Poradnik mechaniczny szparaga.
- ryve
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 297
- Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Cześć i czołem!
Quiz-pytanie-wyzwanie:
Pacjent - BMW R1200GS.
Objawy - morduje akumulatory.
Szczegóły: aku naładowane, moto zimne - odpala bez problemu (prąd rozruchu zmierzony amperomierzem cęgowym około 200A). Moto rozgrzane - odpala z problemami, za każdym kolejnym razem coraz gorzej, aż w końcu przestaje odpalać (prąd rozruchu rośnie nawet powyżej 300A).
Czy tak duży prąd rozruchu wskazuje na to, że rozgrzany silnik równa się większym oporom w rozruszniku lub gdzieś na wale? Skąd może brać się ten zwiększony apetyt na ampery kiedy moto jest ciepłe?
Człowiek napatrzy się na problemy użytkowników tych wszystkich fajnych nowoczesnych motocykli i zaczyna doceniać swojego leciwego trampiszona
Quiz-pytanie-wyzwanie:
Pacjent - BMW R1200GS.
Objawy - morduje akumulatory.
Szczegóły: aku naładowane, moto zimne - odpala bez problemu (prąd rozruchu zmierzony amperomierzem cęgowym około 200A). Moto rozgrzane - odpala z problemami, za każdym kolejnym razem coraz gorzej, aż w końcu przestaje odpalać (prąd rozruchu rośnie nawet powyżej 300A).
Czy tak duży prąd rozruchu wskazuje na to, że rozgrzany silnik równa się większym oporom w rozruszniku lub gdzieś na wale? Skąd może brać się ten zwiększony apetyt na ampery kiedy moto jest ciepłe?
Człowiek napatrzy się na problemy użytkowników tych wszystkich fajnych nowoczesnych motocykli i zaczyna doceniać swojego leciwego trampiszona
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
U mnie w Trampku miałem problem z odpalaniem ciepłego silnika. "Sklejało" rozrusznik, na zimnym odpalał normalnie. Okazało się, że skończyły się szczotki w rozruszniku.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- ryve
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 297
- Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Hmmm... Cenna sugestia. Nie wiem, czy szczotki sprawdzali, ale zasugeruję, żeby to zrobili.
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Cześć. Od jakiegoś czasu(caly sezon ) wydawało mi się że transalp (XL600) łapie za szybko temperaturę. Nawet podczas ostatniej przejażdżki temp. otoczenia około 6 stopni, jazda bardzo spokojna leśnymi dróżkami. Zagrzałem go do załączenia wentylatora. Po załączeniu się wentylatora temperatura oczywiście spada. Problem nie występuje przy większych prędkościach(powiedzmy od 60km/h) W sezonie sprawę olałem bo wszyscy mówili że panikuje. Ale ostatnio trochę dłubałem i zobaczyłem ze plastikowa siatka po prawej stronie(ta w owiewce bocznej nie przed chłodnica) powyginała się od temperatury.... to chyba już nie jest normalne;/ Moje pytanie: od czego zacząć poszukiwań? Filtr powietrza dla pewności zmienię, płyn już zmieniałem(nie pomogło), termostat jest sens zmieniać, czy to raczej nie jego przyczyna? A może jakieś inne sugestie?
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
ja bym zaczął chyba od termostatu... może zamiast kupować może ktoś może pożyczyć na test w sezonie zimowym?saper pisze:Cześć. Od jakiegoś czasu(caly sezon ) wydawało mi się że transalp (XL600) łapie za szybko temperaturę. Nawet podczas ostatniej przejażdżki temp. otoczenia około 6 stopni, jazda bardzo spokojna leśnymi dróżkami. Zagrzałem go do załączenia wentylatora. Po załączeniu się wentylatora temperatura oczywiście spada. Problem nie występuje przy większych prędkościach(powiedzmy od 60km/h) W sezonie sprawę olałem bo wszyscy mówili że panikuje. Ale ostatnio trochę dłubałem i zobaczyłem ze plastikowa siatka po prawej stronie(ta w owiewce bocznej nie przed chłodnica) powyginała się od temperatury.... to chyba już nie jest normalne;/ Moje pytanie: od czego zacząć poszukiwań? Filtr powietrza dla pewności zmienię, płyn już zmieniałem(nie pomogło), termostat jest sens zmieniać, czy to raczej nie jego przyczyna? A może jakieś inne sugestie?
można też zrobić test w szklance gorącej wody na zamykanie/otwieranie ale to chwile zabawy i miernika wymaga...
edit: a czy przy wymianie płynu chłodnice porządnie wypłukałeś? Bo może chłodnica jest niedrożna...
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Przy wymianie oczywiście porządnie wypłukałem. Ale spuszczany płyn był czyściutki;) skoro mówisz, że może to być wina termostatu to po prostu wymianie itak mam bak zdjęty więc zainwestuje w części od TICO:D a jakieś inne pomysły co warto sprawdzić? Mam trochę czasu żeby się pobawić więc dawajcie co wiecie
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Wywal termostat, zobacz czy się nie zaciął. Sprawdź go we wrzątku na otwieranie/zamykanie. Jeśli termostat był dobry to szukaj dalej. Złóż bez termostatu i sprawdź jak nagrzewają się chłodnice - jeśli równomiernie się nagrzewa to raczej nie będą zapchane/niedrożne. W osateczności pompa wody, ale to po wyeliminowaniu wszystkich wcześniejszych elementów.
A ta kratka metalowa może być wygięta od myjki ciśnieniowej - gdyby się wygięła od temperatury to powinna ci już strzelić uszczelka pod głowica.
A ta kratka metalowa może być wygięta od myjki ciśnieniowej - gdyby się wygięła od temperatury to powinna ci już strzelić uszczelka pod głowica.
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
z tą myjką możesz miedz racje choć dawno go nie myłem myjką... a uszczelki nie powinno wydmuchać, w końcu nigdy na czerwone pole wskaźnik nie wszedł. Tylko wentylator pracuje baaardzo często i nie uwierzę już że to normalne! Ogarnę jak działa termostat i co się dzieje bez termostaty i pomyślimy co dalej narazie dzięki
- wujas
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 478
- Rejestracja: 01.08.2011, 23:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl/Huwniki
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Witam. Mam pytanko. W moim trampku 98r. z Italii są w gaźnikach różne dysze paliwowe na przedni cylinder 115 a na tylny 118 czy to jest standardowe rozwiązanie w tym roczniku i jaki jest cel takiego rozwiązania? Czy w związku z tym śruby pilot screw mają być wykręcone o taką samą liczbę obrotów na obu gaźnikach czy może trzeba to jakoś korygować?
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
saper pisze:z tą myjką możesz miedz racje choć dawno go nie myłem myjką... a uszczelki nie powinno wydmuchać, w końcu nigdy na czerwone pole wskaźnik nie wszedł. Tylko wentylator pracuje baaardzo często i nie uwierzę już że to normalne! Ogarnę jak działa termostat i co się dzieje bez termostaty i pomyślimy co dalej narazie dzięki
Nudzisz sie
Zamiast sie cieszyc, ze sie szybko nagrzewa to szukasz czegos do czegos. Termostat sie otwiera, chlodnice sa gorace wczesniej zanim wlacza sie wentylator, na czerwone nie wchodzi, wentylator schladza uklad w miare szybko to czego oczekujesz od motocykla? Wlacz ogrzewanie wewnatrz to bedzie sie nagrzewal wolniej
Tak ma byc.wujas pisze:Witam. Mam pytanko. W moim trampku 98r. z Italii są w gaźnikach różne dysze paliwowe na przedni cylinder 115 a na tylny 118 czy to jest standardowe rozwiązanie w tym roczniku i jaki jest cel takiego rozwiązania? Czy w związku z tym śruby pilot screw mają być wykręcone o taką samą liczbę obrotów na obu gaźnikach czy może trzeba to jakoś korygować?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Sorry, trochę mnie nie było .
Jak coś to można pytać już jestem.
Pozdrawiam
Jak coś to można pytać już jestem.
Pozdrawiam
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 189
- Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Czy jak stanę na torach i chwycę rękoma trakcji, to pojadę jak tramwaj?
A na serio - to dobrze - jeden z najciekawszych wątków ma szanse odżyć.
A na serio - to dobrze - jeden z najciekawszych wątków ma szanse odżyć.
pozdrawiam,
Arturo
Arturo
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
hejka szparag. Witaj na ziemi.
Pytanko. Na co zwrócić uwagę rozbierając tylny zawias.
Pytanko. Na co zwrócić uwagę rozbierając tylny zawias.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Co masz na myśli pisząc tylny zawias ? Amor, kiwaczkę, wahacz ?
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Myślę, że nawet polecisz, warto zamoczyć wcześniej butyArturo pisze:Czy jak stanę na torach i chwycę rękoma trakcji, to pojadę jak tramwaj?
A na serio - to dobrze - jeden z najciekawszych wątków ma szanse odżyć.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Kiwaczkę i wahaczszparag pisze:Co masz na myśli pisząc tylny zawias ? Amor, kiwaczkę, wahacz ?
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Możesz napotkać na problemy z odkręceniem śrub, ale jak już sobie z tym poradzisz, to są dwie opcje. Albo będziesz miał piękne łożyska, albo skorodowany syf, łatwo to rozróżnić. Zużycie ( oczywiście jeśli niema korozji poznasz po tulejach, jeśli mają poodbijane rolki albo są powycierane, to do widzenia, wymiana łożysk wraz z tulejami.
Jeśli wszystko się odkręci to sprawa jest prosta do ogarnięcia, Jeśli będzie trzeba wymienić łożyska to też nie jest skomplikowane. Pamiętaj tylko o zasadzie grzać i chłodzić.
Pozdrawiam
Jeśli wszystko się odkręci to sprawa jest prosta do ogarnięcia, Jeśli będzie trzeba wymienić łożyska to też nie jest skomplikowane. Pamiętaj tylko o zasadzie grzać i chłodzić.
Pozdrawiam
- Insekt
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 245
- Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Cześć.
Mam mały problem w moim trampku (rocznik 88). Poprzedni właściciel zrobił przeszczep głowic z rocznika 91 i od tego czasu po przejażdżce, po rozgrzaniu silnika pojawia się kapanie oleju z odmy (dosłownie kilka kropelek).
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy ktoś miał coś podobnego?
Mam mały problem w moim trampku (rocznik 88). Poprzedni właściciel zrobił przeszczep głowic z rocznika 91 i od tego czasu po przejażdżce, po rozgrzaniu silnika pojawia się kapanie oleju z odmy (dosłownie kilka kropelek).
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy ktoś miał coś podobnego?
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Jak rozumiem głowice z czarnego silnika ? do czarnego silnika ?.
Jeśli tak to masz podwiniętą uszczelkę pod tylnym deklem, Odma jest odprowadzana od skrzyni korbowej poprzez cylinder, głowicę, dekiel, Jak zdejmiesz dekiel z tylnego gara to połapiesz się w tym o co mi chodzi.
Pozdrawiam
Jeśli tak to masz podwiniętą uszczelkę pod tylnym deklem, Odma jest odprowadzana od skrzyni korbowej poprzez cylinder, głowicę, dekiel, Jak zdejmiesz dekiel z tylnego gara to połapiesz się w tym o co mi chodzi.
Pozdrawiam
- Insekt
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 245
- Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
problem w tym, że głowice są srebrne i były w nich jakoś przerabiane kanały smarujące, żeby pasowały te zewnętrzne od czarnego silnika (silnik mam czarny-przeszczepione głowice srebrne. Taka hybryda...)szparag pisze:Jak rozumiem głowice z czarnego silnika ? do czarnego silnika ?.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości