kranik paliwa
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Zakręcać kranik na noc?
kranik jest podciśnieniowy wiec nawet jak odczepisz przewód to paliwo i tak nie bedzie lecieć ja swojego nawet nie ruszam, no chyba że na rezerwe
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Zakręcać kranik na noc?
Korzystając z tematu:
czy warto coś takiego kupić na zapas ? :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
czy warto coś takiego kupić na zapas ? :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Zakręcać kranik na noc?
Wbrew pozorom kranik się zużywa nawet jak nim nie kręcisz. Widoczna w zestawie membrana puszcza benzynę tylko jak działa na nią podciśnienie z silnika, stad jak się kranik rozszczelni to możesz sobie nim krecić do woli, a benzyna i tak nie poleci. W tym konkretnym zestawie potrafi być za cienki obwodowy (integralny) oring membrany co skutkuje niemaniem benzyny w gaźniku bez dodatkowego doszczelnienia.Krzych pisze:http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
Poogladaj membrane i wtedy bedziesz wiedział czy warto kupić już czy na zapas.
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zakręcać kranik na noc?
Krzych, to wszystko jest już opisane na forum, ktoś o Twoim stażu nie powinieneś mieć problemów z wyszukaniem informacji.Krzych pisze:Korzystając z tematu:
czy warto coś takiego kupić na zapas ? :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran ... 91344.html
Czy ktoś naprawiał w swoim Trampi ? Skoro prawie w ogóle się nie zakręca kranika, jest ciągle w tym samym położeniu (ewentualnie tylko rezerwa), to kupujecie takie zestawy?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: kranik paliwa
Wolo chyba wiek już robi swoje... nie bardzo się chce...
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kranik paliwa
Podepnę się pod ten temat, żeby nowego specjalnie nie tworzyć.
Otóż Panowie mam problem z kranikiem. Dziś listonosz przyniósł zestaw naprawczy kranika. Wszystko złożyłem jak należy. Sprężyna-metalowa podkładka,duża membrana, trzpień, mała membrana.
Skręciłem do kupy, kranik dokręciłem do zbiornika. Wężyki zamontowane, czas odpalać. Paliwo podaje bez zarzutu. Po wyłączeniu silnika i zdjęciu przewodu paliwowego okazuje się, że kranik nie został zamknięty przez membranę. No i zbiornik znów na stół i rozkręcanie... Co się okazało, to duża membrana została "zassana" do obudowy i otworzyła trzpień na stałe.
I teraz pytanie do Was: Czy coś źle składam? Dwie próby i dwa razy to samo. Dodam, że wężyk od podciśnienia założony jest na skrajny króciec, a środkowy jest wolny.
Czego może być przyczyna, że membrana sie "zasysa"?
Otóż Panowie mam problem z kranikiem. Dziś listonosz przyniósł zestaw naprawczy kranika. Wszystko złożyłem jak należy. Sprężyna-metalowa podkładka,duża membrana, trzpień, mała membrana.
Skręciłem do kupy, kranik dokręciłem do zbiornika. Wężyki zamontowane, czas odpalać. Paliwo podaje bez zarzutu. Po wyłączeniu silnika i zdjęciu przewodu paliwowego okazuje się, że kranik nie został zamknięty przez membranę. No i zbiornik znów na stół i rozkręcanie... Co się okazało, to duża membrana została "zassana" do obudowy i otworzyła trzpień na stałe.
I teraz pytanie do Was: Czy coś źle składam? Dwie próby i dwa razy to samo. Dodam, że wężyk od podciśnienia założony jest na skrajny króciec, a środkowy jest wolny.
Czego może być przyczyna, że membrana sie "zasysa"?
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Spróbuj jeszcze raz. Może coś źle złożyłeś.
http://www.akhara.com/nc30/fueltapmod/index.html
http://www.akhara.com/nc30/fueltapmod/index.html
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kranik paliwa
Składałem jeszcze raz. I za każdym razem korzystałem z tego linka, którego mi podesłałeś. Dziś kolejna próba. Jeżeli znów będzie to samo, to wywalam membranę (i tak zawsze zakręcam kranik z przyzwyczajenia jazdy crossem). Ciekawi mnie ten zaworek zwrotny, gdzie nachodzi wąż od podciśnienia. Gdyby go nie było, to chyba powinno działać wszystko jak należy. Dobrze mówię??
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
http://www.forum.transalpclub.pl/viewto ... 07#p179816
Zestaw kupiłem "Pod WSK-ą" na Dubois-a - polecam.
Zestaw kupiłem "Pod WSK-ą" na Dubois-a - polecam.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kranik paliwa
Taki sam zestaw również zakupiłem Ale już doszedłem do tego, dlaczego to nie działa tak, jak powinno... W mniejszej membranie znalazłem również małe przetarcie. Także sprawa zamknięta.
Dzięki za pomoc
Dzięki za pomoc
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 490
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: kranik paliwa
A możesz opisać dla potomnych o co chodziło i jakse z tym radzić?pepe348 pisze:Taki sam zestaw również zakupiłem Ale już doszedłem do tego, dlaczego to nie działa tak, jak powinno
Na pewno Twój przypadek przyda się innym
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 26.09.2010, 21:59
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kranik paliwa
Nigdzie nie znalazłem tej mniejszej membrany żeby kupić, także złożyłem wszystko do kupy, przy czym ten króciec od odpowietrzenia zaślepiłem. Także kranik jest grawitacyjny.W mniejszej membranie znalazłem również małe przetarcie
Aha, dziś podczas jazdy po mieście i postoju motocykla na czas zakupów w sklepie nie zauważyłem, żeby na pozycji ON ciekło paliwo. Także jak narazie działa
Re: kranik paliwa
witajcie,
od pół roku mam Transalpa XL 700 rok 2008
czy XL 700 ma kranik paliwa, jak to w starszym modelu?
bo gdy zapala mi się rezerwa, to na stacji mogę zatankować max 11litrów - i tankuję praktycznie po korek
a przecież zbiornik ma zbiornik 17.5 litra (w tym 3l rezerwy),
więc powinienem tankować 14,5 litra...
z góry dziękuję za podpowiedź
od pół roku mam Transalpa XL 700 rok 2008
czy XL 700 ma kranik paliwa, jak to w starszym modelu?
bo gdy zapala mi się rezerwa, to na stacji mogę zatankować max 11litrów - i tankuję praktycznie po korek
a przecież zbiornik ma zbiornik 17.5 litra (w tym 3l rezerwy),
więc powinienem tankować 14,5 litra...
z góry dziękuję za podpowiedź
Re: kranik paliwa
Witam wszystkich mam problem z pocącym się kranikiem a dokładnie skrapla się benzyna na odpowietrzniku. Po wymianie membrany nic nie kapało nic nie ciekło myślę jest OK,odpaliłem, zrobiłem ponad 100 km i wszystko było bobrze.Dnia następnego przechodząc obok moto poczułem woń benzyny,popatrzyłem na kranik i zobaczyłem że na odpowietrzniku skrapla się benzyna.Pytanie moje jest takie co zrobiłem nie tak
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Rozbierz i jeszcze raz złóż.jaro600v pisze:Pytanie moje jest takie co zrobiłem nie tak
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: kranik paliwa
Ta operacja była robiona już 3 razy tylko komplet naprawczy mój składał się z dwa oringi,sprężynka i jedna membrana ta większa nie było tej mniejszej w zestawie,jak założyłem membrane chyba jak powinno być to paliwo po odkręceniu leciało króćcem a gdy obróciłem ją o180 stopni to efekt był jak opisywałem i
Re: kranik paliwa
Winowajca znaleziony który spędzał sen z powiek to ta mała membrana,była mała dziurka i tamtędy przedostawało się paliwo.Doraźnie kropelka załatwiła sprawę teraz tylko zamówić odpowiedni komplet naprawczy i Temat zamknięty
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: kranik paliwa
Między membranami kranika powinna być aluminiowa tulejka. Ma ktoś wymiary tej tulejki?
Dominator.
Re: kranik paliwa
Hej, korzystając z tematu może ktoś mi podpowie gdzie dostanę mniejszą membranę kranika. W zestawie który kupiłem na allegro akurat tej co jest winna cieknięcia brak.
-
- łamacz szprych
- Posty: 761
- Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: kranik paliwa
Są dwa zestawy naprawcze kranika, tańszy (ten co kupiłeś) i droższy (70zł+). W tym drugim jest również mała membrana. Skontaktuj się z jakimś większym sklepem to Ci znajdą, na aukcjach teraz nie widzę.
Niech będzie odpalony!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości