Jeśli nie Trampek, to co...

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ural2 »

mirekm71 pisze:No wlasnie. Jak dla mnie to na pewno trampek ale cos obok trampka?
Przegladam dane roznych motocykli i chcialbym dokupic cos lzejszego na niepogode a byc moze rowniez na nieduzy wyjazd. Nie ma to byc wyczyn, ma byc prosty i wzglednie lekki motocykl malo wymagajacy i tani. Moj typ na chwile obecna to ttr600 i tu rodzi sie bardzo duzy problem. Wysokosc. Mam 170cm wzrostu a wysokosc siodla w ttr-ce to 945mm. Czy ktos mojego wzrostu przysiadal sie do tak wysokiego motocykla a moze nawet jezdzil i moze mi cos powiedziec na ten temat? Czy jest wogole sens sie przymierzac do niego? Nie oczekuje porad typu, ze palona na kick starter itp, pod tym wzgledem juz mi pasuje a chodzi mi o to czy da sie go troche obnizyc i czy zdolam jezdzic taka koza?

edit
Jestem po przymiarkach i przejazdzce. Niestety nie uzekla mnie ta maszyna. Cholerny wibrator np w porownaniu z Big'iem, jak na 130kg to w manewrowaniu wydala mi sie oporniejsza od mojego xl700, twardy i toporny zawias moze i nadaje sie do szybkiego latania w off ale dla mnie to wszystko jest jakies takie przyciezkie. Moze nie zdarzylem sie dobrze wjezdzic ale wyczolem, ze jednak wole trampka i nie ma sensu kupowac sprzeta, ktorego bede unikal. Inna sprawa to przetrzasnalem neta i jakos nie kreci mnie kupowanie sprzetu, ktory na tloku robi mniejszy przebieg niz trampek na jednym napedzie.
Przyjemność kosztuje! A jeden garnek przynosi całkiem inne doznania niż dwa w układzie V.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirekm71 »

Troche offtop bo nie zamiast a jako substytut na niepogode ale dzisiaj jechalem motocyklem, ktory chce miec. Klx250. Lekki, poreczny, przyjemny. Nie wyrywa ramion ale jest bardzo przyjazny. Wlasnie jestem na etapie poszukiwan egzemplarza dla siebie bo ten, ktory ogladalem strasznie dzwonil a szkoda bo juz bhm kupil :sad:

Pisalem dzisiaj z kolega, posiadaczem ttr i dowiedzialem sie, ze zalety ttr poznalbym dopiero w terenie ale zrazilem sie zanim sprobowalem.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ural2 »

Niech kolega posadzi pupę na xt600. Niższe siodło, a silnik po dobrze zrobionym remoncie polata około 50000km.
Jedyny problem to znalezienie zdrowej sztuki.
Powodzenia.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ArturS »

Znaleźć dobrą XT600 to nie problem - sporo sztuk jeździ wyłącznie po czarnym (oglądałem kilka takich w okolicy, gdy ktoś szukał i prosił o oględziny). Na jednym tłoku można zrobić sporo więcej, bo i ponad 100tys.km, ale często wcześniej poddają się uszczelniacze zaworowe lub prowadnice - XTek mojej żony jest dobrym przykładem. No i nie jeździć na 10W40 w terenie, bo wszystko prócz modelu tenere nie posiada chłodnicy oleju, która w błotku i tak gów...o daje (chyba, że się wiatrak zamontuje), tylko co najmniej na xxW50. Co do porównania trampka z XT niech się wypowiedzą trampkowicze, którzy mają obie maszyny :wink:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirekm71 »

Wzgledem klx250 jakies +30kg. Jakbym sie mial zdecydowac na wiecej niz 150kg to wolalbym xl600 ;-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
radzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław, DW

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: radzik »

Słuchajcie podobne myśli chodzą mi po głowie.

Nie wiem kiedy będę finansowo w stanie zrealizować takie pomysły, ale myśli są i niepokoją, spać nie dają i spędzam co jakiś czas wieczór przeglądając allegro i inne tego typu.

Chodzi mi po głowie maszyna lżejsza od trampka. Bardziej nastawiona na off, żeby można było czasem wyskoczyć w weekend i bardziej poszaleć.
Trampek był ciężki, bałem się o niego itd...
Ale jednocześnie z homo, światłami itd. żeby można było na jakąś bliższą lub dalszą wycieczkę wyskoczyć, czy w piękny słoneczny dzień dojechać do pracy ;)
A więc też by dało się tym w miarę normalnie poruszać przez dłuższy czas przelotowymi międzymiastowymi ~90kmph.
A więc chyba nie takie typowe enduro-cross?

Czy jakieś egzemplarze koło 400ccm już podołałyby tym zadaniom?

Problemem może być fakt, że mam aż raptem 174cm.

Nie mogę tutaj mówić o jakichkolwiek funduszach na ten moment, ponieważ takowych nie posiadam, ale jeśli miałbym myśleć o czymś w tym roku to musiałby to być jakiś bardzo budżetowy model...

Aczkolwiek nie o to mi tu chodzi. Liczę, że podrzucicie mi garść modeli, które wg. was przypasują do szukanego przeze mnie profilu - czy to starych rzęchów, czy nowych - żebym mógł sobie je przejrzeć, może obejrzeć gdzieś w okolicy i móc bardziej sprecyzować swoje rozmyślania :tongue:
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ryve »

radzik pisze:[…]spędzam co jakiś czas wieczór przeglądając allegro i inne tego typu[…]
Abstrahując od całej reszty… Mam to samo. Każdej zimy niestety.

Przechodzi jak ręką odjął jak już trampka na wiosnę z garażu wyciągam i licznik pokaże choć jeden przejechany km :grin:
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ural2 »

Ja też tak miałem i kupiłem xt600. Co prawda dziadek ma 20lat ale na 3ce na koło idzie i to na śniegu. :ok:
Nie ma co porównywać do trampka bo to inna bajka.
Po glebie wstaje otrzepuję spodnie i dzida. Do latanie po "wsi" idealny.
Wiem, że jest mnóstwo innych lepszych modeli. Padło na tego bo tani i 10 km po niego jechałem.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Scyzoryk »

http://www.ktm.com/news-events/news/all ... wfFKIWH3Eh

jak ktoś ma trochę wolnej gotówki to można zamówić takie cudeńko :)
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

:offtopic: Mamy przecie w ty dziale Soft Enduro (Dual sport) ; Transalp + liść/wścieklak/etc. ; Wścieklak - ale jaki ?(był) - po prostu szukam enduro ; - w kwestii DODATKOWO, ten temat je ZAMIAST.
Ja tam w :dupa: byłem i :sex: widziałem ale żem miejski lanser to siem wypowiem :pob:
Jak dodatkowo enduro do nauki i frajdy to max 160kg, inaczej się motki dublują.
Jak zamiast to jest sporo 160kg-220kg turystyków terenowych czy szutrowych. Mój typ jest najbliżej dolnej masy =XR650L - waga, silnik, zawiecha, wprześwit, części. :crossy: http://www.cycleworld.com/2012/07/18/ho ... sed-bikes/
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
marizaga
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 22.12.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: marizaga »

radzik pisze:Słuchajcie podobne myśli chodzą mi po głowie.


Chodzi mi po głowie maszyna lżejsza od trampka. Bardziej nastawiona na off, żeby można było czasem wyskoczyć w weekend i bardziej poszaleć.

Czy jakieś egzemplarze koło 400ccm już podołałyby tym zadaniom?

Problemem może być fakt, że mam aż raptem 174cm.
Honda NX 250 sprosta takim zalozeniom. Sam osobiscie mysle czasem o yamaszce dt125r jako dodatku/alternatywie do nx650. Jesli glownie szalenstwa to raczej dt125 z tej dwojki.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: magneto »

radzik pisze:(...)
Problemem może być fakt, że mam aż raptem 174cm.
(...)
Nie przejmuj się - ja mam 170 cm i też miałem takie wątpliwości (patrz mój wpis w Powitalni).
Niedawno kupiłem sobie Suzuki DR 350 S (po popuszczeniu napięcia wstępnego przodu i tyłu ma teraz w siodle jakieś 90 - 91 cm) i nauczyłem się jakoś dawać sobie radę.
(Nauka miała miejsce na oblodzonej, pokrytej śniegiem wiejskie drodze: 1 km - 2 gleby... ale już daję radę).
To nie wzrost, a technika zrobi z Ciebie zawodnika - ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć !
Co do modeli: XT600, DRZ 400 (ale to droższe będzie), ja celowałbym raczej w 4-suwa, ale wybór Twój...
Powodzenia !
Awatar użytkownika
fiodor
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 139
Rejestracja: 16.11.2010, 12:54
Mój motocykl: XL600V

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: fiodor »

A oto kolejne zestawienie:

http://www.motogen.pl/Motocykle-turysty ... 20256.html

Swoją drogą dziwne - jest Trampek a nie ma Afri?
"Тише едешь, дальше будешь"
Najdalsza podróż zaczyna się od jednego kroku.
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirkoslawski »

fiodor pisze:A oto kolejne zestawienie:

http://www.motogen.pl/Motocykle-turysty ... 20256.html

Swoją drogą dziwne - jest Trampek a nie ma Afri?
Może dlatego, że zalana AT 07 waży 237 kg? :wink:
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirekm71 »

mirkoslawski pisze:
fiodor pisze:A oto kolejne zestawienie:

http://www.motogen.pl/Motocykle-turysty ... 20256.html

Swoją drogą dziwne - jest Trampek a nie ma Afri?
Może dlatego, że zalana AT 07 waży 237 kg? :wink:
Albo ich kustosz do muzeum nie wpuscil, zeby mogli poogladac :haha:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: zimny »

Bo dla Afryki test długodystansowy to 150 000 km a nie 20 000 :smile: nie te czasy :-)

Widać że tu chodzi o nowe motocykle. Gdzie jest zatem 990 ADV?

pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
radzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław, DW

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: radzik »

Byłem dziś na targach, przysiadłem się do Hani CRF250L i chociaż delikatnie wysoka to wydawało się to do ogarnięcia jeszcze dla mnie, natomiast na przykład KTM 350 EXC już absolutnie nie. Ledwie z niego zsiadłem :lol:

Także te 89cm do siodła to już maks dla mnie.

W zasadzie odczucia miałem podobne jak na trampiszonie, z tym, że on co prawda trochę niższy, ale szerszy, więc nóg mniej w dół zwisało mi, a tu "cieńko" w siodle :tongue:
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

DR 650 Djebel coś jakby dakar werszyn, jakieś 180kg http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR650.shtml czyli jak Freewind, turystyk się znaczy ale bardziej off. Nie kukałem za nimi ale rzadki chyba u nas widok: http://otomoto.pl/suzuki-dr-650-djebel- ... 52863.html
'92 26kkm, 4400zł, Bawaria Racing Power, Aleksandrówka

Obrazek
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
modern25
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 942
Rejestracja: 07.12.2011, 17:03
Mój motocykl: nie mam motocykla

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: modern25 »

Czytając ten rozdział szukając tu inspiracji na mój nowy motór miałem kilka pomysłów ale i tak wyszło inaczej .
Nie jest to motór podróżnika ( ale po 3 latach jak miałem trampka okazało sie, że ze mnie podróżnik jak z koziej dupy trąba ) wiec troche przez przypadek sprzedałem trampka i kupiłem fajny, mocny, lekki motór a mianowicie wybrałem yamaha TT600.
Konto dezaktywowane na prośbę użytkownika
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirekm71 »

Probowalem tt600r. Palona z kopa, kopniak pod sama dupa a jazda tym przypominala obsluge zageszczarki. Niby to lekkie ale na papierze bo w rece jednak lepiej mi trampek lezy. Tak jak r1200gs jest lekki w/g specyfikacji a jest tak wielki i ma tak wysoko srodek ciezkosci, ze nie ma opcji, zebym mogl tym jezdzic. Z rodziny BMW to chyba tylko f650gs.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości