy możesz dodać odnośniki?
Czy masz już doświadczenie z konfiguracją SPEEDUNIO w praktyce wraz ze strojeniem?
Czy masz doświadczenie z zewnętrznymi pompami paliwa?
Czy masz doświadczenie z regulatorem ciśnienia paliwa?
Czy masz możliwość i chęć obróbki skrawania w celu stworzenia koła impulsowego (tokarka, frezarka, ploter CNC)?
Na sam początek potrzebuję kilka elementów aby stworzyć prostą makietę i rozpocząć pracę nad ściąganiem mapy zapłonowej z fabrycznego modułu zapłonowego.
Może masz zbędne w tej chwili takie części które mógłbyś mi udostępnić:
Słoneczko czyli koło zębate impulsatora od TRANSALP XL650V
Czujnik / impulsator od XL650V
Stary uszkodzony lub zablokowany moduł zapłonowy XL650V w celu rozbiórki i analizy wewnętrznej budowy.
Również interesuje mnie słoneczko czyli koło zębate impulsatora do Transalp XL700V (jest tam różnica ilości zębów)
Stary uszkodzony karter silnika od strony impulsatora tak aby było można z tego zrobić podstawę makiety.
Potrzebuję również informacji precyzyjnych:
Może ktoś ma taki silnik gdzieś obecnie na stole i może to sprawdzić bo ja bym musiał rozkręcać obecnie jeżdżący motocykl aby to sprawdzić.
Takich jak który ząb słoneczka pokrywa się idealnie z czujnikiem wału przy GMP przedniego cylindra oraz tylnego.
Oraz wszelkie inne ciekawe informacje.
Kochani będę miał do was prośbę o wsparcie!
Ze względu na miejsce zamieszkania na małej wyspie jestem bardzo odizolowany od różnych usług ślusarskich, dostępu do części używanych oraz wsparcia technicznego tu na miejscu. Brakuje mi też doświadczenia i wiedzy w pewnych tematach. Dlatego liczę na wasze wsparcie i korzystną współpracę.
Mianowicie mam chęć zainstalować układ wtryskowy do Starszej Pani czyli HONDA TRANSALP XL650V
viewtopic.php?t=27952
Projekt ma na celu podejście edukacyjno hobbistyczne ale i zarówno praktyczne.
Mam zamiar tak jak zazwyczaj dzielić się własnymi odkryciami i postępami z prac na moim kanale na YT bo ogólnie taka forma prowadzenia relacji jest mi bliska.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... l8IrGNA5e1
Jest to koncepcja na nadchodzący rok 2025.
Mianowicie nie znalazłem jeszcze nigdzie takiego projektu i nie chodzi tu przełożenie całego silnika wraz ze sterownikiem od innego motocykla typu Tansalp XL700V. Gdyż fabryczne sterowniki są zazwyczaj środowiskiem zamkniętym lub wymagają specjalnego oprogramowania i interfejsu co sprawia, że dostęp jest bardzo ograniczony. Fabryczny sterownik również jest trudny do adaptacji jeżeli osprzęt typu AIRBOX lub całkowity układ wydechowy odbiega od zaprogramowanych wewnętrznie map. Gdyż fabryczne sterowniki nie są w stanie samodzielnie się zaadoptować do takich zmian nawet jak układ posiada sondę lambda to korekty są zbyt małe. Więc osobny i niezależny sterownik silnika z otwartym oprogramowaniem w takich projektach jest bardziej odpowiedni.
Chodzi tu o dostosowanie niezbędnych zewnętrznych elementów do silnika XL650V:
-Mówiąc o zewnętrzych elementach mam na myśli adaptację przepustnicy wraz z wtryskami od hondy Transalp XL700V.
-Zewnętrzna pompa paliwa oraz zewnętrzny regulator ciśnienia i filtr paliwa.
-Sterownik na bazie SPEEDUINO NO2C (prosty sterownik z dużą ilością możliwości konfiguracji) https://wiki.speeduino.com/en/wiring/system
-Szerokopasmowa sonda lambda aby układ mógł pracować w zamkniętej pętli (początkowy brak możliwości strojenia na hamowni wymusza pracę układu z kontrolą AFR)
-Czujnik TPS zintegrowany wraz z obudową przepustnicy
-Obudowa filtra powietrza wraz z czujnikiem temperatury powietrza (do opracowania)
-Czujnik płynu chłodzącego (do zaadaptowania)
-Czujnik MAP (zgodny z płytką SPEEDUINO lub fabryczny do XL700V po odpowiedniej kalibracji)
-Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego (fabryczny ale jest do modyfikacji sam impulsator)
-Czujnik wałka rozrządu (obecnie niewiadomo w zależności od konfiguracji sterownika)
itp.
Mówić ogólnie jest bardzo dużo niewiadomych i o ile inne motocykle są uruchamiane na tym sterowniku SPEEDUINO zazwyczaj są to motocykle jedno, dwu lub cztero cylindrowe ale w konfiguracji klasycznej podobnej do klasycznych silników samochodowych. Dla silnika V52 stopnie w TRANSALP 650 trzeba zupełnie inaczej dobrać kąty i to przeliczyć aby wprowadzić dane do sterownika. Podstawowe informacje o silniku znalazłem na tej stronie: https://www.vieuxmotard.fr/xrv650/xrv-s ... index.html
Koncepcja jest prosta gdy już ma się podstawowe dane.
Moim zdaniem najprościej jest zbudować makietę silnika wraz z czujnikami prędkości obrotowej oraz tarczami z podziałką kątową aby przy pomocy efektu stroboskopowego sprawdzić na bierząco wprowadzane dane kąty wtrysku oraz zapłonu. Czasy trwania wtrysku oraz czas ładowania cewki zapłonowej.
Na obecną chwilę należy wyjść, że "Wiem, że nic niewiem".
Pierwszym badanym elementem byłby fabryczny moduł zapłonowy w celu zdjęcia mapy zapłonu w stosunku do prędkości obrotowej wału oraz kąta otwartej przepustnicy TPS. Sama mapa zapłonu mogła by być wtedy przepisana do sterownika SPEEDUINO jako baza neutralna. Pomierzyć kąt wyprzedzenia i czas ładowania cewki zapłonowej.
Pomiar osobny wydajności wtryskiwaczy przy stałym ciśnieniu również jest wymaganym parametrem aby wprowadzić dane do sterownika.
Sprawdzenie czy fabryczny impulsator jest w stanie obsłużyć większą ilość zębów z tak zwanego słoneczka itp.
Ja mam już swoje pomysły i idee które ciągle się delikatnie zmieniają / kształtują.
Na obecną chwilę mam do was pytanie.
Czy znasz już taki projekt i czy możesz dodać odnośniki?
Czy masz już doświadczenie z konfiguracją SPEEDUNIO w praktyce wraz ze strojeniem?
Czy masz doświadczenie z zewnętrznymi pompami paliwa?
Czy masz doświadczenie z regulatorem ciśnienia paliwa?
Czy masz możliwość i chęć obróbki skrawania w celu stworzenia koła impulsowego (tokarka, frezarka, ploter CNC)?
Na sam początek potrzebuję kilka elementów aby stworzyć prostą makietę i rozpocząć pracę nad ściąganiem mapy zapłonowej z fabrycznego modułu zapłonowego.
Może masz zbędne w tej chwili takie części które mógłbyś mi udostępnić:
Słoneczko czyli koło zębate impulsatora od TRANSALP XL650V
Czujnik / impulsator od XL650V
Stary uszkodzony lub zablokowany moduł zapłonowy XL650V w celu rozbiórki i analizy wewnętrznej budowy.
Również interesuje mnie słoneczko czyli koło zębate impulsatora do Transalp XL700V (jest tam różnica ilości zębów)
Stary uszkodzony karter silnika od strony impulsatora tak aby było można z tego zrobić podstawę makiety.
Potrzebuję również informacji precyzyjnych:
Może ktoś ma taki silnik gdzieś obecnie na stole i może to sprawdzić bo ja bym musiał rozkręcać obecnie jeżdżący motocykl aby to sprawdzić.
Takich jak który ząb słoneczka pokrywa się idealnie z czujnikiem wału przy GMP przedniego cylindra oraz tylnego.
Oraz wszelkie inne ciekawe informacje.
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Osz kurde, ambitnie. będę obserwował temat.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Pompa zewnętrzne od BMW mają wbudowane zawory powrtne "przetoka" robią za regulator ciśnienia, moim zdaniem nie potrzebnie idziesz w stronę koła fonicznego ja bym brał sterowanie wtrysku z cewek lub moduły zapłonu, 99 % wtrysków jest wysterowana masą, czasy wtrysku wysterowalbym za pomocą czujnika temp powietrza umieszczonego w strudze i lambda i potencjometr otwarcia przepustnicy wszystko spiąć ecumastrem ja utknąłem z projektem brak czasu
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Chwilowo też czuje, że utknąłem czasowo. Zbieram graty i ciagle z pierdołami mam obsunięcia rzędu dwa trzy miesiące.
Czy może ktoś z użytkowników ma na wierzchu wiązkę elektryczna z PD10 ? Potrzebuje dokładny pinout modułu zapłonowego. Ze schematu po kolorach dojdę tylko fizycznie nie posiadam wiązki. W sieci nie znalazłem zdjęcia które było by wystarczająco czytelne. Potrzebuje zdjęcie kostki modułu zapłonowego tak aby było widać jaki kolor przewodu wchodzi na jaki pin modułu. Pytam bo mogę zamówić taka wiązkę i znów stracić bardzo dużo czasu na przesyłki a i tak nie będzie mi później potrzebna.
Czy może ktoś z użytkowników ma na wierzchu wiązkę elektryczna z PD10 ? Potrzebuje dokładny pinout modułu zapłonowego. Ze schematu po kolorach dojdę tylko fizycznie nie posiadam wiązki. W sieci nie znalazłem zdjęcia które było by wystarczająco czytelne. Potrzebuje zdjęcie kostki modułu zapłonowego tak aby było widać jaki kolor przewodu wchodzi na jaki pin modułu. Pytam bo mogę zamówić taka wiązkę i znów stracić bardzo dużo czasu na przesyłki a i tak nie będzie mi później potrzebna.
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Pozwólcie, że będę prowadził swoją video relację bo nie lubię pisać.
Coś się dzieje w temacie. Tylko jak tak jak wszyscy i wszystkie projekty hobbystyczne będzie wymagało to czasu.
Coś się dzieje w temacie. Tylko jak tak jak wszyscy i wszystkie projekty hobbystyczne będzie wymagało to czasu.
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Piękne czasy. Można sobie "stworzyć" swój własny komputer i dowolnie zaprogramować zapłon, kąt i czas wtrysku. 

GO HANT
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Dołączam do obserwacji postępów
Sam mam wciąż plan założenia wtrysku do XRV750, ale nie w rudym roku.
Układy wtryskowe znam bardzo pobieżnie więc sam z chęcią dowiem się czegoś nowego.
Sam mam wciąż plan założenia wtrysku do XRV750, ale nie w rudym roku.
Układy wtryskowe znam bardzo pobieżnie więc sam z chęcią dowiem się czegoś nowego.
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Projekt idzie jak krew z nosa. Brak kreatywnego czasu gdy człowiek ma energię. Wciąż w delegacji a jak wracam na weekend to coś dłubię pomiędzy ogarnianiem domowych zaległości. Temat jest ciekawy i im dalej w las tym więcej drzew. Wciąż zbieram podstawowe dane. Znów czeka mnie modyfikacja makiety bo fabryczne słoneczko od XL650V jest bardzo niewyważone i wszystko wpada w wibracje... Wciąż jakieś nowe wyzwania.
Sporo odpowiedzi kłębi się już w głowie ale fizycznie niema kiedy tego wszystkiego sprawdzić. Więc i informacje będą publikowane w kratkę.
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
To miło i Fajnie

EFI ogólnie jest proste tylko zawsze jest jakieś ALE.
Ja mam trochę spaczenie i podchodzę do tego hobbystycznie od strony elektroniki. Dlatego gorzej będę miał z całą mechaniką.
Zastanawia mnie jeszcze temat całego zasilania paliwa. Od miesięcy sukam kompaktowego rozwiązania. Wciąż zapominam o modyfikacji obudowy filtra powietrza jak również o wspawaniu czujnika tlenu.
Powtarzam sobie, że jak tylko przebrnę z makietą i testami statycznymi z wynikiem zadowalającym to biorę się za rozbieranie motocykla.
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
ARTEK dokładnie tak!
Jednak jak już można coś pozmieniać.... i teraz pytanie co i jak aby przypadkowo nie wysadzić w powietrze silnika.
Działania toczą się w trampkowym tempie

- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
W miarę możliwości prace w toku. Jest ogromny postęp przy makiecie. W zasadzie zrobiłem to co wymyśliłem.
Będę mógł niebawem przystąpić do ściągania charakterystyki / krzywej zapłonu z fabrycznego modułu.
Oczywiście jeszcze do zrobienia lampka stroboskopowa z nastawami itp. Do przygotowania wiązka i niezbędne połączenia pomiędzy modułem aby móc dobrać się danych. Tak i jeszcze ogarnięcie coś w rodzaju czujnika TPS wyskalowanego na 100%.
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Szacun! Nawet jak 10x prościej byłoby zmienić moto na trampka 700 a 3x prościej przeszczepić całe zasilanie z 700 do 650, to twój projekt jest ciekawy od strony inżynierskiej.
Takie trampkowe dłubanie w najlepszym znaczeniu
Będę obserwował
Takie trampkowe dłubanie w najlepszym znaczeniu

Będę obserwował
Trampkarz emeryt.
F800GS ADV
F800GS ADV
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Ja jestem na dystyngowanej drodze i czasem Szymon coś mi podrzuci w postprodukcji.
Jestem pod wrażeniem
To chyba będzie pierwsza 650-ka, której obroty nie falują delikatnie.

Jestem pod wrażeniem

To chyba będzie pierwsza 650-ka, której obroty nie falują delikatnie.

GO HANT
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Dlatego tak bardzo lubię takie projekty
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
Miło dzięki.
Tak dłubanie i przypominanie trochę tego co kiedyś robiłem. Choć faktycznie etap projektu już dawno przerósł moją pracę inżynierską a to nadal jeszcze nie jest koniec. Fajne jest to, że idzie przy tym sporo zrozumienia nawet gdy jest to żmudna praca hobbystyczna.
- Szymon.zim
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Re: EFI - Wtrysk Paliwa do XL650V
W przerwie od ciągłem delegacji chciałem przepalić maszynę i śmignąć gdzieś aby przewietrzyć głowę. Cóż moto nieużywane się obraziło i klops. Wczoraj cały dzień walczyłem w garażu i sukces bo Starsza Pani zapala. jednak dziś znów jest deszczowo i DUP.. z jazdy.
Może wieczorem powalczę nad tym nieszczęsnym wyzwalaniem stroboskopu do makiety bo znów mnie to blokuje.
Niestety ale czasowo nie nadążam za tym co w głowie siedzi a jak tego fizycznie nie sprawdzę i nie zanotuję to zapominam. Zwłaszcza od strony kodu na arduino.
Układ sterujący stroboskopem mierzy obroty RPM, mierzy czas DWELL czyli ładowania / nasycenia cewki zapłonowej i ma mieć regulacje czasu błysku w zależności od średnicy obracającego się talerza itp. Wszystko aby łatwo było można odczytywać podstawowe parametry. Najwięcej pracy jest ze zgromadzeniem podstawowych informacji aby mieć jakiś punkt wyjścia dla ustawienia SPEEDUINO.
Jest przy tym satysfakcjonująca zabawa i sporo przemyśleń.
Może nawet warto będzie zrobić prosty moduł zapłonowy bez IMO / HISS tak aby miał dwie mapy do wyboru programowalne. Dlatego trzeba dobrze odczytać to co fabrycznie jest zaszyte do wglądu. Obecnie męczę moduł zapłonowy od TRANSALP 600 PD10
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości