Poradnik mechaniczny szparaga.

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: ryve »

Cześć i czołem!


Quiz-pytanie-wyzwanie:

Pacjent - BMW R1200GS.
Objawy - morduje akumulatory.
Szczegóły: aku naładowane, moto zimne - odpala bez problemu (prąd rozruchu zmierzony amperomierzem cęgowym około 200A). Moto rozgrzane - odpala z problemami, za każdym kolejnym razem coraz gorzej, aż w końcu przestaje odpalać (prąd rozruchu rośnie nawet powyżej 300A).

Czy tak duży prąd rozruchu wskazuje na to, że rozgrzany silnik równa się większym oporom w rozruszniku lub gdzieś na wale? Skąd może brać się ten zwiększony apetyt na ampery kiedy moto jest ciepłe?

Człowiek napatrzy się na problemy użytkowników tych wszystkich fajnych nowoczesnych motocykli i zaczyna doceniać swojego leciwego trampiszona ;-)
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: gwardia »

U mnie w Trampku miałem problem z odpalaniem ciepłego silnika. "Sklejało" rozrusznik, na zimnym odpalał normalnie. Okazało się, że skończyły się szczotki w rozruszniku.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: ryve »

Hmmm... Cenna sugestia. Nie wiem, czy szczotki sprawdzali, ale zasugeruję, żeby to zrobili.
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
saper
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 31.05.2011, 20:56
Mój motocykl: XL600V

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: saper »

Cześć. Od jakiegoś czasu(caly sezon :lol: ) wydawało mi się że transalp (XL600) łapie za szybko temperaturę. Nawet podczas ostatniej przejażdżki temp. otoczenia około 6 stopni, jazda bardzo spokojna leśnymi dróżkami. Zagrzałem go do załączenia wentylatora. Po załączeniu się wentylatora temperatura oczywiście spada. Problem nie występuje przy większych prędkościach(powiedzmy od 60km/h) W sezonie sprawę olałem bo wszyscy mówili że panikuje. Ale ostatnio trochę dłubałem i zobaczyłem ze plastikowa siatka po prawej stronie(ta w owiewce bocznej nie przed chłodnica) powyginała się od temperatury.... to chyba już nie jest normalne;/ Moje pytanie: od czego zacząć poszukiwań? Filtr powietrza dla pewności zmienię, płyn już zmieniałem(nie pomogło), termostat jest sens zmieniać, czy to raczej nie jego przyczyna? A może jakieś inne sugestie?
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3404
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Qter »

saper pisze:Cześć. Od jakiegoś czasu(caly sezon :lol: ) wydawało mi się że transalp (XL600) łapie za szybko temperaturę. Nawet podczas ostatniej przejażdżki temp. otoczenia około 6 stopni, jazda bardzo spokojna leśnymi dróżkami. Zagrzałem go do załączenia wentylatora. Po załączeniu się wentylatora temperatura oczywiście spada. Problem nie występuje przy większych prędkościach(powiedzmy od 60km/h) W sezonie sprawę olałem bo wszyscy mówili że panikuje. Ale ostatnio trochę dłubałem i zobaczyłem ze plastikowa siatka po prawej stronie(ta w owiewce bocznej nie przed chłodnica) powyginała się od temperatury.... to chyba już nie jest normalne;/ Moje pytanie: od czego zacząć poszukiwań? Filtr powietrza dla pewności zmienię, płyn już zmieniałem(nie pomogło), termostat jest sens zmieniać, czy to raczej nie jego przyczyna? A może jakieś inne sugestie?
ja bym zaczął chyba od termostatu... może zamiast kupować może ktoś może pożyczyć na test w sezonie zimowym?

można też zrobić test w szklance gorącej wody na zamykanie/otwieranie ale to chwile zabawy i miernika wymaga...

edit: a czy przy wymianie płynu chłodnice porządnie wypłukałeś? Bo może chłodnica jest niedrożna...

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
saper
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 31.05.2011, 20:56
Mój motocykl: XL600V

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: saper »

Przy wymianie oczywiście porządnie wypłukałem. Ale spuszczany płyn był czyściutki;) skoro mówisz, że może to być wina termostatu to po prostu wymianie itak mam bak zdjęty więc zainwestuje w części od TICO:D a jakieś inne pomysły co warto sprawdzić? Mam trochę czasu żeby się pobawić więc dawajcie co wiecie :tongue:
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: mishieck »

Wywal termostat, zobacz czy się nie zaciął. Sprawdź go we wrzątku na otwieranie/zamykanie. Jeśli termostat był dobry to szukaj dalej. Złóż bez termostatu i sprawdź jak nagrzewają się chłodnice - jeśli równomiernie się nagrzewa to raczej nie będą zapchane/niedrożne. W osateczności pompa wody, ale to po wyeliminowaniu wszystkich wcześniejszych elementów.

A ta kratka metalowa może być wygięta od myjki ciśnieniowej - gdyby się wygięła od temperatury to powinna ci już strzelić uszczelka pod głowica.
saper
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 31.05.2011, 20:56
Mój motocykl: XL600V

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: saper »

z tą myjką możesz miedz racje choć dawno go nie myłem myjką... :thumbsup: a uszczelki nie powinno wydmuchać, w końcu nigdy na czerwone pole wskaźnik nie wszedł. Tylko wentylator pracuje baaardzo często i nie uwierzę już że to normalne! Ogarnę jak działa termostat i co się dzieje bez termostaty i pomyślimy co dalej :smile: narazie dzięki :thumbsup:
Awatar użytkownika
wujas
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 478
Rejestracja: 01.08.2011, 23:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Przemyśl/Huwniki

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: wujas »

Witam. Mam pytanko. W moim trampku 98r. z Italii są w gaźnikach różne dysze paliwowe na przedni cylinder 115 a na tylny 118 czy to jest standardowe rozwiązanie w tym roczniku i jaki jest cel takiego rozwiązania? Czy w związku z tym śruby pilot screw mają być wykręcone o taką samą liczbę obrotów na obu gaźnikach czy może trzeba to jakoś korygować?
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: mirekm71 »

saper pisze:z tą myjką możesz miedz racje choć dawno go nie myłem myjką... :thumbsup: a uszczelki nie powinno wydmuchać, w końcu nigdy na czerwone pole wskaźnik nie wszedł. Tylko wentylator pracuje baaardzo często i nie uwierzę już że to normalne! Ogarnę jak działa termostat i co się dzieje bez termostaty i pomyślimy co dalej :smile: narazie dzięki :thumbsup:

Nudzisz sie :niewiem:
Zamiast sie cieszyc, ze sie szybko nagrzewa to szukasz czegos do czegos. Termostat sie otwiera, chlodnice sa gorace wczesniej zanim wlacza sie wentylator, na czerwone nie wchodzi, wentylator schladza uklad w miare szybko to czego oczekujesz od motocykla? Wlacz ogrzewanie wewnatrz to bedzie sie nagrzewal wolniej :lol:
wujas pisze:Witam. Mam pytanko. W moim trampku 98r. z Italii są w gaźnikach różne dysze paliwowe na przedni cylinder 115 a na tylny 118 czy to jest standardowe rozwiązanie w tym roczniku i jaki jest cel takiego rozwiązania? Czy w związku z tym śruby pilot screw mają być wykręcone o taką samą liczbę obrotów na obu gaźnikach czy może trzeba to jakoś korygować?
Tak ma byc.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Sorry, trochę mnie nie było :).
Jak coś to można pytać już jestem.
Pozdrawiam
Arturo
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 189
Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Arturo »

Czy jak stanę na torach i chwycę rękoma trakcji, to pojadę jak tramwaj? :ysz:

A na serio - to dobrze - jeden z najciekawszych wątków ma szanse odżyć.
pozdrawiam,

Arturo
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1451
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: bartekk »

hejka szparag. Witaj na ziemi.
Pytanko. Na co zwrócić uwagę rozbierając tylny zawias.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Co masz na myśli pisząc tylny zawias ? Amor, kiwaczkę, wahacz ?
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Arturo pisze:Czy jak stanę na torach i chwycę rękoma trakcji, to pojadę jak tramwaj? :ysz:

A na serio - to dobrze - jeden z najciekawszych wątków ma szanse odżyć.
Myślę, że nawet polecisz, warto zamoczyć wcześniej buty :)
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1451
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: bartekk »

szparag pisze:Co masz na myśli pisząc tylny zawias ? Amor, kiwaczkę, wahacz ?
Kiwaczkę i wahacz :wink:
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Możesz napotkać na problemy z odkręceniem śrub, ale jak już sobie z tym poradzisz, to są dwie opcje. Albo będziesz miał piękne łożyska, albo skorodowany syf, łatwo to rozróżnić. Zużycie ( oczywiście jeśli niema korozji poznasz po tulejach, jeśli mają poodbijane rolki albo są powycierane, to do widzenia, wymiana łożysk wraz z tulejami.
Jeśli wszystko się odkręci to sprawa jest prosta do ogarnięcia, Jeśli będzie trzeba wymienić łożyska to też nie jest skomplikowane. Pamiętaj tylko o zasadzie grzać i chłodzić.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Insekt »

Cześć.
Mam mały problem w moim trampku (rocznik 88). Poprzedni właściciel zrobił przeszczep głowic z rocznika 91 i od tego czasu po przejażdżce, po rozgrzaniu silnika pojawia się kapanie oleju z odmy (dosłownie kilka kropelek).
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy ktoś miał coś podobnego?
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Jak rozumiem głowice z czarnego silnika ? do czarnego silnika ?.
Jeśli tak to masz podwiniętą uszczelkę pod tylnym deklem, Odma jest odprowadzana od skrzyni korbowej poprzez cylinder, głowicę, dekiel, Jak zdejmiesz dekiel z tylnego gara to połapiesz się w tym o co mi chodzi.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Insekt »

szparag pisze:Jak rozumiem głowice z czarnego silnika ? do czarnego silnika ?.
problem w tym, że głowice są srebrne i były w nich jakoś przerabiane kanały smarujące, żeby pasowały te zewnętrzne od czarnego silnika (silnik mam czarny-przeszczepione głowice srebrne. Taka hybryda...)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości