potwierdzam:)widziałem osobiscie,uginała sie w połowie około 10 cm:)badziew;)PIES pisze:Ja mam takie same odczucia jak lyko, mam 182 wzrostu i trampka z 93r. Dodam jedynie od siebie, że MGG jest za miękka (do tego modelu) i przy deflektorze od Kuby jeszcze trochę podwyższonym pracuje jak guma. Im cieplejsze powietrze, tym bardziej. W Ukrainie prawie cały czas trzymałem ją ręką przy mijaniu ciężarówek, już miałem wypierdolić to wszystko do rowu MGG nie polecam
Szyba turystyczna
Re: Szyba turystyczna
Re: Szyba turystyczna
Połowa Polski jeżdzi z porządnym deflektorem robionym przez Kubę z forum afrykańskiego i zakłada to do wszystkich szyb jakie wyprodukowano, poza tym takie bajery jak deflektor, wykonują również znani producenci, więc nie wiem o co chosi
Nie ma się co pipać w szczypę!!!
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 251
- Rejestracja: 18.07.2008, 21:34
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Szyba turystyczna
To znalazłem kiedyś w necie:
Kupiłem plexi za ok 10 PLN i było po kłopocie.
Kupiłem plexi za ok 10 PLN i było po kłopocie.
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 251
- Rejestracja: 18.07.2008, 21:34
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Szyba turystyczna
to nie to forum, poszukaj na forum młodych chemikówwolfsburg pisze:nie o to chosi. piszę o WYTRZYMAŁOŚCI i innych parametrach materiałów z których robione są szyby
Re: Szyba turystyczna
Dzieki Marek, myślalem że tylko ja nie wiem o co chosiMarek pisze:to nie to forum, poszukaj na forum młodych chemikówwolfsburg pisze:nie o to chosi. piszę o WYTRZYMAŁOŚCI i innych parametrach materiałów z których robione są szyby
Nie ma się co pipać w szczypę!!!
Re: Szyba turystyczna
Ja ostatnio się zarzekałem, że dla bezpieczeństwa wywalę deflektor (190 wzrostu, wysoka szyba givi, która z deflektorkiem strasznie się wygina - zwłaszcza jak zawieje z boku). No i faktycznie po przejechaniu 100km zdjąłem go, po czym po następnych 20km ponownie założyłem i zrobiłem z uśmiechem na ryju następne 400. Faktycznie jak dmuchnie z boku to się gnie, ale łapą w garażu gnę ją dwa razy więcej i nic się nie dzieje. Obecny wątek wywołuje jednak moje wątpliwości co do wytrzymałości pleksy z której jest zrobiona szyba (bo pliwęglan to chyba tylko te oryginalne). Dzwoniłem dzisiaj do MGG, czy nie wytłoczyliby z grubszej szybki (robią 3mm), ale niestety nie da się. Chętnie kupiłbym jakąś wysoką szybkę fabrycznie wyposażoną w deflektor, ale do 600ki takiej nie robią (jest MRA z deflektorem- ale niska). Czy znacie jakiś sposób żeby zapobiec pęknięciu szyby, ew. zminimalizować skutki jej pęknięcia ? Druga szyba w spód? "siateczka zbrojeniowa"? jakieś taśmy wzmacniające szybę, czy wsporniki?
Re: Szyba turystyczna
W katalogu MRA jest tylko jedna z defletorem - właśnie ta niska, lub wyższa (ale nie tak wysoka jak moja Givi), ale bez deflektora. Ktoś kupił taką i taką i przełożył deflektor z niższej do wyższej i podobno jest zadowolony (było o tym na forum). Ja chyba spróbuję zrobić taki wspornik z płaskownika, który byłby przykręcany wraz z szybą (pod nią) i sięgał do połowy wysokości szyby, tak aby ją na tym odcinku usztywnić.
Re: Szyba turystyczna
ja szukałem tutaj: http://www.mrashop.de/mrashop/welcome.do (w katalogu wg producenta).
Taką wysoką jak Givi, to chyba ciężko będzie znaleźć - ma około 50cm.
Taką wysoką jak Givi, to chyba ciężko będzie znaleźć - ma około 50cm.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szyba turystyczna
tylko to szyba z pewnością nie do XL 600V, może do 650-tki. Do 600-tki z oferty MRA z deflektorem (czyli Vario Touring Screen) nie ma żadnego wyboru, jest tylko jeden model o wysokości identycznej jak oryginał ale wyprofilowanej w inny sposób (środek jest bardziej odchylony). -Mam to wiemwolfsburg pisze:najwyższa mra jaką widziałem ma 45-46 cm, więc rzeczywiście ciężko. aczkolwiek warto byłoby przymierzyć się do tej ze wspornikami i z deflektorem. wygląda solidnie a i kształt sugeruje,że powinna dobrze odchylać strumień
Generalnie Szyba nie poddaje się naporowi powietrza (nie ugina) a deflektor znacznie poprawia komfort jazdy (zawirowania już tylko niewielkie w okolicy kasku a nie od ramion włącznie w gorę jak w oryg.).
Przy moim wzroście 176cm to i tak nie jest to. Przed zakupem wydawało mi się, że szyba Vario Touring będzie pięknie się sprawować i spełni oczekiwania w niej pokładane, jak spełnia w TA650 i AT. Brakuje jej 8-10cm do zapewnienia tego oczekiwanego komfortu.
Testowałem jazdę TA600 z szybą wysoką firmy MGG (chyba 54cm) i szybę o podobnej lub ciut mniejszej wysokości zamierzam założyć a do niej dołożę właśnie deflektor MRA i powinno być jak w gold wingu
Co do łamliwości szyb...każda się łamie,moja MRA też nie należy do odpornych, MGG nie są w wcale takie złe.
Analizując opinie i wypowiedzi wysokich użytkowników to przy wzroście powyżej 190cm to raczej nie pomoże nic, aerodynamiki nie da się oszukać, można ją nagiąć ale to w pewnych granicach...
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Re: Szyba turystyczna
Też sobie chyba zakupie taki deflektor z MRA: http://www.polo-motorrad.de/shop/Techni ... ils.0.html i spróbuję zamontować na mojej Givi, może przepływ powietrza będzie trochę inny i nie będzie stawiał takiego oporu?
Jednym słowem: trza eksperymentować! Nie dajmy się muchom!!
Fryzjer, czy mógłbyś zmierzyć rozstaw tych wsporników mocujących deflektor do szyby?
Czy trzeba wywiercić otwory w szybie, żeby go zamocwać?
Jednym słowem: trza eksperymentować! Nie dajmy się muchom!!
Fryzjer, czy mógłbyś zmierzyć rozstaw tych wsporników mocujących deflektor do szyby?
Czy trzeba wywiercić otwory w szybie, żeby go zamocwać?
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szyba turystyczna
są ale dwie opcje szyby a nie dwa warianty długości szyby Vario Touring do TA600. Te opcje to:wolfsburg pisze:w linkach które podałem wcześniej, sprzedawcy(niemieckie sklepy min. internetowe) twierdzą że te dwa warianty są też do modelu 600. (...)
- Vario Touring Screen (z deflektorem) o długości porównywalnej z oryg.
- Touring Screen tj. podwyższona bez deflektora.
Do 650-tki są dwie rożne długości szyb Vario Touring.
Dodam, że opieram się na katalogu producenta MRA
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Re: Szyba turystyczna
Skróciłem o 3cm deflektor od Kuby i moja wysoka Givi przestała się tak wyginać.
W tej chwili jestem zadowolony, ale jadąc autostradą zdejmuję deflektor.
Na autostradzie wyższa prędkość i zawirowania powietrza od innych pojazdów powodują niebezpieczne wężykowanie przy układzie wysoka szyba+deflektor - być może nie jest to tylko spowodowane deflektorem - po sezonie dam do sprawdzenia stan przedniego zawieszenia.
W tej chwili jestem zadowolony, ale jadąc autostradą zdejmuję deflektor.
Na autostradzie wyższa prędkość i zawirowania powietrza od innych pojazdów powodują niebezpieczne wężykowanie przy układzie wysoka szyba+deflektor - być może nie jest to tylko spowodowane deflektorem - po sezonie dam do sprawdzenia stan przedniego zawieszenia.
Re: Szyba turystyczna
PIES pisze:Oooj, bo będzie za póżno
- po sezonie dam do sprawdzenia stan przedniego zawieszenia.
Zawieszenie wydaje się być w miarę dobre (brak luzów), ale myślę o wymianie oleju w lagach i założeniu progresów.
A tak odnośnie wysokiej szyby, to wczoraj zamieniłem się z kumplem na GN250 (na chwilę ) i miałem wrażenie, że przy prędkości do 110km/h mniej mi wiało na gołym gienku niż na moim trampku (chodzi o okolice kasku).
Zamówiłem więc oryginalną mikro-szybkę i się zobaczy
Re: Kupię wysoką szybę do XL 650 z 2000r.
Trochę OT ale w temacie szyby.
Ma ktoś może taką z alledrogo za 150zł. Jakie wrażenia z jazdy, daje radę, czy szkoda kasy?
http://a.gery.pl/show_item.php?item=970635558
lub
http://a.gery.pl/show_item.php?item=962693034
Ma ktoś może taką z alledrogo za 150zł. Jakie wrażenia z jazdy, daje radę, czy szkoda kasy?
http://a.gery.pl/show_item.php?item=970635558
lub
http://a.gery.pl/show_item.php?item=962693034
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szyba turystyczna
Było wałkowane na forum, wystarczy poszukać.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- stanik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 16.04.2009, 23:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Szyba turystyczna
Wracając do tematu, ja dzisiaj wywaliłem swoją MGG i powróciłem do fabrycznej, Hondowskiej. Ucierpiał na tym wygląd, ale jest znacząco ciszej... Doszedłem do wniosku, że większy wiatr mi nie przeszkadza (moje traski liczą do max 100km za jednym razem). Ale jak od prędkości 70-80 km/h nie słyszę już motocykla tylko łomot powietrza to po dłuższej jeździe głowa mnie zaczyna boleć. Zrobiłem test jadąc z szyba MGG i stanąłem przy prędkości 80km/h na podnóżkach i aż sie zdziwiłem. Nastała błoga cisza. Niewiele myśląc zawróciłem do domu, gdzie zdjąłem MGG i założyłem Hondowską I faktycznie do prędkości 110-120 km/h słyszę motocykl i tylko szum opływającego powietrza . Nie jest to juz to łomotanie/dudnienie powodowane strugą powietrza wpadają dokładnie pod kask (Schuberth C2 z kołnierzem, podbródkiem....). Przy fabrycznej szybie struga powietrza podnosi się do kasku, dopiero tak od prędkości powyżej 120 km/h.
Takie są na chwile obecną moje doświadczenia z MGG przy moim wzroście 186 cm:
+:
mniejszy napór powietrza na klatkę
wygląd motocykla (jakiś taki proporcjonalny jest)
-(Mega minus):
Struga powietrza trafia mi dokładnie pod kask, przez co jest mega głośno już przy takich miejskich prędkościach 70-80km/h. Dopóki nie wymieniłem kasku, myślałem ze to wina mojego Jet'a. Ale po zakupie Schubertha doszedłem do wniosku, że coś tu jest nie tak...
Na razie szyby się nie pozbywam, może jeszcze mi się kiedyś przyda. Na chwilę obecną wracam do oryginału.
Pozdrawiam
Takie są na chwile obecną moje doświadczenia z MGG przy moim wzroście 186 cm:
+:
mniejszy napór powietrza na klatkę
wygląd motocykla (jakiś taki proporcjonalny jest)
-(Mega minus):
Struga powietrza trafia mi dokładnie pod kask, przez co jest mega głośno już przy takich miejskich prędkościach 70-80km/h. Dopóki nie wymieniłem kasku, myślałem ze to wina mojego Jet'a. Ale po zakupie Schubertha doszedłem do wniosku, że coś tu jest nie tak...
Na razie szyby się nie pozbywam, może jeszcze mi się kiedyś przyda. Na chwilę obecną wracam do oryginału.
Pozdrawiam
- lyko
- osiedlowy kaskader
- Posty: 114
- Rejestracja: 25.05.2009, 19:36
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szyba turystyczna
Mam te same wrażenia o których stanik pisze (też mam schubetha C2, choć z Nolanem n43air jest mniej więcej to samo). Mogę tylko dodać, że dla zadowolenia z szyby i innych odczuć znaczenie może mieć dosłownie 1 cm różnicy wzrostu albo lekko inna pozycja kierowcy. IMO nie da się nikomu doradzić czy w kogośtam przypadku wyższa szyba sprawdzi się czy nie. Trzeba po prostu z tym pojeździć i zobaczyć. Jest za dużo czynników wpływających na odczucia, oprócz wzrostu i własnych oczekiwań np: styl jazdy, pogoda (np. wiatr boczny). Ja jednak polecałbym kupno wysokiej szyby mimo wszystko, gdyż sprawdza się w wolnej, lajtowej jeździe, gdy fajnie się jeździ z podniesioną machą kasku. I jeszcze ciekawostka: wiecie, że są dwie wersje szyby MGG do trampka 650? Różnią się wyprofilowaniem: ze spoilerem i bez. Poprzednio miałem ze spoilerem, ale "sie mi popsuła". Teraz kupiłem używaną bez spoilera. Bez spoilera jest wyższa o ok. 2 cm. Okazuje się że ta bez spoilera według mnie spisuje się lepiej. Mniej czuję zawirowań w okolicy kasku.
Re: Szyba turystyczna
A czy zastanawialiście się może nad czymś takim: http://sklep.scigacz.pl/szyba-honda-xrv ... 13723.html ?
Afrykanerzy chwalą, czytałem wypowiedź właściciela Varadero z tą samą szybą i też twierdzi, że jest OK. Na forum DL ktoś wychwala GIVI AF260, która działa na tej samej zasadzie.
Wprawdzie do trampka czegoś takiego nie robią, ale może udałoby się z dwóch wystrugać jedną?
Wydawało mi się, że gdzieś na starym forum czytałem, że komuś się szybka złamała i dosztukował część z innej i był zadowolony.
Afrykanerzy chwalą, czytałem wypowiedź właściciela Varadero z tą samą szybą i też twierdzi, że jest OK. Na forum DL ktoś wychwala GIVI AF260, która działa na tej samej zasadzie.
Wprawdzie do trampka czegoś takiego nie robią, ale może udałoby się z dwóch wystrugać jedną?
Wydawało mi się, że gdzieś na starym forum czytałem, że komuś się szybka złamała i dosztukował część z innej i był zadowolony.
- lyko
- osiedlowy kaskader
- Posty: 114
- Rejestracja: 25.05.2009, 19:36
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szyba turystyczna
Ja mam właśnie szybę MGG z ułamanym jednym uchem do mocowania. Cała góra jest dobra i choć jestem nieco zniechęcony do tych wszystkich wyższych szyb i spoilerów tak się zastanawiam czy by nie spróbować... Jak tu ciąć taką szybę co by jej od razu nie popsuć?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości