Stuki przy 4-5tys obrotów

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Awatar użytkownika
madmans1
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 12.05.2012, 01:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź

Stuki przy 4-5tys obrotów

Post autor: madmans1 »

Witam

Dzisiaj byłem oglądać trampka. rocznik 89 przebieg 68tys.
Sprzedawca twierdzi że zaczął brać olej (prawdopodobnie 1l/1000km) i przy 4-5tys obr coś stuka w silniku i od tej pory go nie używa.
Odpala ładnie, nie kopci. Badałem go stetoskopem i wydaje mi się że te stuki słychać gdzieś w górnej części silnika (cylinder, głowica).
Udało mi się na jednym cylindrze zmierzyć ciśnienie 9 atm bo nie miałem dobrego klucza żeby dojść do drugiego.

Zapytuje szanownych kolegów co to może być.
Wiem że nikt wróżką nie jest ale z czym trzeba się liczyć w takiej sytuacji. Czy może sobie temat odpuścić.
Cena jest 2600 ale sprzedający powiedział że opuści (nie wiem ile) na naprawę.

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12.07.2012, 14:12 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: akapity
Da_
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 761
Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Stuki przy 4-5tys obrotów

Post autor: Da_ »

Jeśli:
- pozostałe elementy są w dobrym stanie
- nie spieszy Ci się polatać

To brać. Można wtedy rozważyć kupno silnika i wymianę, koszt 500-1000zł i zrobienie podstawowego serwisu. Górę tego silnika i tak musisz zwalić aby wymienić pierścienie, a to nie są tanie rzeczy. Jak nie masz czasu i możliwości to kup na części i załóż kram na portalu aukcyjnym ;)

Z drugiej strony za ok 4 tys bywają powystawiane (teoretycznie) sprawne sprzęty.
Niech będzie odpalony!
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Stuki przy 4-5tys obrotów

Post autor: Jaro-Ino »

Opuść ile się da i bierz. silniki w dobrym stanie kosztują 1500-2000. Taniej można dostać coś takiego co jest w tym TA. A jeśli stuka u góry to pewnie sworzeń tłoka.
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Stuki przy 4-5tys obrotów

Post autor: Paweł »

jeśli to niebieski nieoryginalny to prawdopodobnie kupiony był przez obecnego właściciela w ciągu ostatniego miesiąca za okolo 3500. Rozmawiałem z poprzednim i poinformował, że był przegrzany i miał zdejmowane czapki a sam kupił go w zeszłym roku i niewiele jeździł.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
madmans1
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 12.05.2012, 01:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź

Re: Stuki przy 4-5tys obrotów

Post autor: madmans1 »

Witam

Koledzy to nie żadna tajemnica daje link do aukcji. Niebieski jest ....
http://allegro.pl/honda-transalp-600-kr ... 66275.html
Więc jeżeli wiadomo że był przegrzany to w maks wersji z czym można się liczyć? Na pewno pierścienie czy tłoki? Czy głowica do planowania, może łożysko na wale??? A co może się gorzej wydarzyć jakby nic nie robić i jeździć do końca, a jak stanie to się za serduchem innym rozglądać.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam
Awatar użytkownika
madmans1
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 12.05.2012, 01:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź

Re: Stuki przy 4-5tys obrotów

Post autor: madmans1 »

Witam

Zrezygnowałem z tego sprzętu. Licytuję na aledrogo inny. W dużo lepszym stanie bo go w sobotę oglądałem, a sprzedający chciał aby licytować i nie dało się od ręki dogadać. Jak mi się uda to się pochwalę. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości