Transalp vs BMW F 800 GS
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
temat jest xl650v vs bmw800gs,
Nie są to tak odległe od siebie motocykle jak piszesz.
"Z zupełnie innej półki" - ? bo jak coś ma znaczek bmw to jest od razu zupełnie półka? Wiem że fani bm-ek lubią być postrzegani jako "zupełnie inna półka" ale naprawdę, nie przesadzajmy
"przystosowanie pojazdow do roznych zadan" - że co? A do jakich to innych zadań w porównaniu z hondą jest bmw? Czy nie jest to turystyczny motocykl średniej wielkości z możliwością jazdy w terenie? Tak opisują go wszak wszystkie recenzje i omówienia. Podobnie jak transalpa.
A o ktm 990 adv to tylko taki mały offtopic.
Nie są to tak odległe od siebie motocykle jak piszesz.
"Z zupełnie innej półki" - ? bo jak coś ma znaczek bmw to jest od razu zupełnie półka? Wiem że fani bm-ek lubią być postrzegani jako "zupełnie inna półka" ale naprawdę, nie przesadzajmy
"przystosowanie pojazdow do roznych zadan" - że co? A do jakich to innych zadań w porównaniu z hondą jest bmw? Czy nie jest to turystyczny motocykl średniej wielkości z możliwością jazdy w terenie? Tak opisują go wszak wszystkie recenzje i omówienia. Podobnie jak transalpa.
A o ktm 990 adv to tylko taki mały offtopic.
Ostatnio zmieniony 07.03.2013, 11:08 przez tdm900, łącznie zmieniany 1 raz.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
A czemu uważasz, że to są pojazdy z tej samej półki? Segment enduro to także duży GS i np. Tenere na singlu, a jakoś nie widzę sensu ich porównywania
BMW od Trampka znacząco różni cena zakupu, zupełnie inny silnik i technologia wykonania(znacznie nowocześniejsze). Fakt, że oba motocykle są do podobnych zastosowań, ale jednak są moim zdaniem z innej półki - chociażby cenowej.
BMW od Trampka znacząco różni cena zakupu, zupełnie inny silnik i technologia wykonania(znacznie nowocześniejsze). Fakt, że oba motocykle są do podobnych zastosowań, ale jednak są moim zdaniem z innej półki - chociażby cenowej.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- romeciarz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21.01.2010, 11:51
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Grójec
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
jeśli masz kase bierz bmw ja bym tych dwóch moto nie porównywał bo to bez sensu, to naprawde nie ta sama półka
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
ale ja nie twierdzę wcale że to są takie same maszyny, podobne - owszem (zwłaszcza pod kątem zastosowania), ale na pewno nie takie same.
Właśnie po to ten temat żeby ktoś, kto miał możliwość korzystania z obu modeli mógł coś wnieść np. o tym czy i jak różnice techniczne przekładają się na codzienne korzystanie z bm-ki, dzielność w terenie, serwis itp.
Właśnie po to ten temat żeby ktoś, kto miał możliwość korzystania z obu modeli mógł coś wnieść np. o tym czy i jak różnice techniczne przekładają się na codzienne korzystanie z bm-ki, dzielność w terenie, serwis itp.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
Moim zdaniem oba motocykle maja ze soba tyle wspolnego tyle ze maja 2 kola i z przodu 21", kierownice, silnik
koniec
BMW oprocz tego ze jest na wtrysku, ma zawieszenie upside-down, regulacje zaiweszenia elektroniczna, wiecej mocy, wieksze przedzialy serwisowe, jest w stanie jechac ponad 200 km/h ale tez i powoli w terenie. Jest bardziej uniwersalny, waga podobna ale nie taka sama. wyzsze zawieszenie.
Tego si enie da porownac bezposrednio bo to 2 zupelnie inne konstrukcje.
No juz nawet nie wiem do czego to odniesc zebys zalapal o co chodzi, one sa nieporownywalne bo pochodza z roznych epok i z innymi piorytetami budowane.
To cos jak Stary Ford Mustang i najnowsze ferrari
Tamto to klasyk i kultowy a ferrari to ferrari drogie i piekne
koniec
BMW oprocz tego ze jest na wtrysku, ma zawieszenie upside-down, regulacje zaiweszenia elektroniczna, wiecej mocy, wieksze przedzialy serwisowe, jest w stanie jechac ponad 200 km/h ale tez i powoli w terenie. Jest bardziej uniwersalny, waga podobna ale nie taka sama. wyzsze zawieszenie.
Tego si enie da porownac bezposrednio bo to 2 zupelnie inne konstrukcje.
No juz nawet nie wiem do czego to odniesc zebys zalapal o co chodzi, one sa nieporownywalne bo pochodza z roznych epok i z innymi piorytetami budowane.
To cos jak Stary Ford Mustang i najnowsze ferrari
Tamto to klasyk i kultowy a ferrari to ferrari drogie i piekne
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
No właśnie i nic tu nie zmieni porównywanie do XL650V z końca produkcji, bo co z tego, że motocykl wyprodukowano w roku 2008, skoro nadal jest to porównywanie do konstrukcji, której zamysł powstał na przełomie lat 80. i 90.
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
dzięki za konkrety, właśnie o to chodziło.
- elektroniczna regulacja zawieszenia - mógłbyś przybliżyć temat (jakie dostępne ustawienia, czy można regulować w trakcie jazdy, oprócz regulacji elektrycznej możne ustawić ręcznie naprężenie wstępne sprężyny)
- czym (o ile w ogóle) różni się w trakcie jazdy widelec upside down od tradycyjnego? chodzi mi o to jak taka budowa wpływa na jazdę, wytrzymałość, serwis itp.
- co ile są wymiany płynów w bmw? na forum bmw znalazłem info, że co 10 tys, to mniej niż w trampku gdzie wymiany są co 12 tys.
- więcej mocy, prędkość, większe skoki - super, wiadomo że to na +, tego (tzn. mocy) trampkowi głównie brakuje, no i mógłby mniej palić jeszcze
Słyszałem że bmw to motocykl dość oszczędny, Madrafi mógłbyś podać orientacyjnie średnie spalanie przy 90km/h, 120 km/h jakie uzyskujesz w trasie.
Czy po przesiadce na bmw z trampka były jakieś takie rzeczy, które w tych dwóch maszynkach bardziej podobały ci się jednak w trampku?
- elektroniczna regulacja zawieszenia - mógłbyś przybliżyć temat (jakie dostępne ustawienia, czy można regulować w trakcie jazdy, oprócz regulacji elektrycznej możne ustawić ręcznie naprężenie wstępne sprężyny)
- czym (o ile w ogóle) różni się w trakcie jazdy widelec upside down od tradycyjnego? chodzi mi o to jak taka budowa wpływa na jazdę, wytrzymałość, serwis itp.
- co ile są wymiany płynów w bmw? na forum bmw znalazłem info, że co 10 tys, to mniej niż w trampku gdzie wymiany są co 12 tys.
- więcej mocy, prędkość, większe skoki - super, wiadomo że to na +, tego (tzn. mocy) trampkowi głównie brakuje, no i mógłby mniej palić jeszcze
Słyszałem że bmw to motocykl dość oszczędny, Madrafi mógłbyś podać orientacyjnie średnie spalanie przy 90km/h, 120 km/h jakie uzyskujesz w trasie.
Czy po przesiadce na bmw z trampka były jakieś takie rzeczy, które w tych dwóch maszynkach bardziej podobały ci się jednak w trampku?
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: Transalp vs BMW F 800 GS
ESA- dostepna w modelach od 2013
Sa 3 ustawienia, niestety ylko tylne zawieszenie. Comfort, Normal, Sport ( uszeregowalem w zaleznosci od twardosci) Napiecie wstepne amortyzatora ustawia sie niestety recznie pokretlem.
W 1200 GS masz wszystko ustawiane elektronicznie.
Co do upside down to nie mam za wiele wiadomosci w tym temacie. W teorri zawieszenie lepiej pracuje lepiej dostosowuje sie do nierownosci.
Ja roznicy nie czuje bo to zupelnie 2 rozne konstrukcje i ciezko powiedziec co wynika z roznic w budowie a co ze to jest upside down. Mi najwieksza roznice na + dla bmw dalo kolo 21" z przodu
przeglady w Hondzie masz co 6000 i wymiany co 12000 lub 24000
w BMW masz przeglady co 10000 i wymiany co 10 lub 20 000 - w zaleznosci. Na razie tylko 1przeglad robilem wiec nie wnikalem co dalej
Na + 800:
kolo 21", wiecej mocy, wygodniejsza pozycja(kolana, nogi)
Na - 800
Siedzenie niewygodne, slaba ochrona przed wiatrem ze standardowa szyba, daleko do ziemi Mam 180 cm i nie staje cala stopa przy siedzeniu komfortowym ( wyzsze od standardowego)
Na + Trampa
Dobr ochrona przed wiatrem z Hondowska szyba, dobrze dopasowana, wygodna kanapa - w miare,
Na - Trampka, brak 21" z przodu, ewidentny brak 6 biegu, na trasie ciagle probowalem go wbijac, ale nie dalo rady
Troche niewygodna pozycja, zbytnie pochylenie do przodu mimo podniesienia keirownicy o 25mm
Co do spalania BMW
Oszczedny moze byc jak sie z nim bardzo delikatnie ochodzisz. 6 bieg max 80 km/h i spalisz okolo 3,5-3,8l /100.
120 km/h to spalanie okolo 4,5 - 5l /100. Przy predkosci 140- 150 km/h spalanie skacze do okolo 6,5l /100
Dane z komputera motocykla. Jak cie interesuja szczegolowe to mam profil na motostats.pl
Sa 3 ustawienia, niestety ylko tylne zawieszenie. Comfort, Normal, Sport ( uszeregowalem w zaleznosci od twardosci) Napiecie wstepne amortyzatora ustawia sie niestety recznie pokretlem.
W 1200 GS masz wszystko ustawiane elektronicznie.
Co do upside down to nie mam za wiele wiadomosci w tym temacie. W teorri zawieszenie lepiej pracuje lepiej dostosowuje sie do nierownosci.
Ja roznicy nie czuje bo to zupelnie 2 rozne konstrukcje i ciezko powiedziec co wynika z roznic w budowie a co ze to jest upside down. Mi najwieksza roznice na + dla bmw dalo kolo 21" z przodu
przeglady w Hondzie masz co 6000 i wymiany co 12000 lub 24000
w BMW masz przeglady co 10000 i wymiany co 10 lub 20 000 - w zaleznosci. Na razie tylko 1przeglad robilem wiec nie wnikalem co dalej
Na + 800:
kolo 21", wiecej mocy, wygodniejsza pozycja(kolana, nogi)
Na - 800
Siedzenie niewygodne, slaba ochrona przed wiatrem ze standardowa szyba, daleko do ziemi Mam 180 cm i nie staje cala stopa przy siedzeniu komfortowym ( wyzsze od standardowego)
Na + Trampa
Dobr ochrona przed wiatrem z Hondowska szyba, dobrze dopasowana, wygodna kanapa - w miare,
Na - Trampka, brak 21" z przodu, ewidentny brak 6 biegu, na trasie ciagle probowalem go wbijac, ale nie dalo rady
Troche niewygodna pozycja, zbytnie pochylenie do przodu mimo podniesienia keirownicy o 25mm
Co do spalania BMW
Oszczedny moze byc jak sie z nim bardzo delikatnie ochodzisz. 6 bieg max 80 km/h i spalisz okolo 3,5-3,8l /100.
120 km/h to spalanie okolo 4,5 - 5l /100. Przy predkosci 140- 150 km/h spalanie skacze do okolo 6,5l /100
Dane z komputera motocykla. Jak cie interesuja szczegolowe to mam profil na motostats.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości