Przelot, prawda i mity

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
gumpinoga
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 08.05.2018, 16:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Przelot, prawda i mity

Post autor: gumpinoga »

szukam szukam i mało co sie dowiedziałem,a mianowicie chodzi mi o taką kwestię ,czy po założeniu przelotu moze nastąpić zwiększone zużycie oleju ?
czy trzeba wymieniać dysze na większe ?
czy wymaga to ponownej regulacji gażników ?
cząstkowe informacje gdzieś znalazłem ale może jest ktoś kompetentny i powie mi czy to to napisałem jest prawdą czy nie ?
dzięki z góry za odpowiedzi
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: Artek »

Huzara zakładałem w dwóch różnych moto. Dysz nie wymieniałem.
Dominator.
gumpinoga
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 08.05.2018, 16:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: gumpinoga »

Artek pisze:Huzara zakładałem w dwóch różnych moto. Dysz nie wymieniałem.
a po tej zmianie odczułeś różnicę w spalaniu np ?
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: Artek »

Takich badań nie robiłem.
Pamiętaj, że gaźniki się czyści, reguluje co jakiś czas. Jest to normalna czynność obsługowa.
Nie odnotowałem zwiększonego poboru oleju w obu moto po zmianie wydechu.
ALE w swoim moto (silnik tramp 700) po założeniu przelotu odczuwam lekki brak dołu (do 2200rpm) i chyba brak góry (powyżej 7000 rpm).
Dominator.
gumpinoga
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 08.05.2018, 16:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: gumpinoga »

Artek pisze:Takich badań nie robiłem.
Pamiętaj, że gaźniki się czyści, reguluje co jakiś czas. Jest to normalna czynność obsługowa.
Nie odnotowałem zwiększonego poboru oleju w obu moto po zmianie wydechu.
ALE w swoim moto (silnik tramp 700) po założeniu przelotu odczuwam lekki brak dołu (do 2200rpm) i chyba brak góry (powyżej 7000 rpm).
zgadza się,gażniki czyszczę co roku przed sezonem,regulacje również (Africa Twin RD04 ) ,tylko kiedyś dzieś natknąłem sie na temat przelotów i kotś chyba wspominał że mu silnik zaczął brać wiecej oleju po zmianie komina, nie bardzo wiem jaki to ma związek jedno z drugim dlatego pytam
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: Artek »

Nowy przelot-pięknie ryczący może prowadzić do odkręcania prawego nadgarstaka co skutkuje większym spalaniem i braniem oleju. :cool:
Dominator.
gumpinoga
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 08.05.2018, 16:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: gumpinoga »

Artek pisze:Nowy przelot-pięknie ryczący może prowadzić do odkręcania prawego nadgarstaka co skutkuje większym spalaniem i braniem oleju. :cool:
hehe... no tak,tylko że na wyprawę np do Gruzji to wolę mieć ciszę koło ucha :)
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: wilq.bb »

Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Obrazek
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.

Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.

PS.I przypominam o istnieniu powitalni :whip:
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
gumpinoga
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 08.05.2018, 16:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: gumpinoga »

wilq.bb pisze:Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Obrazek
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.

Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.

PS.I przypominam o istnieniu powitalni :whip:
:) powitalnie juz chyba wczesniej zaliczylem :)

o proszę to nawet wydawnictwo na ten temat jest, ale to komuś kto rzeżbi w tym przydatne będzie bardziej niż mi np :)
wiem że wydech musi być dopasowany do silnika ,konstruktorzy nad tym pracują i dobrze,zwykły użytkownik nawet nie zwróci uwagi na to że jedno z drugim musi pasować
taki człowiek leje i jedzie
Awatar użytkownika
Piotr76
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Głusko Duże

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: Piotr76 »

gumpinoga pisze:
wilq.bb pisze:Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Obrazek
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.

Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.

PS.I przypominam o istnieniu powitalni :whip:
:) powitalnie juz chyba wczesniej zaliczylem :)

o proszę to nawet wydawnictwo na ten temat jest, ale to komuś kto rzeżbi w tym przydatne będzie bardziej niż mi np :)
wiem że wydech musi być dopasowany do silnika ,konstruktorzy nad tym pracują i dobrze,zwykły użytkownik nawet nie zwróci uwagi na to że jedno z drugim musi pasować
taki człowiek leje i jedzie
Szanownemu Moderatorowi chodziło o POWITALNIĘ
chyba Cię jednak tam nie było
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
gumpinoga
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 08.05.2018, 16:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: gumpinoga »

a bylem pewien ze juz kiedys sie przywitalem,,hmmm,moze i faktycznie nie :(
Awatar użytkownika
ajzol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 118
Rejestracja: 07.08.2017, 17:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: ajzol »

Miałem krótki czas Huzara i dla mnie było gorzej pod względem osiągów... Moment z dołu poszedł lasy bielić :egh:
Niezaprzeczalną zaletą była dla mnie waga: 1,8kg vs 5,5kg stockowego.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: tomekpe »

ajzol pisze:Miałem krótki czas Huzara i dla mnie było gorzej pod względem osiągów... Moment z dołu poszedł lasy bielić :egh:
Niezaprzeczalną zaletą była dla mnie waga: 1,8kg vs 5,5kg stockowego.
Tak zapytam, w jaki sposób odczuwałeś tę zaletę w 220 kg motocyklu?
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelot, prawda i mity

Post autor: magneto »

wilq.bb pisze: 12.03.2019, 15:48 Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Obrazek
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.

Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.
(...)
Jako że na FAT wdałem się w dyskusję n/t układów wydechowych, a potem przeszukując nasze Forum trafiłem na ten wątek... to...

trochę poszukałem w necie i...

"Układy wylotowe szybkobieznych silników spalinowych" - Czeslaw Kordziński

Pobieranie trochę (u mnie przynajmniej) upierdliwe, ale spokojnie bez żadnych rejestracji itp. da się pobrać. (pobieżna) Lektura może przerazić - sporo teorii, wtedy inne Inżyniery były, co taką interdyscyplinarność ogarniały...
Ale - myślę, że warto zapoznać się z tym kompendium wiedzy o układach wylotowych. Choć silniki, ich konstrukcje, wymagania donośnie dB itd mocno się pozmieniały, to prawa fizyki zdecydowanie nie. A w środku wydechu.... fizyka rządzi.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości