Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
-
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:05
- Lokalizacja: Oleśnica
Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
WYMIANA KLOCKOW HAMULCOWYCH:
Czynnosc, ktora mozna wykonac w niecale pol godziny- to jest oczywiscie wersja dla partaczy i wiekszosci serwisow motoryzacyjnych. My zrobimy to wlacznie z czyszczeniem i smarowaniem. Do dziela! Potrzebne narzedzia i materialy (patrzac od prawej):
-klocki hamulcowe
-srodek do zabezpieczania do gwintow (LOXEAL niebieski ok. 20 pln)
-plyn hamulcowy
-smar miedziowany (10 pln)
-smar do tloczkow hamulcowych (4.50 pln)
-denaturat (4 pln)
-kuweta i pedzelek do mycia zacisku plus jakas szczoteczka (moze byc do zebow)
-mlotek, kluczyk 8 i 12mm, imbusy, scisk stolarski do wciskania tloczkow
-dobry, mocny wkretak z mozliwoscia pobicia mlotkiem i uchwytem na plaski klucz
Kiedy jescze zacisk jest przykrecony do lagi staramy sie odkrecic zaslepki, pod ktorymi sa szpilki (te pod klucz imbusowy) utrzymujace klocki hamulcowe w zacisku. Nie bedzie to latwe- na 80 % sa one zapieczone. Dlatego trzeba dobrac mocny wkretak ktory pewnie bedzie siedzial w gniezdzie zaslepki. Sporym ulatwieniem jest uzycie zestawu wkretak+kluczyk jak na powyzszym zdjeciu. Po ich odkreceniu dobrze jest poprawic rowki (jesli sa uszkodzone) pod wkretak drobnym pilniczkiem- ulatwimy sobie prace przy nastepnej wymianie. Jesli sa one juz tak wyrobione, ze nie ma czego poprawiac, mozemy zrobic nowe nagwintowujac glowke sruby imbusowej o odpowiedniej srednicy (ten patent jest opisany w ktoryms swiecie motocykli przez jednego z afrykanerow). Nastepnie wykrecamy szpilki mocujace klocki w zacisku- tutaj takze solidny klucz imbusowy jest wskazany, moze byc problem jesli uszkodzimy gniazdo sruby (bez rozwiercania sie nie obejdzie). U mnie sprawdzila sie grzechotka z nasadka imusowa.
Powyzej widac zacisk przed czyszczeniem. Naszym zadaniem jest doczyscic go najlepiej jak mozemy przy uzyciu denaturatu, pedzelka, szczoteczki i kuwety. Nie uzywamy benzyny ani rozpuszczalnikow zeby nie zniszczyc uszczelek. Najwiecej pracy trzeba poswiecic tloczkom hamulcowym, zeby je lepiej wyczyscic mozna je lekko wysunac naciskajac klamke hamulca (pilnujemy poziomu plynu hamulcowego zeby nie zapowietrzyc pompy)- ale uwaga zeby nie przesadzic, w przeciwnym razie trzeba je zbierac z podlogi
Na tym zdjeciu wszystko juz jest wyczyszczone. Tloczki smarujemy smarem do cylinderkow i tloczkow hamulcowych a bolce po ktorych porusza sie zacisk, szpilki mocujace klocki jak i wszystkie miejsca w ktorych klocki stykaja sie z zaciskiem pokrywamy smarem miedziowanym. Przed zalozeniem okladzin hamulcowych wciskamy tloczki przy uzyciu scisku stolarskiego, poluzowanie odpowietrznika ulatwi te czynnosc (uwaga zeby nie zapowietrzyc zacisku).
Na powyzszym zdjeciu wszystko jest juz nasmarowane i zlozone w calosc. Wystarczy teraz przykrecic zacisk do lagi.
Sruby mocujace zacisk do goleni, szpilki mocujace klocki oraz ich zaslepki pokrywamy preparatem do zabezpieczania gwintow- z nim zadna sruba sama sie nie poluzuje a my wszystko latwo odkrecimy przy nastepnej okazji- sprawdzony patent, polecam. Patrz uwaga nr. 3 na koncu strony.
WYMIANA PLYNU HAMULCOWEGO:
Potrzebne materialy i narzedzia:
-wkretak
-kluczyk 8 mm do odpowietrznika
-wezyk gumowy do spuszczania starego plynu
-strzykawka
-plyn hamulcowy
Odkrecamy dekielek zbiorniczka plynu hamulcowego przy pompie i sciagamy strzykawka stary plyn. Nalewamy pod wieczko swiezy plyn, odkrecamy odpowietrznik przy zacisku i pompujemy hamulcem caly czas uzupelniajac poziom plynu w zbiorniku. Jak juz przepompujemy z 2-3 pelne zbiorniczki (nowy plyn powinien powinien wyprzec stary) to zakrecamy odpowietrznik, zakladamy dekielek i po sprawie. Powodzenia.
Uwaga nr. 1: Srednica przednich tloczkow hamulcowych w modelu PD06 z jedna tarcza wynosi 30 mm- to dla tych ktorzy beda szukali nowych uszczelek.
Uwaga nr. 2: Posiadacze serwisowek i kluczy dynamometrycznych zrobia to ze spokojnym sumieniem.
Uwaga nr. 3: Spotkalem sie z opinia, ze nie powinno sie stosowac preparatu do zabezpieczania srub w przypadku gwintow aluminiowych. Ja uzywam LOXEAL niebieskiego do wszystkich rodzajow gwintow i nie mialem do tej pory problemow z odkrecaniem. Jesli jednak ktos ma watpliwosci, to radze ograniczyc sie do przeczyszczenia gwintow przed ponownym montarzem i uzycie klucza dynamometrycznego.
Uwaga nr. 4: W przypadku nowszych trampkow z dwiema tarczami z przodu robocizne i koszt czesci mnozymy razy 2. Pozdrawiam
Czynnosc, ktora mozna wykonac w niecale pol godziny- to jest oczywiscie wersja dla partaczy i wiekszosci serwisow motoryzacyjnych. My zrobimy to wlacznie z czyszczeniem i smarowaniem. Do dziela! Potrzebne narzedzia i materialy (patrzac od prawej):
-klocki hamulcowe
-srodek do zabezpieczania do gwintow (LOXEAL niebieski ok. 20 pln)
-plyn hamulcowy
-smar miedziowany (10 pln)
-smar do tloczkow hamulcowych (4.50 pln)
-denaturat (4 pln)
-kuweta i pedzelek do mycia zacisku plus jakas szczoteczka (moze byc do zebow)
-mlotek, kluczyk 8 i 12mm, imbusy, scisk stolarski do wciskania tloczkow
-dobry, mocny wkretak z mozliwoscia pobicia mlotkiem i uchwytem na plaski klucz
Kiedy jescze zacisk jest przykrecony do lagi staramy sie odkrecic zaslepki, pod ktorymi sa szpilki (te pod klucz imbusowy) utrzymujace klocki hamulcowe w zacisku. Nie bedzie to latwe- na 80 % sa one zapieczone. Dlatego trzeba dobrac mocny wkretak ktory pewnie bedzie siedzial w gniezdzie zaslepki. Sporym ulatwieniem jest uzycie zestawu wkretak+kluczyk jak na powyzszym zdjeciu. Po ich odkreceniu dobrze jest poprawic rowki (jesli sa uszkodzone) pod wkretak drobnym pilniczkiem- ulatwimy sobie prace przy nastepnej wymianie. Jesli sa one juz tak wyrobione, ze nie ma czego poprawiac, mozemy zrobic nowe nagwintowujac glowke sruby imbusowej o odpowiedniej srednicy (ten patent jest opisany w ktoryms swiecie motocykli przez jednego z afrykanerow). Nastepnie wykrecamy szpilki mocujace klocki w zacisku- tutaj takze solidny klucz imbusowy jest wskazany, moze byc problem jesli uszkodzimy gniazdo sruby (bez rozwiercania sie nie obejdzie). U mnie sprawdzila sie grzechotka z nasadka imusowa.
Powyzej widac zacisk przed czyszczeniem. Naszym zadaniem jest doczyscic go najlepiej jak mozemy przy uzyciu denaturatu, pedzelka, szczoteczki i kuwety. Nie uzywamy benzyny ani rozpuszczalnikow zeby nie zniszczyc uszczelek. Najwiecej pracy trzeba poswiecic tloczkom hamulcowym, zeby je lepiej wyczyscic mozna je lekko wysunac naciskajac klamke hamulca (pilnujemy poziomu plynu hamulcowego zeby nie zapowietrzyc pompy)- ale uwaga zeby nie przesadzic, w przeciwnym razie trzeba je zbierac z podlogi
Na tym zdjeciu wszystko juz jest wyczyszczone. Tloczki smarujemy smarem do cylinderkow i tloczkow hamulcowych a bolce po ktorych porusza sie zacisk, szpilki mocujace klocki jak i wszystkie miejsca w ktorych klocki stykaja sie z zaciskiem pokrywamy smarem miedziowanym. Przed zalozeniem okladzin hamulcowych wciskamy tloczki przy uzyciu scisku stolarskiego, poluzowanie odpowietrznika ulatwi te czynnosc (uwaga zeby nie zapowietrzyc zacisku).
Na powyzszym zdjeciu wszystko jest juz nasmarowane i zlozone w calosc. Wystarczy teraz przykrecic zacisk do lagi.
Sruby mocujace zacisk do goleni, szpilki mocujace klocki oraz ich zaslepki pokrywamy preparatem do zabezpieczania gwintow- z nim zadna sruba sama sie nie poluzuje a my wszystko latwo odkrecimy przy nastepnej okazji- sprawdzony patent, polecam. Patrz uwaga nr. 3 na koncu strony.
WYMIANA PLYNU HAMULCOWEGO:
Potrzebne materialy i narzedzia:
-wkretak
-kluczyk 8 mm do odpowietrznika
-wezyk gumowy do spuszczania starego plynu
-strzykawka
-plyn hamulcowy
Odkrecamy dekielek zbiorniczka plynu hamulcowego przy pompie i sciagamy strzykawka stary plyn. Nalewamy pod wieczko swiezy plyn, odkrecamy odpowietrznik przy zacisku i pompujemy hamulcem caly czas uzupelniajac poziom plynu w zbiorniku. Jak juz przepompujemy z 2-3 pelne zbiorniczki (nowy plyn powinien powinien wyprzec stary) to zakrecamy odpowietrznik, zakladamy dekielek i po sprawie. Powodzenia.
Uwaga nr. 1: Srednica przednich tloczkow hamulcowych w modelu PD06 z jedna tarcza wynosi 30 mm- to dla tych ktorzy beda szukali nowych uszczelek.
Uwaga nr. 2: Posiadacze serwisowek i kluczy dynamometrycznych zrobia to ze spokojnym sumieniem.
Uwaga nr. 3: Spotkalem sie z opinia, ze nie powinno sie stosowac preparatu do zabezpieczania srub w przypadku gwintow aluminiowych. Ja uzywam LOXEAL niebieskiego do wszystkich rodzajow gwintow i nie mialem do tej pory problemow z odkrecaniem. Jesli jednak ktos ma watpliwosci, to radze ograniczyc sie do przeczyszczenia gwintow przed ponownym montarzem i uzycie klucza dynamometrycznego.
Uwaga nr. 4: W przypadku nowszych trampkow z dwiema tarczami z przodu robocizne i koszt czesci mnozymy razy 2. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23.09.2008, 22:09 przez transplant, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 446
- Rejestracja: 15.06.2008, 18:13
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Brodźce
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
i to się nazywa profesjonalne podejście do rzeczy
Jadę jadę na motorze, wiater mi owiewa twarz...
TA 600 '96 / 990 ADV 2010
TA 600 '96 / 990 ADV 2010
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Super, idealny,profesionalny opis !!!
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 19.06.2008, 14:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: DKL
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
dobra robota
TA tylko dla orłów
Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać
Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać
- Tuhajbej
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 45
- Rejestracja: 09.08.2008, 16:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Dzięki, z pewnością skorzystam ze wskazówek.
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
jak działa ten klej do gwintow? po zaschnieciu tworzy paste ? czy polaczenie jest rozlączne przy uzyciu wysokiej temperatury czy tylko wiekszej sily przy odkrecaniu? jaki jest numer tego kleju?
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Twardnieje i zapobiega samoistnemu odkręcaniu .Niebieski kolor - średni. Z odkręceniem nie ma problemu.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
wiem wiem - znow sie czepiam...
to chyba raczej 30mm a nie 300:-) - zdarza sie1: Srednica przednich tloczkow hamulcowych w modelu PD06 z jedna tarcza wynosi 300 mm- to dla tych ktorzy beda szukali nowych uszczelek
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Boner
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 51
- Rejestracja: 18.09.2008, 19:02
- Lokalizacja: Pietrzykowice Żywieckie
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
suuper!! kazda wskazówka sie przyda. a napewno sie skorzysta .
a taki smar do tłoczkow gdzie mozna kupic? i tą farbe o śrub??
a taki smar do tłoczkow gdzie mozna kupic? i tą farbe o śrub??
Yamaha XT 600 1991r
Honda Transalp XL 600v 1994r
Honda Transalp XL 600v 1994r
-
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:05
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Thorgal dzieki za czujne oko i wazna uwage. Wkradl sie czeski blad ktory juz poprawilem. Boner- smar do tloczkow kupilem w motoryzacyjnym, dziwnym trafem u siebie w Olesnicy mieli go na polce a we Wrocku o czyms takim nie slyszeli Mimo ze tubka jest niewielka, to wystarczy na kilka wymian. Klej do gwintow zostal mi po wymianie zestawu napedowego, ale w dobrze zaopatrzonym sklepie motoryzacyjnym powinienes go bez problemu dostac.Thorgal77 pisze:wiem wiem - znow sie czepiam...
to chyba raczej 30mm a nie 300:-) - zdarza sie1: Srednica przednich tloczkow hamulcowych w modelu PD06 z jedna tarcza wynosi 300 mm- to dla tych ktorzy beda szukali nowych uszczelek
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Swietny opis
Mógłbyś jeszcze podać jaki jest symbol tego kleju do zabezpiecznia gwintów
Mógłbyś jeszcze podać jaki jest symbol tego kleju do zabezpiecznia gwintów
Triumph Tiger 955i
-
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:05
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Uzylem LOXEAL o symbolu 55-03, opis tego i innych produktow: http://www.loxeal.pl/?p=aner_1&li=3 Dlaczego akurat ten? Zostal mi po wymianie zestawu napedowegohynas pisze:Swietny opis
Mógłbyś jeszcze podać jaki jest symbol tego kleju do zabezpiecznia gwintów
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
srób które są prowadnicami klocków nie smarujemy klejem
potem mzoe ci nawet wykretak nie pomuc
ja ukręciłem wykretak w srubie tak gówno trzyma miomo ze wkretaki mam w pełni progfesjonalne
tak to jest jak się samemu nie chiało tylko dało sie zrobić serwisantom chcesz
teraz czeka mnie wytrawienie śruby z zacisku
potem mzoe ci nawet wykretak nie pomuc
ja ukręciłem wykretak w srubie tak gówno trzyma miomo ze wkretaki mam w pełni progfesjonalne
tak to jest jak się samemu nie chiało tylko dało sie zrobić serwisantom chcesz
teraz czeka mnie wytrawienie śruby z zacisku
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Ponieważ zaczęło mi ostatnio blokować przód, wząłem się za rozkręcanie zacisków.
I tu problem. Nie mogę ruszyć szpilki (tej na imbus). Prubowałem WD, DOT 4, coli i nic, ani drgnie.
Najprawdopodobniej będę musiał ją rozwiercić. I tu pytanie.
Gdzie można kupić takowe szpilki?
Widziałem gdzieś linka dotyczącego w/w, ale nie mogę go znależć (może u nas, może u afrykanerów).
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat, proszę o info.
Hej
I tu problem. Nie mogę ruszyć szpilki (tej na imbus). Prubowałem WD, DOT 4, coli i nic, ani drgnie.
Najprawdopodobniej będę musiał ją rozwiercić. I tu pytanie.
Gdzie można kupić takowe szpilki?
Widziałem gdzieś linka dotyczącego w/w, ale nie mogę go znależć (może u nas, może u afrykanerów).
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat, proszę o info.
Hej
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- jacenty
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 15.06.2008, 11:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kłonna k/Odrzywół
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Znam kogos kto najprawdopodobniej poradzi sobie z odkreceniem tej sroby bezrozwiercania. Oto jego numer tel: 501 893 552
Mój TRAMPECZEK to cukiereczek
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
henry pisze:Ponieważ zaczęło mi ostatnio blokować przód, wząłem się za rozkręcanie zacisków.
I tu problem. Nie mogę ruszyć szpilki (tej na imbus). Prubowałem WD, DOT 4, coli i nic, ani drgnie.
Najprawdopodobniej będę musiał ją rozwiercić. I tu pytanie.
Gdzie można kupić takowe szpilki?
Widziałem gdzieś linka dotyczącego w/w, ale nie mogę go znależć (może u nas, może u afrykanerów).
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat, proszę o info.
Hej
henry - sprubój "udarem" jesli masz wkrętarke - ustaw na mniejszą moc zeby koncówka przeskakiwała i wtedy powinno pojść...
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
No tak, udarem jeszcze nie próbowałem. Ale szpilka i tak będzie do wymiany, bo łepek jest już niestety lekko sfatygowany. Jacek, co kombinujesz ?
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- jacenty
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 15.06.2008, 11:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kłonna k/Odrzywół
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
Tatuś zadzoń bo się ztęskniłem . Chyba zapomniałeś o mnie
Mój TRAMPECZEK to cukiereczek
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Wymiana klockow hamulcowych. Wymiana plynu hamulcowego.
kontaktuj się z ramiresem
ma na stanie szpilki do zacisków
http://pro-adventure.pl/ tu masz namiar na sklep
ma na stanie szpilki do zacisków
http://pro-adventure.pl/ tu masz namiar na sklep
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość