silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Awatar użytkownika
compare
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 10.10.2011, 20:31
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mława

silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: compare »

Ostatnio zaczęły występować w moim moto dziwne objawy. Odpala od kopa zarówno na zimno i na ciepło. Po rozgrzaniu silnika chodzi równo na wolnych obrotach. Jest jednak jedno "ale" a wygląda to tak: Po odpaleniu zaczynam jechać, jedynka, dwójka itd ciągnie w miarę OK i teraz powiedzmy na czwórce jadę na równym gazie 3,5tys obrotów, po chwili silnik zaczyna szarpać. Dla mnie to wygląda tak, jakby na chwilę tracił iskrę. Szarpnięcie-jedzie-szarpnięcie-jedzie i tak na przemian, przy czym czas tego zadławienia bez iskry jest różny, raz sekunda innym razem ułamek sekundy. Nie zrażam się humorami motorka, rura i jadę! Po jakimś czasie szarpanie ustaje, potem można jechać 300-500 km i nic się nie dzieje. Jeszcze jedno odkrycie co do mojego moto. Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika, śrubką do regulacji obrotów biegu jałowego podkręcam obroty do 3tys. i zostawiam sprzęt na chodzie. (przepustnica podparta śrubką w sposób stabilny, nieruchomo, nie trzymam manetki, bo trudno utrzymać dłużej idealnie nieruchomo). Po kilku sekundach pracy na ustawionych 3tys obrotów następuje znaczne przyspieszenie obrotów silnika na 4-4,5tys tak pracuje powiedzmy niecałą minutę i zaczyna się krztusić tak jak opisywałem powyżej. Krztusi się na krótkie chwile, czasem poważniej, prawie gasnąc. Objawy takie same jak podczas jazdy, z tą różnica że jadąc motor siłą bezwładności i rozpędu trochę niweluje te przydławienia.
Może ktoś podpowie, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności, elektryka (moduły, cewki, świece) czy raczej gaźnik (regulacja, może membrany).
szula
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 16.07.2012, 10:29
Mój motocykl: XL600V

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: szula »

na moje to może być zasyfiony filtr powietrza.wtedy jest zła mieszanka paliwo-powietrze.ja w moim trampku też tak miałem i po wyczyszczeniu filtra problemy zniknęły :grin:
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: Next22 »

Na moje to są gaźniki do sprawdzenia i czyszczenia i będzie ok.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: Nadol »

A u mnie się odkorkował jak go pogoniłem na maksa przez kilkadziesiąt kilometrów autostradą. W sumie to mnie nawet zaskoczyło bo nie była to trasa specjalnie na "rozruszanie" moto, po prostu musiałem gdzieś podskoczyć. Ciężko się jechało (pomimo manetki odkręconej cały czas na max) aż w pewnym momencie zaczął przyspieszać i już było ok. Dodam, że obstawiałem problem z membranami.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
mario1225
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 213
Rejestracja: 24.10.2011, 17:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Opole

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: mario1225 »

Witam. Doraźnie można spróbować coś takiego http://allegro.pl/kleen-flo-dodatek-usz ... 23492.html! Koszt niewielki,a sam stosuję systematycznie u siebie i naprawdę daje radę!
Awatar użytkownika
maher
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 03.04.2010, 18:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: maher »

U kolegi akurat w teresie był podobny objaw,okazało się że kostki elektryczne łączące impulsator,cewką i moduł były zaśniedziałe.Kontakt spraj załatwił problem.
Awatar użytkownika
compare
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 10.10.2011, 20:31
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mława

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: compare »

Dawno nie zaglądałem, a tu kilka komentarzy się pojawiło. Długo, długo nic i w końcu koleżeństwo się ruszyło :smile: . Moja dłuższa nieobecność w tym wątku spowodowana tym, że sprzedałem swojego Trampka. Kupił kolega i oddał do MOTO-DOKTORA w Ostródzie na gruntowny przegląd i diagnostykę. Okazało się, że były walnięte membrany. Kolega trochę zbladł jak poszukaliśmy w necie cen oryginałów, ale pomógł kolega Thorgal77 i już wszystko złożone i śmiga super :zabawa:
Na marginesie powiem, że pozostaję wierny marce i zakupiłem piękną CBF-kę 1000 :crossy: Bardzo fajne moto....
Grzegorz Z.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 12.05.2013, 15:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: silnik przerywa w okolicy 3-4tys obrotów

Post autor: Grzegorz Z. »

Koledzy mam drobny problem z moim moto.Silnik na wolnych obrotach troche nierowno pracuje a jak dodam gazu to zaczyna kichać(chyba nie jest przeziębiony)Może to byc przyczyna złego paliwa?Swiece i filtr powietrza dopiero wymieniałem.Podczas jazdy nie ma zadnego problemu.Może mi ktoś coś poradzić? :niewiem:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości