Reflektory LED
- Pilgrim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 137
- Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Reflektory LED
Hello,
a więc ja mojego halogena zamontowałem na prawo od lagi, więc nie mam problemu z obcieraniem błotnika (zdjęcie powyżej). Nie wpływa to zupełnie na oświetlenie.
Adampio, mam wrażenie, że dałeś zbyt długi płaskownik, który być może rezonuje na wertepach i trzęsie światłem. Ja zrobiłem to mniej więcej tak:
Mam nadzieję, że nie pokiełbasiłem nic w tym rysunku, bo zrobiłem go z pamięci:)
pzdr.
a więc ja mojego halogena zamontowałem na prawo od lagi, więc nie mam problemu z obcieraniem błotnika (zdjęcie powyżej). Nie wpływa to zupełnie na oświetlenie.
Adampio, mam wrażenie, że dałeś zbyt długi płaskownik, który być może rezonuje na wertepach i trzęsie światłem. Ja zrobiłem to mniej więcej tak:
Mam nadzieję, że nie pokiełbasiłem nic w tym rysunku, bo zrobiłem go z pamięci:)
pzdr.
Honda, głupcze!
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Reflektory LED
Nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę montażu, ale moje halogeny leżą w szafce.. z kawałkiem czachy, gdzie były przykręcone. Trzeba niezłych wertepów, ale wcześniej to mocowanie wyglądało bardzo normalnie i nie wzbudziło moich podejrzeń (nie ja montowałem).
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Reflektory LED
Pilgrim: dzieki! Rozumiem, że na Twoim rysunku LED świeci w prawo? Co do kątownika to nie mam w domu porządnego imadła i giąłem "na wczoraj" jedyny posiadany płaskownik na gorąco nad gazem morsem i kluczem francuskim. Wyszedł promień gięcia ze 30mm stad tak nisko LED, ale wytrzymał nocne przeprawy przez strumienie. Grubość płaskownika/kątownika wyklucza drgania ale amelinum nie da sie bezkarnie giąc na mały promień, wiec docelowo kupie gotowy katownik stalowy
tomekpe: Kątownik u Pilgrima i u mnie jest przykręcony pod dolną śrube mocującą czachę do stelaża czachy. Czarne prostokąty to gumowo-stalowe tulejki obejmujące stelaż. Jedyne co grozi to wyrwanie gwintu z plastiku czachy ale u mnie te elementy są dorabiane i mocniejsze od oryginału (podczas poważnej gleby popękała czacha ale nie te "słupki"
tomekpe: Kątownik u Pilgrima i u mnie jest przykręcony pod dolną śrube mocującą czachę do stelaża czachy. Czarne prostokąty to gumowo-stalowe tulejki obejmujące stelaż. Jedyne co grozi to wyrwanie gwintu z plastiku czachy ale u mnie te elementy są dorabiane i mocniejsze od oryginału (podczas poważnej gleby popękała czacha ale nie te "słupki"
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Reflektory LED
Nie chce zakładać nowego tematu więc spytam tutaj.
Chce założyć w motocyklu gniazdo zapalniczki i halogeny,
Z gniazdem już mi koledzy wyjaśnili podłącze się przez przekaźnik do żaróweczki oświetlającej zegary, lub jak się uda do stacyjki.
---
Co do halogenów to w mej głowie urodził się ciekawy sposób podłączenia.
Najprościej by było podłączyć przez wspomniany wyżej przekaźnik i dać włącznik na kierownicy, ale ten pomysł jest zbyt mało szalony
Chciałbym aby halogeny działały w 3 opcjach tzn
Jeden włącznik mający dwie pozycje:
- świecą przy włączeniu długich - przekaźnik pod kontrolkę długich
- świecą nawet bez długich - jakbym chciał je mieć przy włączonych mijania lub przy pozycyjnych
Drugi włącznik "rozłączający układ halogenów" w jednej pozycji działają w drugiej nie działają.
Da się coś takiego zrobić? Czy to zbyt przekombinowane?
Chce założyć w motocyklu gniazdo zapalniczki i halogeny,
Z gniazdem już mi koledzy wyjaśnili podłącze się przez przekaźnik do żaróweczki oświetlającej zegary, lub jak się uda do stacyjki.
---
Co do halogenów to w mej głowie urodził się ciekawy sposób podłączenia.
Najprościej by było podłączyć przez wspomniany wyżej przekaźnik i dać włącznik na kierownicy, ale ten pomysł jest zbyt mało szalony
Chciałbym aby halogeny działały w 3 opcjach tzn
Jeden włącznik mający dwie pozycje:
- świecą przy włączeniu długich - przekaźnik pod kontrolkę długich
- świecą nawet bez długich - jakbym chciał je mieć przy włączonych mijania lub przy pozycyjnych
Drugi włącznik "rozłączający układ halogenów" w jednej pozycji działają w drugiej nie działają.
Da się coś takiego zrobić? Czy to zbyt przekombinowane?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Reflektory LED
Przekombinowane, wystarczy jeden włącznik on/off pomiędzy stacyjką a przekaźnikiem.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Reflektory LED
Ja w T.Apaczu zrobiłem halogeny włączane z lub bez długich, także z możliwością chwilowego mrugnięcia całego "zestawu" i... nie mam żadnego, szpecącego kierownicę dodatkowego włącznika, ot magia...
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Reflektory LED
Znaczy aby się upewnić czy dobrze zrozumiałem.falco pisze:Ja w T.Apaczu zrobiłem halogeny włączane z lub bez długich, także z możliwością chwilowego mrugnięcia całego "zestawu" i... nie mam żadnego, szpecącego kierownicę dodatkowego włącznika, ot magia...
Włączają się z długimi z możliwością mrugnięcia (jak rozumiem chodzi o mrugniecie tym drugim przyciskiem od długich) lub włączone bez długich (czyli np z pozycyjnymi? mijania? czy wogole bez świateł)
Jak to zrobiłeś
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Reflektory LED
Możesz też podpiąć LEDy przez ten przekaźnik którego użyjesz do gniazda zapalniczki, z tym że daj włącznik na kierę za gniazdem a dodatkowo możesz pociągnąć zasilanie (można też przez kolejny przekaźnik żeby nie obciążać instalacji) z długich z tym że dać w przewód diodę żeby prąd szedł tylko w stronę LEDów i ukryty pstryczek do załączania zasilania z długich. Takim sposobem będziesz miał 2 tryby. Normalnie włączasz ledy przyciskiem z kierownicy (dzień) a jak jedziesz w nocy i nie chcesz wyłączać za każdym razem jak coś jedzie z naprzeciwka długich i drugim pstryczkiem LEdów to przełączasz ten ukryty pstryczek i LEDy dostają zasilanie z długich. Brzmi pewnie trochę skomplikowanie ale da się - ja tak mam podpięte w każdym razie i jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.
Oczywiście można też pominąć włącznik na kierownicę i wtedy w trybie dziennym będą LEDy zawsze kiedy przekaźnik (od gniazda zapalniczki) dostanie sygnał, czyli po przekręceniu stacyjki.
Oczywiście można też pominąć włącznik na kierownicę i wtedy w trybie dziennym będą LEDy zawsze kiedy przekaźnik (od gniazda zapalniczki) dostanie sygnał, czyli po przekręceniu stacyjki.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Reflektory LED
3 x tak.Hawk1985 pisze: Włączają się z długimi z możliwością mrugnięcia (jak rozumiem chodzi o mrugniecie tym drugim przyciskiem od długich) lub włączone bez długich (czyli np z pozycyjnymi? mijania? czy wogole bez świateł)
Mogę na raz mrugnąć długimi+halogenem, super przydatne w awaryjnej sytuacji, mogę zapalić sam halogen (bez długich), mogę zapalić długie+halogen na stałe, sam halogen podłączyłem tak, aby działał "po" mijania. Włączam fabrycznym "zajączkiem" od długich, wszystko wygląda profesjonalnie, kierownica nie jest obwieszona dziwnymi włącznikami a jednocześnie nie trzeba "szukać" włącznika, bo jest pod palcem, co jest przydatne zwłaszcza w nocy na głównej drodze gdzie często wspomagam się halogenem.
Nie cierpię (i nie robię tego) cięcia oryginalnej wiązki, tak samo jak dodawania dziwnych włączników na kierę, jednocześnie wszystko montuję w taki sposób, że po zdemontowaniu w motocyklu nie będzie śladu.
Podpowiedź - szukaj hasła "przekaźnik bistabilny", gdzieś już opisywałem...Hawk1985 pisze:Jak to zrobiłeś
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Reflektory LED
Wątek znalazłem http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ny#p151327 Jest szansa że zachowały Ci się gdzieś zdjęcia? bo te które wrzucałeś na fotosika nie działająfalco pisze:Podpowiedź - szukaj hasła "przekaźnik bistabilny", gdzieś już opisywałem...
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Reflektory LED
O! To, to, to...Hawk1985 pisze: Wątek znalazłem http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ny#p151327 Jest szansa że zachowały Ci się gdzieś zdjęcia? bo te które wrzucałeś na fotosika nie działają
Jeśli znajdę w kompie (uprzedzam, że nie wiem kiedy), to dam znać, ale na robienie nowych zwyczajnie nie będę miał (nie wiem do kiedy) okazji.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Reflektory LED
Hmmm poczytałem o tym twoim rozwiązaniu Falco i stwierdziłem jednak że mi nie odpowiada
---
Na podstawie schematu podpięcia gniazda zapalniczki
Sięgnąłem po piwo i uruchomiłem proces myślowy
I tak mam
Schemat podpięcia halogenów na stałe (świecą po włączeniu zapłonu)
I schemat podpięcia halogenów przez przekaźnik pod kontrolkę długich
Ale piwo się skonczyło a ja nadal nie wiem jak dać tam przełącznik aby świeciło w dwóch trybach:
- halogeny świecą tylko po włączeni długich
- halogeny świecą cały czas (po zapaleniu motocykla z pozycyjnymi, mijania, długimi etc)
ktoś pomoże?
---
Na podstawie schematu podpięcia gniazda zapalniczki
Sięgnąłem po piwo i uruchomiłem proces myślowy
I tak mam
Schemat podpięcia halogenów na stałe (świecą po włączeniu zapłonu)
I schemat podpięcia halogenów przez przekaźnik pod kontrolkę długich
Ale piwo się skonczyło a ja nadal nie wiem jak dać tam przełącznik aby świeciło w dwóch trybach:
- halogeny świecą tylko po włączeni długich
- halogeny świecą cały czas (po zapaleniu motocykla z pozycyjnymi, mijania, długimi etc)
ktoś pomoże?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Reflektory LED
Nie ma problemu, ja lubię rozwiązania proste, profesjonalne i sprawdzone, inni wolą serię dodatkowych włączników, każdy robi jak chce.
Powodzenia.
Powodzenia.
- tropas
- dwusuwowy rider
- Posty: 192
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Reflektory LED
Czyli widzę, że chyba dążysz do rozwiązania jakie ja zastosowałem. Ponieważ nie ja to wymyśliłem to nie wiem czy jestem w stanie opisać to dokładnie, ale myślę że musisz podłączyć lampy w sposób ze schematu od gniazdka zapalniczki, a do tego dodać dodatkowe zasilanie lamp z przekaźnika sterowanego z długich. Pstryczek przełączający tryby dzień/noc trzeba wpiąć w przewód sterowania z długich i w ten sam przewód dać diodę żeby prąd szedł tylko w stronę lamp.Hawk1985 pisze: Ale piwo się skonczyło a ja nadal nie wiem jak dać tam przełącznik aby świeciło w dwóch trybach:
- halogeny świecą tylko po włączeni długich
- halogeny świecą cały czas (po zapaleniu motocykla z pozycyjnymi, mijania, długimi etc)
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Reflektory LED
Jednak stwierdziłem że podłączenie w sposób w który chce jest zbyt skomplikowany, więc położyłem tylko przewód pod bakiem, a elektryk ogarnął mi elektryk.
I mam tak ja chciałem:
W pozycji 0 halogeny załączają się po włączeniu długich (czy to na stałe czy "zajączkiem")
W pozycji 1 działają niezależnie od świateł (po zapłonie)
Dodatkowo wymieniłem standardową żarówkę na Osram Night Breaker (różnica jest )
Tak to wygląda, zdjęcia z komórki oczywiście nie oddają tego (przy mijania i drogowych wyszły bardzo ciemne)
Mijania:
Długie:
"Zabójcy wiewiórek" :
Musze je jeszcze wyregulować trochę na boki i może odrobinę podnieść do góry, ale jest jasno
I mam tak ja chciałem:
W pozycji 0 halogeny załączają się po włączeniu długich (czy to na stałe czy "zajączkiem")
W pozycji 1 działają niezależnie od świateł (po zapłonie)
Dodatkowo wymieniłem standardową żarówkę na Osram Night Breaker (różnica jest )
Tak to wygląda, zdjęcia z komórki oczywiście nie oddają tego (przy mijania i drogowych wyszły bardzo ciemne)
Mijania:
Długie:
"Zabójcy wiewiórek" :
Musze je jeszcze wyregulować trochę na boki i może odrobinę podnieść do góry, ale jest jasno
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: Reflektory LED
To nie jest żarówka philipsa. W całej konstrukcji z philipsem cokolwiek wspólnego miały same LED bo faktycznie philips sprzedaje takie rzeczy poprzez jakąś tam spółkę zależną.
Co do użytkowania to podejrzewam, że będzie tak jak z wszystkimi tego typu niehomologowanymi patentami, będzie dużo światłą niekoniecznie tam gdzie być powinno. Dla kierownika pewnie dobrze, dla innych użytkowników drogi już nie do końca. No i oczywista oczywistość, te żaróweczki nie są legalne, więc jak Pan Policjant już jednak zatrzyma to może zabrać dowodzik.
Co do użytkowania to podejrzewam, że będzie tak jak z wszystkimi tego typu niehomologowanymi patentami, będzie dużo światłą niekoniecznie tam gdzie być powinno. Dla kierownika pewnie dobrze, dla innych użytkowników drogi już nie do końca. No i oczywista oczywistość, te żaróweczki nie są legalne, więc jak Pan Policjant już jednak zatrzyma to może zabrać dowodzik.
Bądź szalony, ale nie głupi
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Reflektory LED
I wszystko jasne. Dzięki.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Reflektory LED
Być może demonizuję, ale w starych trampkach lepiej wspomagać regulator napięcia obciążając go - np światłami mijania. Ledy tego nie zrobią.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość