ustawianie składu mieszanki

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Qter »

Pamiętaj że żeby wszystko działało jak należy warto też sprawdzić na początku zawory, zrobić synchro a dopiero potem patrzyć na świece i kręcić składem....

Pzdr

Qter

Wysłano gołębiem pocztowym

Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

Synchronizacja zaworów była robiona jakieś 2 tyś/km temu.Myślę,że prawidłowo...?
W myśl pierwszych zapędów wymieniłem świece no i nic się nie zmieniło. Zauważyłem że kruciec dolotowy(z puszki pod bakiem) do jednego z gaźników był klejony a w obwodzie jest szczelina.Miałem ,na ten czas ,dostępny jakiś klej modelarski i nim objechałem i zalałem nieszczelność-nastąpiła poprawa ale jeszcze popierduje z tłumika.Myślę o ponownej synchronizacji np wypatrzyłem dość tanio wakumetr tzn za 56,03 zł na alli
(https://pl.aliexpress.com/item/10050044 ... 6753%21rec)
z dwoma zegarami i orurkowaniem itd.Nie wiem czy to kupić bo nie podano jakiego rozmiaru są dysze do cylindrów np tu pokazana:https://youtu.be/GB0Qxf2dt5U?t=41 i czy nie pogorszę istniejącego stanu własną ingerencją.Co do ustawienia zaworów to podobnie jak w powyższym-boję się łapki wsadzać ale się rozkręcam.Znaczy rozwijam w temacie mechaniki motocyklowej.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: old1977 »

te wakuometry z chin to dziadostwo nie bierz tego kup glicerynowe np takie https://allegro.pl/oferta/vacuometr-wak ... 06436851,w tych chinolach wskazówka lata jak szalona i trzeba stosować dławiki w glicerynie nic nie trzeba dławić lekko skacze ale spokojnie da się ustawić druga sprawa zanim zaczniesz grzebać w gaźnikach to tak jak kolega wyżej pisał sprawdź zawory bo takie trochę podcieranie dupy szkłem będziesz ustawił kombinował a okaże się że zawory są np.podparte zerknij tu nic trudnego https://www.youtube.com/watch?v=xeZ4M11pl9Y&t=68s
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Qter »

wakumetr mozesz prosto sam zrobic - wystarczy kawalek rurki przezroczystej, kawalek deski, igly i troche oleju - poszukaj w necie - sa gotowe schematy :)

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1525
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Sylwek »

Mniej więcej równe ciśnienie na tłokach, z zamkniętą i otwartą przepustnicą.
Prawidłowy luz zaworów.
Szczelne doloty powietrza do gaźników i gaźników do głowic. Ja delikatnie smaruję, przy montażu, olejem do cwajtaktów, ale może być wszystko.
Wszelkie spękania elastyczne (gumy) dobrze jest kleić również czymś elastycznym, nie bojącym się benzyny. Jeśli jeszcze uchowały się tulejki dystansowe śrub skręcających opaski na króćcach dolotowych, wyjmij i delikatnie bardziej dokręć te śruby. Skamieniałe na amen króćce trzeba wymienić.

Synchro jest ważne, ale nie demonizowałbym, w przypadku TA. To wpływa np. na pyfanie, strzelanie w wydech, schodzenie z obrotów, ale nie kolor świec. Niemniej, trzeba je zrobić, czasem podejść kilka razy.

Jeśli czarna/wyraźnie ciemniejsza jest świeca tylnego cylindra, dokładnie obadaj kranik. Podciąganie paliwa przez przewód podciśnienia, skutecznie popsuje chęć regulacji. Zamienniki zestawu naprawczego kranika ostatnio są słabej jakości i, niestety, potrafią po niedługim czasie znów przepuszczać. Kręć śrubami składu powoli, silnik musi mieć czas na reakcję. Teoria mówi, że trzeba przejechać min. 10 km, by zobaczyć różnice w wyglądzie świecy. Z mojej praktyki: często szybciej, jeśli gaźniki są w miarę szczelne i poprawnie reagują na kręcenie pilotami.
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

Dzięki za cenne informacje.
Powoli układam w głowie harmonogram działań.Zawory ustawiałem jakieś 30lat temu- :thanks: w junaku M 10.Doglądałem filmiki z TA i nie jest to takie straszne.Opaska na gumowym krućcu była luźna-wyjąłem tulejkę i dokręciłem.Klej modelarski zachowuje pewną plastyczność po zaschnięciu ale nie wiem jak reaguje na opary paliwa i temperaturę.Do kranika jeszcze nie zaglądałem no i wychodzi ,że zbyt dynamicznie podszedłem do regulacji mieszanki.Poukładam w głowie ,znajdę czas i miejsce a następnie:do dzieła.

Jak na razie udało mi się zakupić oringi klapek i śruby zaworów.To wg filmiku YT "4wheelerPL" : 45X3MM wydech I 6.17X2,62 ssący .Są zrobione z Vitonu FMP-zapewniono mnie ,że to bardzo dobry materiał ,który jest odporny na temperatury,kontakt z olejami i paliwem.
Koszta to 10 zł z mniejsze i 12 za większe(brałem po 2 sztuki). Do tego silicon do 380 stopni -tak w razie czego.Szczelinomierz listkowy posiadam.Przy okazji rozebrania osłon planuję zrobić synchronizację gaźników-metodą na rurkę-wydaje się prosta ale jeszcze nie odkręciłem śruby, podciśnienia przedniego cylindra i nie wiem jaką trzeba tulejkę .Na stronie "Motogar"(Przyłącze podciśnienia gaźnika Honda XL 600 Transalp CB CBX 750 [OEM: 16221MA6000])cenią sobie 42 zł.
Może jest jakiś zamiennik lub alternatywa?

OK.Mam przygotowaną przejściówkę,a nawet dwie .Jedna to przegwintowany wentyl rowerowy a druga to tulejka ,stosowana jako przedłuźka smarowania kalamitki.Trzecią zepsułem a była najlepsza -to podtoczony wentyl samochodowy(mosiężny)Podjechałem nożem tokarskim za wysoko i końcówka odpadła-jest w nim wiercenie schodkowe(a taki był ładny).
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: magneto »

Paweł 71 pisze: 27.09.2022, 22:58 (...) Przy okazji rozebrania osłon planuję zrobić synchronizację gaźników-metodą na rurkę-wydaje się prosta ale jeszcze nie odkręciłem śruby, podciśnienia przedniego cylindra i nie wiem jaką trzeba tulejkę .Na stronie "Motogar"(Przyłącze podciśnienia gaźnika Honda XL 600 Transalp CB CBX 750 [OEM: 16221MA6000])cenią sobie 42 zł.
Może jest jakiś zamiennik lub alternatywa?
Z tego, co pamiętam, to tam jest zwykły metryczny gwint (bodaj 5 mm). Ja to zrobiłem tak: dobrałem odp. śrubkę mosiężną z niepełnym gwintem, odciąłem część z łbem (tak, żeby część cylindryczna została), od strony wkręcania do króćca dałem oring, podkładkę płaską, nakrętkę. Oczywiście, aby to zadziałało, trzeba wywiercić osiowy (!) otworek w osi tej śrubki (1-1.5-2 mm), żeby ciśnienie miało szansę przedostać się do "przyrządu pomiarowego".
BTW - wtedy bodaj na stronie manometry24.pl (nie jestem już pewien - dawno było...) za niewielkie pieniądze kupiłem 2 wakuometry i sam sobie zrobiłem zestaw. Problem - potrzeba zdławienia impulsów ciśnienia w przewodach od króćców do wakuometrów - inaczej "szaleństwo wskazówek" i nic nie da się sensownie odczytać.

Taki przykład: http://www.manometry24.pl/pl/katalog/Ma ... KFM/111_12 (Trzeba wybrać zakres -1...0 bar )
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: old1977 »

Ogarnij InPost to pożyczę Ci dwa wakuometry glicerynowe zaleta nie trzeba dławić gliceryna ładnie kompensuje skoki wskazówek
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

Dopiero po 15-stym będę miał trochę czasu na roboty garażowe.Jak coś to dam znać na priv.A to efekty wcześniej opisywanej pracy:
https://ibb.co/Xzhjt4W
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

"dokładnie obadaj kranik"
Jestem po oględzinach-rozebrałem ,przejrzałem- wszystko ok.Problem pojawił się po złożeniu.Mianowicie ta mniejsza membrana z zestawu(https://m.sklepmotocyklowy.pl/pl/zdjecia/81000015.jpg) skurczyła się (nieznacznie)po wyjęciu.Kilkukrotnie składałem kranik w całość,zasilałem paliwem i klapa.Po odpaleniu paliwo wyciekało dolnym krućcem.W TA z 99r są 3 wyloty z kranika:podciśnieniowy,zasilający i taki mały odpowietrzający,pomiędzy membranami-to tu lało.Nie było wyjścia, posmarowałem odpowiednim silikonem obrzeża,skleiłem i dopiero to pomogło.
Przed rozebraniem kranika sugeruję zaopatrzyć się w zestaw naprawczy by ustrzec się takich niespodzianek.

No i stało się! Jadąc 140 trasą S-1 moto zgasło i zdechło.
Milion myśli na sekundę :pob: i eureka -kranik na rezerwę. :crossy:
Zauważyłem ,że po zklejeniu jw membrany moto przestał pokichiwać w tłumik.Odczekałem ze 2 godziny do ponownej kontroli-pracuje równo.
Moje problemy zaczęły się po drobnych glebach (nauka wg https://youtu.be/6oh95eTdsNs?t=476)więc obstawiałem wyloty bądź doloty a i wszelkie inne dolegliwości TA/99.
Paweł 71
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 26.06.2021, 00:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Paweł 71 »

Zakupiłem zestaw naprawczy kranika-tak aby na podklejonych membranach nie jeździć.Do mojego TR/99 podchodzi Tourmax FCK-1R.Niestety ale jedna była jajowata a druga powywijała się po kontakcie z paliwem:
https://ibb.co/9Yjhg4h
https://ibb.co/GJJ9v18
Poszły do zwrotu a stare ponownie wkleiłem na silikon.
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: mr bulwa »

Korzystałem z takiego i nie było żadnych problemów z montażem, chyba 3 lata już działa:
ZESTAW NAPRAWCZY FCK-1 HONDA XL600 Transalp 87-00
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 6963357548
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: ustawianie składu mieszanki

Post autor: Gregorius »

old1977 pisze: 25.09.2022, 07:19 a w gaźniku bardzo trudno zamknąć całkowicie dopływ paliwa do cylindrów niby są aircuty które mocno ograniczają dopływ paliwa przy odjęciu gazu ale nie są go wstanie całkowicie zamknąć bo i po co gorzej by później wstawał przy energicznym odwinięciu manety
No nie do końca kolego sympatyczny :smile:
Jak się dogłębnie przyjrzysz gaźnikowi (a czytując twoje posty domyślam się że gaźnik nie jest Ci obcy) to Air Cut nie ogranicza dopływu paliwa wręcz odwrotnie. Jak sama nazwa wskazuje Air Cut (tlumaczenie gogle) (cięcie powietrzem) tak więc Air Cut nie ogranicza dopływu paliwa tylko je wzbogaca. Ogranicza dopływ powietrza przez co w konsekwencji Wzbogaca mieszankę paliwowo powietrzna przy schodzeniu z obr. przez co nie powinno dochodzić do strzałów z wydechu podczas schodzenia z obr. dopóki zawór Air Cut się znowu nie otworzy po spadku podciśnienia.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości