NOWY TRANSALP.
Re: NOWY TRANSALP.
Moim zdaniem jest piękny , sam nie wiem który kolor mi się bardziej podoba .
Trzymam kciuki , żeby to był udany model .
... Odłączany 6 bieg - to byłby dopiero ukłon w stronę miłośników modelu,
którym niewątpliwie jestem
Trzymam kciuki , żeby to był udany model .
... Odłączany 6 bieg - to byłby dopiero ukłon w stronę miłośników modelu,
którym niewątpliwie jestem
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: NOWY TRANSALP.
Przyglądając się ramie trampka nie sposób nie zauważyć, że nie ma on dolnej części. Nie wróży to moim ( i moich rozmówców) zdaniem nic dobrego. Nie ma do czego zamocować gmoli, dolnej płyty chroniącej smok i katalizator.
W NAT widziałem już pseudo gmole mocowane do stelaża lamp przenich. "Zachodnie" gmole trampka 600 też miały punkty mocowania na śrubkę M6 do chłodnic i plastykowej osłony silnika.
W NAT widziałem już pseudo gmole mocowane do stelaża lamp przenich. "Zachodnie" gmole trampka 600 też miały punkty mocowania na śrubkę M6 do chłodnic i plastykowej osłony silnika.
Dominator.
Re: NOWY TRANSALP.
Transalp 750 vs V-strom 800
https://www.youtube.com/watch?v=43tyn0t03Z4
wg. autorów filmu Suzuki tym razem przegoniło Hondę.
Suzuki oferuje aktualnie pod wieloma względami lepszy produkt.
- większy moment obrot., moc silnika dostępna przy niższych obrotach
- pełne markowe zawieszenie Showa, w pełni regulowane (Honda tylko przód, z tyłu no-name, ustawienie tylko napięcia sprężyny),
- większy prześwit i skoki zawieszeń (13-20mm),
- konstrukcja umożliwiająca naprawę ramy,
- większy bak i zasięg (+3,1L/+70km)
- w cenie komplet akcesoriów
W tym porównaniu jedynym większym minusem Suzuki jest wyższa waga (+22kg).
https://www.youtube.com/watch?v=43tyn0t03Z4
wg. autorów filmu Suzuki tym razem przegoniło Hondę.
Suzuki oferuje aktualnie pod wieloma względami lepszy produkt.
- większy moment obrot., moc silnika dostępna przy niższych obrotach
- pełne markowe zawieszenie Showa, w pełni regulowane (Honda tylko przód, z tyłu no-name, ustawienie tylko napięcia sprężyny),
- większy prześwit i skoki zawieszeń (13-20mm),
- konstrukcja umożliwiająca naprawę ramy,
- większy bak i zasięg (+3,1L/+70km)
- w cenie komplet akcesoriów
W tym porównaniu jedynym większym minusem Suzuki jest wyższa waga (+22kg).
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 08:46 przez tdm900, łącznie zmieniany 7 razy.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: NOWY TRANSALP.
Ale tez ponad 20 kg wiecejtdm900 pisze: ↑12.11.2022, 13:55 Transalp 750 vs V-strom 800
https://www.youtube.com/watch?v=43tyn0t03Z4
wg. autorów filmu Suzuki tym razem przegoniło Hondę.
Ich zdaniem V-strom oferuje aktualnie pod wieloma względami lepszy produkt.
- mocniejszy silnik (max moc prz niższych obrotach)
- regulowane zawieszenie,
- większy prześwit i skoki zawieszeń,
- konstrukcja umożliwiająca naprawę ramy,
- większy zasięg,
- bogatsze wyposażenie.
W tym porównaniu jedynym większym minusem V-stoma na jaki wskazano jest wyższa waga.
Mocniejszy silnik to pojecie wzgledne - 8KM roznicy na korzysc Hondy
To bedzie trudny wybor. Honda tez moze byc tansza. Z 2 strony Zawieszenie w Hondzie bedzie mozna zmodyfikowac
T700 tez ma tylna sekcje ramy na stale zespawana i nikt nie placze. Schodzi jak swierze buleczki.
Nie bierzesz pod uwage ze Honda bedzie bardzo fajny motocyklem do turytyki asfaltowej na poczatek przygody. Da rade w 2 osoby pojechac. Wszystkie systemy, elektroniczne in plus.
Co do zasiegu - nie do konca. Zasieg podobny bedzie bo Honda deklaruje male spalanie. Beda testy to bedzie wiadomo wiecej.
Fakt Suzuki bardzo poprawilo Vstroma i to jest duzy plus dla nich.
Po przyjrzeniu sie wyposazeniu nie uwazam ze Suzuki ma bogatsze wyposazenie. Raczej odwrotnie
Nowemu Vsdtromowi cenowo i gabarytom blizej do AT2 i GS niz do Teampka.
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 13:01 przez MADRAFi, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: NOWY TRANSALP.
coś chyba pomyliłeś, i to w kilku miejscach....
Moment obrotowy jest na korzyść Suzuki i to osiągany przy niższych obrotach silnika 78Nm/6800rpm vs 75Nm/7250rpm. Silnik Transalpa jest zestrojony wyraźnie bardziej "szlifierkowo", co w sumie jest wadą nie zaletą.
Dodatkowo Suzuki ma jakieś dodatkowe części w silniku wyrównujące wibracje, co ma wpływać na jego gładszą pracę. M.in. dlatego ich silnik jest większy i cięższy.
Suzuki ma +3.1L większy bak co zwiększa jego zasięg o 70km
Waga - różnica 22kg jest wynikiem dołożenia do silnika systemu wyrównującego drgania, fabrycznej metalowej osłony pod silnikiem, handbarów, +3L więcej paliwa w baku. Jakby to wszystko odjąć to mogłoby się okazać, że oba ważyłyby podobnie.
Wydech - w Suzuki wylot jest ze 25cm wyżej, w Hondzie jest na poziomie zwykłego motocykla szosowego, poniżej krawędzi felgi. Przy dociążonym motocyklu wylot będzie gdzieś w okolicy osi koła, ewentualne przejazdy nawet przez płytki strumień moga być ryzykowne.
Gabaryty - praktycznie identyczne, różnice sprowadzają się do kilku mm a główna różnica to szersza o 14cm kierownica Suzuki. Wymiary: Honda 2325/1450/838 mm a Suzuki 2345/1310/975, rozstaw osi obu 1570/1560, siedzenie w obu 850/855mm.
Cena obu też podobna, Suzuki od dawna cennikowo podaje trochę wyższe wartości niż realna kwota którą potem płacisz w salonie (regularnie są różne obniżki), Honda jest sprzedawana jako golas, więc i tak trzeba wydać więcej żeby ją wyposażyć w podstawowe akcesoria. Finalnie mocno prawdopodobne że oba będa do nabycia za kwotę zbliżoną do Tenere700 z którą konkurują.
Znalazłem jeszcze jedno porównanie V-strom 800 vs Transalp 750
https://www.youtube.com/watch?v=msFHSSpTJ-k
w ocenie autora to zestawienie ponownie wygrywa..... Suzuki.
Niezależnie od wszystkiego myślę, że oba modele mocno zagrożą pozycji bmw850gs i Triumph900, oferują podobną użyteczność i wyższą niezawodność za niższą cenę.
Teoretyczna różnica w KM to 7 a nie 20 i to tylko pod warunkiem ekstremalnie wysokich obrotów silnika Hondy 9500rpm. Tego typu moto chyba nikt nie zarzyna jak ścigacza, więc ta różnica pozostanie raczej tylko na papierze. Suzuki też miałoby więcej KM gdyby ich silnik osiągał aż tak wysokie obroty, to są silniki praktycznie tej samej pojemności i konstrukcji (755cm vs 776cm).
Moment obrotowy jest na korzyść Suzuki i to osiągany przy niższych obrotach silnika 78Nm/6800rpm vs 75Nm/7250rpm. Silnik Transalpa jest zestrojony wyraźnie bardziej "szlifierkowo", co w sumie jest wadą nie zaletą.
Dodatkowo Suzuki ma jakieś dodatkowe części w silniku wyrównujące wibracje, co ma wpływać na jego gładszą pracę. M.in. dlatego ich silnik jest większy i cięższy.
Zawieszenie - no niby można wymienić, w każdym można, ale nie po to się kupuje moto za 50 tys. by w nim wymieniać zawieszenie. A nawet jakby wymienić to i tak dalej nie będzie regulacji. Zresztą to kolejny, niemały koszt. 99% użytkowników będzie używać zestawu fabrycznego.
ale spalanie jest identyczne. Honda deklaruje 4.35 a Suzuki 4.40
Suzuki ma +3.1L większy bak co zwiększa jego zasięg o 70km
Suzuki ma seryjne akcesoria: Quickshifter, metalową osłonę silnika, wszystkie lampy LED, regulację szyby i handbary. Honda seryjnie ma...NIC (wszystko za dopłatą).
Waga - różnica 22kg jest wynikiem dołożenia do silnika systemu wyrównującego drgania, fabrycznej metalowej osłony pod silnikiem, handbarów, +3L więcej paliwa w baku. Jakby to wszystko odjąć to mogłoby się okazać, że oba ważyłyby podobnie.
Wydech - w Suzuki wylot jest ze 25cm wyżej, w Hondzie jest na poziomie zwykłego motocykla szosowego, poniżej krawędzi felgi. Przy dociążonym motocyklu wylot będzie gdzieś w okolicy osi koła, ewentualne przejazdy nawet przez płytki strumień moga być ryzykowne.
Gabaryty - praktycznie identyczne, różnice sprowadzają się do kilku mm a główna różnica to szersza o 14cm kierownica Suzuki. Wymiary: Honda 2325/1450/838 mm a Suzuki 2345/1310/975, rozstaw osi obu 1570/1560, siedzenie w obu 850/855mm.
Cena obu też podobna, Suzuki od dawna cennikowo podaje trochę wyższe wartości niż realna kwota którą potem płacisz w salonie (regularnie są różne obniżki), Honda jest sprzedawana jako golas, więc i tak trzeba wydać więcej żeby ją wyposażyć w podstawowe akcesoria. Finalnie mocno prawdopodobne że oba będa do nabycia za kwotę zbliżoną do Tenere700 z którą konkurują.
Znalazłem jeszcze jedno porównanie V-strom 800 vs Transalp 750
https://www.youtube.com/watch?v=msFHSSpTJ-k
w ocenie autora to zestawienie ponownie wygrywa..... Suzuki.
Niezależnie od wszystkiego myślę, że oba modele mocno zagrożą pozycji bmw850gs i Triumph900, oferują podobną użyteczność i wyższą niezawodność za niższą cenę.
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 08:46 przez tdm900, łącznie zmieniany 2 razy.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: NOWY TRANSALP.
Masz racje z silnikiem. Zobaczymy jak to bedzie w praktycze jakie odczucia beda.
co do wyposazenia To po 1 suzuki 800 DE jest dodatkowym modelem/ wyposazeniem. Tak samo jak jest golas Tenere 700 vs Tenere 700 Rally Edition.
Tak wiem ze to calkiem nowa konstrukcja. Ale on tez ma golasowe wyposazenie oraz dodatki
Tak samo bedzie z Transalpem. wersja gola bez niczego vs Transalp Rally ktory ma to wyposazenie. Co prawdopodobne gmole + plyta nie jest uwzgledniona w tych 208 kg
Zobaczymy jaka bedzie cena finalna bo to rozstrzygnie wszystko.
Suzuki w wersji standard 54900 PLN
Transalp na dzisiejszy kurs 48700 PLN (10400 EUR)
Tenere 700 golas 50 000 PLN
BMW 850 GS golas 54700 PLN
Triumph Tiger 900 Rally 65500 PLN
Szczegolnie ze idzie recesja.
co do wyposazenia To po 1 suzuki 800 DE jest dodatkowym modelem/ wyposazeniem. Tak samo jak jest golas Tenere 700 vs Tenere 700 Rally Edition.
Tak wiem ze to calkiem nowa konstrukcja. Ale on tez ma golasowe wyposazenie oraz dodatki
Tak samo bedzie z Transalpem. wersja gola bez niczego vs Transalp Rally ktory ma to wyposazenie. Co prawdopodobne gmole + plyta nie jest uwzgledniona w tych 208 kg
Zobaczymy jaka bedzie cena finalna bo to rozstrzygnie wszystko.
Suzuki w wersji standard 54900 PLN
Transalp na dzisiejszy kurs 48700 PLN (10400 EUR)
Tenere 700 golas 50 000 PLN
BMW 850 GS golas 54700 PLN
Triumph Tiger 900 Rally 65500 PLN
Zdecydowanie. Cena nowego GS 850 to kosmos teraz bedzie.Niezależnie od wszystkiego myślę, że oba modele mocno zagrożą pozycji bmw850gs i Triumph900, oferują podobną użyteczność i wyższą niezawodność za niższą cenę.
Szczegolnie ze idzie recesja.
Re: NOWY TRANSALP.
Zapomniałeś o TUAREG 660 54900PLN - 3300rabatu jest do końca roku 51600 a możliwości dużo większe od trampka i pewnie w roku 2023 będzie wyprzedaż rocznika
Kawasaki Versys 650 można już dostać od 45500 spokojnie można podpiąć pod trampka podobne możliwości
moim zdaniem inżynierowie hondy a może raczej księgowi nie popisali się i poszli mocno na skróty z nowym trampkiem mocno z unifikowana produkcja ogranicza mocno koszty ale i też walory użytkowe sprzętu moim
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Re: NOWY TRANSALP.
jeszcze bmw750gs - 44500pln,
Modelom znanych marek coraz mocniej depta po piętach również chińska konkurencja, owszem technicznie są z tyłu, ale z każdym rokiem coraz mniej, wizualnie już dorównali, no i dużo niższe ceny.
Benelli TRK502x - 29.990
Loncin Voge 500ds - 27800, z kuframi alu 31000.
Loncin 650Dsx - 36500, z kuframi 38900 https://voge.pl/aktualnosci/pan-slawek- ... x-w-polsce
i jeszcze dwa większe modele, które są w trakcie certyfikacji na rynek EU Pierwszy model jest produkcji koncernu Loncin, który wytwarza komponenty do motocykli bmw (przypuszczam że Niemcy utrudniają jak mogą uzyskanie chińskim koncernom tych certyfikatów, wejście mniejszych modeli tej marki na europejskie rynki już obecnie zmniejszyło zyski np. bmw).
Loncin Voge 900DS - ok.40tys. (dokładna cena jeszcze nieustalona)
https://motogen.pl/voge-900ds-2023-bard ... ostepnosc/
Benelli trk800 - ok. 40 tys. (dokładna cena jeszcze nieustalona)
https://motovoyager.net/nowosci/benelli ... czne-opis/
Ostatnio zmieniony 13.11.2022, 22:03 przez tdm900, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 133
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: NOWY TRANSALP.
Z jakich źródeł jest podana cena bo nie mogę nigdzie znaleźć na stronach oferty?
Czy to są tylko założenia?
Czy to są tylko założenia?
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: NOWY TRANSALP.
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-tra ... F59vr.html
Orientacyjna cena za białego golasa to 49.600 zł.
Mnie śmiech ogarnia, jak widzę osłonę silnika mocowaną z przodu do kolanek wydechowych.
Ciekawym do czego z przodu jest mocowany górny gmol
Wizualnie motor jest strzałem w 10-kę, ale użytkowo nadaje się tylko na asfalt i ew. szuter.
Ja odpadam, bo nawet trampkiem zdarzało mi się osłoną silnika zahaczyć o krawężnik.
Orientacyjna cena za białego golasa to 49.600 zł.
Mnie śmiech ogarnia, jak widzę osłonę silnika mocowaną z przodu do kolanek wydechowych.
Ciekawym do czego z przodu jest mocowany górny gmol
Wizualnie motor jest strzałem w 10-kę, ale użytkowo nadaje się tylko na asfalt i ew. szuter.
Ja odpadam, bo nawet trampkiem zdarzało mi się osłoną silnika zahaczyć o krawężnik.
Dominator.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: NOWY TRANSALP.
Na filmie z EICMA jeden z odwiedzajacych dostal takie info. Zdaje sie wloch. Mozliwe ze rozne rynki beda mialy rozne ceny i rozne wyposazenie.Szymon.zim pisze: ↑13.11.2022, 19:55 Z jakich źródeł jest podana cena bo nie mogę nigdzie znaleźć na stronach oferty?
Czy to są tylko założenia?
Z tego co widzialem to gmole sa mocowane do silnika oraz ramy.Mnie śmiech ogarnia, jak widzę osłonę silnika mocowaną z przodu do kolanek wydechowych.
Re: NOWY TRANSALP.
lista dopłat za akcesoria do golasa
nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ???
kufry plastik 7tys.
quickshifter 3,5 tys
halogenki 2 tys
gmole 1,8 tys.
grzane manetki 1,2 tys.
osłona silnika i centralna podstawka po ok. 1 tys.
motocykl w stanie przedstawionym na zdjęciu kosztowałby ......70tys. zł
nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ???
kufry plastik 7tys.
quickshifter 3,5 tys
halogenki 2 tys
gmole 1,8 tys.
grzane manetki 1,2 tys.
osłona silnika i centralna podstawka po ok. 1 tys.
motocykl w stanie przedstawionym na zdjęciu kosztowałby ......70tys. zł
Ostatnio zmieniony 17.11.2022, 20:32 przez tdm900, łącznie zmieniany 2 razy.
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: NOWY TRANSALP.
Takie sa ceny gadzetów w ASO u wszystkich marek
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: NOWY TRANSALP.
a jak z kołami . Są bezdętkowe?
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: NOWY TRANSALP.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Re: NOWY TRANSALP.
W okolicy 2005 roku kupiłem w niewielkim odstępie czasu dwa aparaty Nikona: D2X i D2h, każdy mniej więcej 4000 ówczesnych USD. Wyobraźcie sobie, że w żadnym nie było w zestawie obiektywów! Tylko bateria, ładowarka i jakieś papierki! Skandal! A wy marudzicie, że do jeżdżącego motocykla chętni mogą dokupić akcesoria… Też mi problem
Oba aparaty mam do dzisiaj, z obu korzystam, oba niezawodne mimo zjechania dziesiątek tysięcy kilometrów. Nigdy potem nie kupiłem nic technologicznie nowszego. Trzymam kciuki za podobną jakość nowego trampka, chociaż księgowi na pewno maczali w tym palce… może być różnie, niestety. Chętni kupią i za sezon lub kilka powiedzą nam czy było warto. Ja mam swojego Najpiękniejszego Trampiszona i nie widzę powodów do zmian
od 2012:Junak 123 w ciągłym, bezawaryjnym użyciu, od 2019:Honda XL600V też na razie bez awarii :)
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: NOWY TRANSALP.
teraz to w telefonach IPhone nawet ładowarki brak w zestawie
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: NOWY TRANSALP.
To jest raczej pazerność kasy producentów. Dlatego wszystko za dopłatą...
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Siara00
- naciągacz linek
- Posty: 58
- Rejestracja: 27.07.2020, 22:33
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Legnica
Re: NOWY TRANSALP.
Africa Twin podstawa 67 tysięcy, a Adventure Sports dowalona we wszystko co się da blisko 120tdm900 pisze: ↑17.11.2022, 10:30 lista dopłat za akcesoria do golasa
nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ???
kufry plastik 7tys.
quickshifter 3,5 tys
halogenki 2 tys
gmole 1,8 tys.
grzane manetki 1,2 tys.
osłona silnika i centralna podstawka po ok. 1 tys.
motocykl w stanie przedstawionym na zdjęciu kosztowałby ......70tys. zł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości