Obniżenie Transalpa 650

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

Nie wiem czy poruszany był już na tym forum ten temat (o podnoszeniu czytałem).
Chodzi mi o możliwie najniższe opuszczenie siodła bez konieczności wymiany poszczególnych elementów. Chodzi mi o patenty nieinwazyjne w stylu opuszczanie na lagach itp. Myślałem również o kołach stylizowanych na Supermoto bo również dałyby 1 cm w dół.

Może szanowni użytkownicy Trampków znacie jeszcze inne tajne metody. Będę dozgonnie wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.
JANUSZ
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 252
Rejestracja: 05.11.2008, 20:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsko

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: JANUSZ »

Możesz przerobic siedzenie i tam też z tego co się orientuje można "ukraść" 1 cm lub 1,5 ale chyba nie więcej. Są również w sprzedaży oryginalne siedzenia obniżane do transalpa 650.
Kolega Musty z forum ma takie siedzenie przerobione ale nie wiem czy jest obniżone. :thumbsup:
Firma Mariomoto z Rybnika przerabia siedzenia - gdzieś bylo na forum o tym - musiałbys poszukać.
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

Znam ten sposób jednak moje doświadczenia wskazują że nie jest to dobry pomysł. Swego czasu miałem wątpliwą okazję siedzieć na Varadero 125 które miało zmienione siodło. Być może za krótko siedziałem na tym motocykl jednak moje pierwsze wrażenie było takie że siedzenie przeszkadza. Nie jestem w stanie powiedzieć czy wynikało to z błędów w konstrukcji czy z mentalnej bariery (był to motocykl służący do nauki jazdy) jednak wyraźnie dało się odczuć że siedzenie nie jest oryginalne (Zrobione było świetnie i trudno był poznać że to nie jest oryginał. Jedyna rzecz rzucająca się w oczy to brak logo producenta). Kilka osób które miały wcześniej doświadczenia z japońskimi motocyklami a były zmuszone do śmigania takim Viaderkiem mówiły mi że mają podobne odczucia. Żeby było jasne nie jest to kwestia jednego egzemplarza ponieważ WORD swoje motocykle w ten sposób obniżył wszystkie szkoły jazdy były zmuszone zrobić to samo. Być może tylko siedzenia do Varadero są bublowate jednak nie chciałbym się o tym przekonać wydawszy 300 lub więcej złotych na zakup takiego siedziska.


Chodziło mi raczej o „domowe” sposoby bez konieczności wydawania tysięcy złotych. Ewentualna zmiana to jedynie koła a la Supermoto z racji tego że moje felgi wyglądają koszmarnie.
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: jedras »

Czy jesteś świadom tego, że opuszczenie motocykla na lagach zmienia geometrie zawieszenia?
Czy kupując transalpa nie zauważyłeś, że jest dla Ciebie za wysoki?
JANUSZ
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 252
Rejestracja: 05.11.2008, 20:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsko

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: JANUSZ »

Jeżeli chcesz zmienić koła na super moto to już zmieniasz charakterystyke motocykla bo praktycznie masz motocykl enduro a chcesz go zmienić na miejski pokonywacz krawęzników.- ja raczej nieszedłbym w tę strone.
Pisząc o siedzeniu pisałem o firmie Mariomoto ponieważ słyszałem że w miare dobrze przerabiają siedzenia - adekwatnie do ceny bo taka przeróbka to cos około 250-300zł, ja mam np.siedzenie firmy BAGSTER ale to inna półka cenowa . Siedzonko jest super komfortowe- szyte na zamówienie, a komfort nieporównywalny do oryginału (ale cena 2tyś). :thumbsup:
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

Widzę że nie da się merytorycznie więc niech będzie jak na forum przystało.

Motocykl nie jest dla mnie za niski jest po prostu za słaby a enduro z niego takie jak nie przymierzając z R1 turystyk. Jednak moja żona jest tym motocyklem oczarowana sęk w tym że jest na niego za niska. Jej styl jazdy pozwala mi myśleć o modyfikacjach ponieważ zdaję sobie sprawę że wartości przeciążeń jakie przewidział inżynier nigdy nie zostaną osiągnięte.

Odnośnie siedzenia chodziło mi o to że obniżanie go powoduje że ma się wrażenie że między nogami mamy obszytą gazetę. Nie wiem jak sprawują się wyroby firmy o której mowa ale idąc tropem w/w wątpliwości przedmówców: obniżenie siedzenia wiąże się ze zmianą geometrii siedzenia.
Ostatnio zmieniony 20.07.2009, 22:37 przez XT600, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: Daniel 87 »

chlopie bo to turystyczne enduro a nie hard:P to nie ttr tylko motocykl zeby dupsko posadzic i ladowac przez swiat.
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

Daniel 87 pisze:chlopie bo to turystyczne enduro a nie hard:P to nie ttr tylko motocykl zeby dupsko posadzic i ladowac przez swiat.
Jedno słowo: "kontekst"
acid_toXin
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 148
Rejestracja: 13.06.2008, 07:57
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: acid_toXin »

Z kontekstu Twoich ostatnich wypowiedzi wynika, że chciałbyś go obniżyć nie zmieniając nic :wacko: Do kanapy masz wątpliwości, zmiana geometrii przeraża...mam jakieś przeczucie, że Ci się nie uda i sam się obniży jak zejdzie powietrze z opon :smile: Obniż go na lagach i tyle...

Tutaj są szczegóły przeróbki 600tki na supermoto http://www.transalp.de/technik/pd-techn ... ermoto.php

A tu okropna (wg. mnie) Africa na felgach CBR: http://img308.imageshack.us/img308/9867 ... oto9so.jpg

...a najlepiej oczaruj żonę innym motocyklem :smile:

PS. Pisz co chcesz ale Transalp to enduro...
Awatar użytkownika
MaRKo
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 804
Rejestracja: 13.07.2008, 01:37
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: MaRKo »

Zobacz jeszcze tutaj:
http://www.allegro.pl/item691641380_obn ... nsalp.html
koszt 550zł ale skoro Ci zależy to może warto.
MaRKo
Awatar użytkownika
Piwkos
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 23.02.2009, 17:21
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław/Gdynia

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: Piwkos »

Ciemny jestem z mechaniki, możesz MaRko zatem powiedzieć jak takie zestawy się montuje i jak bardzo zmieniają specyfikację moto?
Motocykliści noga z gazu!!! ;)
Awatar użytkownika
MaRKo
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 804
Rejestracja: 13.07.2008, 01:37
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: MaRKo »

Ja mam oryginalna wysokość Trampka i nie znam nikogo kto ma obniżonego. Nie wiem jak bardzo zmieniają specyfikacje.
Niedawno przypadkiem trafiłem na tą aukcję, więc pomyślałem, że Ci podrzucę linka.
Z tego co widać na zdjęciach rzecz polega na wymianie tego mechanizmu (nie wiem jak on się fachowo nazywa) który łączy amortyzator z wahaczem.
Może warto poszukać w komentarzach sprzedającego jakiś ludzi którzy kupili to od tego kolesia i z nimi porozmawiać.
Jeśli się nie uda może Ty będziesz pierwszy i opiszesz nam wszystko na forum.
MaRKo
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

acid_toXin pisze:Z kontekstu Twoich ostatnich wypowiedzi wynika, że chciałbyś go obniżyć nie zmieniając nic :wacko: Do kanapy masz wątpliwości, zmiana geometrii przeraża...mam jakieś przeczucie, że Ci się nie uda i sam się obniży jak zejdzie powietrze z opon :smile: Obniż go na lagach i tyle...

Tutaj są szczegóły przeróbki 600tki na supermoto http://www.transalp.de/technik/pd-techn ... ermoto.php

A tu okropna (wg. mnie) Africa na felgach CBR: http://img308.imageshack.us/img308/9867 ... oto9so.jpg

...a najlepiej oczaruj żonę innym motocyklem :smile:

PS. Pisz co chcesz ale Transalp to enduro...
Błąd w interpretacji: moje zastrzeżenia odnośnie zmiany siedzenia są wynikiem złych doświadczeń z tego typu modyfikacjami.

W kwestii geometrii- to był sarkazm.
Swego czasu przez kilka dni jeździłem XT obniżonym na półkach (poprzedni właściciel z racji nikczemnego wzrostu był sprawcą tej niegodziwości). Motocykl był eksploatowany jak na XT przystało :crossy: :punk: a jak go sprzedawałem to koleś po dokładnej analizie zużyć i załadowaniu go na przyczepkę powiedział że odnosi wrażenie że dokonał bardzo dobrego zakupu :shock: .
Puenta tej krótkiej dykteryjki jest taka że motocykla latał równie wysoko i lądował równie twardo zarówno będąc wyższym jak i niższym o te 5 cm a konsekwencji widać nie było.

Muszę się zgodzić że koła SM w Afryce to jest zbrodnia i za takie coś 25 lat to mało :swieczki: . Ale Afryka to legenda a Trampek choć poczciwy to jednak jest bulwarówka (Turystyczne Enduro to jednak jest eufemizm).

wolfsburg pisze:Ta aukcja jest mało poważna. Na część czekałem ponad miesiąc, zero odpowiedzi od sprzedającego, a jak wreszcie odebrał tel to okazało się ,że on ściąga to z Niemiec.Podziękowałem za współpracę. bezpośrednio na e bay kupiłem od Niemca- producenta. zdjęcie było to samo.w pakiecie miała być instrukcja i części. Po tygodniu dostałem paczkę a tam kawałek dobrze obrobionego stopu metalu...i żadnej instrukcji, opisu. Kilku zaprzyjaźnionych serwismanów oglądało. przymierzało i nadal nie waidomo o co biega.
Niemiaszek po kilku mailach odpowiedział że da instrukcję. czekam już tydzień. na pytanie o pozostałe części odparł że nie ma nic więcej a zdjęcie jest tylko poglądowe :grin:
poczekaj aż u mnie się wyjaśni bo może to jednak działa :cool: :pob:
:crossy: :crossy: :dupa:
Z niecierpliwością czekam na efekty pracy
acid_toXin
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 148
Rejestracja: 13.06.2008, 07:57
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: acid_toXin »

Błąd w interpretacji: moje zastrzeżenia odnośnie zmiany siedzenia są wynikiem złych doświadczeń z tego typu modyfikacjami.
OK. Jednak to tylko robione przez firmę X siedzenia do małego Viadra. Możesz spróbować z produktami firmy MarioMoto - nie spotkałem się aby ktoś na nich narzekał. Rozmawiając z facetem tej firmy powiedział mi (chciałem mieć wygodniejszą kanapę) że z 650-tki powstanie motocykl właściwie jednoosobowy bo jeżeli ja mam mieć wygodnie to pasażerka nie bedzie miala (dziwne, mam 186cm wzrostu, 75kg)...pasażerka oczywiście dużo, dużo mniej :grin:
Swego czasu przez kilka dni jeździłem XT obniżonym na półkach ...
Próbuj. Roboty nie jest wiele :) i zanim wyjaśni się z częściami od Niemca będziesz wiedział więcej..
Muszę się zgodzić że koła SM w Afryce to jest zbrodnia i za takie coś 25 lat to mało :swieczki: . Ale Afryka to legenda a Trampek choć poczciwy to jednak jest bulwarówka (Turystyczne Enduro to jednak jest eufemizm).
Powiedz to Pałełowi :) Polecam wklepanie 'Carbon Enduro Party' na YouTube.pl...
Awatar użytkownika
Andrzej77
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kobylanka

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: Andrzej77 »

Najłatwiej będzie wydłużyć nieco lagi, wahacz podgiąć na 90 stopni, skrócić łańcuch, zdemontować koła i przypierdzielać na samych tarczach. Dodatkowy efekt to snop iskier na zakrętach. Gdyby WSK miała tarcze chłopaki po wioskach lataliby tak od mniej więcej 1986 roku. A tak masz okazję być prekursorem.
Jeśli jednak nie chcesz dłubać za długo w garażu spróbuj może nabyć naklejki od trampka i coś takiego:
Mini_Bike_Dirt_Bike_Quads_ATV_Helmets.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

Andrzej77 pisze:Najłatwiej będzie wydłużyć nieco lagi, wahacz podgiąć na 90 stopni, skrócić łańcuch, zdemontować koła i przypierdzielać na samych tarczach. Dodatkowy efekt to snop iskier na zakrętach. Gdyby WSK miała tarcze chłopaki po wioskach lataliby tak od mniej więcej 1986 roku. A tak masz okazję być prekursorem.
Jeśli jednak nie chcesz dłubać za długo w garażu spróbuj może nabyć naklejki od trampka i coś takiego:
Mini_Bike_Dirt_Bike_Quads_ATV_Helmets.jpg
Normalnie zesrałem się ze śmiechy k***a. Nie ma to jak fachowiec się wypowie na temat.
Awatar użytkownika
grzesiek_ts
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 18.12.2008, 00:51
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: grzesiek_ts »

XT600 pisze:Normalnie zesrałem się ze śmiechy k***a. Nie ma to jak fachowiec się wypowie na temat.
Wypowiedź Kolegi Andrzeja - to był sarkazm, jakże udany :smoke:
Chciałeś, masz supermoto w dowolnym kolorze :dupa:

Panie Jacku XT 600- skoro "turystyczne enduro" to nie Transalp, słynny na całym globie za swe wdzięczne własności jezdne sprawdzane na każdym kontynencie :pob: radzę wrócić do POWITALNI i choć słowo rzec na swój temat.

A radykalne wypowiedzi na tym forum zachować na później.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

grzesiek_ts pisze:
XT600 pisze:Normalnie zesrałem się ze śmiechy k***a. Nie ma to jak fachowiec się wypowie na temat.
Wypowiedź Kolegi Andrzeja - to był sarkazm, jakże udany :smoke:
Chciałeś, masz supermoto w dowolnym kolorze :dupa:

Panie Jacku XT 600- skoro "turystyczne enduro" to nie Transalp, słynny na całym globie za swe wdzięczne własności jezdne sprawdzane na każdym kontynencie :pob: radzę wrócić do POWITALNI i choć słowo rzec na swój temat.

A radykalne wypowiedzi na tym forum zachować na później.
A w powitalni byłem i z bliżej nieokreślonych przyczyn mój post się nie ukazał.

Dwie sprawy odnośnie wypowiedzi Andrzej77: po pierwsze cynizm i sarkazm- tak ale merytorycznie i na temat. Dwa: zupełnie nie rozumiem imperatywu zabierania głosu w dyskusji w sytuacji kiedy nie chce się do niej wnieść nic konkretnego. Być może przesadziłem ale według mnie lepiej jest powiedzieć komuś w twarz: „jesteś ch**” niż opowiadać w towarzystwie że: „uważasz iż ktoś jest męskim organem płciowym’ jednocześnie mając nadzieje iż osoba o której mowa nigdy nie dowie się jakie zdanie masz na jej temat. Po prostu nie wiem czemu ktoś ma ochotę na takie gierki. Poczułem się obrażony więc odpowiedziałem koniec kropka.

Jeśli dywagujemy na temat nazw: moje stanowisko jest takie (i nie zmienię go za skarby świata). Turystyczne Enduro jest jak Świnka Morska która ani z może ani ze Świną nie ma nic wspólnego a wpierdala za 4. U podstaw idei Enduro leżał sport a nie turystyka więc określenie Turystyczne Enduro jest wewnętrznie sprzeczne. Chyba że mamy na myśli turystykę ekstremalną która wpisuję się w zakres pojęci turystyka jednak pozostaje w sprzeczności z obiegowym rozumieniem tego pojęcia. Implikuje to trudności w odbiorze ponieważ nazwy takie jak Turystyczne Enduro; motocykl Turystyczno-Sportowy mają za zadanie uchwycić ideę w sposób możliwie najprostszy, więc dla osoby niewtajemniczonej nazwa jest nieczytelna.

Wracając do meritum: obniżenie jest tylko pomysłem i zwróciłem się do ludzi którzy lepiej znają ten motocykl o opinię. Nie ma zamiaru kłócić się z kimkolwiek czy jest to dobry czy zły pomysł. Każdy ma prawo wpadać na takie pomysły na jakie mu jego wyobraźnia pozwala i ja szanuję opinie użytkowników że jest to zły pomysł. Jednak pragnę również żeby ktoś uszanował moje przekonania.

Za brak w powitalni sory ale byłem przekonany że wpis jest.
Awatar użytkownika
Andrzej77
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 487
Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kobylanka

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: Andrzej77 »

XT600 poczułeś się obrażony? Wzruszające. Swoimi wypowiedziami nt. transalpa dałeś w pysk wielu osobom z tego forum, więc nie dziw się, że ktoś oddał...
PS. Mam porsche 911 carrera, ale mojej żonie bardziej podoba się duży fiat. Uzgodniliśmy więc, że zamontujemy w 911 tylne lampy, koła, przednią szybę z wycieraczkami oraz grill od 125p. Może ktoś z was robił już coś takiego. Czy ktoś mógłby doradzić? Liczę WYŁĄCZNIE na merytoryczne odpowiedzi...
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
XT600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17.06.2009, 14:38

Re: Obniżenie Transalpa 650

Post autor: XT600 »

Andrzej77 pisze:XT600 poczułeś się obrażony? Wzruszające. Swoimi wypowiedziami nt. transalpa dałeś w pysk wielu osobom z tego forum, więc nie dziw się, że ktoś oddał...
PS. Mam porsche 911 carrera, ale mojej żonie bardziej podoba się duży fiat. Uzgodniliśmy więc, że zamontujemy w 911 tylne lampy, koła, przednią szybę z wycieraczkami oraz grill od 125p. Może ktoś z was robił już coś takiego. Czy ktoś mógłby doradzić? Liczę WYŁĄCZNIE na merytoryczne odpowiedzi...

Jeśli „dałem Ci w pysk” to bardzo przepraszam ale chyba zdajesz sobie sprawę z tego czym jeździsz ?!. Transalp to naprawdę dobry motocykl: silnik który ładnie ciągnie od samego dołu i cichutko pracuje; bardzo bogaty zestaw wskaźników; bardzo wygodna pozycja za kierownicą no i przede wszystkim to Honda. Jest jednak kilka ale 54 KM to nie 150 R1; wskaźnik temperatury, poziomu paliwa i zegarek też nijak się ma do kokpitu Gold Winga; skoki zawieszenia 200/190 słabo wyglądają przy 315/300 WR400F. Zdaję sobie sprawę z tego że nie można mieć wszystkiego jestem jednak zdania że należy dokonać wyboru. Kupując Transalpa chciałem sprawdzić jak będę się czuł na motocyklu uniwersalnym i teraz już wiem że to nie dla mnie.

P.S. Jeśli stać Cię na Porsche 911 carrera i oglądałeś „Pimp my ride” lub „Monster Garage” to wiesz że taka przeróbka jest w twoim zasięgu a efekt będzie zadowalający (pewnie nie wszystko da się zrobić tak żeby ci pasowało na 100 % ale idea na pewno zostanie uchwycona)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości