Dziwny brak mocy (pęknięta membrana gaźnika)
Dziwny brak mocy (pęknięta membrana gaźnika)
Witam mam problem z mocą jak motocykl jest lekko rozgrzany. Często się zdarza że po odpaleniu rano motocykla i po 5-10 minutach jak już się rozgrzeje wsiadam na motocykl a jak chce ruszać to nie ma mocy lub nawet potrafi zgasnąć a jak już wejdzie na trochę wyższe obroty jest ok i tak przez chwile do czasu aż się bardziej nie rozgrzeje (później jest dobrze). Wcześniej pomyślałem że to może od filtra powietrza ale po wymianie to samo. Teraz chcę zabrać się za regulację zaworów i synchro gaźników ale nie wiem czy to nie jest coś z mieszanką i może należałoby to wcześniej wyregulować.
- Remi
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1073
- Rejestracja: 19.09.2008, 17:46
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Re: Dziwny brak mocy.
Dobrze kombinujesz. Zacznij od czyszczenia i regulacji + synchro gaźników. Do tego profilaktycznie świeczki jeśli już na nich troche motogodzin zrobiłeś. Zawory raczej takiego wpływu na moc nie będą miały (nie rozregulowują sie same aż tak bardzo) ale oczywiście regulacja zalecana.... a tak na przyszłosć to jest taki dział temat jak powitalnia
Re: Dziwny brak mocy.
wiem że jest taki dział ale zapomniałem że na nowym forum jeszcze nie pisałem ale przepraszam. Co do świeczek to wymieniane były jakieś 6kkm więc chyba nie siadły tak szybko. A jeszcze mam jedno pytanie mój Transalp to XL600V PD06E 1995r. sprowadzony z włoch, jaki powinien być luz zaworów w hayanesie jest:
Valve ciearances (COLD engine)
XL600V-H models
Intake and exhaust valves ................................ 0.1 mm
All other models
Intake valves .......................................... 0.13 to 0.17 mm
Exhaust valves ......................................0.18 to 0.22 mm
Nie wiem dokładnie o co chodzi z H models.
Valve ciearances (COLD engine)
XL600V-H models
Intake and exhaust valves ................................ 0.1 mm
All other models
Intake valves .......................................... 0.13 to 0.17 mm
Exhaust valves ......................................0.18 to 0.22 mm
Nie wiem dokładnie o co chodzi z H models.
- abdul25
- wiejski tuningowiec
- Posty: 102
- Rejestracja: 23.06.2008, 00:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Dziwny brak mocy.
No brachu " H-models" to Trap z 1987 lub 1988 roku,czyli interesują cię te drugie ustawienia zaworów bo twoja maszynka to model R 1994/1995 r.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Dziwny brak mocy.
z twojego opisu stawiałbym na:
1. Świece - sprawdziłbym świece i kable (ich wygląd powie Ci wiele, może straciły ciepłotę i szlag je trafił ale może kable wysokiego napięcia albo jeden z nich wysiadł?)
Jeśli nic to nie dało by przeszedłbym do:
2. Zawory - spr. luzu, z tego jest tam napisane tylko w modelu H (rok prod.1987) ma być luz zaworowy rzędu 0,1mm, w późniejszych modelach masz już: ssący 0,13-0,17mm, wydech 0,18-0,22mm
3. Układ zasilania - gaźniki, itp.
Powodzenia
1. Świece - sprawdziłbym świece i kable (ich wygląd powie Ci wiele, może straciły ciepłotę i szlag je trafił ale może kable wysokiego napięcia albo jeden z nich wysiadł?)
Jeśli nic to nie dało by przeszedłbym do:
2. Zawory - spr. luzu, z tego jest tam napisane tylko w modelu H (rok prod.1987) ma być luz zaworowy rzędu 0,1mm, w późniejszych modelach masz już: ssący 0,13-0,17mm, wydech 0,18-0,22mm
3. Układ zasilania - gaźniki, itp.
Powodzenia
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Re: Dziwny brak mocy.
Dzisiaj zrobiłem regulację zaworów i gdy zabrałem się za czyszczenie gaźników zauważyłem że jedna membrana w gaźniku jest pęknięta czy ktoś wie gdzie można takową kupić bo z tego z forum afryki to cena w serwisie jest kosmiczna. jedyne co zauważyłem oprócz tego to lekko popękane króciec odchodzący od airboxa dochodzący do gaźnika ale narazie jeszcze nie pękło na wylot.
Re: Dziwny brak mocy.
Cześć,
ja w zeszłym roku, pod koniec sezonu zrobiłem czyszczenie i synchro gaźników w servisie. W tym roku miałem bardzo podobne obiawy co oler. Moto nie miało wcale mocy. Czasem TA chodził tylko na jednym cylindrze. Wymiana świec poprawiała sytuację, ale na jakieś 50 km. Potem to samo. Brak mocy, szarpanie. Po odkręceniu świec, były całkiem czarne, bez iskry.
Po kilku próbach okazało się, że kluczem był zły skład mieszanki. Źle były ustawione gaźniki, a dokładniej zbyt mocno wykręcone śruby Pilot Screw (idąc za servisówką Hayensa). Ustawiłem je tak jak należy, czyli dla mojego rocznika '98, dwa i jedna czwarta obrotu wykręcone.
Od tego momentu wszystko OK. Moto idzie jak nowe
Do tego serwisu to się jeszcze przejadę i powiem im co myślę o nich. Wyrzuciłem przez nich jeden komplet świec.
To tak bardziej informacyjnie, ale jeżeli oler miałeś problemy z membranką, to pewnie inna para kaloszy.
Napisz co było przyczyną.
Pozdrawiam Wszystkich i wesołych Świąt.
ja w zeszłym roku, pod koniec sezonu zrobiłem czyszczenie i synchro gaźników w servisie. W tym roku miałem bardzo podobne obiawy co oler. Moto nie miało wcale mocy. Czasem TA chodził tylko na jednym cylindrze. Wymiana świec poprawiała sytuację, ale na jakieś 50 km. Potem to samo. Brak mocy, szarpanie. Po odkręceniu świec, były całkiem czarne, bez iskry.
Po kilku próbach okazało się, że kluczem był zły skład mieszanki. Źle były ustawione gaźniki, a dokładniej zbyt mocno wykręcone śruby Pilot Screw (idąc za servisówką Hayensa). Ustawiłem je tak jak należy, czyli dla mojego rocznika '98, dwa i jedna czwarta obrotu wykręcone.
Od tego momentu wszystko OK. Moto idzie jak nowe
Do tego serwisu to się jeszcze przejadę i powiem im co myślę o nich. Wyrzuciłem przez nich jeden komplet świec.
To tak bardziej informacyjnie, ale jeżeli oler miałeś problemy z membranką, to pewnie inna para kaloszy.
Napisz co było przyczyną.
Pozdrawiam Wszystkich i wesołych Świąt.
- mazi
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 310
- Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dziwny brak mocy.
Tu masz gazniki do Trampka: http://allegro.pl/item598902151_gazniki ... rawne.html .
Popros o sprawdzenie membran przed zakupem.
Popros o sprawdzenie membran przed zakupem.
- Belkot
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 250
- Rejestracja: 13.06.2008, 07:41
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Makówka
Re: Dziwny brak mocy.
Ale tu stoi napisane że do GAŹNIKI HONDA NTV650, NTV 650, DEAUVILLE, SPRAWNE (numer 598902151),mazi pisze:Tu masz gazniki do Trampka: http://allegro.pl/item598902151_gazniki ... rawne.html .
Popros o sprawdzenie membran przed zakupem.
to czy pasują do trampka 650ccm?
Na koniec Świata i jeszcze dalej ...
http://picasaweb.google.com/bodgan.adamiec
http://picasaweb.google.com/bodgan.adamiec
- mazi
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 310
- Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dziwny brak mocy.
Gazniki od NTV pasuja do Trampka 600V, czyli do takiego jakiego kolega oler ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość