Reflektory LED

Montaż i instalacja akcesoriów dodatkowych, takich jak olejarki, stelaże, kufry, grzane manetki, gniazdka 12V, olejarki, halogeny itp.
Awatar użytkownika
Pilgrim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 137
Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reflektory LED

Post autor: Pilgrim »

Hello,

a więc ja mojego halogena zamontowałem na prawo od lagi, więc nie mam problemu z obcieraniem błotnika (zdjęcie powyżej). Nie wpływa to zupełnie na oświetlenie.
Adampio, mam wrażenie, że dałeś zbyt długi płaskownik, który być może rezonuje na wertepach i trzęsie światłem. Ja zrobiłem to mniej więcej tak:
Obrazek
Mam nadzieję, że nie pokiełbasiłem nic w tym rysunku, bo zrobiłem go z pamięci:)

pzdr.
Honda, głupcze!
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2477
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Reflektory LED

Post autor: tomekpe »

Nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę montażu, ale moje halogeny leżą w szafce.. z kawałkiem czachy, gdzie były przykręcone. Trzeba niezłych wertepów, ale wcześniej to mocowanie wyglądało bardzo normalnie i nie wzbudziło moich podejrzeń (nie ja montowałem).
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Reflektory LED

Post autor: Adampio »

Pilgrim: dzieki! Rozumiem, że na Twoim rysunku LED świeci w prawo? Co do kątownika to nie mam w domu porządnego imadła i giąłem "na wczoraj" jedyny posiadany płaskownik na gorąco nad gazem morsem i kluczem francuskim. Wyszedł promień gięcia ze 30mm stad tak nisko LED, ale wytrzymał nocne przeprawy przez strumienie. Grubość płaskownika/kątownika wyklucza drgania ale amelinum nie da sie bezkarnie giąc na mały promień, wiec docelowo kupie gotowy katownik stalowy

tomekpe: Kątownik u Pilgrima i u mnie jest przykręcony pod dolną śrube mocującą czachę do stelaża czachy. Czarne prostokąty to gumowo-stalowe tulejki obejmujące stelaż. Jedyne co grozi to wyrwanie gwintu z plastiku czachy ale u mnie te elementy są dorabiane i mocniejsze od oryginału (podczas poważnej gleby popękała czacha ale nie te "słupki"
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 847
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Reflektory LED

Post autor: Hawk1985 »

Nie chce zakładać nowego tematu więc spytam tutaj.

Chce założyć w motocyklu gniazdo zapalniczki i halogeny,
Z gniazdem już mi koledzy wyjaśnili podłącze się przez przekaźnik do żaróweczki oświetlającej zegary, lub jak się uda do stacyjki.
Obrazek

---

Co do halogenów to w mej głowie urodził się ciekawy sposób podłączenia.
Najprościej by było podłączyć przez wspomniany wyżej przekaźnik i dać włącznik na kierownicy, ale ten pomysł jest zbyt mało szalony :grin:

Chciałbym aby halogeny działały w 3 opcjach tzn
Jeden włącznik mający dwie pozycje:
- świecą przy włączeniu długich - przekaźnik pod kontrolkę długich
- świecą nawet bez długich - jakbym chciał je mieć przy włączonych mijania lub przy pozycyjnych

Drugi włącznik "rozłączający układ halogenów" w jednej pozycji działają w drugiej nie działają.

Da się coś takiego zrobić? Czy to zbyt przekombinowane?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Reflektory LED

Post autor: Nadol »

Przekombinowane, wystarczy jeden włącznik on/off pomiędzy stacyjką a przekaźnikiem.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Reflektory LED

Post autor: falco »

Ja w T.Apaczu zrobiłem halogeny włączane z lub bez długich, także z możliwością chwilowego mrugnięcia całego "zestawu" i... nie mam żadnego, szpecącego kierownicę dodatkowego włącznika, ot magia... :cool:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 847
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Reflektory LED

Post autor: Hawk1985 »

falco pisze:Ja w T.Apaczu zrobiłem halogeny włączane z lub bez długich, także z możliwością chwilowego mrugnięcia całego "zestawu" i... nie mam żadnego, szpecącego kierownicę dodatkowego włącznika, ot magia... :cool:
Znaczy aby się upewnić czy dobrze zrozumiałem.
Włączają się z długimi z możliwością mrugnięcia (jak rozumiem chodzi o mrugniecie tym drugim przyciskiem od długich) lub włączone bez długich (czyli np z pozycyjnymi? mijania? czy wogole bez świateł)

Jak to zrobiłeś
Obrazek
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
tropas
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 192
Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Reflektory LED

Post autor: tropas »

Możesz też podpiąć LEDy przez ten przekaźnik którego użyjesz do gniazda zapalniczki, z tym że daj włącznik na kierę za gniazdem a dodatkowo możesz pociągnąć zasilanie (można też przez kolejny przekaźnik żeby nie obciążać instalacji) z długich z tym że dać w przewód diodę żeby prąd szedł tylko w stronę LEDów i ukryty pstryczek do załączania zasilania z długich. Takim sposobem będziesz miał 2 tryby. Normalnie włączasz ledy przyciskiem z kierownicy (dzień) a jak jedziesz w nocy i nie chcesz wyłączać za każdym razem jak coś jedzie z naprzeciwka długich i drugim pstryczkiem LEdów to przełączasz ten ukryty pstryczek i LEDy dostają zasilanie z długich. Brzmi pewnie trochę skomplikowanie ale da się - ja tak mam podpięte w każdym razie i jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.
Oczywiście można też pominąć włącznik na kierownicę i wtedy w trybie dziennym będą LEDy zawsze kiedy przekaźnik (od gniazda zapalniczki) dostanie sygnał, czyli po przekręceniu stacyjki.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Reflektory LED

Post autor: falco »

Hawk1985 pisze: Włączają się z długimi z możliwością mrugnięcia (jak rozumiem chodzi o mrugniecie tym drugim przyciskiem od długich) lub włączone bez długich (czyli np z pozycyjnymi? mijania? czy wogole bez świateł)
3 x tak.
Mogę na raz mrugnąć długimi+halogenem, super przydatne w awaryjnej sytuacji, mogę zapalić sam halogen (bez długich), mogę zapalić długie+halogen na stałe, sam halogen podłączyłem tak, aby działał "po" mijania. Włączam fabrycznym "zajączkiem" od długich, wszystko wygląda profesjonalnie, kierownica nie jest obwieszona dziwnymi włącznikami a jednocześnie nie trzeba "szukać" włącznika, bo jest pod palcem, co jest przydatne zwłaszcza w nocy na głównej drodze gdzie często wspomagam się halogenem.

Nie cierpię (i nie robię tego) cięcia oryginalnej wiązki, tak samo jak dodawania dziwnych włączników na kierę, jednocześnie wszystko montuję w taki sposób, że po zdemontowaniu w motocyklu nie będzie śladu.

Hawk1985 pisze:Jak to zrobiłeś
Podpowiedź - szukaj hasła "przekaźnik bistabilny", gdzieś już opisywałem...
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 847
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Reflektory LED

Post autor: Hawk1985 »

falco pisze:Podpowiedź - szukaj hasła "przekaźnik bistabilny", gdzieś już opisywałem...
Wątek znalazłem http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ny#p151327 Jest szansa że zachowały Ci się gdzieś zdjęcia? bo te które wrzucałeś na fotosika nie działają
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Reflektory LED

Post autor: falco »

Hawk1985 pisze: Wątek znalazłem http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ny#p151327 Jest szansa że zachowały Ci się gdzieś zdjęcia? bo te które wrzucałeś na fotosika nie działają
O! To, to, to... :thumbsup:

Jeśli znajdę w kompie (uprzedzam, że nie wiem kiedy), to dam znać, ale na robienie nowych zwyczajnie nie będę miał (nie wiem do kiedy) okazji.
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 847
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Reflektory LED

Post autor: Hawk1985 »

Hmmm poczytałem o tym twoim rozwiązaniu Falco i stwierdziłem jednak że mi nie odpowiada :sad:

---

Na podstawie schematu podpięcia gniazda zapalniczki
Obrazek

Sięgnąłem po piwo i uruchomiłem proces myślowy :drinking:
I tak mam
Schemat podpięcia halogenów na stałe (świecą po włączeniu zapłonu)
Obrazek

I schemat podpięcia halogenów przez przekaźnik pod kontrolkę długich
Obrazek

Ale piwo się skonczyło a ja nadal nie wiem jak dać tam przełącznik aby świeciło w dwóch trybach:
- halogeny świecą tylko po włączeni długich
- halogeny świecą cały czas (po zapaleniu motocykla z pozycyjnymi, mijania, długimi etc)

ktoś pomoże?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Reflektory LED

Post autor: falco »

Nie ma problemu, ja lubię rozwiązania proste, profesjonalne i sprawdzone, inni wolą serię dodatkowych włączników, każdy robi jak chce.
Powodzenia.
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
tropas
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 192
Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Reflektory LED

Post autor: tropas »

Hawk1985 pisze: Ale piwo się skonczyło a ja nadal nie wiem jak dać tam przełącznik aby świeciło w dwóch trybach:
- halogeny świecą tylko po włączeni długich
- halogeny świecą cały czas (po zapaleniu motocykla z pozycyjnymi, mijania, długimi etc)
Czyli widzę, że chyba dążysz do rozwiązania jakie ja zastosowałem. Ponieważ nie ja to wymyśliłem to nie wiem czy jestem w stanie opisać to dokładnie, ale myślę że musisz podłączyć lampy w sposób ze schematu od gniazdka zapalniczki, a do tego dodać dodatkowe zasilanie lamp z przekaźnika sterowanego z długich. Pstryczek przełączający tryby dzień/noc trzeba wpiąć w przewód sterowania z długich i w ten sam przewód dać diodę żeby prąd szedł tylko w stronę lamp.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 847
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Reflektory LED

Post autor: Hawk1985 »

Jednak stwierdziłem że podłączenie w sposób w który chce jest zbyt skomplikowany, więc położyłem tylko przewód pod bakiem, a elektryk ogarnął mi elektryk.
I mam tak ja chciałem:
W pozycji 0 halogeny załączają się po włączeniu długich (czy to na stałe czy "zajączkiem")
W pozycji 1 działają niezależnie od świateł (po zapłonie)

Dodatkowo wymieniłem standardową żarówkę na Osram Night Breaker (różnica jest :ok: )

Tak to wygląda, zdjęcia z komórki oczywiście nie oddają tego (przy mijania i drogowych wyszły bardzo ciemne)

Mijania:
Obrazek

Długie:
Obrazek

"Zabójcy wiewiórek" :haha: :
Obrazek
Musze je jeszcze wyregulować trochę na boki i może odrobinę podnieść do góry, ale jest jasno :ok:
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Reflektory LED

Post autor: KrzysieG »

A czy ktoś posiada lub widział w działaniu taką żarówkę led: "PHILIPS LUXEON ZES"

Obrazek
Awatar użytkownika
ZeRT
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 14.08.2015, 10:14
Mój motocykl: XL600V

Re: Reflektory LED

Post autor: ZeRT »

To nie jest żarówka philipsa. W całej konstrukcji z philipsem cokolwiek wspólnego miały same LED bo faktycznie philips sprzedaje takie rzeczy poprzez jakąś tam spółkę zależną.

Co do użytkowania to podejrzewam, że będzie tak jak z wszystkimi tego typu niehomologowanymi patentami, będzie dużo światłą niekoniecznie tam gdzie być powinno. Dla kierownika pewnie dobrze, dla innych użytkowników drogi już nie do końca. No i oczywista oczywistość, te żaróweczki nie są legalne, więc jak Pan Policjant już jednak zatrzyma to może zabrać dowodzik.
Bądź szalony, ale nie głupi
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Reflektory LED

Post autor: KrzysieG »

I wszystko jasne. Dzięki.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1451
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Reflektory LED

Post autor: bartekk »

Być może demonizuję, ale w starych trampkach lepiej wspomagać regulator napięcia obciążając go - np światłami mijania. Ledy tego nie zrobią.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość