Remont silnika
- płock1964
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 35
- Rejestracja: 22.04.2010, 12:15
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Remont silnika
Kiedyś, bardzo dawno temu w Polonezach i Fiatach wymieniałem uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy - warunkiem koniecznym jest posiadanie sprawnej sprężarki - ustawiam ciśnienie na regulatorze na 7 atm ( minimum ) , łączę ze zmodyfikowaną świecą zapłonową ( trzeba młotkiem potłuc porcelankę - uwaga na oczy - i dospawać do niej końcówkę pod przewód z powietrzem ) , podłączamy i wuala- trzeba naprawdę mocno uderzyć , żeby uchylić zawór , a i tak nie wpadnie.
Efekt ? Zaoszczędzone sporo gotówki , bo uszczelki kosztują sporo
A gdy naprawa nie przyniesie efektu , to wydatek niewielki.
Efekt ? Zaoszczędzone sporo gotówki , bo uszczelki kosztują sporo
A gdy naprawa nie przyniesie efektu , to wydatek niewielki.
Pozdrowienia i szerokości.
Re: Remont silnika
Hej, mam zamiar zabrać się za wymianę uszczelniaczy. Na allegro są "małe" i "duże" i nie wiem które są do których zaworów, na logikę wnioskuje, że dwa małe od ssących i jeden duży od wydechowego, ale no nie wiem.
- jacuplacu
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 10.07.2010, 12:05
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Po dwa małe i jeden duży na cylinder.
"Tu zawory, a tam tłoki
poruszają wał na boki
tu chłodnica, tam prądnica,
ot i cała tajemnica"
poruszają wał na boki
tu chłodnica, tam prądnica,
ot i cała tajemnica"
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Remont silnika
o jasz pikole ale fachowy opis Mam nadzieję że kiedy przyjdzie "ten" moment Twój opis mi sie przyda bo ja mojego TA też już "skazałem na dożywocie " .... u mnie
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Remont silnika
A ja swojego też muszę rozebrać bo bierze oliwę i w dodatku słychać łożysko na wałku zdawczym. Ale zastanawia mnie operacja wsadzenie silnika od ntv 650 z kardanem. Czy ktoś się orientuje czy jest to mozliwe?
PD06 600V 87r
- Jakub
- wiejski tuningowiec
- Posty: 91
- Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Czy aby jest sens? Nie lepiej kupić motocykl z kardanem a ten sprzedać? Też kiedyś miałem zajawkę na ulepszanie moich pojazdów, swapy silnika itp. i mogę się podzielić moim spostrzeżeniem - fabryki się nie poprawia. Jak chcesz coś innego niż zaoferowała fabryka, to taniej i szybciej jest kupić pojazd spełniający twoje oczekiwania od samego początku, bez przeróbek.slawa1987 pisze:A ja swojego też muszę rozebrać bo bierze oliwę i w dodatku słychać łożysko na wałku zdawczym. Ale zastanawia mnie operacja wsadzenie silnika od ntv 650 z kardanem. Czy ktoś się orientuje czy jest to mozliwe?
Jeżeli chodzi o remont, to zrobiłem w zimę to samo co jacupalcu, też na oryginalnych częściach Hondy + wymiana membran w gaźniku i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania
- Jakub
- wiejski tuningowiec
- Posty: 91
- Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Grzebałem ostatnio przy motorku i znalazłem jakiś dziwny przewód, jeden koniec ginie gdzieś między gaźnikami a odmą. Drugi koniec podłączony jest do trójnika. Z trójnika wychodzą 2 około 20 cm przewody o identycznej średnicy. Nie wiecie gdzie one powinny być podłączone?
Przesyłam link ze zdjęciami
https://plus.google.com/photos/11075742 ... erid=gplp0
Przesyłam link ze zdjęciami
https://plus.google.com/photos/11075742 ... erid=gplp0
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Remont silnika
Jak dobrze zrozumiałem to odpowietrzenie membran?, to chyba nigdzie nie powinno być podłączone.
Zdjęcia masz chyba "prywatne", bo się nie otwierają.
Zdjęcia masz chyba "prywatne", bo się nie otwierają.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 54
- Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Praszka
Re: Remont silnika
Pozwólcie, że odgrzeję nieco kotleta, bo w całym tym przepięknym opisie oraz 2 serwisówkach brakuje mi jednej rzeczy a mianowicie...
Skąd mam wiedzieć w której fazie jest tłok przedniego cylindra jak jest w położeniu FT? innym słowy czy to jest zapłon czy wydech?
Mam zrzucone oba wałki i wszelkie instrukcje mówią, że zaczynamy od pierwszego a później tylny, co rozumiem, ale w na logikę wygląda, że jest szansa przekręcić o cały obrót...
Może ktoś spróbować mi to opisać?
Skąd mam wiedzieć w której fazie jest tłok przedniego cylindra jak jest w położeniu FT? innym słowy czy to jest zapłon czy wydech?
Mam zrzucone oba wałki i wszelkie instrukcje mówią, że zaczynamy od pierwszego a później tylny, co rozumiem, ale w na logikę wygląda, że jest szansa przekręcić o cały obrót...
Może ktoś spróbować mi to opisać?
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
- MARCINm10
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 474
- Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wielowieś
Re: Remont silnika
Ustawiasz w okienku dekla FT potem w wałku rozrządu są 3 kreski jedna pionowa 2 poziome i według tego ustawiasz potem RT i tak samo ustawiasz .Musi potem przy ustawiani rozrządu na przemian FT zawory zamknięte to na RT jedną są otwarte A potem jak RT są zamknięte to FT są otwarte
Mysle że dobrze napisałem bo tak w swoim trampku ustawiałem i odpalił po remoncie jeśli sie pomyliłem to forum mnie z koryguje
Mysle że dobrze napisałem bo tak w swoim trampku ustawiałem i odpalił po remoncie jeśli sie pomyliłem to forum mnie z koryguje
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Remont silnika
Nieważne jest to czy to sprężanie czy wydech, bo iskre masz w każdym GMP co obrót silnika, nie co dwa. Ważne tylko, żeby nie ustawić na każdym garze pracy jednej tuż za drugą.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 54
- Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Praszka
Re: Remont silnika
Dzięki - tej informacji właśnie potrzebowałem...
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
Re: Remont silnika
Własnie rozbieram zajechany silnik od Trampka. Traktuje to jako naukę. Nie muszę się bać że coś uszkodzę ale i tak wolałbym to robić dobrze. Zdjąłem cylindry, ale nie mam pojęcia jak odczepić od nich głowice. Niby wszystko jest odkręcone ale nie potrafię ich oddzielić. Jeżeli ktoś mógłby mi udzielić jakiś wskazówek to będę bardzo wdzięczny:)
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Remont silnika
Stuknij młotkiem z paru stron i podważ śrubokrętem w mądry sposób. Możliwe, że ktoś zdejmował głowice i oszczędzając na uszczelkach dał stare na silikon i dlatego tak trzyma.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Remont silnika
Dzięki za pomoc
Posłuchałem,wykonałem i rozdzieliłem:) Użyłem cieniutkiego śrubokręta, gumowego młotka i poszło.
Teraz zobaczę co z tego wszystkiego jest jeszcze do uratowania. Głowica wygląda na ok.
Pozdrawiam
Posłuchałem,wykonałem i rozdzieliłem:) Użyłem cieniutkiego śrubokręta, gumowego młotka i poszło.
Teraz zobaczę co z tego wszystkiego jest jeszcze do uratowania. Głowica wygląda na ok.
Pozdrawiam
- jacuplacu
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 10.07.2010, 12:05
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Fajnie tak jak drugi silnik w motocyklu i nic cię nie goni. Można spokojnie sobie coś wyszykować.
"Tu zawory, a tam tłoki
poruszają wał na boki
tu chłodnica, tam prądnica,
ot i cała tajemnica"
poruszają wał na boki
tu chłodnica, tam prądnica,
ot i cała tajemnica"
Re: Remont silnika
Aż tak dobrze to nie mam. Ten drugi silnik nie nadaje się do remontu. Jest zatarty. Ktoś go tak piłował że aż korbowody pourywało. Z początku myślałem że może da radę go naprawić ale nić z tego. Tuleje cylindra w dolnej części są częściowo połamane, a urywające się korbowody uszkodziły karter.Ale pomimo tego wał sprawia wrażenie nie uszkodzonego. Wyjmę go i dam do sprawdzenia. Jeżeli jest ok to go zostawię. Może się przyda - nigdy nic nie wiadomo Pozostałe elementy są ok.jacuplacu pisze:Fajnie tak jak drugi silnik w motocyklu i nic cię nie goni. Można spokojnie sobie coś wyszykować.
Narazie namiętnie studiuje twoją insrukcję remontu silnika. Jeszcze nie wszystko kumam ale mam na czym się uczyć.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Remont silnika
Jeśli pourywało korbowody to bardzo możliwe, że od szarpań wywołanych luzem na panewkach. Szczerze wątpie, żeby wał był dobry Chyba, że jako ozdoba na ściane
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- romeciarz
- Posty: 22
- Rejestracja: 30.03.2016, 21:41
- Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Re: Remont silnika
Witam nie chce zakładac nowego tematu wiec pytam tutaj .Czy jest to duzy problem wymienic samemu silnik i przy okazji tylny amortyzator w xl700 Ukrecil sie wałek zdawczy i trzeba wymienic silnik remont sie nie oplaca.Patrzylem na ośke wachacz ktora trzyma silnik i niewiem co bedzie jak ja wybije .Nigdy tego nie robilem i niewiem na co zwrocic uwage .Prosze o info czy jedna osoba da rade to zrobic i jak sie do tego przygotowac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości