Poradnik mechaniczny szparaga.

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 846
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Marcin-BB »

Szparagu powiedz jak ustawiasz skład mieszanki w TA 600? Tak jak Haynes podaje czy masz własne przemyślenia na ten temat- tak jak w przypadku afryki?? :smile:
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Marcin, pytasz a wiesz :), jak w afryce . Standard jest przyjęty dla silnika i gaźników w idealnym stanie.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 846
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Marcin-BB »

Kudrę dawno to było :smile: Pół czy cały obrót więcej niż Haynes??
W afri dawałeś chyba na 3,5 przy zalecanych 2,5- dobrze pamiętam?.... A gaźnik- wydaje się być w dobrym stanie. Membrany, poziom paliwa, dysze- wsio OK.
Tyle, że tłumik GPR a nie seria. Jest db kiler- najcichszy z możliwych w tym modelu. Skład mieszanki wykręcony pół obrotu więcej niż każe Haynes a świeczki białe :egh:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: zimny »

Marcin, mi Szparag ustawiał w afri chyba ze 4 obroty. W trampku mam chyba 2 3/4 ustawione ale tłumik seria.

Ja mam z kolei problem z wyważeniem koła. Jesteśmy teraz na wyjeździe i jak jadę po mocnym łuku dość wolno lub szczególnie po rondzie to mi telepie kierą - szczegolnie jak klade sie na lewa strone. Jak puszcze kierę na prostej jadąc do 80kmh to też trzęsawki dostaje.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: mikah »

Witaj Szparag,
Jakie dysze mają być w gaźnikach?
W związku z "dziurą" w średnim zakresie rozebrałem gaźniki. Pierwsze, to okazało się, że kolektory dolotowe ma rzeźbione- były kryzy. Jedna dysza wolnych zatkana. Dysze wolnych obrotów to 38. Główne to 128 i 130. Wcześniej w tym topiku czytałem, że radzisz wymienić dysze wolnych na 40. Ok, zamówione juz do mnie jadą. A dysze główne? zmienić na 118 i 120 jak wcześniej koledzy piszą?
Help!
MirekH, Nysa
Awatar użytkownika
stah
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 08.04.2014, 08:04
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Busko-Zdrój / Gdańsk

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: stah »

Szparagu może podpowiesz co dolega memu Trampkowi, filmiki w linku poniżej.

Jestem nowym użytkownikiem Trampka, mam go od 3tyg. Od tyg. stoi w serwisie przygotowywany do sezonu. Przejeździłem na nim ok. 300km i nie zauważyłem nic niepokojącego do dziś. Po wymianie filtrów, płynów, (olej Yamalube 10W40) regulacji gaźników przy obrotach ~4tys. nieważne czy na rozgrzanym czy zimnym silniku, ale zwłaszcza pod obciążeniem z silnika (okolice cylindra) wydobywa się metaliczny dźwięk, stukot-klekot. Nie wiem czy przed oddaniem go na serwis nie byłem zbyt uhahany z posiadania nowego sprzętu i nie zauważyłem tego dźwięku czy pojawił się dopiero po wymianie oleju. Mechanik, który zmieniał płyny stwierdził, że olej był mocno przejeżdzony ale zaczynam mieć obawę że sprezentowałem sobie moto zalane jakimś doktorem a po zmianie oleju na rzadszy pojawiły się luzy. Nie wiem co o tym myśleć ale zaczyna mnie łapać biała gdy pomyślę że kupiłem Trampka z górnej półki cenowej z zarżniętym silnikiem..

W każdym bądź razie zwracam się z prośbą o ocenę, filmiki do pobrania w linku poniżej.

https://www.wetransfer.com/downloads/39 ... 347/1034b5

Dzięki z góry,
Stah
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Jaro-Ino »

stah, zlituj się i wrzuć filmik na YT. Nie każ ludziom ściągać po ćwierć giga....

Ustaliłeś skąd dokładnie ten stuk? Bardzo możliwe, że dzwoni Ci jakiś gmol, stelaż lub inne tego typu rzeczy, które wpadają w wibracje. W silniku jeśli będzie stukać to albo sworzeń tłoka, albo panewka, ale o tym drugim szybko byś się przekonał ;)
Awatar użytkownika
stah
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 08.04.2014, 08:04
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Busko-Zdrój / Gdańsk

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: stah »

Jaro-Ino pisze:stah, zlituj się i wrzuć filmik na YT. Nie każ ludziom ściągać po ćwierć giga....

Ustaliłeś skąd dokładnie ten stuk? Bardzo możliwe, że dzwoni Ci jakiś gmol, stelaż lub inne tego typu rzeczy, które wpadają w wibracje. W silniku jeśli będzie stukać to albo sworzeń tłoka, albo panewka, ale o tym drugim szybko byś się przekonał ;)

Sorki, filmiki na youtube:

1. http://youtu.be/w5BxZcRmiJg

2. http://youtu.be/PyWHrygkV6I

3. http://youtu.be/tsFpulHCEIk

A zaraz jadę do serwisu i pouciskam go tu i tam w rękawicach, spróbując określić czy to moja gmolowa nadwrażliwość czy jednak coś poważniejszego..

Niestety okazało się że to nie żaden z gmoli, poniżej link z dźwiękiem po odłączeniu 2 cylindra (od strony tylnego koła), zdjęte fajki ze świec.

4. http://youtu.be/DN-BJriGyS0
adamsluk
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 159
Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: P-ń / M-cz

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: adamsluk »

Jakieś wyniki dochodzenia?
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Kristobal »

Temat uno: regeneracja wałka rozrządu singla powietrznego. Robi się, nie robi, jak gdzie u kogo czemu tak drogo..?
Temat secundo: ślizgacz łańcuszka zdarty popękany jak nie idzie dostać to co?
Temat tertio: otwór korbowodu można rozwiercić o 2mm pod większy sworzeń tłokowy u tokarza ili niet?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Kristobal »

Pytanie za.. powiedzmy 87,5 punkta. Czemu tłok motocyklowy niemieckiej firmy na W jest węższy średnicą o pół milimetra na wysokości pierścieni niż poniżej sworznia tłokowego, gdzie jest średnica nominalna ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: browar »

O regenerację wałka rozrządu popytałbym w zakładzie ,który regeneruje wały korbowe,znam jeden w mojej okolicy,jak znajdę chwile czasu podjadę i zapytam.
Ślizg łańcuszka raczej powinien być oryginalny,kwestia rozmiaru(czy się zmieści w silniku),może pasować od innego modelu albo pozostaje dorobić.
Powiększania średnicy główki korbowodu nie polecałbym-w końcu ilość materiału była obliczana pod wytrzymałość elementu,rozwiercenie osłabi to miejsce.
Co do tłoka-dawno nie bawiłem się tymi częściami,ale przypominam sobie,że w starszych silnikach część tłoka,w której są pierścienie zawsze miała mniejszą średnicę,niż pod sworzniem.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Adampio »

co do tłoka to jest to MSZ poprawka na rozszerzalność cieplną
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Kristobal »

A, czyli wsjo fparjadkie. Wot durak! :hammer:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Nadol »

Szparagu, mam takie oto zagadnienie...
Zmieniłem wydech na bardziej oddychający - Huzar, mam też filtr powietrza K&N który powinien podawać go więcej.
Przy takich zmianach powinienem sprawdzić, skorygować ustawienie mieszanki w gaźnikach. Co sądzisz o użyciu świecy diagnostycznej ColorTune do tego celu?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5557
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: wojtekk »

Bardzo dziękuję Szparagowi i całej ekipie Stajni Motocyklowej. Bardzo dużo mi pomogli (a nie musieli) wtedy, gdy ja byłem w dużej potrzebie, a oni bez czasu na cokolwiek. Rzucili swoje i bardo pomogli. Dziękuję!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
stah
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 08.04.2014, 08:04
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Busko-Zdrój / Gdańsk

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: stah »

adamsluk pisze:Jakieś wyniki dochodzenia?
Padnięta panewka - moto udało mi się oddać, od tamtej pory szczęśliwie ujeżdżam ostatniego japończyka '96 ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości