Czołem
Koledzy, wiecie czy gaźniki montowane w europejskich wersjach pd10 mają taki układ wspomagający?
Zawór hamowania silnikiem
Zawór hamowania silnikiem
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Re: Zawór hamowania silnikiem
chodzi Ci chyba o AIR CUT-y mają zapobiegać ostremu strzelaniu w wydech,przy zamkniętej przepustnicy zamykają troszkę powietrza wzbogacając lekko mieszankę.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Re: Zawór hamowania silnikiem
no może i tak, faktycznie. Z mojej strony temat do zamknięcia, dzięki.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 841
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Zawór hamowania silnikiem
A tak BTW - czy te zaworki nie odcinają dopływu powietrza tylko do układu wolnych obrotów, żeby ten niepotrzebnie nie "wysysał" paliwa, gdy hamujemy silnikiem ?
Stare gaźnikowe puszki (PF 126p - z końca produkcji, jakieś Tavrie i pewnie wiele innych miały to na elektrozaworkach).
Tzn. jak przepustnica była zamknięta (stykowy "TPS"), a obroty wyższe niż jakieś tam minimum, to elektronika zamykała dopływ paliwa do dyszy / układu wolnych obrotów.
Tak se myślę...
Stare gaźnikowe puszki (PF 126p - z końca produkcji, jakieś Tavrie i pewnie wiele innych miały to na elektrozaworkach).
Tzn. jak przepustnica była zamknięta (stykowy "TPS"), a obroty wyższe niż jakieś tam minimum, to elektronika zamykała dopływ paliwa do dyszy / układu wolnych obrotów.
Tak se myślę...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Re: Zawór hamowania silnikiem
No jest to logiczne co prawisz...
W tej całej idei, wg. choćby Rafała Dmowskiego, chodzi o ograniczanie właśnie wysysania nadmiaru paliwa (choć w tej kwestii zdania internetu są podzielone) i tym samym nadmiernemu wzbogacaniu mieszanki przez duże podciśnienie w komorze mieszania gaźnika podczas hamowania silnikiem coby nie było dopalania tejże w wydechu.
Zastanawiam się jeszcze co dzieje się z przepustnicą podciśnieniową w tych warunkach. Czy aby na pewno jest ona zamknięta i tym samym opuszczona iglica w rozpylaczu zamykając go jednocześnie czy może duże podciśnienie, pomimo zamkniętej przepustnicy powietrza otwiera w jakimś stopniu tą podciśnieniową i paliwo zasuwa rozpylaczem bezproduktywnie w wydech ???...
W tej całej idei, wg. choćby Rafała Dmowskiego, chodzi o ograniczanie właśnie wysysania nadmiaru paliwa (choć w tej kwestii zdania internetu są podzielone) i tym samym nadmiernemu wzbogacaniu mieszanki przez duże podciśnienie w komorze mieszania gaźnika podczas hamowania silnikiem coby nie było dopalania tejże w wydechu.
Zastanawiam się jeszcze co dzieje się z przepustnicą podciśnieniową w tych warunkach. Czy aby na pewno jest ona zamknięta i tym samym opuszczona iglica w rozpylaczu zamykając go jednocześnie czy może duże podciśnienie, pomimo zamkniętej przepustnicy powietrza otwiera w jakimś stopniu tą podciśnieniową i paliwo zasuwa rozpylaczem bezproduktywnie w wydech ???...
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości