kranik paliwa

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
Carson
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 82
Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Żary

Re: Zakręcać kranik na noc?

Post autor: Carson »

kranik jest podciśnieniowy wiec nawet jak odczepisz przewód to paliwo i tak nie bedzie lecieć :smile: ja swojego nawet nie ruszam, no chyba że na rezerwe :cool:
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Zakręcać kranik na noc?

Post autor: Krzych BBI »

Korzystając z tematu:
czy warto coś takiego kupić na zapas ? :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Zakręcać kranik na noc?

Post autor: Adampio »

Krzych pisze:http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
Wbrew pozorom kranik się zużywa nawet jak nim nie kręcisz. Widoczna w zestawie membrana puszcza benzynę tylko jak działa na nią podciśnienie z silnika, stad jak się kranik rozszczelni to możesz sobie nim krecić do woli, a benzyna i tak nie poleci. W tym konkretnym zestawie potrafi być za cienki obwodowy (integralny) oring membrany co skutkuje niemaniem benzyny w gaźniku bez dodatkowego doszczelnienia.
Poogladaj membrane i wtedy bedziesz wiedział czy warto kupić już czy na zapas.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Zakręcać kranik na noc?

Post autor: Wolo »

Krzych pisze:Korzystając z tematu:
czy warto coś takiego kupić na zapas ? :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
Krzych, to wszystko jest już opisane na forum, ktoś o Twoim stażu nie powinieneś mieć problemów z wyszukaniem informacji. :lanie:
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: kranik paliwa

Post autor: Krzych BBI »

Wolo chyba wiek już robi swoje... :smile: nie bardzo się chce... :grin:
pepe348
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: kranik paliwa

Post autor: pepe348 »

Podepnę się pod ten temat, żeby nowego specjalnie nie tworzyć.
Otóż Panowie mam problem z kranikiem. Dziś listonosz przyniósł zestaw naprawczy kranika. Wszystko złożyłem jak należy. Sprężyna-metalowa podkładka,duża membrana, trzpień, mała membrana.
Skręciłem do kupy, kranik dokręciłem do zbiornika. Wężyki zamontowane, czas odpalać. Paliwo podaje bez zarzutu. Po wyłączeniu silnika i zdjęciu przewodu paliwowego okazuje się, że kranik nie został zamknięty przez membranę. No i zbiornik znów na stół i rozkręcanie... Co się okazało, to duża membrana została "zassana" do obudowy i otworzyła trzpień na stałe.
I teraz pytanie do Was: Czy coś źle składam? Dwie próby i dwa razy to samo. Dodam, że wężyk od podciśnienia założony jest na skrajny króciec, a środkowy jest wolny.
Czego może być przyczyna, że membrana sie "zasysa"?
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: kranik paliwa

Post autor: bartekk »

Spróbuj jeszcze raz. Może coś źle złożyłeś.
http://www.akhara.com/nc30/fueltapmod/index.html
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
pepe348
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: kranik paliwa

Post autor: pepe348 »

Składałem jeszcze raz. I za każdym razem korzystałem z tego linka, którego mi podesłałeś. Dziś kolejna próba. Jeżeli znów będzie to samo, to wywalam membranę (i tak zawsze zakręcam kranik z przyzwyczajenia jazdy crossem). Ciekawi mnie ten zaworek zwrotny, gdzie nachodzi wąż od podciśnienia. Gdyby go nie było, to chyba powinno działać wszystko jak należy. Dobrze mówię??
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: kranik paliwa

Post autor: bartekk »

http://www.forum.transalpclub.pl/viewto ... 07#p179816
Zestaw kupiłem "Pod WSK-ą" na Dubois-a - polecam.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
pepe348
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: kranik paliwa

Post autor: pepe348 »

Taki sam zestaw również zakupiłem :) Ale już doszedłem do tego, dlaczego to nie działa tak, jak powinno... W mniejszej membranie znalazłem również małe przetarcie. Także sprawa zamknięta.
Dzięki za pomoc ;)
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 490
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: kranik paliwa

Post autor: tadzik »

pepe348 pisze:Taki sam zestaw również zakupiłem :) Ale już doszedłem do tego, dlaczego to nie działa tak, jak powinno
A możesz opisać dla potomnych o co chodziło i jakse z tym radzić?
Na pewno Twój przypadek przyda się innym
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
pepe348
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: kranik paliwa

Post autor: pepe348 »

W mniejszej membranie znalazłem również małe przetarcie
Nigdzie nie znalazłem tej mniejszej membrany żeby kupić, także złożyłem wszystko do kupy, przy czym ten króciec od odpowietrzenia zaślepiłem. Także kranik jest grawitacyjny.
Aha, dziś podczas jazdy po mieście i postoju motocykla na czas zakupów w sklepie nie zauważyłem, żeby na pozycji ON ciekło paliwo. Także jak narazie działa ;)
nivekx
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 24.10.2014, 19:42
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Szczecin

Re: kranik paliwa

Post autor: nivekx »

witajcie,

od pół roku mam Transalpa XL 700 rok 2008

czy XL 700 ma kranik paliwa, jak to w starszym modelu?
bo gdy zapala mi się rezerwa, to na stacji mogę zatankować max 11litrów - i tankuję praktycznie po korek
a przecież zbiornik ma zbiornik 17.5 litra (w tym 3l rezerwy),
więc powinienem tankować 14,5 litra...

z góry dziękuję za podpowiedź
jaro600v
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 53
Rejestracja: 11.10.2013, 22:08
Mój motocykl: XL600V

Re: kranik paliwa

Post autor: jaro600v »

Witam wszystkich mam problem z pocącym się kranikiem a dokładnie skrapla się benzyna na odpowietrzniku. Po wymianie membrany nic nie kapało nic nie ciekło myślę jest OK,odpaliłem, zrobiłem ponad 100 km i wszystko było bobrze.Dnia następnego przechodząc obok moto poczułem woń benzyny,popatrzyłem na kranik i zobaczyłem że na odpowietrzniku skrapla się benzyna.Pytanie moje jest takie co zrobiłem nie tak :niewiem:
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: kranik paliwa

Post autor: bartekk »

jaro600v pisze:Pytanie moje jest takie co zrobiłem nie tak :niewiem:
Rozbierz i jeszcze raz złóż.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
jaro600v
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 53
Rejestracja: 11.10.2013, 22:08
Mój motocykl: XL600V

Re: kranik paliwa

Post autor: jaro600v »

Ta operacja była robiona już 3 razy tylko komplet naprawczy mój składał się z dwa oringi,sprężynka i jedna membrana ta większa nie było tej mniejszej w zestawie,jak założyłem membrane chyba jak powinno być to paliwo po odkręceniu leciało króćcem a gdy obróciłem ją o180 stopni to efekt był jak opisywałem i :dupa:
jaro600v
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 53
Rejestracja: 11.10.2013, 22:08
Mój motocykl: XL600V

Re: kranik paliwa

Post autor: jaro600v »

Winowajca znaleziony który spędzał sen z powiek to ta mała membrana,była mała dziurka i tamtędy przedostawało się paliwo.Doraźnie kropelka załatwiła sprawę teraz tylko zamówić odpowiedni komplet naprawczy i :crossy: Temat zamknięty
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2515
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: kranik paliwa

Post autor: Artek »

Między membranami kranika powinna być aluminiowa tulejka. Ma ktoś wymiary tej tulejki?
1993
Dominator.
Awatar użytkownika
pecze
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 63
Rejestracja: 30.07.2016, 15:30
Mój motocykl: Africa Twin

Re: kranik paliwa

Post autor: pecze »

Hej, korzystając z tematu może ktoś mi podpowie gdzie dostanę mniejszą membranę kranika. W zestawie który kupiłem na allegro akurat tej co jest winna cieknięcia brak.
Da_
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 761
Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: kranik paliwa

Post autor: Da_ »

Są dwa zestawy naprawcze kranika, tańszy (ten co kupiłeś) i droższy (70zł+). W tym drugim jest również mała membrana. Skontaktuj się z jakimś większym sklepem to Ci znajdą, na aukcjach teraz nie widzę.
Niech będzie odpalony!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości