Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Szanowni Trampkowicze. Swoim Transalpem (650 - 2001r) cieszę się dopiero od tygodnia i do dziś wszystko było ok. Dziś wracając z pracy miałem takie oto objawy: odpalił normalnie bez ssania, przejechałem kilkaset metrów i nagle silnik stracił moc by za chwilę całkiem zgasnąć. Zaczynał padać deszcz, rozrusznik zakręcił kilka razy i silnik odpalił ale jakby na jeden cylinder a za chwilę na dwa. Zaczęło lać na dobre więc postanowiłem jechać dokąd dam radę. Silnik dławił się, raz chodził na dwa gary by za chwilę ciągnąć na jednym. Po drodze zgasł mi jeszcze raz całkiem ale odpalił bez problemu. Zauważyłem że kiedy zaczynał pracować na jednym cylindrze to po mocniejszym odkręceniu manetki wskakiwał na dwa. Poratujcie proszę od czego mam zacząć szukanie przyczyny, może to typowa usterka, nie wiem... Czy to gaźniki, moduł zapłonowy czy coś innego z elektryką? Szczerze mówiąc troszkę się dziś zmartwiłem, żeby mi HONDA w trasie takie numery robiła.
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
nazir a możesz coś więcej... Od tygodnia cieszysz się Trampkiem, a może napiszesz co w nim zrobiłeś (co było robione) ? bo przyczyn może być trochę... Czy tylko zarejestrowałeś, nalałeś paliwa, sprawdziłeś poziom oleju i... przed siebie?
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Właściwie masz rację, na razie cieszę się raczej faktem posiadania niż jazdą. W tym tygodniu z powodu takich a nie innych zmian w pracy za wiele nie pojeździłem. Moto kupiłem w piątek tydzień temu, od tamtej pory zrobiłem jakieś 200 km bez problemów. Raz zatankowałem do pełna na orlenie normalną PB95, po tym tankowaniu do problemów zdążyłem zrobić około 35-40 km. Za wiele przy nim jeszcze nie grzebałem, od poniedziałku zaczynam urlop i tę przyjemność zostawiłem sobie na ten czas właśnie. Jedynie co rzuciło mi się w oczy to trochę za luźny łańcuch to go troszkę podciągnąłem. Hondę kupowałem w salonie motocykli używanych, mają tam raczej zadbane maszyny. Ale oczywiście jest sprowadzana, ja jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Sprzedawca zapewniał mnie że w tej chwili do gaźników zaglądać nie muszę. Aha, jeszcze jedno co zauważyłem. Charakterystyczny zapach paliwa (spalin) tak jakby bardzo bogata mieszanka cały czas była, myślałem że jestem trochę przewrażliwiony bo poprzednie moto było na wtrysku a tu gaźniki. Ale czułem to nawet jak się gdzieś na światłach zatrzymywałem. Dodam że ssania wcale nie uruchamiałem, jest ciepło i nie było potrzeby, silnik zagadał od razu. W każdym razie nie majstrowałem nic przy gaźnikach, świecach, nic nie przestawiałem. Czy zbiornik w tym modelu ma tendencję do rdzewienia od środka?
- wojtasmazi
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 22.06.2015, 21:47
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Moze warto bylo by zaczac od wykrecenia swiec i sprawdzenia icb koloru. Da Ci to sporo informacji na temat skladu mieszanki. Co do rdzewiejacego baku w trampkach to nigdy o takim przepadku nie slyszalem.....
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Tak planuję zrobić. Jutro spuszczę paliwo (bak pełny), ściągnę zbiornik i sprawdzę świece, kable, filtr powietrza, może trzeba będzie zajrzeć do gaźników...
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Przy używanym motocyklu trzeba sprawdzić kilka rzeczy zanim wyruszymy w trasę. Na pewno zbiornik paliwa czy jest w 100% czysty, następnie gaźniki jak masz możliwość warto skorzystać z myjki ultradźwiękowej, regulacja gaźników oraz zaworów, synchro, wymiana świeczek, kontrola kabli i fajek, sprawdzenie wszystkich połączeń kabli na kostkach, wymiana płynów i filtrów. Oczywiście nie wolno zapominać też o takich rzeczach jak sprawdzenie membran czy zaworków ssania i przesmarowanie linek.
Jeśli dalej będzie coś nie tak to warto szukać pomocy na forum.
Jeśli dalej będzie coś nie tak to warto szukać pomocy na forum.
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Dziś stwierdziłem że zanim rozbiorę górę motocykla to go odpalę - co uczynił bez żadnych problemów - i się przejadę i sprawdzę jak dziś działa. No i cóż 25km po okolicy, temperatura silnika na 1/3, motorek śmigał aż miło. Nie przerywał, nie dławił się, nie gasł. Po drodze zatrzymałem się i oglądnąłem silnik pod kątem ewentualnych wycieków. No i mam przyczynę zapachu benzyny... cieknie z kranika. To tłumaczy zapach, ale czy może tłumaczyć przerywanie i przygasanie silnika skoro dziś jeździł normalnie? Tak czy siak trzeba naprawić kranik, to ściągnę bak i sprawdzę resztę. Czy spotyka się gdzieś zestaw do naprawy kranika? czy muszę kupić nowy kranik?
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Jeśli paliwo wyciekało zamiast iść do gaźników to mogła przerywać, albo też mogło łapać powietrze zamiast paliwa.nazir pisze:ale czy może tłumaczyć przerywanie i przygasanie silnika skoro dziś jeździł normalnie?
Na allegro jest tego pełno.nazir pisze:Czy spotyka się gdzieś zestaw do naprawy kranika? czy muszę kupić nowy kranik?
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Ponoć do 650-ki ni ma.
Serwis-nowy lub używka z alledrogo.
Serwis-nowy lub używka z alledrogo.
Dominator.
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Sorry, nie dopatrzyłem że chodzi o 650-tke. Ja bym to rozkręcił i zobaczył co tam trzeba wymienić, może to jakaś uniwersalna uszczelka.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Widzę że zestawów naprawczych nie bardzo, ten nowy kranik widziałem ale traktuję go jako ostateczność. Po zdemontowaniu zbiornika wyszło kilka "fauli".
1. Po odkręceniu od baku kranika zdziwiłem się że nie ma tam (między tą dużą nakrętką a gwintem na baku) żadnej uszczelki, oringu. Nie powinno tam czegoś być?
2. Kranik odkręcony - a ta żółta rurka (rodzaj filtra?) została w środku, chyba nie powinna... Wystaje ok 2mm. Spryskałem wd40 może wyciągnę. Warto chyba wypłukać zbiornik.
3. Filtr powietrza mocno zabrudzony
4. Świece czarne, okopcone nie zaolejone - wyczyszczę i ustawię prawidłową przerwę, może jeszcze pojeżdżą
5. Przewodu od świecy (lewa przód) nie dało rady ściągnąć ze świecy w całości, albo już był urwany albo trzymał się resztką sił.
6. Po zdjęciu airboxa okazało się że jeden z gumowych przewodów między airboxem a drugim cylindrem (odpowietrzenie??) nie był właściwie założony a jedynie ledwo dotykał airboxa. Tu muszę dokupić nowy trochę dłuższy przewód. Ma ktoś jakiś patent (castorama?) na takie przewody? Średnica wewnętrzna 16mm.
Biorąc to wszystko "do kupy" silnik pewnie miał prawo świrować.
Na razie to wszystko, przy okazji wymienię olej + filtr. Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś dobry sklep (w sieci) z częściami do Trampka?
1. Po odkręceniu od baku kranika zdziwiłem się że nie ma tam (między tą dużą nakrętką a gwintem na baku) żadnej uszczelki, oringu. Nie powinno tam czegoś być?
2. Kranik odkręcony - a ta żółta rurka (rodzaj filtra?) została w środku, chyba nie powinna... Wystaje ok 2mm. Spryskałem wd40 może wyciągnę. Warto chyba wypłukać zbiornik.
3. Filtr powietrza mocno zabrudzony
4. Świece czarne, okopcone nie zaolejone - wyczyszczę i ustawię prawidłową przerwę, może jeszcze pojeżdżą
5. Przewodu od świecy (lewa przód) nie dało rady ściągnąć ze świecy w całości, albo już był urwany albo trzymał się resztką sił.
6. Po zdjęciu airboxa okazało się że jeden z gumowych przewodów między airboxem a drugim cylindrem (odpowietrzenie??) nie był właściwie założony a jedynie ledwo dotykał airboxa. Tu muszę dokupić nowy trochę dłuższy przewód. Ma ktoś jakiś patent (castorama?) na takie przewody? Średnica wewnętrzna 16mm.
Biorąc to wszystko "do kupy" silnik pewnie miał prawo świrować.
Na razie to wszystko, przy okazji wymienię olej + filtr. Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś dobry sklep (w sieci) z częściami do Trampka?
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
ad1- powinien być oring
ad2- zdarza szczypcami delikatnie wyciągniesz -uwaga tam może być twój oring jest cieniutki żebyś go nie uszkodził
ad3- wymienić
ad4 - jak filtr brudny to i dawka paliwa za duża
ad5 - nie wiem
ad6 - ma być olejoodporny żeby się nie rozpuścił najlepiej sklep z częściami do ciężarówek
ad2- zdarza szczypcami delikatnie wyciągniesz -uwaga tam może być twój oring jest cieniutki żebyś go nie uszkodził
ad3- wymienić
ad4 - jak filtr brudny to i dawka paliwa za duża
ad5 - nie wiem
ad6 - ma być olejoodporny żeby się nie rozpuścił najlepiej sklep z częściami do ciężarówek
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Dzięki za szybką odpowiedź. Poprawka co do świec. Powinny być np DENSO DPR8EA-9. U mnie były: DR8ES-L, DPR9EA-9, DR9EA, DPR8EA-9. Może jestem zbyt szczegółowy ale chyba powinny być takie same? Do tego przerwa dużo mniejsza niż wymagane 0,8-0,9mm... Kto to serwisował !?
Co do oringa to jeżeli tam był (jest) to jest tak sprasowany że chyba nie spełnia swojego zadania, to by tłumaczyło wyciek. Dodałbym zdjęcie ale za chiny ludowe nie wiem jak...
Co do oringa to jeżeli tam był (jest) to jest tak sprasowany że chyba nie spełnia swojego zadania, to by tłumaczyło wyciek. Dodałbym zdjęcie ale za chiny ludowe nie wiem jak...
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Silnik przerywa i czasem gaśnie.
Co do 1 i 2 viewtopic.php?f=104&t=4511#p334061
Oring wchodzi między ten długi filtr paliwa a ściankę baku. Filtr wyciągnij lekko tak by przy skręcaniu kranik go wepchnął do środka - w sensie brak luzu
Oring wchodzi między ten długi filtr paliwa a ściankę baku. Filtr wyciągnij lekko tak by przy skręcaniu kranik go wepchnął do środka - w sensie brak luzu
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości