"Remont" silnika

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

"Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Cześć,

Potrzebuję rady / pomocy ...

Od 1.5 roku walczę z padniętym silnikiem - taki motocykl kupiłem od złodziejaszka z Siemianowic Sląskich (ojciec złodziejaszka byćmoże post czyta).
Pierwszy motocykl, dałem się nabrać na sztuczkę - chociaż wiele rzeczy sprawdzałem,

Ale nie o tym post,

Z motocyklem od początku były problemy z "odpalaniem" ...
Na początku myślałem że gaźnik - cuda na kiju robiłem - jakoś dało się to przewalczyć, ustawiajac dużą dawkę paliwa,
Przez to może nawet "wykończyłem" go totalnie,

Na jesień 1.5 roku temu ostatecznie doszedłem z miernikiem kompresji do tego że nie odpala (albo niechętnie) bo ma 9 barów,
Padła decyzja - albo ktoś kupi (opisałem w ogłoszeniu co nie tak) - albo remontuję,
... no i zacząłem remontować - tym bardziej że oprócz TA, Super Tenere i KTM LC8 nie widzę dla siebie innego motocykla,
KTM i Yamaha - wybor dosc maly, a TA to na prawdę fajny motor - więc decyzja była uzasadniona,

W międzyczasie malowanie ramy, plastiki itp itd - ale o silnik mi chodzi,

Głowica przód do wymiany, muszę rozebrać dół żeby zobaczyć co zniszczyło głowicę (wałek ma luzy - głowica stuka) ...
Uszczelniacze - wiadomo,

Ale to co mnie nurtuje to - wciąż nie doszedłem do tego co jest przyczyną braku kompresji (9 bar zamiaast 12) - opiszę w poście poniżej
Jeżeli ktoś ma pomysł, mógłby podpowiedzieć - będę wdzięczny,
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

No i teraz sedno sprawy ... gdzie ucieka kompresja ?

1. Rzeczy sprawdzone przed rozebraniem silnika:
- kompresja, 9 bar na przednim i tylnim cylindrze
- brak "bąbli" powietrza w płynie chłodniczym
- próba olejowa - wlana 1/3 małej strzykawki - 9.5 bara,
- stuki pochodzą nie od sprzęgła a od głowicy przód,
- łańcuszek rozrządu - znacznik wystaje 4mm

WNIOSKI:
- ... brak ... sprawdzę cylindry, pierścienie, zawory, uszczelkę - na pewno coś wyjdzie

2. Silnik rozebrany:
- cylinder w normie 0.02 mm różnicy w pionie, 0.1 w poziomie
- uszczelka - nie jest pęknięta, nie widać wyraźnych śladów przedmuchów - odkleiła się zostawiając część materiału (silikon, kolor) na głowicy
- pierścienie - w normie, ale już trochę zużyte - 2/5 - 3/5 normy
- głowica ... oględziny organoleptyczne - nie wygląda żeby była pęknięta
- zawory ...sprawdzane na ropę - nie cieknie, nie zmienia się ilość wlanej ropy - po 1 miesiąca stania, trochę odparuje

- gniazda zaworowe: trochę zużyte - malowałem mazakiem i kręciłem, nie styka idealnie

- przy okazji sprawdzone sworznie i góra korbowodów - ... niby OK, chociaż przyrząd pomiarowy marny

WNIOSKI;
- ... nie mam pojęcia co jest nie tak

3. Silnik poskładany - na starej uszczelce
- kompresja bez zmian - 9 bar
- ponowna próba olejowa - tym razem dużo więcej oleju - kompresja 13-14 bar,

WNIOSKI:
- ... to na pewno pierścienie - ... błędne wnioski ...

4. Kupiłem pierścienie, przedni cylinder rozebrany, poskładany - na starej uszczelce
- kompresja 9 bar,
- sprawdzane drugim miernikiem (też chinol) - 9 bar

WNIOSKI:
- ... to nie pierścienie - głupotę zrobiłem bo sprawdzam na starej uszczelce i liczę że zadziała

5. Zalałem jeden i drugi cylinder wodą - sprawdzam czy są przedmuchy
- żadnych bąbli, ... albo dmucha pomiędzy kanałami wodnymi albo to nie uszczelka

WNIOSKI:
- .... to na pewno zawory

6. Sprawdzam zawory chałupniczym sposobem:
- tłok w GMP, pompka nożna i pompuje do cylindra ... dmucha trochę przez pierścienie (słychać w drugiej głowicy),
- słychać pogłos tu i tam ... ale czy przez zawory ucieka powietrze ... tego nie byłbym pewien
- sprawdziłem jeszcze luz zaworów ... miałem go ustawiony ciasno, zluzowałem - dalej 9bar

WNIOSKI:
- ... pomysłów brak

7. Coś mi tutaj nie pasuje

- Czy normalne jest to że tłok kompresji odbywa się w 60+ % z otwartym zaworem ssacym ?
Sprawdzałem latarką gdzie jest tłok ... i w suwie ssania 50-60% ruchu tłoka w górę odbywa się z otwartym zaworem ssącym,
ostatnie 30 stopni obrotu wału (albo mniej) jest z całkowicie luźnym (luz zaworowy) zaworem ssącym i wydechowym

- Wałek rozrządu w tym miejscu jest płaski ... u mnie lekko wkłesły

- Czyli: na początku ssania jest górka na wałku, później płaski ... ale luz jest dopiero po przejściu tego płaskiego obszaru
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Generalnie ... chyba najsensowniejsze rozwiązanie to:

1. Pełny remont silnika - gniazda zaworów, prowadnice, pierścienie, tłoki, szlif, łańcuszki ... panewki ?
2. Kupno używanego, sprawdzić co można i ... liczyć na to że będzie OK,

Ale może ktoś ma pomysł - co jest powodem problemów z kompresją ?

Pozdr.
Mariusz
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: "Remont" silnika

Post autor: jacek79 »

Wysłać wałek do świątka na sprawdzenie. Dać głowice do roboty, sprawdzic korby i poskładać

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: "Remont" silnika

Post autor: capri »

Pomijając kwestię, że 9 bar to ciśnienie przy którym Trampek (przynajmniej 600) pali i pracuje bez problemu...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Fihu
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 329
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: "Remont" silnika

Post autor: Fihu »

Niby coś tam sprawdzone, jakieś wnioski są, ale nie dokońca ... najgorzej ;)

Czy na pewno dobrze ustawiłes rozrząd? Pozwoliłem sobie odszukać post Szynszyla aby ładniej opisać chyba najłatwiejszą do zapamiętania metodę na ustawianie rozrządu:

"1. ustawiamy przedni cylinder w pozycji TDC, co odpowiada w AT znakowi FT we wzierniku w lewej pokrywie

2. w tej pozycji zakładamy wałek rozrządu na przednim cylindrze. Wałek ma być skierowany krzywkami w dół i oczywiście zamontowany zgodnie ze znakami na kole.

3. przekręcamy odwrotnie do wskazówek zegara silnikiem zakładając na wał klucz nr 17 poprzez wziernik w lewym deklu o 232 stopnie ( około 2/3 ) w tym miejscu pojawia się znak RT, który oczywiście odpowiada TDC tylnego cylindra.

4. zakładamy wałek tylnego cylindra w sposób analogiczny do przedniego czyli krzywkami na dół.

sruby na kolach zebatych walka na mocny klej i dokrecic z momentem 23Nm bo spotkalem juz do polowy wysuniete..."

Dokładnie, po 9 na cylindrach to i tak nie jest źle ... widziałem 6 i 7 i motocykl jeździł :ok: Co nie oznacza oczywiście że silnik jest w dobrej kndycji. Któż z nas ma szczerze powyżej 10 na obu niech pierwszy rzuci kamień :cool: (PS: Nie radzę sprawdzać dla sportu przed sezonem, jeśli chcesz spać spokojnie :lol: :lol: )
Stan silnika to jedno. U Ciebie jest inny problem, bo jeśli sprawdzałeś szczelnośc głowicy i jest okej, to przy tym ciśnieniu, jeśli nic Ci się nie zaciera, motocykl powinien palić normalnie.
Czy nafta nie ma lepszych właściwości penetrujących aby używać jej do sprawdzania szczelności gniazd zaworowych?
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re:

Post autor: grad74 »

capri pisze:Pomijając kwestię, że 9 bar to ciśnienie przy którym Trampek (przynajmniej 600) pali i pracuje bez problemu...
No właśnie...., No a gaźniki?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Juz odpowiadam ...

1. Ustawialem rozrzad wedlug serwisowki
... czyli jak na kole magnesowym jest FT (i tlok jest w GMP) to walek ustawiam krzywkami w dol (F na walku pokazuje w gore),

Dziwi mnie to ze 60% ruchu tloka w gore (w suwie sprezania) odbywa sie z otwartymi zaworami ssacymi,

2. Czy przy 9 barach na prawde powinien odpalac bez problemu ? ... nigdzie niestety to nie jest opisane ilosciowo,
Jak to u was wyglada - jaka macie kompresje ?


Serwisowka pisze ze ma byc 12 bar - dlatego stwierdzilem ze to jest problemem z odpalaniem

3. Na poczatku tez kombinowalem z gaznikami

... przez dlugi czas jezdzilem praktycznie z "wykreconymi" srubami dawki paliwa - bo tak udalo sie go odpalac bez problemu,
bycmoze to ostatecznie doprowadzilo do zuzycia silnika

Tak czy inaczej - wydaje mi sie ze problemem jest kompresja - po odpaleniu strasznie "kulal"
Dopoki sie nie zagrzal obroty byly bardzo niskie

4. Jak nic nie wymysle to oddam glowice do regeneracji - jedna i tak musze znalezc na podmiane,

No i dol tez musze rozebrac - bo walek w przedniej glowicy ma straszne luzy ... cos go zniszczylo,

W praktyce - najlepszym sposobem byloby zrobic pelny remont silnika - razem z szlifem, nadmiarowymi tlokami, ... panewkami, it itpd\
Chociaz cylindry, korbowody, walek w tylniej glowicy maja wymiary nie przekraczajace limitu,

Myslalem ze da sie znalezc rzeczy do naprawy - ale widze ze to nie takie proste

Mariusz
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: "Remont" silnika

Post autor: grad74 »

Znam przypadek motocykla Syzuki Vanvan 125 z nauki jazdy który chla olej jak dziki, ale nadal jeżdzi pomimo kompresji w granicach 7 bar. Ponadto z dwóch już źródeł słyszałem że Pan Hąda nie przewidział do TA nadwymiarowych tłoków, ale obym się mylił. "Dziwi mnie to ze 60% ruchu tloka w gore (w suwie sprezania) odbywa sie z otwartymi zaworami ssacymi," - a rozrząd masz na 100 procent ustawiony prawidłowo? Może daj go komuś i nie mów co się dzieje, żeby nie sugerować, niech ktoś wpadnie na inne pomysły niż Ty?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
BeX
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 181
Rejestracja: 13.03.2017, 08:54
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warka

Re: "Remont" silnika

Post autor: BeX »

Na forum Africa Twin widziałem pare razy jak ludzie opisywali, że mają kompresje ponieżej 9 i śmigają, aby troszke oleju brały, ale też bez tragedii.
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Remont" silnika

Post autor: Leo »

BeX pisze:Na forum Africa Twin widziałem pare razy jak ludzie opisywali, że mają kompresje ponieżej 9 i śmigają, aby troszke oleju brały, ale też bez tragedii.
Ja mam w Afrze kompresję z przodu 10, a z tyłu 7... bierze olej, ale jeszcze jeździ (chociaż według mechanika dłużej jak sezon to już nie pożyje ten silnik niestety)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

@grad74 - Wiesz co, trudno powiedziec czy ten rozrzad jest dobrze ustawiony - cos mi nie pasuje,
Ustawialem wedlug serwisowki - procedura jest bardzo prosta ...

Dwie rzeczy ktore mnie zastanawiaja to:
1) Czy przednia czesc lancucha (nie ta od strony napinacza) byla napieta przy ustawianiu rozrzadu
Na pewno nie spowoduje to 60% opoznienia w zamykaniu zaworow - ... ale jakies minimalne moze
Wysle rysunek pogladadowy jak dojade do domu

2) Lancuch sie rozciaga - wiec walek nie jest ustawiony w 100% do kresek na zebatce ... sa to minimalne roznice ... 1 stopien etc,

@Leo, Bex - moj TA tez jezdzil ale zanim sie rozgrzal to obroty nie chcialy wskoczyc powyzej 1 tys

Pewnie i mozna jezdzic - ale co to za przyjemnosc miec motor w ktorym silnik strasznie kuleje ...

Jak to wyglada u was ? - przy tych 7 i 9 barach ? - odpala normalnie ? ... ma normalne obroty ?

Mariusz
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: "Remont" silnika

Post autor: capri »

Przy 9 barach trampek działa najnormalniej, pali od strzała i ma moc.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: "Remont" silnika

Post autor: cezar »

Ponadto z dwóch już źródeł słyszałem że Pan Hąda nie przewidział do TA nadwymiarowych tłoków, ale obym się mylił.

Pan Hąda przewidział nadwymiarowe tłoki. Robiłem remont silnika w swojej 600 po 73 000 km bo brała olej. Miałem wymienić tylko pierścienie ale po przemierzeniu cylindrów mechanik stwierdził, że nie wiele to da i lepiej zrobić szlif. Do wymiany poszły : tłoki + pierścienie + sworznie(zakup w ASO Honda), szlifowanie cylindrów,planowanie głowic i docieranie zaworów , wymiana uszczelniaczy zaworowych , wymiana łańcuchów rozrządu. Silnik po złożeniu był jak nowy. Zero brania oleju, inny dźwięk (bardziej basowy) , zauważalny przyrost mocy. Całkowity koszt ok 3400 łącznie z robocizną. A wracając do twojego problemu to nie miałem żadnego problemu z odpalaniem czy pracą. Palił od pierwszego strzała puszczając tylko nieco niebieskiego dymku.
V -strom 650 -2005
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Remont" silnika

Post autor: Leo »

mariusz1984ktw pisze:@Leo, Bex - moj TA tez jezdzil ale zanim sie rozgrzal to obroty nie chcialy wskoczyc powyzej 1 tys

Pewnie i mozna jezdzic - ale co to za przyjemnosc miec motor w ktorym silnik strasznie kuleje ...

Jak to wyglada u was ? - przy tych 7 i 9 barach ? - odpala normalnie ? ... ma normalne obroty ?

Mariusz
Przyjemność jest taka, że zawsze się cieszę jak się uda dotrzeć spowrotem do domu ;)

A tak nieco poważniej.... Afra odpala całkiem całkiem, no ale moc ma mniejszą niż bym chciała i do tego pali sporo oleju.

Oczywiście silnik bym chętnie wymieniła (mój się nie nadaje do remontu) ale ceny mnie na ten moment powalają totalnie.
Sam blok silnika kosztuje około 3000 PLN (o ile w ogóle się jakiś pojawia na portalach sprzedażowych)... a do tego dochodzą koszty robocizny... więc sumarycznie wychodzi połowa wartości moto.
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: "Remont" silnika

Post autor: grad74 »

Ja jestem zdania że zawsze lepiej zrobić remont , o ile moto chcemy na dłużej zatrzymać, ale nawet w wypadku odsprzedaży cena i tak będzie lepsza niż za moto z przepracowanym piecem.
cezar pisze: Pan Hąda przewidział nadwymiarowe tłoki.
- i to jest bardzo dobra wiadomość :thumbsup:
mariusz1984ktw pisze:@grad74 - Wiesz co, trudno powiedziec czy ten rozrzad jest dobrze ustawiony - cos mi nie pasuje,
Ustawialem wedlug serwisowki - procedura jest bardzo prosta ...
Dziwi mnie to ze 60% ruchu tloka w gore (w suwie sprezania) odbywa sie z otwartymi zaworami ssacymi,
- Ja w dużym moto też ustawiałem wg serwisówki i jakoś to działa. Ale np w 125 nie zmieniałem łańcuszka rozrządu po remoncie silnika i też zauważyłem to o czym piszesz że w momencie ustawienia na znacznikach tłoka w GMP wprawdzie w jednocylindrowcu ale występowało podobne zjawisko. No i ten mój pierdzipęd (Honda NX125) słabo chodził. Ustawiłem więc zawory na "oko" tzn kiedy widziałem że zaczyna się suw sprężania zawór już się zamykał a nie np w 60 procentach jak piszesz. Wg oznaczenia na kole oznaczało to przesunięcie od znacznika o jakieś pół centymetra - nie wiem ile to stopni, 1-2? Ja wprawdzie jeszcze nie zmieniłem łańcuszka rozrządu , ale chyba to zrobię , zwłaszcza że go mam i wstyd się przyznać miałem jak miałem rozbebeszony silniczek od NX-a :blush: :banghead: :banghead: :banghead: Doda, jeszcze że jak go znabyłem to miałem taką historię : viewtopic.php?f=17&t=22649&hilit=transcity . Ja wiem że to pierdzipęd jednogarkowiec , ale może w czymś Ci to pomoże?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

@Leo - "że zawsze się cieszę jak się uda dotrzeć spowrotem do domu" ...

Nooo - widać od razu że prawdziwa moto-podróżniczka :) ... Ja też jak gdzieś jadę to bez planowania, bez zastanawiania się - i licząc na szczęćie ;)


@cezar, @capri - dzięki za info, ... tłoki raczej powinny być we wszystkich rozmiarach, kosztują około 250 zł / sztukę,


@Grad,

Dzięki za linka - myślę że na pewno może pomóc ;) - z chęcią przeczytam, ... a przy okazji warto trochę historii motoryzacji poznać :)

A to co piszesz - to tym bardziej potwierdza że lekkie przestawienie rozrządu może powodować kolosalny problem z kompresją,

Nie jestem pewny mojej obserwacji - ... zawór zamyka się, ale duża część drogi tłoku w górę jest z "cofającymi się" dzwigienkami - wydaje mi sie ze jakieś 60%, ostateczne zluzowanie dźwigienki to jakieś 30 stopni do GMP,

To co przyszło mi na myśl to to że problemem móglby być luźnu łańcuszek po stronie przeciwnej od napinacza (czerwona linia na zdjęciu poniżej) - jeżeli by tak było to ruchy na wałku rozrządu byłyby "opóźnione",

Ale ta teoria chyba się nie sprawdzi - bo ile razy zakręce wałem korbowym to FT (Front Top) na kole magnesowym zawsze pokrywa się z znacznikami na wałku, poprawną pozycją wałka rozrządu i tłokiem który zaraz za chwilę zaczyna się cofać (chyba że ma być inaczej),

Jeszcze myślalem o tym czy coś nie jest przestawione na kole magnesowym ... no i ogolnie - popychacze, wałek mogą być jakieś zdeformowane ...

Obrazek
free photo hosting
BeX
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 181
Rejestracja: 13.03.2017, 08:54
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warka

Re: "Remont" silnika

Post autor: BeX »

Może to Ci coś pomoże z forum AT, ale te silniki są bliźniacze, więc nie powinno być różnic, jak są to prośba o poprawę:
"Pierwsza porada szparaga.
Jak złożyć rozrząd w AT. pomyślałem w piątek by o tym napisać po tym jak trafiła do mnie kolejna sztuka składana przez " mechanika " z przestawionym rozrządem.

Ustawiamy przedni cylinder w pozycji TDC, co odpowiada w AT znakowi FT we wzierniku w lewej pokrywie w tej pozycji zakładamy wałek rozrządu na przednim cylindrze. Wałek ma być skierowany krzywkami w dół i oczywiście zamontowany zgodnie ze znakami na kole. To ustawienie odpowiada zakończenie cyklu sprężania i rozpoczęciu cyklu pracy, czyli obydwa zawory zamknięte, w tej pozycji regulujemy również luzy zaworowe.
Następnie przekręcamy odwrotnie do wskazówek zegara silnikiem zakładając na wał klucz nr 17 poprzez wziernik w lewym deklu o 232 stopnie ( około 2/3 ) w tym miejscu pojawia się znak RT, który oczywiście odpowiada TDC tylnego cylindra. W tym miejscu zakładamy wałek tylnego cylindra w sposób analogiczny do przedniego czyli krzywkami na dół, co odpowiada przejściu ze sprężania do cyklu pracy.
Amen.
Mam nadzieję, że uratuję tym choć jeden silnik."
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: "Remont" silnika

Post autor: old1977 »

w drugim filmie masz pokazane ustawienie rozrządu
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=25905
i montaż głowic i cylindrów na stare uszczelki wydaje mi się lekkim nie porozumieniem
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
mariusz1984ktw
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Orzesze

Re: "Remont" silnika

Post autor: mariusz1984ktw »

Czesc,

Dzieki bardzo za filmik - ... na pewno sie przyda, przejrze go sobie dokladnie,

Gliwice montowalem na starej uszczelce tylko w jednym celu - zeby w koncu dojsc do tego gdzie ucieka kompresja,
Docelowo ma byc oczywiscie nowa uszczelka,

... Pomysl nie do konca szczesliwy bo:
1. Kompresja moze uciekac przez stara uszczelke - ... sprawdzilem, nie jest tak - zalalem cylindry woda i obserowalem czy nie ma babli

2. Podejrzewam ze mozna uszkodzic glowice (stara uszczelka sie nie zgniata) - mam nadzieje ze tak sie nie stalo,

Dzieki bardzo za przeslanie tego komentarza od szparaga ... to wazne,

Mariusz
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości