Widziałem taki objaw w pewnej afryce. Mały prąd = wszystko działa. Większe odkręcenie gazu - zaśniedziała wtyczka - gubiący się prąd i potężne poszarpywanie. Sprawdzić można, chociaż brzmi faktycznie tak .. nieintuicyjnie.girgi pisze:Gaźniki jak mogłem najlepiej to zrobiłem, jakby membrany były dziurawe to bym wymieniał ale były całe.
Wy tak serio z tym brakiem prądu? Mam woltomierz i żadnych spadków nie obserwuję - ładowanie też jest.
Przecież jak działa na wolnych to powinno działać tez przy odkręceniu gazu.
Co do modułów to ew. mogło by być, ale dlaczego tylko po rozgrzaniu motka??
Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Woltomierz masz zabudowany w motocyklu czy mierzysz na postoju na wolnych obrotach?Bo wyrzuciłem ostatnio do śmietnika taki regulator napięcia-ładował na wolnych,przy odkręceniu gazu już nie.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 20.02.2019, 20:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Sprawdź cewkę zapłonową, objawy miałem podobne ale w jednogarowcu.
Zaobserwuj czy jest róznica na zimnym i ciepłym silniku, u mnie też czasami nie chciał ruszyć ze skrzyżowania, a na ciepłym odpalić.
Walczyłem z gaźnikiem i modułem,a problemem była cewka.
Zaobserwuj czy jest róznica na zimnym i ciepłym silniku, u mnie też czasami nie chciał ruszyć ze skrzyżowania, a na ciepłym odpalić.
Walczyłem z gaźnikiem i modułem,a problemem była cewka.
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Mam woltomierz zamontowany na stałe - pokazuje coś ok 14,3-14,5V
Cewki? to by mogło mieć sens - jak się nagrzeją to różnie się może dziać!! Do sprawdzenia - trzeba poszukać w Haynesie jak to zrobić
Cewki? to by mogło mieć sens - jak się nagrzeją to różnie się może dziać!! Do sprawdzenia - trzeba poszukać w Haynesie jak to zrobić
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 20.02.2019, 20:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Mierzysz obwód pierwotny i wtórny, masz podane rezystancje, ale najlepiej podmienic ze sprawnego i sprawdzić.
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Miałem w TA650 kiedyś taką sytuację:
Jechalismy z Grigorij'em na Węgry nocą. Założyłem żarówkę H4 100W (no w końcu będziemy jechać w nocy, niech będzie więcej światła).
Na początku było OK, motocykl jechał i wszystko fajnie. Po jakichś 100km (może 150) miałem taki objaw, że zaczął przerywać jak mocniej odwijałem. Nie miałem ze soba woltomierza, ale ponieważ była to jedyna zmiana jaką zrobiłem (a wcześniej jeździł super) to postanowiłem wrócić do standardowej żarówki 55W. Po jakimś czasie pomogło.
Czy ta żarówka na pewno była powodem? Nie wiem... ale piszę jak było. Może to faktycznie miało znaczenie, a może po prostu taki dziwny zbieg okoliczności
Jechalismy z Grigorij'em na Węgry nocą. Założyłem żarówkę H4 100W (no w końcu będziemy jechać w nocy, niech będzie więcej światła).
Na początku było OK, motocykl jechał i wszystko fajnie. Po jakichś 100km (może 150) miałem taki objaw, że zaczął przerywać jak mocniej odwijałem. Nie miałem ze soba woltomierza, ale ponieważ była to jedyna zmiana jaką zrobiłem (a wcześniej jeździł super) to postanowiłem wrócić do standardowej żarówki 55W. Po jakimś czasie pomogło.
Czy ta żarówka na pewno była powodem? Nie wiem... ale piszę jak było. Może to faktycznie miało znaczenie, a może po prostu taki dziwny zbieg okoliczności
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Cześć.
Podepnę się do tematu bo mam podobne problemy z moim Tramkiem 600, rok 96. Problemy są 2:
1. Wysokie spalanie - około 7-8l/100 km przy normalnej jeździe ( 70-80 km/h + miasto)
2. Dziura w pracy silnika/mocy yoniędzy 2500-3500 obrotów. Na dole i powyżej 3500 obrotów ok.
3. Na biegu jałowym strzelał z wydechu, prychanie
Postawiłem moto do mechanika na synchronizację gaźników. Okazało się, że 1 membrana miała mikro dziurkę. Membrana wymienionam, synchronizacja, w drogę. Prychanie zniknęło. Dopóki nie był dobrze nagrzany w miarę równo wchodził na obroty, po rozgrzaniu stare problemy wróciły. Przy spokojnym jednostajnym dodawaniu gazu powyżej 2500 zachowuje się jakby nie dostawał paliwa. Indentyczna reakcja gdy kończy się paliwo zanim przekręcisz na rezerwę. po przekroczeniu 3500 obrotów silnik wkręca się normalnie. W w/w zakresie obroty potrafią spadać pomimo sukcesywnego odkręcania gazu.
Kolejna wizyta u mechanika i rozbieranie wszystkiego, zmiana dysz głównych z 118 na 112 co ma być receptą na spalanie - jeszcze tego nie wiem bo dopiero jestem w połowie zbiornika. Jest szansa na poprawę patrząc po ilości paliwa. Co mnie doprowadza do szału to dziura w mocy w /w zakresie. Różnica jest taka, że dziura przeniosła się lekko w górę tzn pomiędzy 3000-4000 obrotów. Nadal równiej pracuje na zimnym a największe problemy przy nagrzaniu. Przy schodzeniu z obrotów podczas jazdy czasami prycha ale to chyba normalne?
Dopatrzyłem się ze w ogóle nie mam małych filtrów które doprowadzają powietrze do gaźników. Konkretnie mam na myśli 17253-KT8-000 filter, sub air cleaner.
Zastanawiam się co może być jeszcze przyczyną? Mechanik zaczyna rozkładać ręce. NIesprawny kranik ( po przełączeniu na rezerwę lepiej ciągnie)? Łapie gdzieś lewe powietrze?
Podepnę się do tematu bo mam podobne problemy z moim Tramkiem 600, rok 96. Problemy są 2:
1. Wysokie spalanie - około 7-8l/100 km przy normalnej jeździe ( 70-80 km/h + miasto)
2. Dziura w pracy silnika/mocy yoniędzy 2500-3500 obrotów. Na dole i powyżej 3500 obrotów ok.
3. Na biegu jałowym strzelał z wydechu, prychanie
Postawiłem moto do mechanika na synchronizację gaźników. Okazało się, że 1 membrana miała mikro dziurkę. Membrana wymienionam, synchronizacja, w drogę. Prychanie zniknęło. Dopóki nie był dobrze nagrzany w miarę równo wchodził na obroty, po rozgrzaniu stare problemy wróciły. Przy spokojnym jednostajnym dodawaniu gazu powyżej 2500 zachowuje się jakby nie dostawał paliwa. Indentyczna reakcja gdy kończy się paliwo zanim przekręcisz na rezerwę. po przekroczeniu 3500 obrotów silnik wkręca się normalnie. W w/w zakresie obroty potrafią spadać pomimo sukcesywnego odkręcania gazu.
Kolejna wizyta u mechanika i rozbieranie wszystkiego, zmiana dysz głównych z 118 na 112 co ma być receptą na spalanie - jeszcze tego nie wiem bo dopiero jestem w połowie zbiornika. Jest szansa na poprawę patrząc po ilości paliwa. Co mnie doprowadza do szału to dziura w mocy w /w zakresie. Różnica jest taka, że dziura przeniosła się lekko w górę tzn pomiędzy 3000-4000 obrotów. Nadal równiej pracuje na zimnym a największe problemy przy nagrzaniu. Przy schodzeniu z obrotów podczas jazdy czasami prycha ale to chyba normalne?
Dopatrzyłem się ze w ogóle nie mam małych filtrów które doprowadzają powietrze do gaźników. Konkretnie mam na myśli 17253-KT8-000 filter, sub air cleaner.
Zastanawiam się co może być jeszcze przyczyną? Mechanik zaczyna rozkładać ręce. NIesprawny kranik ( po przełączeniu na rezerwę lepiej ciągnie)? Łapie gdzieś lewe powietrze?
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 20.02.2019, 20:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Tramis sprawdż to co pisałem parę postów wyżej.
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Sprawdziłem wszystkie cztery cewki zapłonowe. Wszystkie w normie jeżeli chodzi o rezystencje.dario9z pisze:Mierzysz obwód pierwotny i wtórny, masz podane rezystancje, ale najlepiej podmienic ze sprawnego i sprawdzić.
Sprawdziłem też cewki impulsowe, jedna w normie (ok. 500 omów) natomiast druga ponad 3 kiloomy - dużo ponad normę.
Czy to może być przyczyna przerywania?
Te cewki siedzą koło sprzęgła? Ich spawdzenie czy wymiana bedzie się wiązała z podobnymi problemami jak wymiana sprzęgła? Spuszczenie oleju, nowa uszczelka?
No i najwazniejsza kwestia. Czy to się da wogole kupić?
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Tak, może.girgi pisze:Czy to może być przyczyna przerywania?
Tak. Ewentualnie jeśli uszczelka odklei się bezproblemowo, możesz zostawić.girgi pisze:Te cewki siedzą koło sprzęgła? Ich spawdzenie czy wymiana bedzie się wiązała z podobnymi problemami jak wymiana sprzęgła? Spuszczenie oleju, nowa uszczelka?
Używki kupisz, na nowe nie patrzyłem.girgi pisze:No i najwazniejsza kwestia. Czy to się da wogole kupić?
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
...a sprawdzałeś (omomierzem?) impedancję w różnym położeniu wału? Bo zastanawiam się czy te cewki nie trzeba pomierzyć po odłączeniu z układu alternatora...girgi pisze:Sprawdziłem też cewki impulsowe, jedna w normie (ok. 500 omów) natomiast druga ponad 3 kiloomy - dużo ponad normę.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Jeżeli to są proste cewki to ich rezystencja nie powinna zależeć od natężenia pola magnetycznego.
Chyba że to są jakieś inne ustrojstwa?? jakieś hallotrony czy coś?
Ale z nudów pomierzę wieczorem jeszcze raz po zakręceniu rozrusznikiem.
Chyba że to są jakieś inne ustrojstwa?? jakieś hallotrony czy coś?
Ale z nudów pomierzę wieczorem jeszcze raz po zakręceniu rozrusznikiem.
Ostatnio zmieniony 25.06.2020, 11:20 przez girgi, łącznie zmieniany 1 raz.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Czasem na tych cewkach sa jeszcze diody wysokonapięciowe.
Tu jest jeszcze podpowiedź jak to pomierzyć przy użyciu woltomierza:
https://warsztat.pl/dzial/97-motocykle/ ... -zap,54638
Tu jest jeszcze podpowiedź jak to pomierzyć przy użyciu woltomierza:
https://warsztat.pl/dzial/97-motocykle/ ... -zap,54638
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
A, odpowiem, aby dla potomnych było
Wymieniłem cewki impulsowe na sprawne używki i... Problem Zniknął!
Także trochę okrężną drogą, trochę prac wykonanych niepotrzebnie, ale w końcu się udało.
Przy takich dziwnych objawach jak opisałem - omomierz w dłoń i sprawdzać!
Ale to było rok temu - teraz inne problemy są
Wymieniłem cewki impulsowe na sprawne używki i... Problem Zniknął!
Także trochę okrężną drogą, trochę prac wykonanych niepotrzebnie, ale w końcu się udało.
Przy takich dziwnych objawach jak opisałem - omomierz w dłoń i sprawdzać!
Ale to było rok temu - teraz inne problemy są
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości