Remont silnika

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
płock1964
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 35
Rejestracja: 22.04.2010, 12:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Remont silnika

Post autor: płock1964 »

Kiedyś, bardzo dawno temu w Polonezach i Fiatach wymieniałem uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy - warunkiem koniecznym jest posiadanie sprawnej sprężarki - ustawiam ciśnienie na regulatorze na 7 atm ( minimum ) , łączę ze zmodyfikowaną świecą zapłonową ( trzeba młotkiem potłuc porcelankę - uwaga na oczy - i dospawać do niej końcówkę pod przewód z powietrzem ) , podłączamy i wuala- trzeba naprawdę mocno uderzyć , żeby uchylić zawór , a i tak nie wpadnie.
Efekt ? Zaoszczędzone sporo gotówki , bo uszczelki kosztują sporo :grin:
A gdy naprawa nie przyniesie efektu , to wydatek niewielki.
Pozdrowienia i szerokości.
Peter44
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 07.05.2013, 21:18
Mój motocykl: XL600V

Re: Remont silnika

Post autor: Peter44 »

Hej, mam zamiar zabrać się za wymianę uszczelniaczy. Na allegro są "małe" i "duże" i nie wiem które są do których zaworów, na logikę wnioskuje, że dwa małe od ssących i jeden duży od wydechowego, ale no nie wiem.
Awatar użytkownika
jacuplacu
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 10.07.2010, 12:05
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: jacuplacu »

Po dwa małe i jeden duży na cylinder.
"Tu zawory, a tam tłoki
poruszają wał na boki
tu chłodnica, tam prądnica,
ot i cała tajemnica"
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Remont silnika

Post autor: grad74 »

o jasz pikole ale fachowy opis :resp: Mam nadzieję że kiedy przyjdzie "ten" moment Twój opis mi sie przyda :) bo ja mojego TA też już "skazałem na dożywocie " .... u mnie :)
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
slawa1987
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 26.01.2013, 09:29
Mój motocykl: XL600V

Re: Remont silnika

Post autor: slawa1987 »

A ja swojego też muszę rozebrać bo bierze oliwę i w dodatku słychać łożysko na wałku zdawczym. Ale zastanawia mnie operacja wsadzenie silnika od ntv 650 z kardanem. Czy ktoś się orientuje czy jest to mozliwe?
PD06 600V 87r
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Jakub »

slawa1987 pisze:A ja swojego też muszę rozebrać bo bierze oliwę i w dodatku słychać łożysko na wałku zdawczym. Ale zastanawia mnie operacja wsadzenie silnika od ntv 650 z kardanem. Czy ktoś się orientuje czy jest to mozliwe?
Czy aby jest sens? Nie lepiej kupić motocykl z kardanem a ten sprzedać? Też kiedyś miałem zajawkę na ulepszanie moich pojazdów, swapy silnika itp. i mogę się podzielić moim spostrzeżeniem - fabryki się nie poprawia. Jak chcesz coś innego niż zaoferowała fabryka, to taniej i szybciej jest kupić pojazd spełniający twoje oczekiwania od samego początku, bez przeróbek.

Jeżeli chodzi o remont, to zrobiłem w zimę to samo co jacupalcu, też na oryginalnych częściach Hondy + wymiana membran w gaźniku i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania :)
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Jakub »

Grzebałem ostatnio przy motorku i znalazłem jakiś dziwny przewód, jeden koniec ginie gdzieś między gaźnikami a odmą. Drugi koniec podłączony jest do trójnika. Z trójnika wychodzą 2 około 20 cm przewody o identycznej średnicy. Nie wiecie gdzie one powinny być podłączone?
Przesyłam link ze zdjęciami
https://plus.google.com/photos/11075742 ... erid=gplp0
Awatar użytkownika
evoluzione
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 913
Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurów

Re: Remont silnika

Post autor: evoluzione »

Jak dobrze zrozumiałem to odpowietrzenie membran?, to chyba nigdzie nie powinno być podłączone.
Zdjęcia masz chyba "prywatne", bo się nie otwierają.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Jakub »

już poprawiłem ustawienia w googlu :)
mikolaj
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Praszka

Re: Remont silnika

Post autor: mikolaj »

Pozwólcie, że odgrzeję nieco kotleta, bo w całym tym przepięknym opisie oraz 2 serwisówkach brakuje mi jednej rzeczy a mianowicie...
Skąd mam wiedzieć w której fazie jest tłok przedniego cylindra jak jest w położeniu FT? innym słowy czy to jest zapłon czy wydech?
Mam zrzucone oba wałki i wszelkie instrukcje mówią, że zaczynamy od pierwszego a później tylny, co rozumiem, ale w na logikę wygląda, że jest szansa przekręcić o cały obrót...
Może ktoś spróbować mi to opisać?
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
Awatar użytkownika
MARCINm10
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 474
Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wielowieś

Re: Remont silnika

Post autor: MARCINm10 »

Ustawiasz w okienku dekla FT potem w wałku rozrządu są 3 kreski jedna pionowa 2 poziome i według tego ustawiasz potem RT i tak samo ustawiasz .Musi potem przy ustawiani rozrządu na przemian FT zawory zamknięte to na RT jedną są otwarte A potem jak RT są zamknięte to FT są otwarte
Mysle że dobrze napisałem bo tak w swoim trampku ustawiałem i odpalił po remoncie jeśli sie pomyliłem to forum mnie z koryguje :grin:
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Remont silnika

Post autor: Jaro-Ino »

Nieważne jest to czy to sprężanie czy wydech, bo iskre masz w każdym GMP co obrót silnika, nie co dwa. Ważne tylko, żeby nie ustawić na każdym garze pracy jednej tuż za drugą.
mikolaj
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Praszka

Re: Remont silnika

Post autor: mikolaj »

Dzięki - tej informacji właśnie potrzebowałem...
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
zgor
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 20.01.2014, 19:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Remont silnika

Post autor: zgor »

Własnie rozbieram zajechany silnik od Trampka. Traktuje to jako naukę. Nie muszę się bać że coś uszkodzę ale i tak wolałbym to robić dobrze. Zdjąłem cylindry, ale nie mam pojęcia jak odczepić od nich głowice. Niby wszystko jest odkręcone ale nie potrafię ich oddzielić. Jeżeli ktoś mógłby mi udzielić jakiś wskazówek to będę bardzo wdzięczny:)
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Remont silnika

Post autor: Jaro-Ino »

Stuknij młotkiem z paru stron i podważ śrubokrętem w mądry sposób. Możliwe, że ktoś zdejmował głowice i oszczędzając na uszczelkach dał stare na silikon i dlatego tak trzyma.
zgor
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 20.01.2014, 19:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Remont silnika

Post autor: zgor »

Dzięki za pomoc

Posłuchałem,wykonałem i rozdzieliłem:) Użyłem cieniutkiego śrubokręta, gumowego młotka i poszło.

Teraz zobaczę co z tego wszystkiego jest jeszcze do uratowania. Głowica wygląda na ok.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jacuplacu
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 10.07.2010, 12:05
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: jacuplacu »

Fajnie tak jak drugi silnik w motocyklu i nic cię nie goni. Można spokojnie sobie coś wyszykować.
"Tu zawory, a tam tłoki
poruszają wał na boki
tu chłodnica, tam prądnica,
ot i cała tajemnica"
zgor
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 20.01.2014, 19:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Remont silnika

Post autor: zgor »

jacuplacu pisze:Fajnie tak jak drugi silnik w motocyklu i nic cię nie goni. Można spokojnie sobie coś wyszykować.
Aż tak dobrze to nie mam. Ten drugi silnik nie nadaje się do remontu. Jest zatarty. Ktoś go tak piłował że aż korbowody pourywało. Z początku myślałem że może da radę go naprawić ale nić z tego. Tuleje cylindra w dolnej części są częściowo połamane, a urywające się korbowody uszkodziły karter.Ale pomimo tego wał sprawia wrażenie nie uszkodzonego. Wyjmę go i dam do sprawdzenia. Jeżeli jest ok to go zostawię. Może się przyda - nigdy nic nie wiadomo :niewiem: Pozostałe elementy są ok. :ok:
Narazie namiętnie studiuje twoją insrukcję remontu silnika. Jeszcze nie wszystko kumam ale mam na czym się uczyć.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Remont silnika

Post autor: Jaro-Ino »

Jeśli pourywało korbowody to bardzo możliwe, że od szarpań wywołanych luzem na panewkach. Szczerze wątpie, żeby wał był dobry :) Chyba, że jako ozdoba na ściane :D
Damian1976
romeciarz
romeciarz
Posty: 22
Rejestracja: 30.03.2016, 21:41
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Re: Remont silnika

Post autor: Damian1976 »

Witam nie chce zakładac nowego tematu wiec pytam tutaj .Czy jest to duzy problem wymienic samemu silnik i przy okazji tylny amortyzator w xl700 Ukrecil sie wałek zdawczy i trzeba wymienic silnik remont sie nie oplaca.Patrzylem na ośke wachacz ktora trzyma silnik i niewiem co bedzie jak ja wybije .Nigdy tego nie robilem i niewiem na co zwrocic uwage .Prosze o info czy jedna osoba da rade to zrobic i jak sie do tego przygotowac
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości