Regulator napięcia Transalp 600V
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Hejka na moje to aku ma powoli dość + czyszczenie kostek powinno pomóc pozdro
- piotruss
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 28.07.2015, 15:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
aku ma 2 miesiące, a które to mogą być kostki?ryszard pisze:Hejka na moje to aku ma powoli dość + czyszczenie kostek powinno pomóc pozdro
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Troche dziwne mój ma z pięć miesięcy postoi parę dni a napiecie ma 12.6V chyba że na postoju coś tobie pobiera z niego .Kostki tak zapobiegawczo można sprawdzić i przeczyscic od regulatora pod zadupkiem lewym
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
1- pomiędzy statorem a regulatorem (na żółtych kablach)piotruss pisze:aku ma 2 miesiące, a które to mogą być kostki?ryszard pisze:Hejka na moje to aku ma powoli dość + czyszczenie kostek powinno pomóc pozdro
2- na styczniku rozrusznika
3- na samym regulatorze
To na filmie wygląda na włąśnie brak przepływu na kostkach
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- jarecki
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 14.03.2016, 21:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Padł mi regulator napięcia w moim trampusiu 600 . Musiałem zakupić nowy, kolega Ryszard dał mi namiary na regulator z Rzeszowa Elektronika Motocyklowa
mgr Sławomir Dudek. Muszę powiedzieć że wykonanie i jak pracuje regulator to naprawdę mistrzostwo , polecam . Podziękowania dla kolegi Ryszarda za pomoc.
mgr Sławomir Dudek. Muszę powiedzieć że wykonanie i jak pracuje regulator to naprawdę mistrzostwo , polecam . Podziękowania dla kolegi Ryszarda za pomoc.
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Nie ma za co, niech ładuje dobrze trampusia i cieszy wlasciciela
- MotoMarcin
- dwusuwowy rider
- Posty: 177
- Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Bardziej sprawa modułowa ale jako że jest temat o regulatorach to się tu zapytam - zjarał mi się moduł ( śmierdzi na kilometr ) był regenerowany, trochę przejeździł więc miał prawo. Szukam jednak przyczyny żeby nie stracić następnego. Generalnie moduły palą się przez regulatory ale napięcie ładowania mam w miarę ok, znaczy w sumie tu też ciężko określić - na starym module (tym co się zjarał) było w zakresie od 12 - 14v. Podpiąłem nowy i nagle na volomierzu mam stałe 14,3 cały czas. Regulator wymieniałem ok 2 lata temu, aku jest nowy.
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
- MotoMarcin
- dwusuwowy rider
- Posty: 177
- Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Postanowiłem sprawdzić regulator miernikiem i w sumie teraz już nie wiem jak zinterpretować wyniki....
1. Ładowanie mierzone na akumulatorze bez świateł, z światłami mijania, z drogowymi
https://youtu.be/vswZKR_JwFM
2.Pomiar wyjścia z regulatora ( to jest dla nie największa zagadka) - mierzyłem wyścia z alternatora i jest ok - 30-60 v ~ ale dlaczego na wyjściu po dodaniu gazu jest 1v - to nie rozumiem. Sprawdzane na innym regulatorze tak samo to wygląda.
https://youtu.be/s6ra4m4W4zQ
Help ?
1. Ładowanie mierzone na akumulatorze bez świateł, z światłami mijania, z drogowymi
https://youtu.be/vswZKR_JwFM
2.Pomiar wyjścia z regulatora ( to jest dla nie największa zagadka) - mierzyłem wyścia z alternatora i jest ok - 30-60 v ~ ale dlaczego na wyjściu po dodaniu gazu jest 1v - to nie rozumiem. Sprawdzane na innym regulatorze tak samo to wygląda.
https://youtu.be/s6ra4m4W4zQ
Help ?
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
A masy posprawdzaleś? Może masz przebicie albo nie zwiera gdzieś?
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Wytłumacz proszę jak i gdzie wg ciebie może znikać masa po dodaniu gazu? Pytam w 100% serio bo nie widzę takiej możliwości żeby rpm mogło mieć wpływ na masę, ale jeśli znasz takie powiazania to chętnie się czegoś dowiem przy okazji.Adam_M pisze:A masy posprawdzaleś? Może masz przebicie albo nie zwiera gdzieś?
Tapnięte
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
A czasem ten regulator nie musi być obciążony (właśnie akumulatorem ) aby prawidłowo ładował
Zamontuj dwa kable do aku i wtedy mierz.
Zamontuj dwa kable do aku i wtedy mierz.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Myślałem o wibracjach silnika wpływających na styk/niestyk, odkrecona śruba etc. Ale masy zawsze warto sprawdzić i mieć je w dobrym stanie.wilq.bb pisze:Wytłumacz proszę jak i gdzie wg ciebie może znikać masa po dodaniu gazu? Pytam w 100% serio bo nie widzę takiej możliwości żeby rpm mogło mieć wpływ na masę, ale jeśli znasz takie powiazania to chętnie się czegoś dowiem przy okazji.Adam_M pisze:A masy posprawdzaleś? Może masz przebicie albo nie zwiera gdzieś?
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
- MotoMarcin
- dwusuwowy rider
- Posty: 177
- Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Dobra na AT już dostałem odpowiedź - ładowanie z 1 filmu jest ok, a w drugim źle został podpięty miernik. Dzięki za odpowiedzi, swoją drogą i tak styki poczyszczę tak dla spokoju
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Dla potomnych tylko dopiszę, że podlaczanie alternatora do nieobciazonego regulatora to najkrotsza droga do jego uwalenia. Jezeli altek jest podlaczony do regulatora i odpalamy silnik, to zawsze musi byc do regulatora podpieta reszta instalacji, w szczegolnosci akumulator. Czyli takie odpinanie tej czerwono zielonej kostki i taki pomiar jak na drugim filmiku to bardzo ryzykowna operacja, ktorej nie nalezy robic.
Jesli chcemy pomierzyc napiecia na wyjsciu alternatora, (trzy zolte przewody), to najpierw odpinamy calkiem regulator i dopiero odpalamy silnik wylacznie korzystajac z energii akumulatora, a pomiar napieć wyjsciowych alternatora (pomiar AC, czyli ~) wykonujemy przy pracujacym silniku i odlaczonym regulatorze.
Jesli chcemy pomierzyc napiecia na wyjsciu alternatora, (trzy zolte przewody), to najpierw odpinamy calkiem regulator i dopiero odpalamy silnik wylacznie korzystajac z energii akumulatora, a pomiar napieć wyjsciowych alternatora (pomiar AC, czyli ~) wykonujemy przy pracujacym silniku i odlaczonym regulatorze.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- davcio2
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 211
- Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Mam problem. Na ostatniej wycieczce zaczął mi się gubić prąd w trampku (600) - było b ciepło więc podejrzewam regler. Dzisiaj chciałem to sprawdzić i zobaczyć też główny bezpiecznik rozrusznika a tu zonk- cała wtyczka stopiona, bezpiecznik wytopiony... Co mogło spowodować takie przegrzanie? Dodam że akumulator wygląda jakby jeszcze żył (właśnie go ładuję więc jutro sprawdzę czy trzyma). Trampek dojechał do domu ale od tego czasu rozrusznik nie zakręci.
Zdjęcia przeopionych wtyczek: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Zdjęcia przeopionych wtyczek: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Odpisalem Ci juz na PW
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Napisz też w wątku aby potomni wiedzieli
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
W telegraficznym skrócie - te przekaźniki rozrusznika sie Chińczykom zdecydowanie nie udały i nie nalezy ich kupować, bo 100/100 przypadków kiedy miałem z nimi styczność konczylo sie wlasnie takim upaleniem tego złącza. Upalenie nastepowalo mimo pelnej sprawnosci instalacji, braku jakichkolwiek lewych poborow pradu itd.
To nie jest oryginał Hondy, tylko jakas chińska zabaweczka. Lepiej wydac nawet kilka $$ wiecej i kupic oryginał Hondy, albo przynajmniej inną wersje zamiennika (taką w kwadratowej obudowie), ktora jest mniej narażona na takie wytopy plastiku.
Tyle w temacie.
To nie jest oryginał Hondy, tylko jakas chińska zabaweczka. Lepiej wydac nawet kilka $$ wiecej i kupic oryginał Hondy, albo przynajmniej inną wersje zamiennika (taką w kwadratowej obudowie), ktora jest mniej narażona na takie wytopy plastiku.
Tyle w temacie.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Zaniedbanie. Przynajmniej raz na dwa lata trzeba rozebrać, przeczyścić i przesmarować kostki. Zaśniedziałe, skorodowane stawiają duży opór. Duży opór - dużo ciepła.davcio2 pisze:... Co mogło spowodować takie przegrzanie?
Oryginały hondy też należy sprawdzać - przerobiłem to na własnym grzbiecie.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Oczywiscie masz racje, ze trzeba czasem zrobic przeglad i czyszczenie polaczen, ale ten akurat chinski przekaznik rozrusznika ma tak, że nawet zaraz po zamontowaniu, wszystko czysciutkie, zadnych luznych polaczen, ani dodatkowych obciazen, a i tak sie roztapia... Zalozylem kiedys taki jeden koledze do wiaderka. Po 150 km byl juz rozpuszczony.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości