Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Witam .Mam problem z Transalpem 600 z 89r , motocykl ma drugi juz silnik wstawiony. Otóż motocykl , gdy mu poziom paliwa w baku spadnie do połowy albo poniżej poszarpuje na dwójce lub 1 przy wolne jezdzie , albo tez przygasa na swietlach gdy stoje . podkrecilem obroty wolne na gazniku ale albo sa za wusokie duzo za duzo albo gasnie . Motoykl takze w trasie gaśnie w trakcie jazdy przestaje miec moc i za chwile gasnie . Osratnio zgasl w trasie gdy mialem zatankowany prawie pod korek a ubyło okolo 7l z baku .mechanik motocyklowy powiedzial wyczyscil gaznik i zregenerowal ale nie da sie dobrze wyregulowac bo ktos zdemontowal pompe paliwa i kazał wiecej do baku tankowac aby nic sie nie działo. Moje pytanie brzmi czy ten odel mial pompe paliwa? na zdjeciu , gdy motor jest w lewo odwrocony wida na przy silniku ze cos tam bylo jest blaszka z dwoma otworami... lub ktos wie co moze motocyklowi dolegać? zdjecia ponizej w linkach
https://yourimageshare.com/ib/qplEbaKVt3
https://yourimageshare.com/ib/CxdKQmMaDx
https://yourimageshare.com/ib/kHMSaB7jrc
https://yourimageshare.com/ib/qplEbaKVt3
https://yourimageshare.com/ib/CxdKQmMaDx
https://yourimageshare.com/ib/kHMSaB7jrc
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Żaden Trampek 600, czy 650 nie miał pompy paliwa. Silnik wygląda na 600, ta blaszka z otworami to może być pozostałość po dodatkowym ustrojstwie montowanym w modelach na Szwajcarię. Nie drążyłem tematu, bo nie miałem tego modelu (tzn. Szwajcara). Zastanawia mnie też ten zaślepiony śrubką trójnik na gumowych przewodach - zdecydowanie tak nie powinno być - ktoś coś "potegocił"... Może rozwiń ten tekst:
Powodzenia, ale poszukaj serwisówki i poczytaj, to będzie dobre źródło wiedzy. Gdzieś tu była - poszukaj.
Po jakim przebiegu ? Bo tak to nie wiadomo, o co chodzi...Tomasz_Tramp pisze: ↑06.07.2024, 10:15 (...) Osratnio zgasl w trasie gdy mialem zatankowany prawie pod korek a ubyło okolo 7l z baku (...)
Powodzenia, ale poszukaj serwisówki i poczytaj, to będzie dobre źródło wiedzy. Gdzieś tu była - poszukaj.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Na zdjęciach nie zauważyłem rurki podciśnienia ,która otwiera membranę w kraniku?Bez niej-podciśnienie z cylindra -kranik pozostaje zamknięty.No chyba,że ma jakiś lewy przelot paliwa.A zaślepka na przewodzie paliwowym sugeruje dziwne kombinacje.
Można to łatwo sprawdzić.wystarczy rozpiąć trójnik wężyka paliwowego-jeśli cieknie paliwo to masz problem z kranikiem.Paliwo płynie po odpaleniu silnika.U Ciebie nie ma ww rurki podciśnienia więc nic nie powinno kapać.No chyba,że ktoś wstawił inny kranik i leci grawitacyjnie.Czyli masa w zbiorniku wypycha paliwo a jak ubywa to leci mniej lub wręcz a mało.
Można to łatwo sprawdzić.wystarczy rozpiąć trójnik wężyka paliwowego-jeśli cieknie paliwo to masz problem z kranikiem.Paliwo płynie po odpaleniu silnika.U Ciebie nie ma ww rurki podciśnienia więc nic nie powinno kapać.No chyba,że ktoś wstawił inny kranik i leci grawitacyjnie.Czyli masa w zbiorniku wypycha paliwo a jak ubywa to leci mniej lub wręcz a mało.
Ostatnio zmieniony 06.07.2024, 22:18 przez Paweł 71, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Jak go kupiłem to lekko obroty skakały , jak było mało paliwa w baku na dnie to szarpał , w sensie że jechałem wolno na 2 biegu , a gdy chciałem przyśpieszyć to dusił się i przerywał na chwile po czym wyrywał do przodu . Wiec dałem do mechanika motocyklowego , on wyczyścił gaznniki zregenerował go , wyregulował ale mówił żyby więcej paliwa nalać nie jezdzić z mała ilością w baku bo nie ma pompy . Ale problem po zimie się powiększył w takim sensie że zatankowałem ostatnio na full bak i przejechałem 100km i zaczął mi gasnąć w trasie . jak zgasl to go znowu odpalam i jade ok 1 km i znowu to sami traci moc i gaśnie. Tak to wygląda :(magneto pisze: ↑06.07.2024, 20:29 Żaden Trampek 600, czy 650 nie miał pompy paliwa. Silnik wygląda na 600, ta blaszka z otworami to może być pozostałość po dodatkowym ustrojstwie montowanym w modelach na Szwajcarię. Nie drążyłem tematu, bo nie miałem tego modelu (tzn. Szwajcara). Zastanawia mnie też ten zaślepiony śrubką trójnik na gumowych przewodach - zdecydowanie tak nie powinno być - ktoś coś "potegocił"... Może rozwiń ten tekst:Po jakim przebiegu ? Bo tak to nie wiadomo, o co chodzi...Tomasz_Tramp pisze: ↑06.07.2024, 10:15 (...) Osratnio zgasl w trasie gdy mialem zatankowany prawie pod korek a ubyło okolo 7l z baku (...)
Powodzenia, ale poszukaj serwisówki i poczytaj, to będzie dobre źródło wiedzy. Gdzieś tu była - poszukaj.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Tak coś było kombinowane jakieś łączenie jest przewodów paliwowych. Nie wiem co kto robił. Kranik podoinbo nie działa , wiec jest w pozycji cały czas do góry otwarty.Paweł 71 pisze: ↑06.07.2024, 20:44 Na zdjęciach nie zauważyłem rurki podciśnienia ,która otwiera membranę w kraniku?Bez niej-podciśnienie z cylindra -kranik pozostaje zamknięty.No chyba,że ma jakiś lewy przelot paliwa.A zaślepka na przewodzie paliwowym sugeruje dziwne kombinacje.
Można to łatwo sprawdzić.wystarczy rozpiąć trójnik wężyka paliwowego-jeśli cieknie paliwo to masz problem z kranikiem.Paliwo płynie po odpaleniu silnika.U Ciebie nie ma ww rurki podciśnienia więc nic nie powinno kapać.No chyba,że ktoś wstawił inny kranik i leci grawitacyjnie.Czyli masa w zbiorniku wypycha paliwo a jak ubywa to leci mniej lub wręcz a mało.
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Zmień mechanika bo ten jest mało kumaty.W trampiszonie nie ma pompy paliwa!
Informacja by jeździć z pełnym bakiem to jakaś bzdura wymyślona na poczekaniu.Jeśli podobnie naprawiał gaźniki to życzę powodzenia.Bo pod ten patent zestroił (zsynchronizował)gaźniki przy ich kalibracji
Otwarty kranik -bez podciśnienia nie otwiera membrany przelotu paliwa.
Zacznij od tego.
Co do trójnika to i ja miałem kiedyś koncepcję aby w podobny sposób zamontować grawitacyjny czujnik poziomu paliwa-niewypał.Miało działać na zasadzie kontaktronu i magnesu neodymowego na pływaku ale w trochę innym układzie.Leń zabił pomysł.
Informacja by jeździć z pełnym bakiem to jakaś bzdura wymyślona na poczekaniu.Jeśli podobnie naprawiał gaźniki to życzę powodzenia.Bo pod ten patent zestroił (zsynchronizował)gaźniki przy ich kalibracji

Otwarty kranik -bez podciśnienia nie otwiera membrany przelotu paliwa.
Zacznij od tego.
Co do trójnika to i ja miałem kiedyś koncepcję aby w podobny sposób zamontować grawitacyjny czujnik poziomu paliwa-niewypał.Miało działać na zasadzie kontaktronu i magnesu neodymowego na pływaku ale w trochę innym układzie.Leń zabił pomysł.
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
A może to nieszczelny airbox i lewe powietrze?
Pzdr
Qter
Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka
Pzdr
Qter
Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
zdrobiłem zdjęci. tak to wygląda. Mogę kupić nowy kranik zamiennik , ale jak to potem podłaczyc prawidłowo?Paweł 71 pisze: ↑06.07.2024, 22:25 Zmień mechanika bo ten jest mało kumaty.W trampiszonie nie ma pompy paliwa!
Informacja by jeździć z pełnym bakiem to jakaś bzdura wymyślona na poczekaniu.Jeśli podobnie naprawiał gaźniki to życzę powodzenia.Bo pod ten patent zestroił (zsynchronizował)gaźniki przy ich kalibracji :haha:
Otwarty kranik -bez podciśnienia nie otwiera membrany przelotu paliwa.
Zacznij od tego.
Co do trójnika to i ja miałem kiedyś koncepcję aby w podobny sposób zamontować grawitacyjny czujnik poziomu paliwa-niewypał.Miało działać na zasadzie kontaktronu i magnesu neodymowego na pływaku ale w trochę innym układzie.Leń zabił pomysł.
https://tinypic.host/image/IMG-20240707 ... 266.DADFC9
https://tinypic.host/image/IMG-20240707 ... 130.DADcUB
https://tinypic.host/image/IMG-20240707 ... 715.DADere
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Ewidentnie nie masz połączonego króćca podciśnienia w kraniku.
To ta "rurka" jakby na "dnie" komory membrany kranika - skierowana w lewo.

Jak to wszystko połączyć właściwie, jak paru "fachowców" grzebało ? Zostaje tylko serwisówka, znalezienie której nie powinno być bardzo trudne.
np. zobacz tutaj:
viewtopic.php?t=27197
Ale... to Ty musisz chcieć, bardzo chcieć, jeśli zależy Ci na naprawieniu motocykla i cieszeniu się z jazdy. Chwila wyszukiwania nic nie kosztuje...
I... zmień "mechanika". Powodzenia.
To ta "rurka" jakby na "dnie" komory membrany kranika - skierowana w lewo.
Jak to wszystko połączyć właściwie, jak paru "fachowców" grzebało ? Zostaje tylko serwisówka, znalezienie której nie powinno być bardzo trudne.
np. zobacz tutaj:
viewtopic.php?t=27197
Ale... to Ty musisz chcieć, bardzo chcieć, jeśli zależy Ci na naprawieniu motocykla i cieszeniu się z jazdy. Chwila wyszukiwania nic nie kosztuje...
I... zmień "mechanika". Powodzenia.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Oki. Dziękuję za pomoc i odpowiedzi.magneto pisze: ↑07.07.2024, 17:15 Ewidentnie nie masz połączonego króćca podciśnienia w kraniku.
To ta "rurka" jakby na "dnie" komory membrany kranika - skierowana w lewo.
Jak to wszystko połączyć właściwie, jak paru "fachowców" grzebało ? Zostaje tylko serwisówka, znalezienie której nie powinno być bardzo trudne.
np. zobacz tutaj:
viewtopic.php?t=27197
Ale... to Ty musisz chcieć, bardzo chcieć, jeśli zależy Ci na naprawieniu motocykla i cieszeniu się z jazdy. Chwila wyszukiwania nic nie kosztuje...
I... zmień "mechanika". Powodzenia.
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Z cylindra (tylnego) powinien wystawać kruciec ,do którego podpięta powinna być rurka podciśnienia- na twoich zdjęciach jest tam śrubka.Ta rureczka ma być podpięta do wolnego wlotu kranika:2-link
https://tinypic.host/image/IMG-20240707 ... 130.DADcUB
https://tinypic.host/image/IMG-20240707 ... 130.DADcUB
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Dobra, to i ja się wypowiem z historycznej wiedzy.
Jak mądrzy koledzy wskazali tu idzie o kranik. Kranik jest podciśnieniowy i nawet w pozycji otwartej paliwo nie powinno lecieć. Jak jest pół sprawny to przy dużym ciśnieniu grawitacyjnym pt pełny bak będzie coś tam leciało i efekt będzie taki jak opisujesz.
Przerabiałem temat. Przede wszystkim masz odpięte podciśnienie idące do kranika. Na dziś to jest jedna rurka do podpięcia- od pokrywki kranika do króćca którego brak w tylnym cylindrze i jest zaślepiony śrubka.
To co więcej widzę- jest to wersja szwajcarska albo USA Kalifornia i kiedyś był tu zapewne tzw "charcoal cannister", takie ustrojstwo które zapobiega wydostawaniu się oparów paliwa poza obieg zamknięty.
Demontując to, trzeba było zaślepić tą rurkę u góry gdzie właśnie jest trójnik i...odpiąć podciśnienie (jest tam membrana ktora jest sterowana podobnie jak kranik). Mi to wygląda tak, że ktoś to demontował, odpial podciśnienie także z kranika i wywalił - mysląc zapewne "a po co to w kraniku". No i klops jak w opisie.
Na początek podpiąć podciśnienie do kranika i zobaczyć. Jak nadal nie pomoże to wykręcamy kranik i jest patent na przeróbkę go na grawitacyjny - tak kiedyś zrobiłem jak mi nawaliła w nim membrana a nie miałem zamiennika pod ręką.
I jeszcze jedno.. zmień mechanika
powodzenia!
Jedno co mnie zastanawia - w modelach które znam to ustrojstwo było montowane przy przednim chyba cylindrze. Tu tą blacha to jakaś raczej domowa rzeźba. Może faktycznie było tu jakieś mikuni ale nie zmienia to faktu że trampki 600 i 650 pompy nie miały i przy sprawnym kraniku wszystko działa jak powinno. Pompę podciśnieniowa montowali koledzy przeszczepiajacy do trampka bak z Afryki rd03 lub 04, bo tam było to konieczne z uwagi na bak zachodzacy poniżej linii gaźników. Tu nie ma takiej sytuacji.
Pozdrawiam
Zimny
Jak mądrzy koledzy wskazali tu idzie o kranik. Kranik jest podciśnieniowy i nawet w pozycji otwartej paliwo nie powinno lecieć. Jak jest pół sprawny to przy dużym ciśnieniu grawitacyjnym pt pełny bak będzie coś tam leciało i efekt będzie taki jak opisujesz.
Przerabiałem temat. Przede wszystkim masz odpięte podciśnienie idące do kranika. Na dziś to jest jedna rurka do podpięcia- od pokrywki kranika do króćca którego brak w tylnym cylindrze i jest zaślepiony śrubka.
To co więcej widzę- jest to wersja szwajcarska albo USA Kalifornia i kiedyś był tu zapewne tzw "charcoal cannister", takie ustrojstwo które zapobiega wydostawaniu się oparów paliwa poza obieg zamknięty.
Demontując to, trzeba było zaślepić tą rurkę u góry gdzie właśnie jest trójnik i...odpiąć podciśnienie (jest tam membrana ktora jest sterowana podobnie jak kranik). Mi to wygląda tak, że ktoś to demontował, odpial podciśnienie także z kranika i wywalił - mysląc zapewne "a po co to w kraniku". No i klops jak w opisie.
Na początek podpiąć podciśnienie do kranika i zobaczyć. Jak nadal nie pomoże to wykręcamy kranik i jest patent na przeróbkę go na grawitacyjny - tak kiedyś zrobiłem jak mi nawaliła w nim membrana a nie miałem zamiennika pod ręką.
I jeszcze jedno.. zmień mechanika

Jedno co mnie zastanawia - w modelach które znam to ustrojstwo było montowane przy przednim chyba cylindrze. Tu tą blacha to jakaś raczej domowa rzeźba. Może faktycznie było tu jakieś mikuni ale nie zmienia to faktu że trampki 600 i 650 pompy nie miały i przy sprawnym kraniku wszystko działa jak powinno. Pompę podciśnieniowa montowali koledzy przeszczepiajacy do trampka bak z Afryki rd03 lub 04, bo tam było to konieczne z uwagi na bak zachodzacy poniżej linii gaźników. Tu nie ma takiej sytuacji.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
R1200GS K25 DOHC
R1200GS K25 DOHC
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Qter - wtedy objaw jest inny, dławi się przy gwałtowniejszym odkręceniu manetki. Natomiast paliwo i tam można wyjeździć do końca.
Też przerabiałem taki wątek jakieś... kurde, z 15 lat temu.
Trampkarz emeryt.
R1200GS K25 DOHC
R1200GS K25 DOHC
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje

Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Czyli na początek kupić kawałek przewodu gumowego zbrojonego , podpiąć do wystającego króćca w kraniku (są dwa krućce wystające) ,tego pierwszego co wystaje na samej przykrywce a drugi koniec wężyka do drugiego cylindra ..... ale gdzie sie znajduje ten kruciec zaślepiony śróbką ????? tu na zdjęciu ta śróbka złotawa na cylindrze jest , ale taka sama jest i z drugiej strony cylindra tego , wiec to chyba nie o tą chodzi...zimny pisze: ↑07.07.2024, 21:05 Dobra, to i ja się wypowiem z historycznej wiedzy.
Jak mądrzy koledzy wskazali tu idzie o kranik. Kranik jest podciśnieniowy i nawet w pozycji otwartej paliwo nie powinno lecieć. Jak jest pół sprawny to przy dużym ciśnieniu grawitacyjnym pt pełny bak będzie coś tam leciało i efekt będzie taki jak opisujesz.
Przerabiałem temat. Przede wszystkim masz odpięte podciśnienie idące do kranika. Na dziś to jest jedna rurka do podpięcia- od pokrywki kranika do króćca którego brak w tylnym cylindrze i jest zaślepiony śrubka.
To co więcej widzę- jest to wersja szwajcarska albo USA Kalifornia i kiedyś był tu zapewne tzw "charcoal cannister", takie ustrojstwo które zapobiega wydostawaniu się oparów paliwa poza obieg zamknięty.
Demontując to, trzeba było zaślepić tą rurkę u góry gdzie właśnie jest trójnik i...odpiąć podciśnienie (jest tam membrana ktora jest sterowana podobnie jak kranik). Mi to wygląda tak, że ktoś to demontował, odpial podciśnienie także z kranika i wywalił - mysląc zapewne "a po co to w kraniku". No i klops jak w opisie.
Na początek podpiąć podciśnienie do kranika i zobaczyć. Jak nadal nie pomoże to wykręcamy kranik i jest patent na przeróbkę go na grawitacyjny - tak kiedyś zrobiłem jak mi nawaliła w nim membrana a nie miałem zamiennika pod ręką.
I jeszcze jedno.. zmień mechanikapowodzenia!
Jedno co mnie zastanawia - w modelach które znam to ustrojstwo było montowane przy przednim chyba cylindrze. Tu tą blacha to jakaś raczej domowa rzeźba. Może faktycznie było tu jakieś mikuni ale nie zmienia to faktu że trampki 600 i 650 pompy nie miały i przy sprawnym kraniku wszystko działa jak powinno. Pompę podciśnieniowa montowali koledzy przeszczepiajacy do trampka bak z Afryki rd03 lub 04, bo tam było to konieczne z uwagi na bak zachodzacy poniżej linii gaźników. Tu nie ma takiej sytuacji.
Pozdrawiam
Zimny
https://tinypic.host/image/IMG-20240707 ... 266.DADFC9
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
To jest ta śrubka. Wkręć króciec zamiast niej, na wężyk do kranika, kupowałem kiedyś w aso do synchronizacji, jakieś śmieszne pieniądze.
Z drugiej strony jest taka sama właśnie do synchronizacji gaźników
Z drugiej strony jest taka sama właśnie do synchronizacji gaźników
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Króciec podciśnienia kranika - tak to chyba się nazywa. Napiszę do ASO hondy, może wyślą takie coś. Najbliższe ASO Olsztyn , 75km.
A do czego służy w kraniku ten drugi króciec cyndzel ? ( Bo widzę dwa są jeden od podciśnienia wspomnianego a drugi? ) ?
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Tym dodatkowym króćcem przelewało mi się paliwo jak miałem nieszczelne membrany.Myślę ,że to odpowietrznik przestrzeni między membranami. 
Tu masz brakujący element pod numerem 9
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... 01/1/12319

Tu masz brakujący element pod numerem 9
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... 01/1/12319
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31.05.2022, 20:53
Re: Transalp 600 89r pol baku paliwa i gaśnie , poszarpuje
Dzięki .Paweł 71 pisze: ↑08.07.2024, 18:30 Tym dodatkowym króćcem przelewało mi się paliwo jak miałem nieszczelne membrany.Myślę ,że to odpowietrznik przestrzeni między membranami.
Tu masz brakujący element pod numerem 9
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... 01/1/12319
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości