Honda Transalp XL700V Rally projekt
Honda Transalp XL700V Rally projekt
Cześć!
Zakładam ten temat bo potrzebuję burzy mózgów, a później zamienię wątek w relację z prac. Chyba że mi ten koncept wybijecie z głowy, ale szanse są małe bo jestem zmotywowany i uparty. Przetrząsnąłem to forum i forum AfricaTwin i nie znalazłem tematu "głębszego" motania 700tki. Jeżeli coś mi umknęło i ktoś uskuteczniał taką akcję dajcie proszę znać.
Pacjent: Transalp 700 2013 wersja ABS.
Co zostało zrobione:
Gmole, osłona silnika, podwyższenie Kierownicy, bagażnik SW Motech
Sprężyny progresywne na przód + akcesoryjny amor na tył HyperPro
Decat LeoVince + pucha Dominator GP1
Wysoka szyba Loster, Handbary Acerbis
Plan na zimę to wywalić widelec i wrzucić kompletny przód z kołem 21" od LC4, Husqi TE etc. Wydaje mi się, że najłatwiej będzie wrzucić WP Extreme albo Marzocchi Magnum czyli standardowe widelce. Jeżeli się mylę i jakiś nowszy USD to wg Was lepsze rozwiązanie dajcie znać.
Wiem, że takie widelce ludzie ładują do starych Trampów i Afryk. Widzicie jakieś przeciwwskazania, żeby taką akcję zrobić na 700tce?
Na tyle już mam akcesoryjny amor i najchętniej ograniczyłbym modyfikację do lekkiego liftu i wsadzenia koła 18". Pojawia się pytanie czy skok 300mm z przodu i tak lekko dłubniety tył nie będą się kłócić ze sobą.
Mam dośc ograniczoną wiedzę i możliwości mechaniczne, dlatego instalację ogarną znajomi z Honda Karlik w Poznaniu.
Udało mi sie dotrzeć do ziomka z Czech, który zrobił taką rzeźbę. Lekka bariera językowa i Google Translator pozwoliły mi na razie wyciągnąć od niego, że wymiana widelca to temat lajtowy, a tył da się ogarnąć amorem z LC4 i modyfikacją oryginalnego wahacza. Macie tu fotę jego sprzęta:
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Fot nie widać! A tak szczerze, to jaki masz cel z taką zmotą zawieszeniową? No bo koło 21 to rozumiem.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Zmieniłem ustawienia zdjęc na Google Drive, daj znać czy teraz działają. Jak nie to wkleje w osobnym poście bo nie mogę tu nic edytować.
Na to gdzie i z jaką prędkością ładuję mojego Transalpa w obecnej konfiguracji ma za mały prześwit. Do tego regularnie zamykam zawieszenie i ryję glebę osłoną silnika/stopką centralną. No i estetycznie bardziej pasuje mi wysoki błotnik enduro ;) Reasumując celem jest podniesienie dzielności terenowej + mały estetyczny bonus.
Najłatwiej byłoby kupić T7 i mieć wszystko w pakiecie, ale mam za duży sentyment do Trampka. Ładowanie w niego kasy sprawia mi chorą frajdę.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Widząc ten entuzjazm aż grzech go tłumić .
Napiszę jedynie moje zdanie.
700-tka to jest ślepa uliczka jeśli chodzi o przerabianie jej w off.
Przebrnąłem przed różne mniejesze i większe kombinacje wszystkich Transalpów. Ostatecznie wróciłem do 600-tki i tutaj jest nawięcej pola do popisu i jednocześnie najłatiwej osiągnąć w miarę dobry rezultat .
Jak wymienisz tam koło na 21" to będzie beznadziejnie się prowadzić. Przyzwyczaisz się ale to nie to. Pozycja też słaba. Można kombinować kierownicę, podwyższenia, coś z podnóżkami ale dalej lipa. Jest też ciężka. Silnik błyskawicznie się grzeje . Co prawda wentylator szybko schładza ale w lecie practycznie nie będzie się wyłączał w terenie. Wahacza nie wymienisz , zatem nawet jeśli dzięki skokowi innego amorka coś uzyskasz, to łańcuch będzie darł po ślizgu i go zje. To tak na szybko co mi się przypomniało.
Ale ogólnie chętnie popatrzę co tam wymodzisz .
Napiszę jedynie moje zdanie.
700-tka to jest ślepa uliczka jeśli chodzi o przerabianie jej w off.
Przebrnąłem przed różne mniejesze i większe kombinacje wszystkich Transalpów. Ostatecznie wróciłem do 600-tki i tutaj jest nawięcej pola do popisu i jednocześnie najłatiwej osiągnąć w miarę dobry rezultat .
Jak wymienisz tam koło na 21" to będzie beznadziejnie się prowadzić. Przyzwyczaisz się ale to nie to. Pozycja też słaba. Można kombinować kierownicę, podwyższenia, coś z podnóżkami ale dalej lipa. Jest też ciężka. Silnik błyskawicznie się grzeje . Co prawda wentylator szybko schładza ale w lecie practycznie nie będzie się wyłączał w terenie. Wahacza nie wymienisz , zatem nawet jeśli dzięki skokowi innego amorka coś uzyskasz, to łańcuch będzie darł po ślizgu i go zje. To tak na szybko co mi się przypomniało.
Ale ogólnie chętnie popatrzę co tam wymodzisz .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Hmmm... , no tak. Zboczenia są różne, jedni zbierają znaczki, inni codziennie myją zęby , ale to Twoje to akuratnie jestem w stanie zrozumieć , bo sam tak mam . A zdjęcia widaćBartKos pisze: ↑19.12.2022, 21:53Zmieniłem ustawienia zdjęc na Google Drive, daj znać czy teraz działają. Jak nie to wkleje w osobnym poście bo nie mogę tu nic edytować.
Na to gdzie i z jaką prędkością ładuję mojego Transalpa w obecnej konfiguracji ma za mały prześwit. Do tego regularnie zamykam zawieszenie i ryję glebę osłoną silnika/stopką centralną. No i estetycznie bardziej pasuje mi wysoki błotnik enduro Reasumując celem jest podniesienie dzielności terenowej + mały estetyczny bonus.
Najłatwiej byłoby kupić T7 i mieć wszystko w pakiecie, ale mam za duży sentyment do Trampka. Ładowanie w niego kasy sprawia mi chorą frajdę.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Cześć. Kibicuję Twojemu zapałowi. Kilka lat temu spędziłem sporo czasu na motaniu 600tki. Były dni zwątpienia i radochy. Teraz gdy projekt prawie skończony czuje się spełniony Czy to miało sens... sam sobie odpowiesz po robocie.
Przecierasz nowe szlaki, powodzenia i zdawaj relację.
Przecierasz nowe szlaki, powodzenia i zdawaj relację.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Dzięki Ostry!ostry pisze: ↑21.12.2022, 18:19 Widząc ten entuzjazm aż grzech go tłumić :cool: .
Napiszę jedynie moje zdanie.
700-tka to jest ślepa uliczka jeśli chodzi o przerabianie jej w off.
Przebrnąłem przed różne mniejesze i większe kombinacje wszystkich Transalpów. Ostatecznie wróciłem do 600-tki i tutaj jest nawięcej pola do popisu i jednocześnie najłatiwej osiągnąć w miarę dobry rezultat .
Jak wymienisz tam koło na 21" to będzie beznadziejnie się prowadzić. Przyzwyczaisz się ale to nie to. Pozycja też słaba. Można kombinować kierownicę, podwyższenia, coś z podnóżkami ale dalej lipa. Jest też ciężka. Silnik błyskawicznie się grzeje . Co prawda wentylator szybko schładza ale w lecie practycznie nie będzie się wyłączał w terenie. Wahacza nie wymienisz , zatem nawet jeśli dzięki skokowi innego amorka coś uzyskasz, to łańcuch będzie darł po ślizgu i go zje. To tak na szybko co mi się przypomniało.
Ale ogólnie chętnie popatrzę co tam wymodzisz :smile: .
Solidnie i merytorycznie. Wszystko co wypunktowałeś to tematy, które biorę pod uwagę (poza grzaniem się- męczyłem Trampa w Grecji, Albanii i Chorwacji latem i doszedłem do wniosku, że nie jestem w stanie go zagotować). Co do pozycji- podwyższenie kierownicy, które mam teraz + podnóżki enduro już wiele zmieniły w temacie. Z nowym widelcem pójdzie jeszcze bardziej w górę. Generalnie komfort i kulturę podróżowania chętnie zamienię na lepsze tłumienie i większą kontrolę w terenie. Nawt jeżeli różnica w stosunku do tego co mam teraz będzie niewielka ;)
Przed świętami zamówiłem zestaw do lekkiego liftu tyłu od Wilbersa. Zostaje amortyzator Hyperpro i oryginalny wahacz.
Po nowym roku kupuję WP Extreme. Kolega z Czech podesłał mi specyfikację progresywnych sprężyn, które hulają w jego 700tce.
Będziemy toczyć nową sztycę.
Teraz już nie ma powrotu ;)
grad74 pisze: ↑21.12.2022, 19:40Hmmm... :cool: , no tak. Zboczenia są różne, jedni zbierają znaczki, inni codziennie myją zęby , ale to Twoje to akuratnie jestem w stanie zrozumieć , bo sam tak mam :ok: :lol: . A zdjęcia widać :thumbsup:BartKos pisze: ↑19.12.2022, 21:53Zmieniłem ustawienia zdjęc na Google Drive, daj znać czy teraz działają. Jak nie to wkleje w osobnym poście bo nie mogę tu nic edytować.
Na to gdzie i z jaką prędkością ładuję mojego Transalpa w obecnej konfiguracji ma za mały prześwit. Do tego regularnie zamykam zawieszenie i ryję glebę osłoną silnika/stopką centralną. No i estetycznie bardziej pasuje mi wysoki błotnik enduro ;) Reasumując celem jest podniesienie dzielności terenowej + mały estetyczny bonus.
Najłatwiej byłoby kupić T7 i mieć wszystko w pakiecie, ale mam za duży sentyment do Trampka. Ładowanie w niego kasy sprawia mi chorą frajdę.
ural2 pisze: ↑25.12.2022, 11:54 Cześć. Kibicuję Twojemu zapałowi. Kilka lat temu spędziłem sporo czasu na motaniu 600tki. Były dni zwątpienia i radochy. Teraz gdy projekt prawie skończony czuje się spełniony :thumbsup: Czy to miało sens... sam sobie odpowiesz po robocie.
Przecierasz nowe szlaki, powodzenia i zdawaj relację.
Dzięki Panowie! To motywuje. A motywacji będę potrzebował na każdym etapie tego projektu :D
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Hej, fajny ten Twój trampek i lekkiego życia nie ma, w sumie do tego go honda zrobiła
Powiedz mi warto wrzucać te sprężyny hyperpro na przód, bo nie ukrywam że mocno chodzą mi po głowie. To samo z decatem, daje coś oprócz przeswitu ??
Pozdro
Powiedz mi warto wrzucać te sprężyny hyperpro na przód, bo nie ukrywam że mocno chodzą mi po głowie. To samo z decatem, daje coś oprócz przeswitu ??
Pozdro
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Cześć, dzięki! Zestaw od Hyperpro to jak dotąd najlepsza moja inwestycja w tego sztrucla. W stosunku do oryginalnego setupu różnica ogromna na asfalcie i w terenie. Decata wsadziłem przede wszystkim dla prześwitu i lekkiej redukcji wagi. Ciężko mi obiektywnie stwierdzić czy dał jakis przyrost mocy, bo w tym samym czasie robiliśmy też swap silnika na "świeższy". Generlanie mam wrażenie, że Tramp jest bardziej żwawy i lepiej idzie od dołu.
Mały update: trafiłem na pierwsza ścianę- Wilbers po miesiącu ciszy odesłał mi kasę i wiadomość, że zestaw liftujący tył do 700tki nie jest już dostępny... Opcje low cost typu adapter odpadają bo mam amor od Hyperpro i nic tam nie zmodyfikuję. Gapię się na rysunek kiwaczki w manualu i mój humanistyczny umysł nie może ogarnąć czy odwrócenie jej coś tutaj da...?
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Dzieki za info, faktycznie z tą kiwaczką jest dobra myśl. Gdzieś czytalem ze ja odwracają i moto jest wlasnie wyższe czy niższe… tylko czy to tyczy sie 700ki
Ogólnie ten sam dylemat, inwestoac i zostawić bo mam sentyment czy w koncu zmienić po paru latach
Ogólnie ten sam dylemat, inwestoac i zostawić bo mam sentyment czy w koncu zmienić po paru latach
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Projektu chyba nie będzie? Bo daje sie widziałem że na Olx Trampek szuka nowego wlasciciela?
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 190
- Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wlkp.
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Lepiej a może nawet i niewiele drożej wyjdzie kupić tenere 700 z początku produkcji niż dłubać zmęczonego trampka 700.
Worek kasy do włożenia a sukces ciężki do wypracowania.
Worek kasy do włożenia a sukces ciężki do wypracowania.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
2 razy juz go wrzucałem na olxa i ściągałem. Boksuje się z dwoma scenariuszami- jak sprzedam Trampa do końca lutego to będzie T7. Ale nadal nie jestem przekonany czy chcę sprzedawać, naprawdę zżyłem się z tym klamotem. Jeżeli nie sprzedam drążę projekt dalej, w lekko zminimalizowanej formie- odwracamy kiwaczkę na tyle, wylatują oryginalne lagi i wchodzą te z Transalpa 650 z progresami Hyperpro.
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Brałbym T7. Jakoś 700 nigdy mnie nie przekonywała do tego co oferuje w serii.
Pzdr
Qter
Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka
Pzdr
Qter
Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Obawiam się że ciężko będzie go sprzedać w tej cenie.... potrzebny prawdziwy amator... ale może się mylę....BartKos pisze:2 razy juz go wrzucałem na olxa i ściągałem. Boksuje się z dwoma scenariuszami- jak sprzedam Trampa do końca lutego to będzie T7. Ale nadal nie jestem przekonany czy chcę sprzedawać, naprawdę zżyłem się z tym klamotem. Jeżeli nie sprzedam drążę projekt dalej, w lekko zminimalizowanej formie- odwracamy kiwaczkę na tyle, wylatują oryginalne lagi i wchodzą te z Transalpa 650 z progresami Hyperpro.
W każdym razie by było najlepiej dla Ciebie....
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Trochę to trwało, ale operacja dopięta. Tramp siedzi teraz na widelcu z 650tki ze sprężynami Hyperpro. ABS zlikwidowany.
Z nowym setupem zrobiłem w tym tygodniu >1000 km z Poznania do Żywca odwiedzić Kadafiego.
W terenie ogromna zmiana na plus. Na asfalcie nie zawuażyłem pogorszenia właściwości jezdnych, ani komfortu. 21 cali na kostce
jest głośniejsze, ale za dupą drze się przelotowy Dominator więc i tak nic nie słyszę ;) Motocykl jest zwrotniejszy.
Mam wrażenie, że ten motocykl tak właśnie powinien wychodzić z fabryki.
Swap robiła mi ekipa Honda Karlik w Poznaniu. Mysłeliśmy, że będzie w miarę plug&play. Nie było ;)
Zrobię osobny klip z opisem operacji.
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Brawo!
Najważniejsze że z tego co piszesz to osiągnąłeś zamierzony efekt.
Pzdr
Qter
Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka
Najważniejsze że z tego co piszesz to osiągnąłeś zamierzony efekt.
Pzdr
Qter
Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
https://drive.google.com/file/d/1MqB7fG ... share_link
https://drive.google.com/file/d/1M4TPlK ... share_link
W zeszłym sezonie przejechałem trasę rajdu Illyria Raid. Nawinąłem ponad 7k km z setupem opisanym wyżej i nadal podtrzymuję teorię, że rzeźba była tego warta
Przed kolejnym tripem chcę poprawić prześwit i jeszcze trochę utwardzić przedni zawias.
Prawdopodobnie wjadą emulatory Race Tech, odwrócona kiwaczka, 18 cali na tyle i przydałyby się przedłużki lag.
Tutaj pytanie do Was- czy ktoś ma jakiś sprawdzony kontakt w tym ostatnim temacie? Przetrząsnałem to forum i AT i tematy przedłużek od dawna martwe...
https://drive.google.com/file/d/1M4TPlK ... share_link
W zeszłym sezonie przejechałem trasę rajdu Illyria Raid. Nawinąłem ponad 7k km z setupem opisanym wyżej i nadal podtrzymuję teorię, że rzeźba była tego warta
Przed kolejnym tripem chcę poprawić prześwit i jeszcze trochę utwardzić przedni zawias.
Prawdopodobnie wjadą emulatory Race Tech, odwrócona kiwaczka, 18 cali na tyle i przydałyby się przedłużki lag.
Tutaj pytanie do Was- czy ktoś ma jakiś sprawdzony kontakt w tym ostatnim temacie? Przetrząsnałem to forum i AT i tematy przedłużek od dawna martwe...
Re: Honda Transalp XL700V Rally projekt
Grzegorz Kopera - bywał tu na forum, jak nie to jest często na grupie TA na FB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości