Poradnik mechaniczny szparaga.
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Szparagu powiedz jak ustawiasz skład mieszanki w TA 600? Tak jak Haynes podaje czy masz własne przemyślenia na ten temat- tak jak w przypadku afryki??
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Marcin, pytasz a wiesz , jak w afryce . Standard jest przyjęty dla silnika i gaźników w idealnym stanie.
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Kudrę dawno to było Pół czy cały obrót więcej niż Haynes??
W afri dawałeś chyba na 3,5 przy zalecanych 2,5- dobrze pamiętam?.... A gaźnik- wydaje się być w dobrym stanie. Membrany, poziom paliwa, dysze- wsio OK.
Tyle, że tłumik GPR a nie seria. Jest db kiler- najcichszy z możliwych w tym modelu. Skład mieszanki wykręcony pół obrotu więcej niż każe Haynes a świeczki białe
W afri dawałeś chyba na 3,5 przy zalecanych 2,5- dobrze pamiętam?.... A gaźnik- wydaje się być w dobrym stanie. Membrany, poziom paliwa, dysze- wsio OK.
Tyle, że tłumik GPR a nie seria. Jest db kiler- najcichszy z możliwych w tym modelu. Skład mieszanki wykręcony pół obrotu więcej niż każe Haynes a świeczki białe
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Marcin, mi Szparag ustawiał w afri chyba ze 4 obroty. W trampku mam chyba 2 3/4 ustawione ale tłumik seria.
Ja mam z kolei problem z wyważeniem koła. Jesteśmy teraz na wyjeździe i jak jadę po mocnym łuku dość wolno lub szczególnie po rondzie to mi telepie kierą - szczegolnie jak klade sie na lewa strone. Jak puszcze kierę na prostej jadąc do 80kmh to też trzęsawki dostaje.
Pozdrawiam
zimny
Ja mam z kolei problem z wyważeniem koła. Jesteśmy teraz na wyjeździe i jak jadę po mocnym łuku dość wolno lub szczególnie po rondzie to mi telepie kierą - szczegolnie jak klade sie na lewa strone. Jak puszcze kierę na prostej jadąc do 80kmh to też trzęsawki dostaje.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- mikah
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Nysa
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Witaj Szparag,
Jakie dysze mają być w gaźnikach?
W związku z "dziurą" w średnim zakresie rozebrałem gaźniki. Pierwsze, to okazało się, że kolektory dolotowe ma rzeźbione- były kryzy. Jedna dysza wolnych zatkana. Dysze wolnych obrotów to 38. Główne to 128 i 130. Wcześniej w tym topiku czytałem, że radzisz wymienić dysze wolnych na 40. Ok, zamówione juz do mnie jadą. A dysze główne? zmienić na 118 i 120 jak wcześniej koledzy piszą?
Help!
MirekH, Nysa
Jakie dysze mają być w gaźnikach?
W związku z "dziurą" w średnim zakresie rozebrałem gaźniki. Pierwsze, to okazało się, że kolektory dolotowe ma rzeźbione- były kryzy. Jedna dysza wolnych zatkana. Dysze wolnych obrotów to 38. Główne to 128 i 130. Wcześniej w tym topiku czytałem, że radzisz wymienić dysze wolnych na 40. Ok, zamówione juz do mnie jadą. A dysze główne? zmienić na 118 i 120 jak wcześniej koledzy piszą?
Help!
MirekH, Nysa
- stah
- romeciarz
- Posty: 33
- Rejestracja: 08.04.2014, 08:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Busko-Zdrój / Gdańsk
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Szparagu może podpowiesz co dolega memu Trampkowi, filmiki w linku poniżej.
Jestem nowym użytkownikiem Trampka, mam go od 3tyg. Od tyg. stoi w serwisie przygotowywany do sezonu. Przejeździłem na nim ok. 300km i nie zauważyłem nic niepokojącego do dziś. Po wymianie filtrów, płynów, (olej Yamalube 10W40) regulacji gaźników przy obrotach ~4tys. nieważne czy na rozgrzanym czy zimnym silniku, ale zwłaszcza pod obciążeniem z silnika (okolice cylindra) wydobywa się metaliczny dźwięk, stukot-klekot. Nie wiem czy przed oddaniem go na serwis nie byłem zbyt uhahany z posiadania nowego sprzętu i nie zauważyłem tego dźwięku czy pojawił się dopiero po wymianie oleju. Mechanik, który zmieniał płyny stwierdził, że olej był mocno przejeżdzony ale zaczynam mieć obawę że sprezentowałem sobie moto zalane jakimś doktorem a po zmianie oleju na rzadszy pojawiły się luzy. Nie wiem co o tym myśleć ale zaczyna mnie łapać biała gdy pomyślę że kupiłem Trampka z górnej półki cenowej z zarżniętym silnikiem..
W każdym bądź razie zwracam się z prośbą o ocenę, filmiki do pobrania w linku poniżej.
https://www.wetransfer.com/downloads/39 ... 347/1034b5
Dzięki z góry,
Stah
Jestem nowym użytkownikiem Trampka, mam go od 3tyg. Od tyg. stoi w serwisie przygotowywany do sezonu. Przejeździłem na nim ok. 300km i nie zauważyłem nic niepokojącego do dziś. Po wymianie filtrów, płynów, (olej Yamalube 10W40) regulacji gaźników przy obrotach ~4tys. nieważne czy na rozgrzanym czy zimnym silniku, ale zwłaszcza pod obciążeniem z silnika (okolice cylindra) wydobywa się metaliczny dźwięk, stukot-klekot. Nie wiem czy przed oddaniem go na serwis nie byłem zbyt uhahany z posiadania nowego sprzętu i nie zauważyłem tego dźwięku czy pojawił się dopiero po wymianie oleju. Mechanik, który zmieniał płyny stwierdził, że olej był mocno przejeżdzony ale zaczynam mieć obawę że sprezentowałem sobie moto zalane jakimś doktorem a po zmianie oleju na rzadszy pojawiły się luzy. Nie wiem co o tym myśleć ale zaczyna mnie łapać biała gdy pomyślę że kupiłem Trampka z górnej półki cenowej z zarżniętym silnikiem..
W każdym bądź razie zwracam się z prośbą o ocenę, filmiki do pobrania w linku poniżej.
https://www.wetransfer.com/downloads/39 ... 347/1034b5
Dzięki z góry,
Stah
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
stah, zlituj się i wrzuć filmik na YT. Nie każ ludziom ściągać po ćwierć giga....
Ustaliłeś skąd dokładnie ten stuk? Bardzo możliwe, że dzwoni Ci jakiś gmol, stelaż lub inne tego typu rzeczy, które wpadają w wibracje. W silniku jeśli będzie stukać to albo sworzeń tłoka, albo panewka, ale o tym drugim szybko byś się przekonał
Ustaliłeś skąd dokładnie ten stuk? Bardzo możliwe, że dzwoni Ci jakiś gmol, stelaż lub inne tego typu rzeczy, które wpadają w wibracje. W silniku jeśli będzie stukać to albo sworzeń tłoka, albo panewka, ale o tym drugim szybko byś się przekonał
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- stah
- romeciarz
- Posty: 33
- Rejestracja: 08.04.2014, 08:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Busko-Zdrój / Gdańsk
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Jaro-Ino pisze:stah, zlituj się i wrzuć filmik na YT. Nie każ ludziom ściągać po ćwierć giga....
Ustaliłeś skąd dokładnie ten stuk? Bardzo możliwe, że dzwoni Ci jakiś gmol, stelaż lub inne tego typu rzeczy, które wpadają w wibracje. W silniku jeśli będzie stukać to albo sworzeń tłoka, albo panewka, ale o tym drugim szybko byś się przekonał
Sorki, filmiki na youtube:
1. http://youtu.be/w5BxZcRmiJg
2. http://youtu.be/PyWHrygkV6I
3. http://youtu.be/tsFpulHCEIk
A zaraz jadę do serwisu i pouciskam go tu i tam w rękawicach, spróbując określić czy to moja gmolowa nadwrażliwość czy jednak coś poważniejszego..
Niestety okazało się że to nie żaden z gmoli, poniżej link z dźwiękiem po odłączeniu 2 cylindra (od strony tylnego koła), zdjęte fajki ze świec.
4. http://youtu.be/DN-BJriGyS0
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 159
- Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: P-ń / M-cz
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Jakieś wyniki dochodzenia?
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Temat uno: regeneracja wałka rozrządu singla powietrznego. Robi się, nie robi, jak gdzie u kogo czemu tak drogo..?
Temat secundo: ślizgacz łańcuszka zdarty popękany jak nie idzie dostać to co?
Temat tertio: otwór korbowodu można rozwiercić o 2mm pod większy sworzeń tłokowy u tokarza ili niet?
Temat secundo: ślizgacz łańcuszka zdarty popękany jak nie idzie dostać to co?
Temat tertio: otwór korbowodu można rozwiercić o 2mm pod większy sworzeń tłokowy u tokarza ili niet?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Pytanie za.. powiedzmy 87,5 punkta. Czemu tłok motocyklowy niemieckiej firmy na W jest węższy średnicą o pół milimetra na wysokości pierścieni niż poniżej sworznia tłokowego, gdzie jest średnica nominalna ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
O regenerację wałka rozrządu popytałbym w zakładzie ,który regeneruje wały korbowe,znam jeden w mojej okolicy,jak znajdę chwile czasu podjadę i zapytam.
Ślizg łańcuszka raczej powinien być oryginalny,kwestia rozmiaru(czy się zmieści w silniku),może pasować od innego modelu albo pozostaje dorobić.
Powiększania średnicy główki korbowodu nie polecałbym-w końcu ilość materiału była obliczana pod wytrzymałość elementu,rozwiercenie osłabi to miejsce.
Co do tłoka-dawno nie bawiłem się tymi częściami,ale przypominam sobie,że w starszych silnikach część tłoka,w której są pierścienie zawsze miała mniejszą średnicę,niż pod sworzniem.
Ślizg łańcuszka raczej powinien być oryginalny,kwestia rozmiaru(czy się zmieści w silniku),może pasować od innego modelu albo pozostaje dorobić.
Powiększania średnicy główki korbowodu nie polecałbym-w końcu ilość materiału była obliczana pod wytrzymałość elementu,rozwiercenie osłabi to miejsce.
Co do tłoka-dawno nie bawiłem się tymi częściami,ale przypominam sobie,że w starszych silnikach część tłoka,w której są pierścienie zawsze miała mniejszą średnicę,niż pod sworzniem.
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
co do tłoka to jest to MSZ poprawka na rozszerzalność cieplną
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
A, czyli wsjo fparjadkie. Wot durak!
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Szparagu, mam takie oto zagadnienie...
Zmieniłem wydech na bardziej oddychający - Huzar, mam też filtr powietrza K&N który powinien podawać go więcej.
Przy takich zmianach powinienem sprawdzić, skorygować ustawienie mieszanki w gaźnikach. Co sądzisz o użyciu świecy diagnostycznej ColorTune do tego celu?
Zmieniłem wydech na bardziej oddychający - Huzar, mam też filtr powietrza K&N który powinien podawać go więcej.
Przy takich zmianach powinienem sprawdzić, skorygować ustawienie mieszanki w gaźnikach. Co sądzisz o użyciu świecy diagnostycznej ColorTune do tego celu?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5562
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Bardzo dziękuję Szparagowi i całej ekipie Stajni Motocyklowej. Bardzo dużo mi pomogli (a nie musieli) wtedy, gdy ja byłem w dużej potrzebie, a oni bez czasu na cokolwiek. Rzucili swoje i bardo pomogli. Dziękuję!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- stah
- romeciarz
- Posty: 33
- Rejestracja: 08.04.2014, 08:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Busko-Zdrój / Gdańsk
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Padnięta panewka - moto udało mi się oddać, od tamtej pory szczęśliwie ujeżdżam ostatniego japończyka '96adamsluk pisze:Jakieś wyniki dochodzenia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości