Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
zibi68
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 38
Rejestracja: 18.02.2013, 23:01
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: siemianowice śl

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: zibi68 »

stasic jesteś wielki :ok:
udało się za pierwszym razem po twoim opisie :thanks:
i parę zł zostało w kieszeni (ponad dwa baki) wielkie dzięki
a facet w mielcu jest super uprzejmy i nie pazerny, takich teraz ze świecą szukać
emtomek
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 26.03.2012, 17:39
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: emtomek »

:ok: Dorobiłem sobie kluczyk i ja :thumbsup:
... nie powiem, łatwo nie było.
Co dziwne zadziałała opisywana metoda z probówką za 3,50 zł no i co ciekawsze zadziałało na oporniku o wartości tylko 31ohm. Wpinane oporniki 100ohm, 160ohm, 1000ohm nie pozwalały na wejście w tryb kodowania.
I faktycznie po udanej próbie uruchomienia nowym kluczykiem banan z twarzy nie znika przez jakieś 2 godzinki :lol:
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

:smile: Cieszę się że mogłem choć raz pomóc, bo generalnie to ja czerpałem z tego forum wiedzę :smile:
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
Awatar użytkownika
pazura
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 17.11.2011, 12:09
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: pazura »

Ja również dziękuję, opór nastawiłem na ok ~166 ohm i załapał, profilaktycznie zapiąłem probówkę,choć z punktu widzenia elektrotechniki, powinno również działać bez probówki :) chociaż, zawsze jakiś spadek napięcia i prądu wystąpi.. grunt, że działa! :)
Les'Pohl
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 25.06.2012, 12:42
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Tychy

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Les'Pohl »

Mam i ja haha :-).
Powalczyłem i stwierdzam ;-).
Nie jest ważny opornik, albo potencjometr. Najważniejsza jest probówka albo inna żarówka. Ja zastosowałem byle jaką żarówkę, ale tylko po to żeby nie narobić w hissie bałaganu zwarciem.
Najprawdopodobniej w naszych hissach zastosowano kondensator który polepsza stabilność całego układu zapłonowego. Dlatego jest problem z wprowadzeniem go w stan kiedy to można programować kluczyku.
W momencie kiedy w procedurze mamy odłączyć (+) plus od akumulatora (.."minimum 3 sek''..), Hiss niestety dalej ma napięcie, tyle tylko że z kondensatora. Najważniejsze jest żeby wtedy rozładować ten kondensator probówką bądź innym odbiornikiem np. H4. Ja po odłączeniu (+) przyłożyłem żarówkę H4 tylko na ten moment. Pamiętajcie zęby zrobić to omijając opornik, czyli od strony ECM.
U was rozładował się probówką, a u mnie żarówką H4. Pewnie można zastosować i coś innego ja pod ręką miałem H4. Przypuszczam że można to zrobić nawet tym opornikiem który jest w przewodzie (+) łącząc go na ten czas (..minimum 3 sek...) z (-).
To są tylko moje przypuszczenia. Jeżeli będzie ktoś programował kluczyk i będzie miał przy tym miernik to proszę niech sprawdzi czy po odłączeniu (+) jest napięcie i czy powoli spada. Jeżeli tak to oznacza że jest kondensator.
Oczywiście bardzo dzięki cierpliwym którzy przetarli szlak. Ja rok temu przy godzinnym programowaniu poddałem się. Dzięki Wam podszedłem do tematy ponownie, tylko tyle że po 5 minutach już miałem dwa kluczyki do trampoliny.

Jeżeli ktoś w okolicach Tychów będzie miał problem to pomogę.

Czuj duch.
rox
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Żory

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: rox »

Po kilku podejściach i mi udało się samodzielnie zakodować kluczyk.... koledzy :thanks:
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Trol »

Ciekawa sprawa . Po lekturze tego tematu postanowiłem dziś rozpocząć procedurę dorobienia zapasowego
kluczyka do TA 650 . Zamówiłem kluczyk surówkę z Hissem na Allegro a za krótki czas zadzwonił do mnie uprzejmy człowiek czy nie chciał bym aby kluczyk przyszedł do mnie już docięty do oryginału .
No wiadomo , że bym chciał ale mając na uwadze dodatkowe koszty związane z przesyłkami a także czas przesyłki troszkę zwątpiłem przez moment. Pan sprzedawca objaśnił, że potrzebuje w miarę ostre zdjęcie
klucza po to by odczytac kod rzeźby z oryginału i na tej podstawie dorobi mi kluczyk zapasowy, który już sam sobie tylko zakoduję. Koszt kluczyka z przesyłką prior. to 49 zł i docięcia to 15 zł. Czyli za 65 zł będę miał zapasowy kluczyk, kod rzeźby i nie będę musiał biec do punktu usługowego . Ciekawostka w sumie taka .
Napiszę potem co i jak .
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
rox
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Żory

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: rox »

Trol pisze:Ciekawa sprawa . Po lekturze tego tematu postanowiłem dziś rozpocząć procedurę dorobienia zapasowego
kluczyka do TA 650 . Zamówiłem kluczyk surówkę z Hissem na Allegro a za krótki czas zadzwonił do mnie uprzejmy człowiek czy nie chciał bym aby kluczyk przyszedł do mnie już docięty do oryginału .
No wiadomo , że bym chciał ale mając na uwadze dodatkowe koszty związane z przesyłkami a także czas przesyłki troszkę zwątpiłem przez moment. Pan sprzedawca objaśnił, że potrzebuje w miarę ostre zdjęcie
klucza po to by odczytac kod rzeźby z oryginału i na tej podstawie dorobi mi kluczyk zapasowy, który już sam sobie tylko zakoduję. Koszt kluczyka z przesyłką prior. to 49 zł i docięcia to 15 zł. Czyli za 65 zł będę miał zapasowy kluczyk, kod rzeźby i nie będę musiał biec do punktu usługowego . Ciekawostka w sumie taka .
Napiszę potem co i jak .

Ja zamawiałem chyba u tego kolesia co piszesz, przesłałem foto kluczyka , za 3 dni dostałem przesyłkę z dorobionym kluczykiem. Później już tak jak pisali poprzednicy, trochę cierpliwości i kombinacji i mam dorobiony kluczyk.... :blush:
Awatar użytkownika
haku
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 681
Rejestracja: 25.03.2010, 23:55
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Smolec

Re: Odp: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: haku »

Dajcie jakiś namiar na tego gościa, też bym sobie dorobił zapasowy.

Wysyłane z mojego A1_07 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Odp: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Trol »

haku pisze:Dajcie jakiś namiar na tego gościa, też bym sobie dorobił zapasowy.

Wysyłane z mojego A1_07 za pomocą Tapatalk 2
Miałem nie zapodawać aby nie zostać posądzonym ale... wklejam gościa stronę z all bo konkretna aukcja zniknie dla potomnych :
http://allegro.pl/show_user.php?uid=1135704 - u niego wpisz kluczyk Honda
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
Awatar użytkownika
haku
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 681
Rejestracja: 25.03.2010, 23:55
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Smolec

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: haku »

Napisałem do niego, odpisał że przydał by się jeszcze kabel do zakodowania... ale z tego co doczytałem to da się bez kabla ?
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Trol »

Z tego co ja dziś wydedukowałem z postów to da się bez żadnego specjalistycznego kabla , jedynie dwa przewody + opornik na plusie dla rozładowania napięcia po odłączeniu + .
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Trol »

Kluczyk doszedł , docięty prawidłowo i od razu odkodowałem .
Sposób Trola na odkodowanie :
Potrzebne :
1.przewód czarny 1 metr zakończony krokodylkiem , z drugiej strony małą wsówką żeńską owiniętą izolacją ,
2.przewód czerwony 1 metr zakończony krokodylkiem , z drugiej wlutowany opornik 100 Ohmów i mała wsówka żeńska zaizolowana .
3. dotychczasowy kluczyk i nowy jeszcze nie zakodowany .
xxxxxxxxxxxxxxx
Podpiąć czerwony do żółtego i do + aku a czarny do białego w miejsce wtyczki impulsatora (pod bakiem z lewej)i - aku ,
1, starym kluczem włączyć zapłon (kontrolka hiss cały czas świeci)

2, wypiąć + z aku i dotknąć nim do - na 3 sekuny (kontrolka mryga po 2 sekundach 4X )

3, kluczyk na OFF

4, podmienić klucze

5, nowy klucz na ONN (kontrolka mryga 4X)

6, nowy klucz na OFF - gotowe .


Modół mam angielski ale to bez znaczenia, w czerwonym przewodzie po to jest opornik aby przytykając do masy wyzerować go
(wykorzystałem wnioski poprzedników) .
Ostatnio zmieniony 15.03.2014, 17:09 przez Trol, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
Awatar użytkownika
haku
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 681
Rejestracja: 25.03.2010, 23:55
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Smolec

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: haku »

Właśnie miałem pisać z prośbą o szczegółową instrukcję, bo mój kluczyk już do mnie jedzie :)
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

nitroMCZ pisze:Sprawa ogólnie jest dziwna. Serwisówka podaje nr przewodów serwisowych takie jak stosowane w tych "fireblejdach" itp. ale w Trampku 650 one po prostu nie działają (albo działają a opisy w necie ich schematu są niekompletne , nie wiem i się nie dowiem , bo pieniędzy na takowy nie wydam). Znalazłem trzy różne opisy budowy tychże kabelków . Jeden podawał , że jest tam opornik 100R , czyli 100 Ohm , inne ,że 1 KOhm a inny jeszcze ,że napięcie powinno być zredukowane do 5V. Żaden nie uruchomił procedury a jest pewne ,że wersja 100 Ohm działa , poparte licznymi tematami na forach , filmikami na YT i odpowiedziami ludzi , którzy zajmują się tym zawodowo.
W akcie desperacji na przewód żółty , założyłem potencjometr , którym mogę płynnie zmieniać napięcie na tym kablu od 0V - 12V .
Włączyłem zapłon z ustawionym napięciem ok 12V , po 10sec odpinam , po 3sec podpinam i płynnie powoli zjeżdzam napięciem do 0V potem z powrotem do 12V aż w pewnym momencie kontrolka zaczyna migać tak jak powinna 4X , wyjmuję klucz , wkładam nowy , przekręcam , mruga 4X , wyjmuję , odłączam wsio i mam nowy klucz zakodowany.
Procedura sprawdzona trzy razy i za każdym razem działa. Jedyne czego nie wiem i nie jestem za bardzo w stanie sprawdzić, to jakie napięcie / opór wprowadza HISS w tryb rejestracji kluczy. Na szybko miałem potencjometr 0-10KOhm , ale obciążony jeszcze od strony kostki zwykłym próbnikiem napięcia (taka zwykła kontrolka z żarówką za parę zł) podłączonym krokodylkiem do minusa a igłą do kostki , widać na niej fajnie zmiany napięcia. Jak ktoś jest biegły w elektronice , to niech poda prostszy sposób lub dane takiego potrzebnego potencjometru , żeby każdy mógł kupić.
Ogólnie koszt zamknął się ok 70zł . Teraz w razie zgubienia klucza lub złamania mam zabezpieczenie w szufladzie :) Jak się złamie , to jeszcze można wydłubać transponder z klucza i przełożyć do nowego.
Postaram się dowiedzieć też czy da się i za ile wywalić immo ( złodziejowi Hiss za bardzo nie przeszkadza , nawet jest filmik na YT jak kradną jakąś CBR nagrane na monitoringu miejskim) . Jedyne co , to prawdopodobnie trzeba by wtedy wywalić lampkę na desce(która może wtedy świecić cały czas pomimo ,że moto pali) a ona jest potrzebna do diagnostyki układu ( kontrolka miga przy niesprawności pokazując kodami migowymi nr usterki) . I jeszcze jedno , jak Hiss / kontrolka nie gaśnie , to wcale nie musi oznaczać uszkodzenia immo , tylko np. usterkę czujnka obrotów silnika np. (częsty przypadek z tego co czytałem) . Lub jak gaśnie a nie odpala , wiemy ,że immo ok i szukamy dalej wykluczając usterkę immo i czujnika CKP. Więc kontrolka się przydaje i immoff nie koniecznie jest fajne... (chyba ,że po usunięciu immo kontrolka zachowuje się jak w sprawnym , ale tego nie wiem...)

Amen . Idzcie i rozmnażajcie klucze... :)
Tutaj macie rozwiązanie , u mnie nie zadziałała procedura Trola / ta ogólnodostępna.
Z tego co pamiętam podawałem też schemat , ale coś go nie widzę ...
Moja procedura działa na 100% i "trochę " się nagimnastykowałem , żeby do tego dojść...
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Trol »

Zauważ, że w ogólno dostępnej instrukcji (dotyczącej CBR) nie napisane jest , że trzeba odłączyć plus i wyzerować napięcie przykładając go do minusa .W TA jest to niezbędne. Zwierając plusowy krokodylek do masy omija się użycie kontrolki, żarówki itp. Bo po to jest ten opornik dany w szereg plusowego przewodu aby bezpiecznie rozładować ów domyślny kondensator w module.
Jedynie na wszelki wypadek warto dać tam rzeczony potencometr tak ok 1 kOhmów a nastawić go na 100 Ohmów .Jeżeli okaże się, że 100 Ohmów to zła wartośc
w jakimś konkretnym przypadku, to zawsze będzie możliwość regulacji .
Ostatnio zmieniony 16.03.2014, 18:22 przez Trol, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

Uważaj , bo jeszcze ktoś zewrze plusa do minusa bez odłączania :lol:
Trochę mnie nerwów / czasu/ główkowania zabrało ,żeby rozkminić te dopisanie a ta procedura ori nigdy nie zadziałała .
Może masz rację z tym plusem , nie próbowałem , ale najważniejsze , że od tego czasu ludziska mogą sobie robić sami , jak nie chcą płacić komuś za to.
Awatar użytkownika
mrtechno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.03.2014, 07:50
Mój motocykl: XL700V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: mrtechno »

Moze ktoś wie czy w TA 700 procedura wygląda tak samo i czy opisywana kostka, do której należy się wpiąć jest pod bakiem?
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Trol »

Może spróbuj kolego prześledzić drogę przewodu biegnącego z prawej kapy silnika .
A czy procedura jest taka sama ? Trzeba było by najpierw ustalic czy modół w 700 i 650 jest ten sam .
Myślę, że jeżeli komuś będzie bardzo zależało na dorobieniu zapasowego klucza do 700 to kupi surówkę, dotnie
do istniejącego i spróbuje zakodować wg naszej instrukcji .
W przypadku niepowodzenia niewiele traci gdyż usługę kodowania wówczas może zlecić klucznikowi .
EDIT : no tyle, że nie ma pewnośći , że również sam kluczyk podpasi .
Ostatnio zmieniony 18.03.2014, 23:31 przez Trol, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
Awatar użytkownika
Krystek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 01.11.2010, 12:29
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Odolanów

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Krystek »

Mam i ja, dzieki wszystkim za podpowiedzi
ZIELONO MI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości