Jaka grubość bieznika do szutrowania?

motocyklowo
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: magneto »

Solidworks pisze:(...) ...Nie widziałem, nie czytałem, nie słyszałem o takim urządzeniu do wyważania motocykli.
Możesz jaśniej bo nie rozumiem? O jakim ty urządzeniu piszesz ?
Wiem - pytanie nie do mnie...
Ale - chyba - zabrakło stwierdzenia "...kół w ..." TA, a skoro mowa o (całym) TA - to fakt, sam bym nie wiedział, jak cały motocykl wyważyć :niewiem:
To tak żarcik miał być (z mojej strony), oczywiście nie wp....am się między strony pytania/odpowiedzi.
Pozdr.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Cambriel »

magneto pisze:oczywiście nie wp....am się między strony pytania/odpowiedzi

Oczywiście, nie chciałeś, ale zrobiłeś, zrobiłeś i mnie wyręczyłeś. :thanks: :lol:
herni74 pisze:To wyważenie wystarczy Ci na max 100km

Na tej, starczy na dłużej, może na 200, jest droższa.
Obrazek

Obrazek
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Solidworks »

magneto pisze:
Solidworks pisze:(...) ...Nie widziałem, nie czytałem, nie słyszałem o takim urządzeniu do wyważania motocykli.
Możesz jaśniej bo nie rozumiem? O jakim ty urządzeniu piszesz ?
Wiem - pytanie nie do mnie...
Ale - chyba - zabrakło stwierdzenia "...kół w ..." TA, a skoro mowa o (całym) TA - to fakt, sam bym nie wiedział, jak cały motocykl wyważyć :niewiem:
To tak żarcik miał być (z mojej strony), oczywiście nie wp....am się między strony pytania/odpowiedzi.
Pozdr.
Bo tutaj skróty myślowe się wkradają :smile6: Niestety , ale ja już tak mam. Zawsze piszę czy mówię "na skróty" i niestety nie zawsze jestem rozumiany. Wracają do tematu wyważania to czy wyważacie po każdorazowej zmianie przebitej dętki ? Nawet po zaznaczeniu i umieszczeniu opony w tym samym miejscu względem felgi? To mnie zastanawia
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Cambriel »

Solidworks pisze: czy wyważacie po każdorazowej zmianie przebitej dętki ? Nawet po zaznaczeniu i umieszczeniu opony w tym samym miejscu względem felgi? To mnie zastanawia
Obrazek
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: mirekm71 »

herni74 pisze:
mirekm71 pisze:Ja zawsze wywazam i zakladam miedz 40 a 70 gr. To jest bardzo duzo i nie da sie tego nie wyczuc.

https://z-1-scontent-frt3-1.xx.fbcdn.ne ... JpIjoidCJ9

To wyważenie wystarczy Ci na max 100km :lol:
Czesto jak cos sie dzialo to demontowalem kola i sprawdzalem. Nigdy nie zgubilem odwaznika i nigdy nic sie nie zmienilo w wywazeniu. O dziwo przewaznie kleje w jednym miejscu na feldze jakby to bardziej felga wazyla niz opona. Nie zmienialem polozenia opony na feldze bo nie chcialoby mi sie zwalac jej z rantu i wyciagac detki.


Cambriel pisze:
herni74 pisze:To wyważenie wystarczy Ci na max 100km

Na tej, starczy na dłużej, może na 200, jest droższa.
Obrazek

Obrazek
Na statycznej moge sciagnac kolo, obrocic i zalozyc dowolna ilosc razy. Zawsze bedzie jednakowo. Sciagnij kolo i zaloz inaczej na tej "drogiej" ;-)

Jak demontuje opone do klejenia latki to zakladam tak samo wzgledem wetla. Kamyczkiem robie ryse przy wetlu od strony tarczy.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: zimny »

Mi jak wyważali na takiej maszynie to była lipa. Nie wiem czemu... Kumpel który jeździ sportowo na torze i generalnie jest bardzo ogarniętym mechanikiem wyważył mi statycznie i było OK. Mówił że nawet na MotoGP używają statycznego wyważania tylko trzeba mieć jakieś pojęcie co i jak.

Ja nie wnikałem, jak mi kiera w końcu przestała telepać to byłem szczęśliwy :thumbsup:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: mirekm71 »

Zadne mecyje. Trwa troszeczke dluzej. Krecisz kolem i kleisz odwazniki dopoki kolo nie zatrzymuje sie za kazdym razem w innym miejscu. Kwestia wprawy. 10-15minut i zrobione. Ja mam ciezarki z felgi alu, tasme dwustronna i zrywam stara a naklejam nowa. Trzyma sie dobrze.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2518
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Artek »

Film do nauki: wyważanie kół w motocyklu
Dominator.
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Cambriel »

mirekm71 pisze:Na statycznej moge sciagnac kolo, obrocic i zalozyc dowolna ilosc razy. Zawsze bedzie jednakowo. Sciagnij kolo i zaloz inaczej na tej "drogiej"
Tego nie wiem, ale przy okazji sprawdzę. :smile:
zimny pisze:Mi jak wyważali na takiej maszynie to była lipa. Nie wiem czemu...
.
Obrazek Kolego Zimny odpowiem Ci w ten oto sposób:
W mojej małej miejscowości jest tak cirka z 10 wulkanizatorów, może więcej, ja i wielu moich znajomych, korzystamy z usług tylko 2 fachowców, nawet jak muszę czekać z 1,5 tygodnia , to czekam, dlaczego, bo ogarniają temat bez zastrzeżeń. Właśnie jeden z nich ma przystawkę do wyważania kół motocyklowych, nawet mnie troszeczkę podekscytował, dwa koła wyważał ok. 40 min, był skrupulatny.
Wniosek z tego jest taki, to nie wina maszyny, a słabego operatora.
Obrazek
Jeszcze raz powtórzę/napiszę, dla mnie osobiście nie ma znaczenia czy wyważamy statycznie lub dynamicznie, jestem tylko przekonany, że koła motocyklowe należy wyważać.
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1430
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: herni74 »

Według mnie , koło należy wyważać ale te odlewane, bezdętkowe w mocnych i szybkich maszynach , w szprychowanych kołach w takie maszynach jak TA czy AT to strata czasu , kasy . Wyważenie które i tak nic nie da.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2518
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Artek »

Liczy się siła na ramieniu.
Czym większa średnica koła i ciężar na tej sile tym gorzej dla łożysk. Skutki niewyważenia koła odczuwałem już przy 60 km/h.
Jeżeli koła miałeś wyważone i zdejmujesz dętkę do łatania to zaznacz oponę względem felgi i załóż tak samo po klejeniu.
Dominator.
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: mirkoslawski »

hmm, tak czytam i nadal nie wiem, po co koła (szprychowe) wyważać...ja nie wyważam już z 5 lat i bez względu na motór, nie zauważyłem ani niepokojących objawów, ani szybszego zużycia łożysk...i nie wmówię o doświadczeniu paruset przejechanych kilometrów :wink:

W TA jak miałem shimy to winą nie było wyważenie a lekko skręcona w półkach laga. Czasem przy zmianie opon nie osiądzie ona na całej powierzchni felgi - trzeba się uważnie przyglądać bo to też sprawia, że motocykl prowadzi się inaczej (i mogą wystąpić shimy).

Konkluzja - dla mnie wyważanie kół szprychowych jest zbędne.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1430
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: herni74 »

Koła szprychowe mają to do siebie ,że cały czas pracują.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: zimny »

No dobra, każdy ma swoje racje ale....temat nie jest o wyważaniu kół :smile:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Cambriel »

Mirek, w Twoim podpisie napisałeś, cyt.:
"...Zanim powiesz, że rozumiesz - skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą..."
Tak zrobiłem i (dostałem coś na uspokojenie :lol: ), i tak myślę, że "starzy wyjadacze :cool: " pisząc swoje opinie powinni wziąć pod uwagę, że czytają je wszyscy, i doświadczeni i ci co "pyrkają w garażu" jak ja. Nie wiemy jaki jest poziom ich wiedzy technicznej,
nie wiemy czy ich niedzielne jazdy to 90, 100 czy 140 km/h, nie wiemy nic o ich umiejętnościach :crossy:,
więc jeżeli raz na jakiś czas ogarnięty wulkanizator obejrzy ich koła, to chyba nic takiego :thumbsdown: .
Te przysłowiowe 30 złociszy nie powala na kolana, ale ma wpływ na nasze bezpieczeństwo.
To by było na tyle Obrazek
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Jaro-Ino »

W ST miałem TKC i E09. Bez wyważenia 150 i zaczynało wyrywać kierownicę i lagi wpadały w rezonans, a dalsze przyspieszanie było praktycznie niemożliwe. Po wyważeniu statycznym licznikowe 200 jak po sznurku jechała.

Macie rację, szprychowanych kół się nie wyważa :fuck:
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: mirkoslawski »

Cambriel pisze:Mirek, w Twoim podpisie napisałeś, cyt.:
"...Zanim powiesz, że rozumiesz - skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą..."
Tak zrobiłem i (dostałem coś na uspokojenie :lol: ), i tak myślę, że "starzy wyjadacze :cool: " pisząc swoje opinie powinni wziąć pod uwagę, że czytają je wszyscy, i doświadczeni i ci co "pyrkają w garażu" jak ja. Nie wiemy jaki jest poziom ich wiedzy technicznej,
nie wiemy czy ich niedzielne jazdy to 90, 100 czy 140 km/h, nie wiemy nic o ich umiejętnościach :crossy:,
więc jeżeli raz na jakiś czas ogarnięty wulkanizator obejrzy ich koła, to chyba nic takiego :thumbsdown: .
Te przysłowiowe 30 złociszy nie powala na kolana, ale ma wpływ na nasze bezpieczeństwo.
To by było na tyle Obrazek
True - więc dodam do swojej końkluzji, żeby mnie nie naśladować bo to tylko moje zdanie :thumbsup:
Jaro-Ino pisze:W ST miałem TKC i E09. Bez wyważenia 150 i zaczynało wyrywać kierownicę i lagi wpadały w rezonans, a dalsze przyspieszanie było praktycznie niemożliwe. Po wyważeniu statycznym licznikowe 200 jak po sznurku jechała.

Macie rację, szprychowanych kół się nie wyważa :fuck:
miałem nie odpowiadać, bo jakoś nie bardzo mi się chce...ale jak mówisz o lataniu na kostkach z takimi prędkościami to chyba rzeczywiście "masz rację". Nie bierzecie pod uwagę nawierzchni, zużycia opon i innych elementów, które mają na to wpływ (shimy, walenie kierownicą itp) no ale każdy ma prawo i moim zdaniem POWINIEN stosować się do instrukcji obsługi motocykla i zdrowego rozsądku. A skoro jesteśmy przy zdrowym rozsądku...jazda 200 na kostkach...to FUCKTYCZNIE rozsądny test :haha:

Kończę dyskusję na "nie na temat" wątku i przepraszam autora za zaśmiecanie.

Zdrowia
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Jaro-Ino »

Wolę mieć takie doświadczenia niż mówić, że nie trzeba wyważać, bo to nie ma znaczenia i jest nieodczuwalne. To, że jest to mało zauważalne przy mniejszych prędkościach nie oznacza, że nie należy koła wyważać. A o motocykl dbałem i poza wyważeniem miałem wszystko dograne jak trzeba: proste koło, wymienione łożyska, w tym łożysko główki ramy, wyczyszczone zawieszenie i nowy olej, nowe opony, zawieszenie sprawdzone pod kątem bycia prostym. Jedynym elementem będącym problemem był brak wyważenia kół, z czego oczywiście na kierownicy najbardziej odczuwało się ten brak w przednim kole.

A co do tematu:
Szutry to teren, a tam zawsze może trafić się coś nie do końca przewidzianego, dlatego poza asfaltem lepiej mieć kostki o jak najwyższym bieżniku. Ale wybór należy do każdego. Jeździłem po piachu i na łysych anakach i "jakoś" się jechało. Wszystko zależy od tego kto ile lubi się napocić :grin:
Awatar użytkownika
Marcin 78
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 113
Rejestracja: 08.06.2014, 23:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Marcin 78 »

ja tam nawet Twój filmik w błocie na nich widziałem chyba :thumbsup: :thumbsup:
zwyczajnie HONDA
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Jaka grubość bieznika do szutrowania?

Post autor: Cambriel »

Marcin 78 pisze:ja tam nawet Twój filmik w błocie na nich widziałem chyba
Tak jakby widziałeś, ale o tym, że koło mu bije nie powiedziałeś Jaro-Ino.Obrazek
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości