Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Żeby nie było że nic się nie dzieje przy motocyklu .Maszyna odpalona po malowaniu silnika,wymienione filtry i płyny ,zmienione uszczelki na wydechu ,zawory ustawione , wszystko odmalowane i poskładane na cacy
Płetwa na pompie wody lekko sklepana, uszczelki nowe -teraz w silniku jest cisza
Gaźniki wyczyszczone zsynchronizowane ,składy mieszanek ustawione niestety na oko i ucho.Przydała by się świeca colortune gunson.Troszkę szkoda kasy koszt ok 200zł.Niektórzy ustawiają jeszcze pirometrem mierząc temperatury kolektorów jak ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o wskazówki .
Na tą chwile wykręciłem obydwie śrubki regulacyjne o 3 i1/4 obr. Moto pracuje w miarę równo jak wykręcam więcej to na gorącym silniku przy dodaniu gazu z wolnych obrotów zaczyna strzelać w gaźnik.Praca silnika przy 3i1/2 obrotu jest już całkiem równa.
Przy ustawieniu fabrycznym 2i1/2 obr silnik pracuje nierówno i potrafi zgasnąć na wolnych .
Płetwa na pompie wody lekko sklepana, uszczelki nowe -teraz w silniku jest cisza
Gaźniki wyczyszczone zsynchronizowane ,składy mieszanek ustawione niestety na oko i ucho.Przydała by się świeca colortune gunson.Troszkę szkoda kasy koszt ok 200zł.Niektórzy ustawiają jeszcze pirometrem mierząc temperatury kolektorów jak ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o wskazówki .
Na tą chwile wykręciłem obydwie śrubki regulacyjne o 3 i1/4 obr. Moto pracuje w miarę równo jak wykręcam więcej to na gorącym silniku przy dodaniu gazu z wolnych obrotów zaczyna strzelać w gaźnik.Praca silnika przy 3i1/2 obrotu jest już całkiem równa.
Przy ustawieniu fabrycznym 2i1/2 obr silnik pracuje nierówno i potrafi zgasnąć na wolnych .
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
jak strzela w gaźnik to za ubogo jak w wydech to za bogato,według serwisówki 650 to 3 obroty śruby regulacyjnej ,można jeszcze po kolorze świec dojść tylko trzeba by było pojeździć,ustaw na fabrycznych ustawieniach skład mieszanki i zrób wtedy synchro w razie w podciągniesz składem deliktanie, ja mam gunsona jak chcesz to Ci podeślę na twój koszt
tu masz trochę danych
viewtopic.php?f=101&t=26955&p=396428&hi ... ne#p396428
tu masz trochę danych
viewtopic.php?f=101&t=26955&p=396428&hi ... ne#p396428
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Napiszcie Panowie jak to jest z tym silnikiem V2 czy normą jest nierówna praca szczególnie jak silnik jest niedogrzany po odpuszczeniu ssania.
Jak jest ciepły to pracuje równiej ale słychać że co chwile jakby któryś z garów wypadał z pracy i obrotomierz lekko faluje .Nie wiem czy to norma czy ma pracować idealnie równo.
Drugie moje pytanie to układ chłodzenia , nagrzewa się od początku odpalenia praktycznie cały dość równomiernie przez tą dziurkę w termostacie przeciska się płyn i robi to za mały obieg. Przez to właśnie motocykl dogrzewa się dość długo i dość długo utrzymuje się ta nierówna praca (jak by silnik chciał zgasnąć ).Czytałem o termostacie z Tico który nie ma tej dziurki ,ale zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem jest pozbawianie silnika małego obiegu ?
Silnik najlepiej i najrówniej pracuje kiedy wskazówka temperatury zbliża się do połowy. Wtedy właśnie mierząc termometrem układ ma on około 90stC.
natomiast w czasie jazdy do takiej sytułacji dochodzi bardzo rzadko ,chyba tylko stojąc w korku.
podzielcie się Panowie swoimi doświadczeniami.
Jak jest ciepły to pracuje równiej ale słychać że co chwile jakby któryś z garów wypadał z pracy i obrotomierz lekko faluje .Nie wiem czy to norma czy ma pracować idealnie równo.
Drugie moje pytanie to układ chłodzenia , nagrzewa się od początku odpalenia praktycznie cały dość równomiernie przez tą dziurkę w termostacie przeciska się płyn i robi to za mały obieg. Przez to właśnie motocykl dogrzewa się dość długo i dość długo utrzymuje się ta nierówna praca (jak by silnik chciał zgasnąć ).Czytałem o termostacie z Tico który nie ma tej dziurki ,ale zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem jest pozbawianie silnika małego obiegu ?
Silnik najlepiej i najrówniej pracuje kiedy wskazówka temperatury zbliża się do połowy. Wtedy właśnie mierząc termometrem układ ma on około 90stC.
natomiast w czasie jazdy do takiej sytułacji dochodzi bardzo rzadko ,chyba tylko stojąc w korku.
podzielcie się Panowie swoimi doświadczeniami.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Najrówniej pracowały trampki z czarnym silnikiem. Srebrny silnik czasem się zakula. Najgorzej pracowała mi 650-ka. 700-ka na wtrysku pracuje podobnie do 600-ki ze srebrnym silnikiem.
ALE jak jeździsz agresywnie ( manetka do końca) to taki silnik nigdy równiótko pracować nie będzie. Swego czasu jeździłem maluchem, który łagodnie traktowany (dojazdy do pracy-25 km w jedną) chodził, jak zegareczek. Wystarczyło raz na kwartał zaspać i malca przegonić kilkanaście km (pod 110 km/h) i przez tydzień biedak dochodził do siebie.. Mam kolegę (tramp 700 z przebiegiem 65kkm) i jego silnik równiej pracuje, niż mój (30kkm). Tylko mi się śrubka w głowie czasem luzuje
Liczy się przede wszystkim stan całego silnika i układu paliwowo-iskrowego. Jak jest to zajechany strucel z przebiciami iskry, z zaśniedziałymi stykami, nieszczelnościami na dolocie to ile byś nie rzeźbił i tak czasem wskazówka obrotomierza podskoczy. Jak zrobisz mu ubogą mieszankę to jest nierówniej, jak ma za bogato to "ciężko" będzie chodził, ale będziesz cieszył (tylko) ucho, że jest dobrze.
Tak, jak piszesz najlepiej pracuje silnik w pełni rozgrzany ( nie tylko woda, ale i olej). Czasem potrzeba do tego kilku km ( w lato) a czasem 20 km ( w zimę). Patrząc na temp. na wskaźniku: 600-ki, 650-ki, NIBY na oko wiecznie niedogrzane. 700-ka szybko łapie temperaturę i ją równo utrzymuje (+/-2 stopnie C.).
Najszybciej zagotujesz (lub doprowadzisz do włączenia wentylatora) 700-kę. 600-ki i 650-ki podobnie mają.
Podmiana termostatu to niewielki koszt i czas. Testuj.
ALE jak jeździsz agresywnie ( manetka do końca) to taki silnik nigdy równiótko pracować nie będzie. Swego czasu jeździłem maluchem, który łagodnie traktowany (dojazdy do pracy-25 km w jedną) chodził, jak zegareczek. Wystarczyło raz na kwartał zaspać i malca przegonić kilkanaście km (pod 110 km/h) i przez tydzień biedak dochodził do siebie.. Mam kolegę (tramp 700 z przebiegiem 65kkm) i jego silnik równiej pracuje, niż mój (30kkm). Tylko mi się śrubka w głowie czasem luzuje
Liczy się przede wszystkim stan całego silnika i układu paliwowo-iskrowego. Jak jest to zajechany strucel z przebiciami iskry, z zaśniedziałymi stykami, nieszczelnościami na dolocie to ile byś nie rzeźbił i tak czasem wskazówka obrotomierza podskoczy. Jak zrobisz mu ubogą mieszankę to jest nierówniej, jak ma za bogato to "ciężko" będzie chodził, ale będziesz cieszył (tylko) ucho, że jest dobrze.
Tak, jak piszesz najlepiej pracuje silnik w pełni rozgrzany ( nie tylko woda, ale i olej). Czasem potrzeba do tego kilku km ( w lato) a czasem 20 km ( w zimę). Patrząc na temp. na wskaźniku: 600-ki, 650-ki, NIBY na oko wiecznie niedogrzane. 700-ka szybko łapie temperaturę i ją równo utrzymuje (+/-2 stopnie C.).
Najszybciej zagotujesz (lub doprowadzisz do włączenia wentylatora) 700-kę. 600-ki i 650-ki podobnie mają.
Podmiana termostatu to niewielki koszt i czas. Testuj.
Dominator.
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
nigdy nie uzyskasz super stabilnych obrotów,charakterystyka budowy układu dolotowego nie sprzyja temu,krótkie doloty blisko zaworów są bardzo czułe na wszelkie zjawiska panujące w układzie dolotowym,falowe i inne,do tego gaźniki w których zawsze jakieś niedoskonałości występują,myślę że za dużo oczekujesz po Hondowskiej V2 ,ja też kiedyś na każde parsknięcie reagowałem nerwowo,nadgorliwość gorsza od faszyzmu
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi , rozwialiście moje wątpliwości .Nie ma co za dużo oczekiwać maszyna ma 16 lat i kilometry w kołach .Po za tym to dwucylindrowy czterosów .
A czy normą jest że kolektory wydechowe aż świecą jak potrzymam na obrotach .Jak stoi na wolnych to jest ok ,ale jak potrzymam na ok 4 tys. to wyglądają jak by miały popłynąć. Sprawdzałem synchronizację przy wyższych obrotach i zauważyłem że kolektory świeca ,mam wrażenie że wcześniej tego nie było.
Czy komuś zdarzyło się może wymieniać pierścienie teflonowe w lagach. Na rysunku element nr.14 .Po rozebraniu lag wyglądają na zużyte i nie wiem czy to olać czy zamawiać nowe ,dostępne tylko w ASO.
A czy normą jest że kolektory wydechowe aż świecą jak potrzymam na obrotach .Jak stoi na wolnych to jest ok ,ale jak potrzymam na ok 4 tys. to wyglądają jak by miały popłynąć. Sprawdzałem synchronizację przy wyższych obrotach i zauważyłem że kolektory świeca ,mam wrażenie że wcześniej tego nie było.
Czy komuś zdarzyło się może wymieniać pierścienie teflonowe w lagach. Na rysunku element nr.14 .Po rozebraniu lag wyglądają na zużyte i nie wiem czy to olać czy zamawiać nowe ,dostępne tylko w ASO.
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Panowie a więc po kilkudniowej fali mrozów działam dalej
Przód rozebrany ,łożyska główki ramy nie miały luzów ale na bieżniach widać ślady więc kupiłem nowe .Olej w lagach to jakaś czarna mazia
Mam również prośbę do kolegi old1977 .. .podeślesz mi Gunsona
Zestaw naprawczy gotowy ...
Postanowiłem wypróbować oponę Mitas Invader Mc24
Fajera i lagi poskładane
Nawet psu się podoba
Przód rozebrany ,łożyska główki ramy nie miały luzów ale na bieżniach widać ślady więc kupiłem nowe .Olej w lagach to jakaś czarna mazia
Mam również prośbę do kolegi old1977 .. .podeślesz mi Gunsona
Zestaw naprawczy gotowy ...
Postanowiłem wypróbować oponę Mitas Invader Mc24
Fajera i lagi poskładane
Nawet psu się podoba
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Transalp prawie gotowy,szkoda że na dworze metr śniegu
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Nie ma co, przyłożyłeś się, Waćpan. Pies niech nie marudzi, musi mu się podobać .
Tylko w tę, metrową zaspę, nie startuj, szkoda maszyny .
Ale nie, nie, w metr śniegu nie uwierzę. Na Syberii składasz maszynę, czy co?
Tylko w tę, metrową zaspę, nie startuj, szkoda maszyny .
Ale nie, nie, w metr śniegu nie uwierzę. Na Syberii składasz maszynę, czy co?
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
podeślę szczegóły na pw
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Na zamieszczonych zdjęciach Trampek wygląda prawie jak nówka z fabryki . Czy gumowe osłony lag założyłeś nowe (na zdjęciach wyglądają jak nowe)? Oryginalne? Pytam, bo rzuciło mi się to w oczy, a wiem ile to ustrojstwo nowe i oryginalne kosztuje, więc może akurat masz jakieś dojście czy coś...
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Na Podlasiu mamy już prawie tyle śniegu co na Syberii.
Dwa razy po pół metra śniegu odśnieżyłem z dachu garażu.
Dwa razy po pół metra śniegu odśnieżyłem z dachu garażu.
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Te osłony wystarczy wyczyścić i natrzeć vinylem ,ogólnie były bardzo brudne .Pawel pisze: ↑04.02.2021, 21:07 Na zamieszczonych zdjęciach Trampek wygląda prawie jak nówka z fabryki . Czy gumowe osłony lag założyłeś nowe (na zdjęciach wyglądają jak nowe)? Oryginalne? Pytam, bo rzuciło mi się to w oczy, a wiem ile to ustrojstwo nowe i oryginalne kosztuje, więc może akurat masz jakieś dojście czy coś...
old1997 ... oficjalne dzięki
Tak dzisiaj rano wyglądała sytułacja w Białymstoku
https://drive.google.com/file/d/1TyNSAl ... p=drivesdk
- Kasjer
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 37
- Rejestracja: 08.01.2018, 22:58
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: GŁOWACZÓW
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Można vinyl na czarne plastiki stosować?
3xl - > 87' 94' 01'
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Motocykl był już prawie poskładany ,przyszło do zakładania owiewek.
Plastiki okazały się nie pasować do obecnego wyglądu maszyny ,jeden pęknięty inne porysowane więc znów się zaczęło
Plastiki pomalowałem własnoręcznie ,niestety okazało się że po malowaniu nie pasują do zbiornika ,kolor się różni
Więc zbiornik czeka na malowanie
Plastiki okazały się nie pasować do obecnego wyglądu maszyny ,jeden pęknięty inne porysowane więc znów się zaczęło
Plastiki pomalowałem własnoręcznie ,niestety okazało się że po malowaniu nie pasują do zbiornika ,kolor się różni
Więc zbiornik czeka na malowanie
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Trampek gotowy do drogi
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Ładny ale Panie weź go ubrudź trochę błotem to tak to jakimś czopurem zalatuje
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Do lasu go zaciągne w weekend
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Eee tam, bez śniegu się nie liczy .
Stoi u mnie teraz taki cukierek 650 i strach wsiadać .
Stoi u mnie teraz taki cukierek 650 i strach wsiadać .
Re: Transalp Bogdana85 czyli analiza i synetez atomowa motocykla
Po śnieg można w Bieszczady, w niedzielę zakopałem się w śniegu, próbując dojechać na przełęcz nad Roztokami, by choć popatrzyć na SK. Zabrakło 500m...
Wysłane z mojego moto g(8) power przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g(8) power przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości